۱۹ فعالیت مهیج در سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۱۹ فعالیت مهیج در سفر به بالی

بالی یکی از متنوع‌ترین مقاصد گردشگری است که در طول زندگی خود، امکان سفر به آن‌جا را خواهید داشت. در سفر به این جزیره‌ی دوست داشتنی، می‌توانید به سراغ سواحل زیبا، جنگل‌های دیدنی، معابد استثنایی، فعالیت‌های مختلف و خیلی چیزهای دیگر رفته و البته غذاهای محلی خوشمزه بخورید. ما نوشته‌ی امروزمان را به دو بخش مهم از بالی اختصاص داده‌ایم و بخشی از فعالیت‌ها، غذاها و جاهای دیدنی مهم این مناطق را برای شما لیست می‌کنیم تا در سفر با تور بالی، حتما امتحانشان کنید.

 

اوبود

مزارع پلکانی تگالالانگ

یکی از زیباترین مناظری که در بالی خواهید دید، تصویر مزارع پلکانی تگالالانگ در اوبود است که البته بسیار معروف بوده و گردشگران خیلی زیادی از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. این منطقه در واقع دره‌ای بزرگ مملو از مزارع برنجی است که به صورت پلکانی بر روی دامنه‌ی کوه درست شده‌اند. برای بازدید از این مکان، حتما کفش‌های راحتی بپوشید و البته برای عکاسی، اولین دقایق روز به آن‌جا بروید.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های بالی: قسمت اول

آدرس: Jl. Raya Tegallalang, Tegallalang, Kec. Tegallalang, Kabupaten Gianyar

 

تاب بالی و لانه پرنده بالی

بعید است اهل اینستاگرام باشید، عکس‌های بالی را جستجو کنید و تصاویری از این تاب معروف و محل عکاسی محبوب ندیده باشید. تابی که به سمت مزارع برنج درست شده و برای سواری روی آن و عکاسی باید برای دقایقی صف بمانید. در همان محل یک لوکیشن عکاسی دیگر به نام لانه پرنده نیز وجود دارد که حتما باید امتحان نمایید.

آدرس: Jl. Raya Tegallalang, Tegallalang, Kabupaten Gianyar

 

بازار سنتی هنر اوبود

اگر اهل خرید سوغات و صنایع دستی محلی هستید، حتما به سراغ این بازار بروید و از محصولات خاص و زیبایش، برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید. خیلی از همین محصولات در فروشگاه‌هایی خارج از این بازار سنتی در بالی، با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسد اما غرفه‌های این محل، اجناس را به صورت دسته اول به فروش رسانده و قیمت خیلی خوبی دارند.

 

جذاب ترین تفریحات شبانه بالی

آدرس: Jalan Raya Ubud No.35, Ubud, Kabupaten Gianyar

 

قایق سواری در رودخانه خروشان آیونگ

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین فعالیت‌های آبی در بالی که در این سفر امکان انجام آن را دارید، قایق سواری در آب‌های خروشان است. بهترین مکان برای تجربه آن نیز در رودخانه آیونگ در اوبود بالی بوده که هم در دسترس است و هم مسیرهای راحت برای تازه‌کارها دارد. این فعالیت به صورت گروهی و همراه با مربی کار بلد انجام می‌شود.

کوه باتور

در سفر با تور بالی، یکی از صبح‌ها را زود بیدار شوید و همراه با گروه‌هایی که هر صبح برنامه صعود به نقاط مختلف کوه باتور در بالی را دارند، به این مکان بروید و از منظره‌ی زیبا، هوای عالی و جاذبه‌های مسیر دیدن کنید. مسیر اصلی که اغلب توریست‌ها به آن پا می‌گذارند، در نهایت دو ساعت به طول می‌‌انجامد و نیاز به آمادگی بدنی خیلی بالایی ندارد اما وقتی به بالای کوه می‌رسید، منظره‌ای شگفت‌انگیز را تماشا خواهید کرد.

 

هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

پورا لمپویانگ، دروازه بهشت

این مکان که به دروازه بهشت معروف است، یکی از معروف‌ترین نقاط بالی بوده که همه برای عکاسی قصد رفتن به آن‌جا را دارند. خیلی از محلی‌هایی که قصد عبادت در این محل را دارند، ۱۷۰۰ پلکانی که به آن‌جا ختم می‌شود را طی می‌کنند، اما شما می‌توانید با تاکسی مستقیما به آن‌جا بروید. پیشنهاد ما این است که برای عکاسی، صبح در زودترین حالت ممکن به آن‌جا برسید تا هم نور خوبی برای عکاسی داشته باشید و هم این که صف طولانی و شلوغی زیاد آن‌جا را تجربه نکنید.

آدرس: Banjar Purwa Ayu, Desa Tribuana, Abang Subdistrict, Karangasem

 

معبد اولود دانو براتان

اولود دانو براتان بالی به معبد شناور معروف است و در غرب دریاچه‌ی براتان قرار گرفته که خود جایی مهم برای بازدید در تور بالی است. چشم‌اندازی که معبد در این بخش از بالی شکل می‌دهد، یکی از زیباترین‌هاست و دیدنش را نباید از دست بدهید. نکته‌ی جالب این که بر روی اسکناس ۵۰ هزار روپیه‌ای اندونزی، عکس این معبد هک شده است.

 

سفر به ۱۰ جزیره منحصر به فرد در بالی

آدرس: Danau Beratan, Candikuning, Baturiti, Tabanan Regency

 

کلاس‌های آشپزی سوباک

یکی از تجربه‌های عالی در این سفر، شرکت در کلاس‌های آشپزی محلی در بالی است. این کلاس‌ها در جاهای مختلف از جمله سوباک انجام می‌شود و در بازه‌ی زمانی کوتاهی، چندین نوع از غذاهای محلی بالی در یک محیط شاد و جذاب به شما آموزش داده خواهد شد. این کلاس‌ها یک فعالیت مفرح بوده و در آن‌ها شما پخت غذاهای محلی جالبی را نیز یاد می‌گیرید.

بِبِک بنگالی

در اوبود امکان سفارش انواع غذاهای محلی و غذاهایی از نقاط مختلف جهان در رستوران‌ها را خواهید داشت، اما یکی از غذاهایی که پیشنهاد می‌کنیم، حتما امتحان کنید، ببک بنگالی است که با گوشت اردک درست شده و بعد از طعم دار کردن در روغن سرخ می‌شود. این غذا با قیمتی مناسب و طعمی عالی سرو می‌شود.

 

تماشای زیباترین غروب آفتاب در بالی

 

سمینیاک و کوتا

پارک آبی واتربوم بالی

بیش از ۲۰ سواری اصلی و هیجان‌انگیز، پارک آبی واتربوم بالی را به بهترین پارک تفریحی تبدیل کرده که در سمینیاک می‌توانید به سراغش بروید. این مجموعه فضایی خانوادگی داشته و بازی‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان دارد و همه در آن‌جا، ساعاتی خوش و دلچسب را سپری خواهند کرد.

آدرس: Jl. Kartika Plaza Tuban, Kuta, Kabupaten Badung

 

کلاب ساحلی فینز

کلاب‌های ساحلی بی‌شماری در بالی وجود دارد که در خیلی از آن‌ها به شما خوش خواهد گذشت. اما در سمینیاک، به سراغ کلاب ساحلی فینز رفته و ساعاتی عالی را در آن‌جا سر کنید. این مکان چشم‌انداز براوا و موج سوارانش را دارد و تصویر زیبایی از غروب خورشید را برای شما به نمایش گذاشته، دارای استخر است و پارتی‌های شلوغ و جذابی در آن‌جا برگزار می‌شود.

 

راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

آدرس: Finn’s Beach Club, Jl Pantai Berawa

 

اسپا لیوویا

اسپا لیوویا (Lluvia) را باید یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان اسپاهای بالی به شمار آورد. این مجموعه امکانات عالی را در فضا و دکوری دوست داشتنی برای شما به همراه داشته و دارای پکیج‌های متنوع از جمله پکیج‌هایی برای زوج‌هاست.

آدرس: Jl. Sunset Road, Seminyak

 

موج سواری در ساحل لگیان

اگر اهل موج سواری هستید یا حتی اگر می‌خواهید برای اولین بار این ورزش را امتحان کنید، مستقیما به سراغ ساحل لگیان در سمینیاک بالی بروید که از آن‌جا بهتر پیدا نخواهید کرد. امکانات خیلی خوبی برای اجاره در این محل تعبیه شده و مربیان مختلفی، این ورزش را به شما آموزش خواهند داشت. این ساحل معروف، جایی عالی برای فعالیت‌های تفریحی مختلف نیز به شمار می‌رود.

 

بهترین موزه‌های بالی را بشناسیم

Kynd Community

این مکان یک کافه‌ی جالب و متفاوت در بالی است که تمام محصولات آن گیاهی و سالم بوده و می‌توانید، انواع دسرهای خوشمزه را با خیال راحت در آن‌جا میل کنید. منو متنوع، فضای جذاب و اینستاگرامی، غذاها و دسرهایی که با شکل زیبا و رنگارنگ سرو می‌شوند و خیلی ویژگی‌های دیگر هستند که باعث می‌شود، Kynd Community را فارغ از تمامی رستوران‌های سمینیاک و کافه‌های آن به شما معرفی نماییم.

آدرس: Jl. Petitenget No.12X, Kerobokan Kelod, Kuta Utara, Kabupaten Badung

 

خلیج جیمباران

این رستوران بسیار معروف، خود به تنهایی دلیلی برای رفتن به کوتاه به حساب می‌آید. جایی که بهترین غذاهای دریایی بالی با استفاده از صید روز در آن‌جا سرو شده و منو متنوعش، مملو از انتخاب‌های مختلف از جمله باربیکیو خرچنگ، لابستر، انواع صدف، ماهی‌های مختلف و .. بوده که خیلی از این غذاها با ادویه‌جات محلی پخت می‌شوند و طعم و مزه‌ای منحصر به فرد دارند. بهتر است ساعت ۵ عصر یا کمی دیرتر به خلیج جیمباران بالی بروید تا بتوانید، منظره‌ی غروب آفتاب را نیز در این محل تماشا کنید.

 

بهترین هتل‌های ارزان قیمت در بالی

آدرس: Jl. Pemelisan Agung, Jimbaran, Kuta Sel., Kabupaten Badung

 

Ultimo

Ultimo یکی دیگر از رستوران‌های مهمی است که برای صرف غذا در بالی به شما معرفی میکنیم. این محل که در سمینیاک واقع شده، منو متنوعی دارد که شامل غذاهای غربی از جمله پیتزا، بیکن و خیلی چیزهای دیگر می‌شود. این مکان را برای خوردن غذاهای گیاهی و سالم و این چیزها انتخاب نکنید، به Ultimo بروید تا غذاهایی خوشمزه و چرب در طول سفر میل کنید!

آدرس: Jalan Kayu Aya No 104X, Seminyak, Kerobokan Kelod, Badung, Kabupaten Badung

 

Sisterfields

و در نهایت برای آن‌هایی که به دنبال بهترین جا برای صرف صبحانه هستند، Sisterfields را پیشنهاد می‌کنیم که در کوتا واقع شده و به هیچ وجه از رفتن به آن‌جا پشیمان نخواهید شد. البته که اکثر هتل‌ها صبحانه رایگان به صورت بوفه باز سرو می‌کنند اما این مکان با سرو صبحانه‌های کلاسیک و خوشمزه‌ی غربی به شکلی زیبا و جذاب، شما را عاشق خود خواهد کرد.

 

بهترین استخرهای روف تاپ بالی

آدرس: Jalan Kayu Cendana No. 7, Seminyak, Kuta, Kerobokan Kelod, Kuta Utara

 

دیگر مناطقی که در طول تور بالی باید به سراغشان بروید

نوسا پنیدا

نوسا پنیدا بالی یکی از زیباترین مناطق ساحلی این جزیره به شمار می‌رود که به خاطر فرم خاص صخره‌ها، آب شفاف و زیبا، چشم‌اندازهای دیدنی و تنوع بسیار بالای جانوارن آبی‌اش معروف است و اگر خوش شانس باشید، از بالای صخره‌های سرسبزش، ممکن است دلفین‌ها را نیز در حال شنا ببینید. نوسا پنیدا واقعا زیباست و در سفر با تور بالی، دیدن این مکان، تفریح در آن‌جا و طبیعت گردی در زیبایی‌هایش را نباید از دست بدهید.

معبد اولوواتو

معبد اولوواتو بالی که بر روی صخره‌ای به بلندی ۷۰ متر چسبیده به آب قرار گرفته، از جمله دیگر دیدنی‌های مهم این سفر است. اگر به آن‌جا رفتید، تنها به دیدن این معبد و عکس گرفتن در آن‌جا بسنده نکرده و به سراغ جاذبه‌های طبیعی اطراف معبد بروید، غروب آفتاب را در آن جا تجربه کرده و سواحل خاص و دنجی که در آن‌ وجود دارد را نیز تجربه کنید.

 

مرکز خرید کوتا بیچ واک بالی

۰۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران