بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

تنها کافی‌ست یک بار در دل جنگل‌های بارانی قدم زده، از صخره‌ها بالا روید یا در مسیرهای خاکی پر پیچ و خم جنگی به دنبال آبشارهای زیبای بالی باشید تا از آن به بعد، در هر بار سفر به تور بالی، ابتدا به سراغ این فعالیت بروید. آبشارهای بسیار زیبایی در بالی وجود دارند که هم برای تفریح و دیدن طبیعت مناسب هستند و هم برای عکاسی معرکه اند. نوشته امروز نیز به  بازدید از ۱۳ مورد این آبشارها اختصاص دارد.

 

آبشار گیت‌گیت (GitGit Waterfall)، سینگاراجا در بالی

گیت‌گیت همیشه جزو گزینه‌های راحت در بالی به حساب می‌آید و برای آن‌هایی که می‌خواهند به سادگی به سراغ یکی از زیباترین آبشارهای جزیره بروند، گزینه‌ای عالی است. همین در دسترس بودن باعث شده تا این محل، بسیار پرطرفار باشد و توریست‌های زیادی به آن‌جا بروند و حتی در همان نزدیکی، فروشگاهی برای خوراکی پیدا کنید. این آبشار ۳۵ متر بلندی دارد، اطرافش پوششی جنگلی است و میمون‌های زیادی اطراف آن‌جا زندگی می‌کنند.

افسانه‌های محلی می‌گویند که زوج‌هایی که در کنار هم به زیر آب آبشار گیت‌گیت بالی بروند، خیلی زود از هم جا می‌شوند، از ما گفتن! برای رفتن به این مکان، حدودا باید ۴۰ قیقه از لاوونیا دور شوید. بهترین راه برای رفتن به آن‌جا، اجاره موتورهای سبک است. ورودی این محل ۲۰ هزار روپیه مالزی است.

آبشار موندوک (Munduk Waterfall)، بولِلِنگ در بالی

این آبشار که به نیاگارای بالی شهرت دارد، در دهکده‌ای به همین نام نزدیک به بولِلِنگ قرار گرفته که از آبشار به هم پیوسته درست می‌شود. این آبشار زیبای ۱۵ متری، منظره‌ای خیره کننده را پیش چشمان شما به تصویر کشیده و یکی از زیباترین‌ مقاصد طبیعت گردی در بالی به شمار می‌آید.

این مکان هم خیلی دور از دسترس نیست و بعد از این که به انتهای جاده در این مسیر رسیدید، حدودا ۵۰۰ متر در یک مسیر جنگلی زیبا پیش بروی تا به آن‌جا برسید. این جا هم به خاطر محبوبیت بالایش، اغلب شاهد تعداد نسبتا زیای توریست است و به همین دلیل، یک رستوران دنج در گوشه‌ای نسبتا با فاصله از آبشار قرار گرفته که می‌توانید در آن‌جا غذا بخورید. ورودی این محل نیز ۲۰ هزار روپیه است.

 

گردشی یک روزه در جنگل میمون‌های اوبود بالی

آبشار سکومپول (Sekumpul Waterfall)، سینگاراجا در بالی

سکومپول نیز نام خود را از دهکده‌ای در همان نزیکی به ارث برده و به نظر بسیاری، زیباترین آبشار بالی به حساب می‌آید. البته برای این که این محل را از نزیک ببینی، به کمی ماجراجویی احتیاج دارید. در واقع بعد از رسیدن به دهکده که برای آن باید با ماشین در مسیر نه چندان هموار پیش بروید، در ادامه مدتی را باید پیاده روی کنید تا به آن‌جا برسید. به همین دلیل، اگر همراه با تورهای طبیعت گردی به آن‌جا نمی‌روید، حتما باید یک راهنمای محلی استخدام نمایید.

این آبشار زیبایی‌اش را از ۷ مسیر آب به دست آورده که در میان برگ‌ها و سبزه‌ها به زمین می‌ریزند. ورودی این محل نیز مثل خیلی دیگر از آبشارهای بالی ۲۰ هزار روپیه است. این را هم در نظر بگیری که آبشار سکومپول یکی از بهترین مناطق بالی برای عکاسی به شمار می‌آید.

آبشار نونگ نونگ (NungNung Waterfall)، پتانگ در بالی

بلندترین آبشار بالی نیز گزینه‌ی مهمی برای بازید به شمار می‌رود. پارکینگی در نزدیکی این محل قرار گرفته که بعد از رسیدن به آن‌جا، بای مسیر نسبتا طولانی را طی کنید تا به آبشار برسید. مسیری که خود از جذابیت‌های این مکان به حساب می‌آید. جایی که بای از میان مزارع برنج ر شده و سپس از دل جنگل عبور کنی و به استخر بزرگ طبیعی زیر آبشار برسید.

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با بالا رفتن از ۵۰۹ پله به بالای آبشار بروید و از آن بالا به این آبشار ۵۰متری فوق‌العاه زیبا نگاه بندازید. ورودی آبشار ۱۰ هزار روپیه است و تنها بین ساعات ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر در دسترس قرار دارد. دقت کنید که نونگ نونگ از آن دست آبشارهایی است که در فصل خشک سال، تقریبا آبی در آن جریان نخواهد داشت.

 

۱۴ کافه‌ی زیبا و منحصر به فرد بالی

آبشار دو قلو بانیومالا (Banyumala Twin Waterfall)، واناگیری در بالی

این محل در تپه‌های واناگیری حدودا ۱۰ دقیقه دورتر از شمال بدوگول قرار گرفته و از جمله جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای بالی به حساب می‌آید. برای بازدی از این محل، نیاز به راهنما ندارید و خیلی راحت می‌توانید این محل را پیدا کنید، فقط مراقب باشید چون صخره‌های اطراف آن سر هستند و باید با احتیاط از آن‌ها عبور نمایید.

دلیل نام گذاری آن هم پیداست، چون در واقع دو آبشار است که در کنار هم از صخره به پایین می‌ریزند و در نهایت یک استخر طبیعی زیبا را شکل می‌دهند. ورودی این مکان ۳۰ هزار روپیه است و اطراف آن نیز مغازه یا چیزی در دسترس نیست، پس حتما هر چیز که احتیاج دارید را همراه داشته باشید.

آبشار آلینگ آلینگ (Aling-Aling Waterfall)، سابانگان در بالی

اگر اهل ماجراجویی، شیرجه از صخره و کارهایی از این دست هستید، آلینگ آلینگ باید گزینه محبوب شما در میان آبشارهای بالی باشد. شما می‌توانید از بالای این آبشار ۳۵ متری لیز خورده و به داخل استخر زیر پایش شیرجه بزنید یا از تپه‌های اطراف این کار را انجام دهید.

این آبشار بی‌نهایت زیباست و جنگل‌های گرم‌سیری آن را احاطه کرده‌اند و باعث شده‌اند، آب شفاف استخر زیر پایش رنگی رویایی به خود بگیرد.

 

۱۹ فعالیت مهیج در سفر به بالی

آبشار بلاهمانتونگ (Blahmantung Waterfall)، تابانان در بالی

این آبشار یکی از مکان‌های دیدنی بالی است که به اندازه دیگر آبشارهای جزیره شناخته شده نیست اما از زیباترین‌هاست. جایی در نزدیکی باغ‌های قهوه که تا چشمم کار می‌کند، دشت‌های سرسبز در اطرافش پیداست و خو آبشار نیز به زیبایی هر چه تمام‌تر از روی صخره به پایین می‌ریزد.

برای رسیدن به آبشار بلاهمانتونگ چیزی حدود ۸۰۰ متر باید پیاده روی کنید که البته این مسیر کمی لغزنده و گلی است اما واقعا ارزش آن را دار که این سختی کوچک را جان بخرید. آبشار ۱۵ متر ارتفاع دارد و به شکل رود ادامه پیدا می‌کند و یک سری امکانات رفاهی نیز اطراف آن‌جا دیده می‌شود. ورودی این آبشار ۳۰ هزار روپیه است.

آبشار جمبونگ (Jembong Waterfall)، سوکاسادا در بالی

این آبشار از گیت گیتِ بسیار معروف اصلا دور نیست و حتی می‌توانید در یک بعد از ظهر به هر دوی این محل‌ها سر بزنید. یکی از چیزهایی که این محل به آن معروف است، زیبایی ست نخورده آن‌جا بوده و حتی نسب به خیلی دیگر از آبشارها خلوت‌تر هم هست.

برای رفتن به این محل، باید دقایقی از میان درختان کاکائو بگذرید و در نهایت وقتی به آبشار می‌رسید، در پایین آن یک آبگیر کوچک را نیز مشاهده خواهید کرد. البته تمام این‌ها به منزله رایگان بودن ورودی آبشار نیست و هزینه بازدید از آن‌جا ۲۰ هزار روپیه است.

 

جذاب ترین تفریحات شبانه بالی

آبشار یه مامپه (Yeh Mampeh Waterfall)، سینگاراجا در بالی

این آبشار در نزدیکی دهکده‌ای کوچک به نام لِس قرار گرفته و جزو بلند‌ترین آبشارهای بالی به حساب می‌آید. این مکان از آن جهت ارزش دیدن دارد که نه تنها خود آبشار بسیار زیباست، بلکه در اطرافش نیز چندین غار دیدنی و مناطق سرسبز و جنگلی قرار دارن، ما برای رفتن به این محل، باید مدتی در دل همین جنگل پیاده روی کنید و به راهنما احتیاج خواهید داشت.

این مکان جایی آرامش بخش و زیبا و عالی برای عکاسی‌ست که ورودی آن نیز ۱۰ هزار روپیه خواهد بود.

آبشار تیبومانا (Tibumana Waterfall)، آپونا در بالی

باید قبول کنیم که یکی از جذابیت‌های آبشارهای بالی، شیرجه زدن در استخرهای طبیعی زیبایی‌ست که پای این آبشارها شکل می‌گیرد و آبشار تیبومانا دقیقا به همین معروف است. این مکان زیبا یکی از زیباترین استخرهای طبیعی بالی را در اختیار داشته که آبشاری نسبتا بلند به حساب می‌آید که از بالای صخره‌ای زیبا به پایین می‌ریزد آن را شکل می‌دهد.

این مکان تنها ۱۰ دقیقه از اوبود بالی فاصله دارد و خیلی راحت (حتی پیاده) آن‌جا را پیدا خواهی کرد و می‌توانید در این استخر تنی به آب بزنید. اما حتما تجهیزات عکاسی نیز همراه داشته باشید، چون فضای آن واقعا برای عکاسی مناسب است. آبشار تیبومانا با توجه به همین در دسترس بودن، گاهی اوقات خیلی شلوغ می‌شود، پس بهتر است اول صبح به آن‌جا بروید. هزینه ورودی آن نیز ۱۰ هزار روپیه است.

آبشار توکاد سمپونگ (Tukad Cepung)، بانگلی در بالی

شاید هیچ کدام از آبشارهای بالی به اندازه توکاد سمپونگ خاص نباشد و همین هم باعث شده تا اگر صبح زود به آن‌جا نروید، برای عکاسی در این محل باید صف بمانید! آبشاری که از حفره‌ای بالای غار به پایین می‌ریزد و یکی از سورئال‌ترین و زیباترین قاب‌های ممکن را در جزیره می‌سازد.

این محل تنها ۳۰ دقیقه با آبشار تبومانا فاصله دارد و به طور کلی برای شنا و آبتنی مناسب نیست و تنها برای عکاسی پیشنهاد می‌شود. همچنین در اطراف این محل، چشم‌اندازهای طبیعی خوبی پیدا خواهید کرد. اما در سفر با تور بالی حتما باید صبح زود به آن‌جا بروید وگرنه با شلوغی زیادی مواجه خواهید شد.

 

هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

ابشار کارات (Carat Waterfalls)، آبشار سسینگاراجا در بالی

و در پایان از این آبشار خاص و زیبا اسم ببریم که محلی‌ها آن را نفرین شده می‌نامند. آبشاری که در نزدیکی هکده تامبلانگ قرار گرفته و یک مسیر ۸۰۰ متری را در میان جنگل بای طی کنید تا به آن‌جا برسید. مسیری که در یکی دو جا، به پل‌های کوچک بامبو می‌رسد.

این آبشار کاملا جدا از مناطق شهری قرار گرفته و از ارتفاعی نسبتا بلند به زمین می‌ریز و زیر پای آن نیز خبری از استخر طبیعی نیست و به شکل رود ادامه می‌یابد.

منبع ۱

منبع ۲

۱۶ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران