کاهش هزینه‌ها در سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
کاهش هزینه‌ها در سفر به بالی

خیلی از آن‌ها که قصد رفتن به تور بالی را دارند، همیشه از خود می‌پرسند که آیا می‌توان سفری کم‌هزینه به این جزیره‌ی زیبا داشت؟ واقعیت این است که بالی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود و به همین دلیل سفر به آن در نهایت برایتان ارزان نخواهد بود. اما می‌توانید به وسیله‌ی انجام این ۸ روشی که در نوشته‌ی امروز به شما معرفی می‌کنیم، در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و این پول را برای خرید یا تفریح بیشتر خرج کنید!

 

۱- مثل محلی‌ها غذا بخورید

وقتی وارد جاهایی مثل اوبود در بالی می‌شوید، رستوران‌های پر تعدادی می‌بینید که هر کدام به هر نحوی سعی دارند تا شما را به سمت خود بکشند. مسلما سفارش یک تست آووکادو ۱۵ دلاری جذاب است، اما شما می‌توانید به جای سفارش غذاهای غربی و گران‌قیمت، غذاهای محلی بسیار خوشمزه و ارزان‌تر میل کنید و در کنار صرفه‌جویی، تجربه‌های خوردن غذاهایی که مردم بالی می‌خورند را نیز کسب کنید. ما بارها از رستوران‌های خوب محلی و غذاهای خیابانی یا غذاهای دریایی گفته‌ایم، به سراغ آن‌ها بروید و با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر، غذایی عالی میل کنید.

 

بازدید از پارک فیل‌های بالی

۲- استفاده از تورهای گردشگری و انتخاب زمان مناسب برای سفر

خیلی‌ها هنگام سفر به این نکته توجه ندارند، اما روزهایی خاص در طول سال هستند که هزینه‌ی رفتن به بالی بسیار گران‌تر از روزهای معمول خواهد بود. نمی‌گوییم که در روزهای بارانی به بالی سفر کنید، اما کریسمس یا زمان جشن‌های خاص به بالی رفتن، جدا از هزینه‌های بالا، ازدحام جمعیت را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. نکته دیگر استفاده از تورهای گردشگری است. شما با کرایه هتل به صورت شخصی، عموما از تخفیف‌های مختلف باز می‌مانید، استفاده از تورهای گردشگری مقتدرسیر تابان، به شما این امکان را می‌دهد تا با کم‌ترین هزینه، بهترین هتل ممکن را داشته و همچنین از خدمات رایگان مثل ترانسفر فرودگاهی استفاده کنید و در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید.

۳- کرایه موتور

شاید باورتان نشود، اما خیلی از گردشگرانی که چندین بار به بالی سفر کرده‌اند، می‌دانند که کرایه موتور در بالی یکی از واجبات است. این موتورها با قیمتی بسیار پایین به صورت روزانه در اختیار شما قرار می‌گیرند و شما با آن‌ها می‌توانید به هر جایی از جزیره که خواستید بروید و از شر کرایه‌های بالای ماشین‌ها در امان باشید. تازه در کنار صرفه جویی در هزینه‌ها، امکان رفتن به جاهای متفاوت در جزیره که عموما با ماشین امکانش را ندارید را نیز، خواهید داشت که از جمله‌ی آن‌ها، سواحل خاص و دور افتاده در جزیره هستند.

 

۷ فعالیت آبی در بالی برای افرادیکه شنا بلد نیستند

۴- از کرایه‌های غیر واقعی تاکسی در امان بمانید

یکی از مشکلات گشت و گذار در بالی، وجود ماشین‌هایی است که عموما از شما قیمتی غیر واقعی و زیاد برای مسیرهای مختلف می‌گیرند. اولین راه حل شما این است که دنبال تاکسی‌های آبی بگردید که تاکسی‌متر دارند. اما پیشنهاد همیشگی ما به شما این است که با استفاده از برنامه‌هایی همچون Grab یا Gojek، آنلاین ماشین کرایه کنید تا هم قیمت کم‌تری بپردازید و هم مطمئن در تور بالی به این سمت و آن سمت جزیره بروید.

۵- گردشگران دیگر را پیدا کرده و راننده استخدام کنید

فرض کنید می‌خواهید به جاهای دورتر از هتل و مراکز طبیعی بروید. اگر روابط عمومی خوبی داشته باشید یا همسفران خود را در تور متقاعد کنید، می‌توانید یک ماشین ون کرایه کرده و با یک گروه چند نفره به دیدن جاذبه‌های بالی بروید. به این ترتیب شما با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از اجاره‌ی ماشین می‌توانید از نقاط مختلف بالی دیدن نمایید.

 

۷ ساحل و جزیره زیبا در لومبوک بالی

۶- پول نقد همراه داشته باشید

عموما ایرانی‌هایی که به بالی سفر می‌کنند، به خاطر محدودیت‌های موجود، حتما باید پول نقد داشته باشند، اما اگر به هر شکلی شما کارت اعتباری داشتید هم در بالی باید از پول نقد استفاده کنید. بیشتر جاها در این جزیره اصلا دستگاه کارت خوان ندارند و آن‌ها هم که دارند، با کارت اعتباری از شما بیشتر طلب می‌کنند تا پول نقد.

۷- بطری آب همراه داشته باشید

بالی جزیره‌ای گرمسیری و مرطوب است و این که شما در طول گردش‌های مختلف تشنه‌تان شود، اصلا چیز دور از انتظاری نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به جای این که برای یک بطری آب چیزی حدود نیم دلار پول خرج کنید، یک بطری آب همراه خود داشته باشید. در بعضی از محل‌های بالی که دور افتاده‌تر هستند، این بطری‌های آب به قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسند. در ثانی، این بطری‌های آب پلاستیکی به حجم آشغال‌های بدون بازیافت بالی اضافه شده و شما را نیز در تخریب این بهشت زیبا شریک خواهد کرد.

 

۶ اقامتگاه جادویی و رویایی در جنگل‌های بالی

۸- به محل‌هایی خاص اما کم‌تر شناخته شده بروید

بالی زیبایی‌های در دل خود دارد که خیلی‌ها موقع سفر به این جزیره، از دیدنشان محروم می‌مانند. خیلی از گردشگران در تور بالی تنها به گرفتن عکس از کوتا و سمیانک بسنده کرده و روزهای خود را در سواحل شلوغ می‌گذرانند، در صورتی که می‌توانید به جای صرف هزینه‌های بالا در این سواحل به نقاط متفاوت‌تر و کم‌طرفدارتر رفته و هزینه‌های کم‌تری را صرف کنید، شلوغی کم‌تری را تجربه نمایید و لذت بیشتری از سفر ببرید. حتی اقامت در جاهای کم‌تر شلوغ نیز از هزینه‌های شما در سفر به این جزیره‌ی زیبا، کم خواهد کرد.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران