۲۰ فعالیت عاشقانه جذاب در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۲۰ فعالیت عاشقانه جذاب در بالی

تور بالی مقصدی بسیار محبوب در میان گردشگران سراسر دنیاست و با تمام شلوغی‌هایش، مکانی ایده‌آل برای سفری دو نفره به حساب می‌آید. جزیره‌ای بی‌نهایت زیبا و چشم‌گیر که جاذبه‌های فراوانی در خود دارد. اما از میان تمام فعالیت‌هایی که در این مقصد می‌توانید انجام دهید، ما به سراغ فعالیت‌های عاشقانه رفته‌ایم و قصد داریم در این نوشته، آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 

تصویر غروب آفتاب در معبد اولواتو

به قول خیلی‌ها، غروب آفتاب در معبد اولواتو یکی از زیباترین مناظر این چنینی در جهان به حساب می‌آید. بدون هیچ شکی تماشای چنین منظره‌ای همراه همسفرتان، یک قرار عاشقانه‌ی فوق‌العاده خواهد بود. معبد خود مکانی دیدنی و عجیب است که بالای یک صخره‌ی سنگی بنا و رو به دریا واقع شده و یکی از جاذبه‌های خاص بالی به حساب می‌آید.

پیاده روی در ساحل سمینیاک

سواحل زیبای زیادی در بالی هستند که می‌توانند، خاطراتی درخشان برایتان ثبت کنند. با این حال قدم زدن در طول روز یا حتی شب‌ها در ساحل سمینیاک واقعا دلپذیر است. در همان نزدیکی چندین رستوران عالی هم هستند که می‌توانید روی میزهای ساحلی‌شان با نور شمع، شامی عاشقانه میل کنید.

 

راهنمای کامل کوله گردی در بالی

تفریحات آبی دو نفره

اگر همسفرتان اهل کارهای ماجراجویانه باشد، یک قرار عاشقانه برای شما می‌تواند، انجام تفریحات آبی در بالی باشد. می‌توانید جت اسکی دو نفره کرایه کنید، با هم به کایاک سواری مشغول شوید یا حتی پاراسیلینگ دو نفره را امتحان کنید و از آن بالا، نمایی زیبا از بالی را ببینید. حتی حضور در پارک‌های آبی نیز، یک روز شادِ دو نفره با انواع بازی‌های متنوع را برایتان خواهد ساخت.

استراحت کردن در ساحل جیمباران

ساحل جیمباران یک حس و حال خاص و متفاوت دارد. این ساحل خیلی به درد موج سواری نمی‌خورد، چون موج‌های کوتاهی دارد و بیشتر برای گشت و گذار، نشستن در کافه‌های ساحلی و استراحت کردن مناسب است. شما هم هر زمان از روز (پیشنهاد ما اول صبح یا دم غروب) به این مکان بروید و ساعاتی را همراه هم در آن‌جا سر کنید.

اسنورکلینگ در جزیره‌ی مِنجانگان

سانورکلینگ از جمله دیگر فعالیت‌های آبی فوق‌العاده‌ای هست که حتما باید در کنار هم آن را انجام دهید. جاهای زیادی در بالی برای این فعالیت وجود دارد اما ما جزیره‌ی منجانگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم که حدودا ۱۰ دقیقه از بالی فاصله دارد و یک پارک ملی دریایی نیز محسوب می‌شود. این مکان زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای در زیر آب دارد که هم شامل ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های دریایی هم مجسمه‌هایی است که در زیر آب قرار گرفته‌اند. اگر یک دوربین گو پرو هم همراه خود داشته باشید، می‌توانید ویدیوهایی جالب از این فعالیت دو نفره به یادگار نگه دارید.

 

بهترین نقاط بالی برای تماشای غروب آفتاب

کلاب شبانه Potato Head

شب‌های بالی همانقدر پر جنب و جوش و شاد است که روزهایش، پس بد نیست شما هم بعد از گشت و گذارهای روزانه، به یک کلاب ساحلی خیلی خوب مثل Potato Head بروید و همراه نمایش دریا، صدای موسیقی عالی و در فضایی بسیار خوب، شبی شاد را بگذرانید. محیط این کلاب بسیار شیک و لوکس است و کاملا برای یک شب دو نفره عالی به نظر می‌آید.

از جنگل میمون اوبود دیدن کنید

قدم زدن در جنگلی زیبا و بازدید از یک معبد فوق‌العاده، به اندازه کافی یک فعالیت جذاب به نظر می‌آید اما در میان درختان این جنگل، میمون‌های بازمزه‌ای زندگی می‌کنند که به هیچ وجه با توریست‌ها غریبی نمی‌کنند. در جنگل میمون‌های بالی همانطور که به این حیونات با مزه غذا می‌دهید و همراهشان عکس می‌گیرید، مراقب باشید تا یه وقت گوشی‌های شما را ندزدند چون گاهی از این شیطنت‌ها می‌کنند.

تور کروز هنگام غروب آفتاب

وقتی به تور بالی می‌روید، حتما گردشگران مختلف را می‌بینید که در تورهای مختلف کشتی سواری شرکت می‌کنند. حتی ممکن است خودتان نیز به این تورها بروید اما در این بین انتخاب تورهایی که شما را برای تماشای منظره‌ی غروب آفتاب به دریا می‌برند، بدون شک یک قرار کم‌نظیر و به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد. تماشای غروب آفتاب در دریا وقتی خورشید به پشت جزیره‌ی خدایان می‌رود و شما هم نوشیدنی به دست این منظره را تماشا می‌کنید، بدون شک می‌تواند، نقطه عطف سفر دو نفره‌تان باشد.

 

اقامت و گردش در دره سایدمِن بالی

شام عاشقانه در ساحل و زیر نور ستارگان

خیلی از هتل‌ها و ریزورت‌های ساحل، میزهایی در ساحل دارند که می‌توانید با رزرو آن‌ها، شام را در ساحل و زیر نور ستارگان میل کنید. البته چندین رستوران با رنج قیمتی متنوع هم هستند که چنین قابلیتی دارند و شما می‌توانید این فعالیت عالی را در آن‌جاها نیز امتحان کنید.

بالا رفتن از کوه باتور

خیلی از زوج‌های جوان در سفرهای خود دوست دارند در سواحل باشند یا به جاهایی بروند که خیلی راحت و با تاکسی در دسترس باشد. اما رفتن به جایی مثل کوه باتور با تمام سختی نسبی که دارد، نتیجه‌ای دلپذیر در پی دارد. برای رفتن به این جا پیشنهاد می‌کنیم در تورهای طبیعت گردی شرکت کرده و هنگام طلوع آفتاب به آن‌جا برسید و خورشید را ببینید که از پشت آتشفشان بیرون می‌آید و دریایی از ابرها زیر پای شماست.

تماشای دلفین‌ها

چرایش را نمی‌دانم اما تماشای دلفین‌ها همیشه به لب‌های همه لبخند اضافه می‌کند. این حیوانات بامزه در اطراف بالی به وفور یافت می‌شوند و قایق‌هایی هستند که شما را برای تماشایشان به آب می‌روند. یکی از تورهای پرطرفدار در این زمینه، آن‌هایی هستند که زمان طلوع خورشید شما را به این محل می‌برند تا قبل از شلوغی و آلودگی صوتی و وقتی هنوز دلفین‌های زیادی در نزدیکی ساحل هستند، آن‌ها را در "لووینا" ببینید.

 

محبوب‌ترین فعالیت‌های بیرونی در بالی

صرف نهار در مزارع پلکانی تگالالانگ

مزارع پلکانی بالی از جمله زیباترین مزارع این چنینی در جهان هستند. منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی که این مزارع برای شما به همراه خواهند داشت بعضا باورنکردنی هستند. یکی از معروف‌ترین مزارع پلکانی برنج در این جزیره، تگالالانگ است که در خود امکانات رفاهی برای گردشگران نیز تهیه دیده و شما می‌توانید در رستوران این محل، یک نهار عالی و نوشیدنی‌های مختلف میل کنید.

بازدید از آبشارهای زیبای بالی

در کنار تمام زیبایی‌های طبیعی بالی، آبشارهای این جزیره نیز در نوع خود کم نظیرند. چندین آبشار فوق‌العاده در این مقصد وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آبشار تِگِنونگان در جنوب اوبود، آبشار گیت گیت در شمال لووینا و آبشار دوگانه بانیومالا در بولِلِنگ اشاره کرد. خیلی از این آبشارها هم محیطی زیبا دارند و بعضا مسیر رسیدن به آن‌ها نیز خود جذابیت دارد. همچنین اکثر آن‌ها یک استخر طبیعی در جلوی خود ایجاد می‌کنند که می‌توانید در آ‌ن‌جاها آبتنی هم کنید.

یک روز خود را به پارک ملی غرب بالی اختصاص دهید

اگر به تماشای حیوانات، قدم زدن در طبیعت، دیدن جنگلی سرسبز و قدم زدن در سواحلی آرامش بخش با آب شفاف علاقه دارید، حتما باید سری به این پارک ملی زیبا بزنید. در این پارک ملی به جز پرندگان بی‌شمار، چندین گونه پستنادار مختلف نیز زندگی کرده و به واسطه‌ی منع ساخت و ساز در بعضی از سواحلش، آن ساحل‌ها آرام و دست نخورده بوده و بودن در هر کدامشان، لذتی منحصر به فرد دارد.

بازدید از نوسا پنیدا و لِمبونگان

بد نیست در سفر به بالی، کمی از جزیره‌ی اصلی فاصله گرفته و به خشکی‌های زیبای اطراف آن‌جا نیز بروید. جاهای زیبایی همچون نوسا پنیدا یا نوسا لمبونگان وجود دارند که با قایق می‌توانید به هر کدامشان که بخواهید رفته و از سواحل جادویی و جنگل‌هایشان دیدن کنید. نقاط فوق‌العاده‌ای در این جزایر وجود دارد که واقعا ارزش وقت گذاشتن و صرف یک روز از سفرتان به بالی را خواهند داشت. برای رفتن به این مکان‌ها تورهای مختلفی برگزار می شود که می‌توانید در آن‌ها شکرت کنید.

 

موج سواری در بالی، بهشت ورزش‌های آبی

بالی از فراز آسمان

اگر بخواهید پول زیادی برای یک قرار عاشقانه خاص خرج کنید، تور هلیکوپتر بالای جزیره به نظرتان چطور است؟ البته هواپیماهای سبک نیز بر بالای بالی نیز پرواز می‌کنند اما تورهای هلیکوپتر طرفداران بیشتری دارند. همچنین قیمت این گونه تورها در بالی نسبت به جاهایی همچون دبی بسیار کم‌تر است. اگر سفر ماه عسل به بالی را تجربه می‌کنید، این تور می‌تواند، تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای شما باشد.

در جستجوی ساحل پنهان گونونگ پایونگ در نوسا دوا

اگر چه گشت و گذار در سواحل اصلی بالی بسیار دلپذیر است با این حال در سفرهای عاشقانه، زوج‌ها دوست دارند در جاهایی آرامش بخش باشند و ساحل پنهانگ گونونگ پایونگ، می‌تواند جایی ایده‌آل به این منظور به نظر بیاید. این محل اصلا دور نیست و رسیدن به آن‌جا نیز سخت نخواهد بود اما با توجه به این که برای رفتن به این جا نیاز به موتور دارد یا باید با تاکسی‌های راه بلد به این محل بروید و همچنین امکانات رفاهی زیادی برای این مکان در نظر گرفته نشده، گونونگ پایونگ را به جایی خلوت و ساحلی آرامش بخش بدل کرده که شنی نرم و روشن دارد و آبی شفاف و کریستالی را پیش روی خود می‌بیند.

عکاسی در دروازه‌ی بهشت

یکی از جاهای بسیار معروف بالی، دروازه‌ی بهشت در معبد لِمپویانگ است که همیشه عکس‌های آن را در اینترنت می‌بینید. در بیشتر طول سال این مکان بسیار شلوغ بوده و همه برای گرفتن عکس در این محل صف می‌کشند. اما خب ثبت عکس دونفره در چنین لوکیشنی، واقعا ارزش صف ایستادن را دارد. برای این کار حتما صبح خیلی زود به دروازه‌ی بهشت بروید تا خیلی راحت‌تر عکاسی کرده و نور بهتری نیز برای عکستان داشته باشید.

عکاسی در آبشار توکاد سِپونگ

یکی دیگر از جاهایی که برای عکاسی باید سری به آن‌جا بزنید، آبشار بی‌نظیر توکاد سپونگ است. این آبشار که به درون یک غار می‌ریزد از جاهای دیگر پرطرفدار در بالی است که در بیشتر طول روز شلوغ می‌شود. پس از قبل همه چیز را برای عکاسی آماده کنید تا سریع یک عکس دو نفره عالی پای این آبشار ثبت کنید.

سواری بر بالن

آخرین پیشنهاد ما یک فعالیت جذاب دیگر بر فراز آسمان بالی است. تورهای مختلف بالن سواری در بالی برگزار می‌شود که شما را به بالا جنگل‌های اوبود و کوه آگونگ برده و از آن‌جا می‌توانید، منظره‌ی جزیره را به شکلی متفاوت تماشا کنید. تورها برای صبح زود و صبحانه و شام برگزار شده و می‌توانید بر حسب سلیقه یا طلوع آفتاب یا غروب خورشید را در این گردش چند ساعته، تماشا کنید.

 

برای سفر به بالی چه قدر باید هزینه کرد؟

۰۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران