سفر به جزیره لمبونگان بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
سفر به جزیره لمبونگان بالی

جزیره لمبونگان یا نوسا لمبونگان (Nusa Lembongan) یکی از قسمت‌های شدیدا توریستی، محبوب و پربازدید در تور بالی است که در تمام طول سال پذیرای توریست‌های خارجی از سراسر دنیا می‌شود. این جزیره کوچک که در قسمت جنوب شرقی بالی واقع شده، به خاطر زیبایی‌های طبیعی فوق العاده‌اش بسیار معروف بوده و گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. این جزیره از نظر وسعت بسیار کوچک است و جمعیت کمی دارد و می‌توان گفت این نقطه می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند مدتی را تنها بگذرانند ایده آل باشد. در واقع، این جزیره برای زوج‌ها و یا برای سفر ماه عسل به بالی نیز ایده‌آل خواهد بود. سواحل شنی سفید و آب آبی کریستالی این احساس را در شما ایجاد می‌کند که به بهشت قدم گذاشته‌اید.

 

فعالیت‌های آبی در نوسا لمبونگان بالی

در طول اقامت مسافران تور بالی همیشه توصیه می‌شو که صبح را زود شروع کنند زیرا زیبایی صبح در جزیره لمبونگان بالی به معنای واقعی افسانه‌ای است. همچنین نوسا پنیدا ر نزدیکی لمبونگان قرار داشته شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته و آنجا شنا کنید. تالاب‌های زیادی در این دریا وجود دارد و شنا کردن در آن‌ها تجربه خوبی خواهد بود. در حالی که انواع مختلفی فعالیت‌های آبی در اینجا در دسترس قرار دار اما لمبونگان تا پنیدا برای غواصی به شدت مشهور است. شما می‌توانید با تجهیزات غواصی به زیر آب بروید و حیوانات و گیاهان زیبای اقیانوسی را از نزدیک تماشا کنید. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی شناخته می‌شود.

بازدید از جنگل مانگرو در لمبونگان بالی (The Mangrove Forest Of Nusa Lembongan)

جزیره لمبونگان پر از جنگل‌های مانگرو بوده و قایق‌های زیادی برای کاوش و بازید از آن وجود دارد. شما می‌توانید یک قایق کرایه کرده و جنگل را کشف کنید. برای گشت و گذار با این قایق‌ها باید حدود ۱۰۰ بات یا کمی بیشتر هزینه کنید اما مطمئنا هرگز از این گشت و گذار پشیمان نخواهید شد. به علاوه زیبایی بی‌نظیر این جگل، هنگام بازدید شانس تماشای حیوانات متنوع زیادی که ر این جنگل زندگی می‌کنن را هم خواهید داشت.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی

آدرس: Jl. Jungutbatu, 80225, Indonesia

 

بازدید از اشک شیاطین در لمبونگان بالی (Devils Tear)

اینجا یکی از نقاط بسیار محبوب برای تماشای غروبی جادویی در تور بالی است. اکثر گردشگران معمولا برای تماشای این لحظه فوق‌العاده اینجا جمع می‌شوند. شما در اینجا می‌توانید سایه‌ها و رنگ‌های مختلف اقیانوس را ببینید. به علاوه اندازه‌های مختلف خرچنگ نیز بر فراز ساحل مشاهده می‌شود. همچنین اگر هوس نوشیدنی خنک کردید، مغازه های کوچک زیادی وجود دارند که به مسافران نوشیدنی ارائه می‌دهند. توصیه می‌شود در هنگام بازدید از اینجا همیشه مراقبت امواج باشید.

بازدید از استخرهای جزر و مدی در لمبونگان بالی (Tidal Pools)

حتما بازدید خود از اشک شیاطین را با استخرهای جزر و مدی که در همان خط ساحلی صخره‌ای ناهموار واقع شده‌اند ترکیب کنید. پیاده‌روی در اطراف را دنبال کنید تا به حوضچه‌های صخره‌ای جزر و مدی طبیعی برسید، بهتر است در اواسط جزر و مد و غروب آفتاب از آن بازدید کنید که بهترین نقاط عکاسی در سفر به بالی را برای شما فراهم می‌آورند.

آدرس: Nusa Lembongan (A few minutes from Dream Beach), 80771, Indonesia

 

مزرعه پرورش جلبک در لمبونگان بالی (Seaweed Farming)

این یک تجربه عالی در لمبونگان است که ر کم‌تر جای دیگری در بالی می‌توانید به این صورت و از نزدیک شاهد آن باشید. هنگام جزر و مد بازدیدکنندگان از این ناحیه برای کشت و زرع جلبک دریایی دیدن می‌کنند. این یکی از کارهایی است که حداقل یک بار باید در طول عمرتان انجام دهید. جدا از این که آب‌های آبی و آرام منطقه خودش به تنهایی شگفت انگیز و سحرآمیز به نظر می‌رسد، تماشای این مردم محلی در حال کار تجربه شما را به سطح دیگری می‌برد. بسیاری از مردم محلی منطقه به این پیشه مشغول بوده و از این راه کسب درآمد می‌کنند. کار کشاورزها زمان مشخصی نداشته و بازدید از آن‌ها کاملا رایگان و بدون نیاز به ورودی است.

 

معرفی ریزورت جنگلی کایون در بالی

موج سواری مانکی در لمبونگان بالی ( Monkey Surfing)

اگر عاشق فعالیت‌های هیجانی و پر آدرنالین هستید موج سواری یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در لمبونگان بالی است. مدرسه موج سواری مانکی یکی از جاهای معروفی است که با آن‌ها می‌توانید موج سواری را از پایه شروع کنید. آن‌ها برنامه‌های متنوع زیادی بر پایه آموزش به مبتدی‌ها دارند و ترفندهای زیادی براب موج سواری در جزر و مد به شما آموزش می‌دهند. اگر از موج سواری خوشتان می‌آید بهتر است قبل از اقدامی اول یاد بگیرید بعد انجامش دهید.

آدرس: Jungutbatu, 80227, Indonesia

 

رفتن به اسپا در لمبونگان بالی

اسپاهای زیادی در داخل و اطراف جزیره وجود دارد و اکثر این آبگرم‌ها با دقت فراوان و توسط متخصصان مجرب انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید اینجا انجام دهید رفتن به یکی از این اسپاها گرفتن ماساژهای درمانی و خدمات آب گرم است. این اقدامی عالی برای تسکین برخی از دردهای قدیمی خواهد بود. اکثر اسپاها به خوبی به امکانات مدرن مجهز هستند. جدای از این، مکان‌های فراوانی وجود دارد که خرید خوبی را در Nusa Lembongan ارائه می‌دهند. بیشتر چیزهایی که در این اسپاها عرضه می‌شوند محصولاتی هستند که با موجودات دریایی تهیه شده‌اند. بیشتر اسپاهای جزیره از ساعت ۹ صبح باز می‌شوند و تا ۱۰ شب به فعالیتشان ادامه می‌دهند. اینجا یکی از استراحتگاه‌‌های لوکس اسپا در بالی است.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در بالی

آدرس: Jl. Ancak | Pegadungan, 80771, Indonesia

 

خلیج ماشروم در لمبونگان بالی (Mushroom Bay)

این یکی دیگر از نقاط زیبا و رویایی در بالی است که اتفاقا به خاطر همین زیبایی‌هایش تعداد بسیاری هتل و اقامتگاه در آن ساخته شده است. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید در یکی از این اقامتگاه‌ها یا هتل‌ها بمانید و از تعطیلاتی فوق‌العاده لذت ببرید. بیشتر هتل‌ها رو به دریا هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند با نشستن در اتاق‌های هتل یا بالکن خود از لحظات ارزشمندی لذت ببرند. به علاوه غذاهای لذیذ نیز توسط مسئولان هتل ارائه می‌شود، در حالی که خود این مکان بسیار جذاب و پر از زیبایی‌های طبیعی است.

پل زرد در لمبونگان بالی (Yellow Bridge)

یکی دیگر از نقاط شگفت انگیز در سفر با تور بالی دقیقا همینجایی است که فکرش را نمی‌کنید. پل زرد بسیار بزرگ و دو منطقه را به هم متصل می‌کند. بسیاری از مردم و توریست‌ها برای مدت طولانی اینجا می‌ایستند و به طبیعت زیبا و زیبایی‌هایش خیره می‌شوند و از مناظر اطراف لذت می‌برند. به علاوه سفرهای دریایی روزانه وجود دارد که توسط آژانس‌های مسافرتی مختلف انجام می‌شود. کروز روزانه تمام مناطق مهم از جمله پل زرد را به شما نشان می‌دهد. این یکی از تجاربی است که باید یک بار در عمرتان تجربه کرده و آن را به لیست فعالیت‌های بی‌نظیرتان در بالی اضافه کنید. هیچ زمان خاصی برای بازدید از این پل وجود ندارد و شما می‌توانید همیشه و در هر زمانی خودتان را به اینجا برسانید.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در بالی

بازدید از نوسا سنینگان در بالی (Nusa Ceningan)

حالا که در پل زرد هستید و دارید از زیبایی‌های اطراف لذت می‌برید چرا از پل عبور نکنید و به جزیره سنینگان نروید؟ شما می‌توانید از طریق پل زرد به سنینگان بروید و چند ساعتی را در قالب تفریحات نیم روزی به گشت و گذار در آن سوی پل بپردازید. با فعالیت‌های سرگرم‌کننده فراوان، مانند تالاب‌های آبی، سواحل مخفی، و پرش‌های صخره‌ای و مواردی از این دست، جزیره سنینگان را در سفر به جزایر نوسا نباید از دست داد.

آدرس: Nusa Ceningan, Indonesia

 

ساحل سلامبونگ در لمبونگان بالی (Selambung Beach)

این ساحل در منطقه برجسته‌ای از جزیره واقع شده و به همین دلیل همیشه مورد توجه بازدیدکننگان قرار می‌گیرد. ساحل همیشه مملو از مردم و قایق های ماهیگیری است که در اینجا پارک شده‌اند. در این ساحل نقاط زیادی برای خوردن غذا وجود دارد. همچنین بیشتر این غذاخوری‌ها جلوی‌شان سنگ‌هایی قرار داده شده تا از برخورد امواج به ساحل محافظت می‌کنند. گردشگران می‌توانند اوقات بسیار آرامی را در این ساحل بگذرانند.

 

بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

پارک آبی ساندی بیچ در لمبونگان بالی (Sunday Beach Water Park)

این پارک آبی دارای فعالیت‌های تفریحی فراوانی است و اکثر بچه‌ها اوقات بسیار خوبی را در این پارک سپری می‌کنند. به غیر از فعالیت‌ها و بازی‌ها، غذاهای خوشمزه زیادی در اطراف پارک آبی وجود دارد که می‌توانید بخرید و از خوردنشان لذت ببرید. این پارک آبی اغلب در تعطیلات آخر هفته و در طول تعطیلات شلوغ می‌شود و تقریبا همه گردشگران در طول سفرشان از این پارک دیدن می‌کنند. اما با وجود اینکه یک منطقه شلوغ هستید، از محیط و آرامشی که در اینجا خواهید داشت لذت خواهید برد. برای خانواده‌های دارای فرزند اینجا انتخابی برجسته است.

آدرس: Lembongan, 80771, Indonesia

 

نقطه اسنورکلینگ مانتا در لمبونگان بالی (Manta Point)

رفتن به Manta Point یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در نوسا لمبونگان انجام داد. توصیه می‌کنیم قبل از رفتن یکی از تورهای آنلاین را رزرو کنید تا از بهترین قیمت‌ها و تخفیفات استفاده کنید. تور غواصی مانتا پوینت یک فعالیت نیم روزه است و شامل سوار شدن و خروج از هتل شما در جزیره لمبونگان می‌شود و نقاط بازدید شده در این تور عبارتند از Manta Point، Crystal Bay، Gamat Bay و Mangrove Point. شما می‌توانید در اینجا از تفریح و تماشای مناظر اطراف به صورت توامان لذت ببرید.

 

بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

موج سواری در نقطه کشتی شکسته لمبونگان بالی (Shipwreck Point)

این نقطه موج سواری کلاس جهانی یکی از معروف‌ترین نقاط بالی برای موج سواری محسوب می‌شود. در سمت راست این نقطه صخره‌هایی نیز وجود دارد که برای موج سواری افراد بی‌تجربه اصلا مناسب نیست پس مراقب باشید. مغازه‌های اجاره تخته موج‌سواری را می‌توانید در سراسر خیابان اصلی شهر پیدا کنید که تخته‌های اجاره‌ای با قیمت تقریبی ۵۰ هزار بات برای ۲ ساعت را کرایه می‌دهند. اگر برای موج سواری مشتاق نیستید هنوز می‌توانید از اینجا و زیبایی‌های طبیعی اش لذت ببرید.

منبع ۱

منبع ۲ 

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران