هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

جاذبه‌های گردشگری بالی
هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

آیا قصد سفر با تور بالی را دارید اما هزینه‌های سفر شما را دچار شک و تردید کرده است؟ این کشور مقصدی رویایی برای بسیاری از مسافران است. ویلاهای زیبا، تراس‌های برنج سبز، آبشارهای سر به فلک کشیده و سواحل شنی خوش منظره و ... تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های سفر به بالی هستند. اما برای اینکه بتوانید از تمامی این موارد دیدن کرده و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید به چه قدر پول نیاز دارید؟ در حالت کلی باید بگوییم که هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ نیز همانند تمامی سال‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه قصد بازدید از چه مکان‌هایی را دارید؟ و یا در چه نوع هتلی اقامت خواهید داشت؟ برای این منظور در این مقاله هزینه‌های کلی که هر گردشگری در سفر به بالی با آن روبرو خواهد شد را گردآوری کرده‌ایم.

 

قیمت بلیط هواپیما برای سفر به بالی

بلیط هواپیما به بالی احتمالا بزرگترین هزینه شما خواهد بود. به خصوص برای ایرانیان این هزینه به دلیل مسافت زیاد خیلی بیشتر است. همچنین بهتر است بدانید که قیمت پروازها به مقصد بالی در روزهای خاص سال از قبیل تعطیلات کریسمس و عید پاک و همچنین در ماه‌های ژوئیه و آگوست که فصل اوج گردشگری است نجومی خواهد بود. یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای سفر به بالی همراه شدن با تورهای آژانس‌های مسافرتی است. چرا که این تورها بلیط هواپیما و رزرواسیون هتل را با قیمت‌های پایین‌ترین انجام می‌دهند. در حال حاضر به تاریخ فروردین ماه ۱۴۰۱ قیمت تور بالی از حدود ۴۵ الی ۵۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

 

قیمت هتل در سفر به بالی

بالی به عنوان یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا اقامتگاه‌های متعددی برای ارائه به مسافران خود دارد. این اقامتگاه‌های می‌توانند ویلاهای لوکس کلاس جهانی با استخرهای منتهی به دریا و چشم‌انداز جنگل یا تخت یک نفره در خوابگاه مشترک یک هاستل باشند. در این مقاله، میانگین قیمت شبانه برای اقامت در بالی را ۸۰ دلار برآورد می‌کنیم. این مبلغی است که می‌توانید برای یک هتل خوب ۳ ستاره در یک مکان مناسب و مرکز شهر بپردازید. با این حال، این قیمت بسته به سبک سفر شما می‌تواند بیشتر و یا کمتر شود. اگر دقیق‌تر بخواهیم هزینه‌های هتل را در سفر به بالی برآورد کنیم با قیمت‌های زیر روبرو خواهیم شد:

  • هاستل‌ها

هاستل‌های بالی ارزان‌ترین انتخاب برای اقامت هستند. میانگین هزینه هاستل‌ها به ازای هر یک نفر برای هر شب حدود ۸ دلار است. البته هاستل‌هایی با اتاق‌های خصوصی و کمی راحت‌تر نیز وجود دارند که قیمت آن‌ها به ازای یک شب ۲۰ دلار و حتی بیشتر نیز است.

 

گردشی جذاب در کوتا، بالی

  • هتل‌های ۳ ستاره

بالی تعداد زیادی هتل متوسط ​با امکانات رفاهی خوب و در موقعیت‌های عالی دارد. البته قیمت این هتل‌ها نیز بسته به خدماتی که ارائه می‌دهند کمی متفاوت هستند. اما در حالت کلی قیمت‌ها به صورت میانگین حدود ۱۰۰ دلار در هر شب است.

  • هتل‌ها ۵ ستاره و ویلاهای لوکس

اگر به دنبال اقامتی بسیار لوکس و مجلل در بالی هستید گزینه‌های متعددی پیش رو خواهید داشت. چنانچه تصمیم خود را در این خصوص گرفته‌اید باید هزینه‌ای از حدود ۲۰۰ الی ۵۰۰ دلار به ازای هر یک شب اقامت در بالی پرداخت کنید.

 

نکاتی برای انتخاب هتل در بالی

 

هزینه حمل و نقل در سفر به بالی

حمل و نقل از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که هنگام سفر به بالی باید در نظر بگیرید. سیستم حمل و نقل عمومی در بالی با دیگر شهرهای مهم دنیا کمی متفاوت است. چرا که بالی شهری جزیره‌ای بوده و حمل و نقل عمومی در آن وجود ندارد. به همین دلیل هزینه‌هایی که برای این منظور باید پرداخت کنید کمی زیاد خواهد بود. مقرون به صرفه‌ترین و آسان‌ترین راه برای گشت و گذار در جزیره بالی موتور سیکلت است. اما اگر تجربه رانندگی با موتور سیکلت ندارید، می‌تواند خطرناک باشد و نباید به سراغ آن بروید. همچنین توجه داشته باشید که اگر قصد اجاره موتور سیکلت در بالی را دارید، به گواهینامه رانندگی بین المللی نیاز خواهید داشت. میانگین قیمت اجاره موتور سیکلت در بالی بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در هفته است.

برای کسانی که نمی‌خواهند موتورسیکلت کرایه کنند، برای رفت و آمد باید هزینه بیشتری بپردازند. زیرا باید از رانندگان محلی درخواست کنند تا آن‌ها را در سطح جزیره جابجا کنند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، استفاده از تاکسی را پیشنهاد می‌کنیم. هزینه تاکسی بسته به مسافتی که قصد جابجا شدن دارید متغیر خواهد بود. به عنوان مثال کرایه تاکسی از منطقه سمینیاک بالی تا تولوبن در بالی حدودا ۵۰ دلار می‌باشد.

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری بالی

بالی مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است. خوشبختانه اغلب مکان‌های جذاب و دیدنی بالی به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار دارند. اما در این میان برخی از آن‌ها هزینه ورودی درخواست می‌کنند. به عنوان مثال، مزرعه برنج معروف تگالالانگ در نزدیکی اوبود دارای هزینه ورودی ۱۵۰۰۰ روپیه اندونزی است که تقریبا معادل ۱.۱ دلار دلار آمریکا می‌باشد. دیگر جاذبه‌های بالی، معابد زیبای آن هستند که در سراسر جزیره قرار دارند. بازدید از این معابد نیز تقریبا رایگان بوده و در صورت نیاز به پرداخت پول بسیار ارزان هستند.

بنابراین می‌توان گفت که اغلب جاذبه‌های گردشگری بالی برای بازدید بسیار ارزان هستند. اما اگر قصد تفریح و سرگرمی را از قبیل غواصی، کرایه قایق و ... دارید باید کمی هزینه کنید. به عنوان مثال متوسط ​​هزینه غواصی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار به ازای یک نفر است.

 

هزینه غذا و نوشیدنی در سفر به بالی

هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک در بالی نیز همانند هر مقصد گردشگری دیگری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به طوری که توریست‌ها باید بخشی از بودجه خود را به وعده‌های غذایی و رستوران‌گردی اختصاص دهند. مبلغی را که در تور بالی نیاز است بابت این موضوع پرداخت کنید با توجه به کیفیت سفر شما متفاوت خواهد بود. به این معنا که اگر دوست دارید تا رستوران‌های لاکچری و مجللی را برای این منظور انتخاب کنید طبیعتا باید هزینه بیشتری را در مقایسه با غذاهای ساده و خیابانی پرداخت کنید. ما در این مقاله هزینه متوسط وعده‌های غذایی را برآورد کرده‌ایم:

  • صبحانه: ۰ دلار (شامل اقامت در هتل یا هاستل)
  • ناهار: ۵ دلار
  • شام: ۲۰ دلار

همان طور که واضح است این مبلغ در مجموع حدود ۲۵ دلار در روز بوده و شامل نوشیدنی نیز می‌باشد. از آنجایی که اکثر هتل‌های بالی شامل یک صبحانه رایگان (اغلب تخم‌مرغ، پنکیک موز یا میوه‌های تازه) هستند، در این مقاله هزینه‌ای را بابت صبحانه لحاظ نکردیم.

 

بهترین استخرهای روف تاپ بالی

 

هزینه‌های متفرقه در سفر به بالی

بالی مراکز خرید فوق‌العاده لوکس و آنچنانی برای عاشقان خرید ندارد. با این حال سفر بدون خرید بی‌معنی است. حتی اگر قصد خرید کردن را هم نداشته باشید طبیعتا چند سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود خریداری خواهید کرد. پیراهن‌های بلند و نخی، چای و قهوه معمولا محبوب‌ترین سوغاتی‌های بالی هستند. قیمت هر کدام از اجناس در بازارهای بالی بسته به کیفیت آن‌ها متفاوت بوده اما هیچ یک از آن‌ها گران نیستند. به این معنا که با کمتر از ۱۰ دلار می‌توانید سوغاتی‌های مناسبی را از سفر خود به بالی خریداری کنید.

مورد بعدی از هزینه‌های جانبی که بسیاری از افراد در بالی پرداخت می‌کنند، خدمات مربوط به ماساژ است. بالی به خاطر ماساژهای ارزان خود مشهور است و مسافران تمایل دارند از این تجربه بی‌نظیر لذت ببرند. هزینه یک ماساژ معمولی در بالی به ازای یک ساعت حدود ۱۰ دلار است. البته اگر قصد رفتن به اسپاهای تفریحی و لوکس را دارید هزینه‌های بسیار بیشتری را باید برای این منظور پرداخت کنید.

 

اجاره‌ی موتور برای گشت و گذار در بالی

 

نتیجه گیری

چنانچه تا این قسمت از مقاله همراه ما بوده باشید با هزینه تقریبی سفر با تور بالی آشنا شده‌اید. هر چند که بالی به عنوان یک مقصد مسافرتی لوکس در نظر گرفته می‌شود، اما این مقاله نشان داد که با کمی مدیریت می‌توان تجربه سفری ارزان و به یاد ماندنی به بالی داشت. به طوری که می‌توانید کوله پشتی خود را ببندید و خود را آماده یک سفر خاطره انگیز در این جزیره رویایی کنید. پس اگر به دنبال ریخت و پاش‌های بیش از اندازه نباشید با روزی ۱۰۰ دلار می‌توانید لحظات بسیار خاصی را برای خود در بالی ایجاد کنید.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران