۷ آبشار زیبا برای آبتنی و تفریح در طبیعت زیبای بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
 ۷ آبشار زیبا برای آبتنی و تفریح در طبیعت زیبای بالی

بالی همیشه به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا شناخته شده و می‌شود. جایی که نه تنها به واسطه سواحل زیبایش، بلکه به خاطر طبیعت فوق‌العاده‌ای که دارد سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خودش جذب می‌کند. این طبیعت زیبا و جنگلی چندین آبشار زیبا در خود دارد که ما امروز قصد معرفی آن‌ها را داریم. آبشارهایی که می‌توانید در آن‌ها آبتنی کنید، از طبیعت اطرافش لذت ببرید و حتی از مسیر بکری که برای رسیدن به آن‌ها طی می‌کنید نیز بهره‌مند شوید.


آبشار Sekumpul ، سینگاراجا


این آبشار در دهکده‌ای به همین نام پنهان شده و در واقع ترکیبی از ۷ آبشار است که از ارتفاع و جهت‌های مختلف به زمین می‌ریزد و یک ارکستر طبیعی کم‌نظیر را راهبری می‌کند. سر منشا آب این آبشار در دل جنگل‌های انبول بالی است و با اینکه بسیاری از آبشارهای بالی از دور زیبایی متفاوتی دارند، Sekumpul از نزدیک نیز جایی بسیار زیبا برای بازدید است.

 

بازدید از ۵ جاذبه بی‌نظیر جزیره رویایی بالی

 

Sekumpul

 


آبشار Tegenungan، اوبود


با توجه به اینکه آبشار Tegenungan در یکی از دهکده‌های نزدیک اوبود قرار گرفته، از نظر دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها در بین لیست ماست چون نه در منطقه کوهستانی بلکه نزدیک به منطقه شهری است. این مکان با جنگلی زیبا محصول شده و آب خنک و زلالش از یک چشمه‌ی خاص در دل جنگل سرمنشا گرفته است. اگر در اوبود بالی به سر می‌برید یا برای گردش به این سمت از بالی می‌آیید، واقعا حیف است که دیدن از این آبشار زیبا و جذاب را از دست بدهید.

 

۸ هاستل ارزان قیمت و دنج در منطقه اوبود بالی

 

Tegenungan

 


آبشار Aling Aling ، بولِلنگ


صخره‌ای ۳۵ متری در این منطقه وجود دارد که باعث به وجود آمدن آبشار زیبای Aling-Aling در دهکده‌ای به نام سامبانگان شده است. مسیر رسیدن به این آبشار اگر چه زیباست، اما از نقاط باریک و خاصی می‌گذرد که نیاز به راهنما دارد تا بتوانید به آن‌جا برسید، اما بدون شک پیمایش این راه به چیزی که به آن دست پیدا خواهید کرد می‌ارزد. این آبشار زیبا در پیکره‌ی بی‌نظیر جنگل پنهان شده و یک آبگیر جذاب برای شنا و شیرجه نیز در زیر خود پدید می‌آورد.

 

 

Aling-Aling

 


آبشار GitGit، سینگاراجا


این آبشار شناخته‌شده‌ترین آبشار بالی در میان مسافرانی است که چندین بار به این جزیره سفر کرده‌اند، دلیلش نیز دسترسی راحت و همچنین زیبایی این آبشار است. آبشار GitGit اینقدر نزدیک به شهر است که اطرافش می‌توانید فروشگاه، کافه یا چیزهای بیشتری پیدا کنید. اما آیا این آبشار چیزی کم از دیگر آبشارهای بالی دارد؟ نه! آبی که از ارتفاع ۳۵ متری به زمین می‌رسد و فضایی سرسبز و زیبا دارد و به هیچ وجه جایی معمولی نیست و طرفداران طبیعت و آبشار گردی عاشقش می‌شوند.

 

کوه‌پیمایی‌ هیجان انگیز در طبیعت بی‌نظیر بالی

 

آبشار GitGit

 


آبشار Tibumana، بانگلی


این آبشار زیبا را خیلی‌ها زیباترین و البته شناخته‌نشده‌ترین آبشار بالی می‌دانند. این مکان یک آبشار کاملا مستقیم است که در آن یک برکه‌ی جذاب و زیبا شکل گرفته است. اما زیبایی این آبشار به باغ طبیعی و فوق‌العاده‌ی اطرافش و همچنین تنوع بسیار دیدنی پرندگانی است که حول محور آن زندگی می‌کنند. Tibumana یکی از زیباترین نقاط بالی است و حتما با دوربین‌های خوب باید به این نقطه رفت تا عکس‌هایی عالی با خود سوغات برد.

 

 

آبشار Tibumana

 


آبشار Kanto Lampo، گیانیار


این آبشار شناخته شده در ۱۲ کیلومتری اوبود واقع شده و گردشگران زیادی برای دیدنش به این منطقه می‌روند. جالب اینکه شکل گیری این آبشار سال ۲۰۱۵ بوده و یک آبشار جوان و پلکانی محسوب می‌شودکه در کنار یک منطقه جنگلی زیبا با غارهای فراوان واقع شده است. البته این آبشار از آن دست آبشارهایی است که تنها در فصل خاصی پرآب بوده و به واسطه استفاده از آب رودخانه‌ی منشا آن برای آب شرب شهری، در فصول دیگر آبی در آن جریان نخواهد داشت تا آبشار را شکل دهد.

 

مروری بر ظهور بوکیت ؛ نگین درخشان بالی

 

Kanto Lampo

 


آبشار Tukad Cepung، بانگلی


وقتی در مورد سحر و جادوی طبیعت بالی صحبت می‌کنیم، آبشار Tukad Cepung یکی از نمونه‌های بارز آن است. جایی در ۳۰ کیلومتری اوبود که فرم خاص صخره‌های طبیعی آن باعث شده تا یک آبشار زیبا درون یک غار باستانی بریزد. صدای آب درون غار می‌پیچد و با نمای زیبایی که شکل می‌دهد یک ترکیب بی‌نظیر را می‌سازد. آبشار Tukad Cepung از طرفی یکی از بهترین نقاط بالی برای گرفتن عکس نیز به حساب می‌آید تا حدی که عکس‌های منتشر شده از آن در شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به شکل چشم‌گیری زیاد شده است.

 

 

Tukad Cepung

۲۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران