۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری بالی
۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

زیبایی و تنوع بالی باعث شده تا این جزیره به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا بدل شود و وقتی به چنین جزیره‌ای سفر می‌کنید، پیدا کردن یک ساحل دنج و خلوت که کم‌‌تر کسی با آن آشنایی داشته باشد، کمی سخت است. با این حال، محبوبیت بسیار بالای بعضی از سواحل بالی باعث شده تا بعضی از جاهای این جزیره، آن‌قدرها شناخته شده نباشد. با ما همراه باشید تا ۱۲ ساحل دنج، زیبا و در عین حال خلوت در تور بالی را به شما معرفی کنیم.

 

 ساحل بالانگان  |  Balangan Beach

ساحل بالانگان یکی از مناطق فوق‌العاده زیبای بالی بوده که دارای زمین ماسه‌ای طلایی و زیبا در میان صخره‌های آهکی و گیاهان متنوع است. ساحل بالانگان در اولوواتو واقع شده یکی از زیباترین سواحل بالی به شمار می‌رود و وقتی آن‌جا را دیدید، کاملا به چرایی‌اش می‌رسید. دریا در اینجا قابل شنا است، اما بخاطر داشته باشید که این منطقه عمدتاً برای موج سواری محبوب است و هیچ غریق نجاتی در این منطقه به چشم نمی‌خورد. چندین غرفه فروش مواد غذایی سنتی محلی و کافه‌ها نیز در ضلع شرقی خط ساحلی وجود دارند، جایی که گردشگران بالی معمولاً بین تفریحات خود خستگی در می‌کنند و چیزی برای خوردن یا نوشیدن سفارش می‌دهند. بسیاری از گردشگران برای ثبت چنین تصاویر زیبایی به این منطقه می‌آیند. فراموش نکنید که یک دوربین مناسب همراه داشته باشید تا بتوانید تصاویر با کیفیتی را ثبت نمایید.

 

راهنمای سفری خانوادگی به اوبود بالی

ساحل سولوبان  |  Suluban Beach

ساحل سولوبان یا ساحل آبی از جاذبه‌های جذاب و کم‌تر شناخته شده بالی است که زیبایی منحصر به فردی دارد. با وجود سایه‌بان‌های طبیعی صخره‌ای، این ساحل کوچک ممکن است برای حمام آفتاب ایده‌آل نباشد، اما مسافران حرفه‌ای تور بالی سولابان را به عنوان ساحلی مناسب برای شنا و استراحت دوست دارند. غارهایی شگفت‌انگیز و دیدنی نیز در مجاورت ساحل سولابان وجود دارند که با تورهای محلی می‌توانید در آن‌ها گشت و گذار نمایید. همچنین شنا و موج سواری در آب‌های نیلگون اطراف سولابان محبوبیت بالایی دارد.

ساحل فینز  |  Finns beach

یکی از برترین و مشهورترین مراکز تفریحی ساحلی بالی که امکانات منحصر به فردی را برای مسافرین علاقمند به زیبایی و آرامش دریا ارائه می‌دهد. این ساحل در فاصله حدود ۱۵۰ متری از ساحل قرار داشته و تنها ۱۰ دقیقه با ساحل سمینیاک بالی فاصله دارد، یکی از مشهورترین و زیباترین اقامتگاه‌ها و تفرجگاه‌های ساحلی در بالی محسوب می شود. میهمانان تور بالی می‌توانند روز خود را در این تفرجگاه در میان جذابیت و زیبایی منحصر به فرد سواحل گذرانده و از برنامه‌های برگزار شده توسط این تفرجگاه نیز لذت ببرند. از جمله امکانات این تفرجگاه یک استخر ۳۰ متری زیبا و خیره‌کننده به همراه بلندگوهای زیر آب می‌باشد!

 

هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

ساحل سانور  |  Sanur Beach

ساحل سانور یکی از اولین استراحتگاه‌های بالی بوده که در این جزیره ساخته شد و به مرور نوسازی گشت ولی در مجموع به جایی پرطرفدار بدل نشد و از محیط ساکت و پرآرامشی برخوردار است. ساحل سانور در تنگه‌ی شرقی جزیره بالی واقع شده و از لحاظ‌ زیادی با کوتا بالی تفاوت دارد. ساحل سانور بالی که زمانی تنها یک روستای ماهیگیری ساده بود، جذابیت‌های محلی خود را حفظ نموده و هرساله دارای گردشگران زیادیست و از این لحاظ میان مسافران تور بالی، محبوبیت بالایی دارد. ساحل سانور به دلیل داشتن گردشگران زیاد و مسافرانی که به بالی سفر می‌کنند، دارای رستوران، بازار و هتل‌های رو به ساحل بسیاری است که طراحی آنها آمیخته‌ای از هنر مدرن و فرهنگ سنتی ساحل سانور بالی است. ساحل سانور بالی دارای فرهنگی غنی است و مرکز تفریح ثروتمندان محسوب می‌شود و مسافران تور بالی نیز می‌توانند از مزایای این ساحل زیبا بهره ببرند.

ساحل یه له  |  Yeh Leh Beach

این ساحل دنج و زیبا، یکی از جاهایی است که به شدت به عکاسان منظره پیشنهاد می‌شود. در واقع ساحل یه له به مناظر دراماتیک و زیبایش معروف بوده که آن را مدیون سنگ‌های بزرگ و تیره‌ای است که در هنگام غروب آفتاب، تصویری تماشایی را در این محل شکل می‌دهند. البته این موضوع باعث می‌شود در این محل خبری از ماسه‌های پودری سفید نباشد اما در عوض وقتی به این محل بروید، آرامش بیش‌تری نصیبتان می‌شود و می‌توانید عکس‌هایی زیبا بگیرید. همچنین اگر اهل ماهیگیری باشد، در این ساحل می‌توانید تجهیزات مناسب کرایه کرده و در جاهای مشخص شده به انجام این کار بپردازید.

 

خاص‌ترین رستوران‌های بالی با تم‌های جذاب

ساحل گرین بول  |  Green Bowl Beach

ساحل گرین بول آن‌قدر زیباست که هرگز شما بابت دیدن چندباره آن سیر نخواهید. گرین بول در قسمت جنوبی اولوواتو قرار دارد، منظره‌ای خیره کننده و فضای آرامی را برای مسافران تور بالی در دل خود جای داده است. اگر به دنبال ساحلی دنج و خلوت برای کسب آرامش یا مکانی رویایی و دیدن غارهای ساحلی هستید شک نکنید این ساحل مکان مورد نظر شماست. وقتی گردشگران به این محل می‌رسند باید برای دسترسی به خود ساحل، تقریباً ۳۰۰ پله را به سمت پایین بروند تا پایشان را بر روی ماسه‌های زیبای گرین بول گذاشته و در آب کریستالی آن شنا کنند.

ساحل گانونگ پایونگ  |  Gunung Payung Beach

این ساحل در نوسا دوا واقع شده که به خودی خود جایی بسیار محبوب است اما ساحل گانونگ پایونگ به خوبی از نظرها پنهان مانده و به خاطر آب کم‌ عمقی که تا چندین متر ادامه پیدا می‌کند، مکانی استثنایی برای آبتنی و شنا به حساب می‌آید. با توجه به سایه‌ای که صخره‌های این ساحل پدید می‌آورند در کنار آب شفاف و ساحلی عالی، همه چیز برای وقت گذرانی در گانونگ پایونگ فراهم بوده و شما می‌توانید ساعت‌ها در این محل بمانید و حسابی تفریح کنید. عجیب است که با تمام ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، گانونگ پایونگ بازدیدکنندگان بسیار کم‌تری نسبت به سواحل اطرافش دارد و به واقع جایی آرام محسوب می‌شود.

 

تماشای زیباترین غروب آفتاب در بالی

ساحل کارما  |  Karma Beach

ساحل کارما به خاطر ریزورت لاکچری که در نزدیکی خود می‌بیند، معروف است اما خیلی‌ها در نظر نمی‌گیرند که این مکان یک ساحل عمومی بوده و می‌توان به راحتی از زیبایی‌های آن استفاده کرد. همین باعث شده تا وقتی وارد ساحل می‌شوید، با خیل جمعیت توریست‌ها مواجه نبوده و تنها چند حرفه‌ای سفر به بالی را در کنار خود ببینید که از آرامش این محل استفاده می‌کنند. ساحل چندان بزرگ نیست و امکانات خوبی را در کنار خود می‌بینید و طبیعت زیبایی نیز در اطرافش وجود داشته که به جذابیت این مکان می‌افزاید.

ساحل آمد  |  Amed Beach

ساحل آمد به خاطر فاصله از مرکز شهر و جاهای توریستی محیطی آرام و دنج دارد در غیر این صورت تمام گزینه‌هایی که یک ساحل معروف و محبوب باید داشته باشد را ساحل آمد در خود دارد. مکانی فوق‌العاده زیبا که جنگل‌های بارانی تا دم ماسه‌های نرم آمده‌اند و تنوع جانوری شگفت‌انگیزی که زیر آب کریستالی این ساحل می‌بینید تنها بخشی از زیبایی‌های این ساحل به شمار می‌روند. در بخش‌هایی از این ساحل، امکانات خوبی برای تفریحات آبی خاص همچون قایق سواری یا اسنورکلینگ در نظر گرفته شده و البته این محل نزد غواصان نیز محبوبیت خاصی دارد. ساحل آمد در کنار یک روستای ماهیگیری واقع شده و چند اقامتگاه نیز در اطراف آن قرار دارد و به همین دلیل امکانات خوبی همچون غذاخوری‌های متنوع را در کنار خود می‌بیند.

 

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بالی

ساحل آتو  |  Atuh Beach

ساحل آتو ساحل دور افتاده‌ای در جنوب شرقی نوسا پنیدا بوده که از زیبایی منحصر به فردی بهره می‌برد. این ساحل توسط صخره‌های با شکوه سبز پوشیده شده است و سازه‌های سنگ آهکی به زیبایی آن‌جا می‌افزایند. به دلیل موقعیت مکانی دوردست، ساحل از بازدیدکنندگان معدودی استقبال می‌کند، بنابراین احتمالاً به هنگام بازدید از این مکان، آن‌جا را خلوت خواهید یافت. بوکیت جینگن یکی از مهمترین قسمت‌های ساحل آتو محسوب می‌شود. این جاذبه صخره‌ای همچنین به دلیل شکل گیری صخره‌های قوس مانند در خارج از دریا، Batu باتو بولونگ نامیده می‌شود. ساحل ماسه‌ای سفید آتو از طریق راه پله ساخته شده قابل دسترسی است.

ساحل ساوانگان  |  Sawangan Beach

با مناظر خیره کننده‌ای که در این محل می‌بینید، ساوانگان یکی از زیباترین سواحل پنهان بالی به حساب می‌آید که واقعا دست نخورده باقی مانده و کم‌ترین ساخت و ساز ممکن را در خود می‌بیند. این ساحل با ماسه‌های پودری طلایی رنگ خود و آب کریستالی و زیبا، یکی از بهترین‌های لیست امروز ماست و برای کسانی مناسب است که به دنبال تجربه‌ی ساحلی طبیعی هستند و می‌خواهند در چنین فضایی به آبتنی بپردازند. این مکان به هیچ وجه به اندازه‌ی بعضی از سواحل نزدیک خود محبوب نیست و همیشه جمعیت کمی از توریست‌ها را در آن‌جا مشاده خواهید کرد. البته نبود امکانات متعدد هم در این زمینه بی‌تاثیر نیست. در نزدیک ساوانگان چند ریزورت وجود دارد که بعضی از آن‌ها یک سری امکانات برای تفریحات آبی بالی در نظر گرفته‌اند اما این امکانات به هیچ وجه در اندازه‌های جاهای معروف نیست. ساحل ساوانگان حدود به هتل معروف گرند نیکی در نوسا دوا نزدیک است.

 

راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

ساحل پاسیر پوتیه  |  Pasir Putih Beach

ساحل پاسیر پوتیه که در کارانگاسم در مناطق شرقی بالی قرار گرفته ، یکی از سواحل بسیار دورافتاده و پنهان جزیره است. این ساحل با این که موقعیت مکانی نسبتا بدی دارد اما محبوبیت بسیاری به دست آورده و با نام های مختلفی مانند ساحل پراسی ، ساحل ماسه سفید، ساحل ویرجین و یا ساحل پنهان از آن یاد می‌شود. با این حال به هیچ وجه به اندازه خیلی از سواحل معروف دیگر بالی شلوغ نمی‌شود. ساحل عجیب و خلوت پاسیر پوتیه مناظر آرام و در عین حال ناهمواری را ارائه می‌دهد که در میان دو تپه روستاهای بوگبوگ و پراسی وجود دارد. این ساحل در حدود ۴.۵ کیلومتری شرق مرکز اصلی تفرجگاه ساحلی محبوب کاندیداسا قرار دارد و با ماشین یا موتور می‌توانید به آنجا بروید.

۱۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران