بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی

تور بالی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای افرادی است که علاقه بسیار زیادی به تفریحات آبی و استراحت در سواحل خوش منظره و فوق‌العاده زیبا دارند. چرا که این جزیره زیبای اندونزی با داشتن آب‌های زلال و شفاف و سواحل با شن‌های سفید به مکانی منحصر به فرد برای توریست‌ها تبدیل شده است. یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که در بالی انجام آن به گردشگران توصیه می‌شود غواصی می‌باشد. چرا که رفتن به زیر آب و شنا در دنیایی متفاوت در این آب‌های شفاف و زلال لذتی کاملا متفاوت خواهد داشت. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای غواصی در بالی بین ماه‌های آوریل و نوامبر است. اگر قصد دارید تا بالی را به عنوان مقصد گردشگری بعدی خود انتخاب کنید همراه ما باشید تا شما را با بهترین مکان‌ها برای غواصی در این سفر آشنا کنیم.

 

لیست بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی

اگر به کاوش در دنیای زیر آب علاقه دارید هیچ جایی بهتر از بالی برای این کار نخواهد بود. زیرا بالی به عنوان یکی از زیباترین جزیره‌های اندونزی شناخته شده و آبزیان و پوشش‌های مرجانی بسیار زیبا و متنوعی را در خود جای داده است. علاقه‌مندان به غواصی می‌توانند به راحتی مکانی را برای این منظور پیدا کرده و از لذت این کار نهایت استفاده را بکنند. برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد مکان غواصی در زیر به چند مورد از بهترین‌ها در این زمینه اشاره کرده‌ایم:

سایت غواصی تولامبن (Tulamben)

تولامبن نام روستایی ساحلی در بالی است که در سمت شرقی آن قرار گرفته است. این مکان علاوه بر اینکه مکانی مناسب برای غواصی است به دلیل واقع شدن کشتی شکسته یواسایتی لیبرتی در آن به یکی از جاذبه‌های گردشگری تور بالی تبدیل گردیده است. در صورتی که این مکان را برای غواصی انتخاب کردید می‌توانید از مرجان‌های رنگارنگ و زیبا و تنوع بالای ماهی‌های استوایی دیدن کنید. از دیگر جذابیت‌هایی که در این نواحی واقع شده‌اند می‌توان به آب‌های موجود در اطراف تولامبن اشاره کرد. این آب‌ها به دلیل ورود گل‌های آتشفشانی و دیوار‌های صخره‌های طبیعی به درون آن‌ها زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده‌اند. همچنین می‌توان تجربه تماشای خورشید ماهی، لاک پشت‌های دریایی و دلفین‌ها را نیز در این مکان به دست آورد.

 

بهترین فعالیت‌ها در منطقه نوسا دوآ در بالی

سایت غواصی آمد (AMED)

از دیگر جاهایی که می‌توان نام آن را در لیست بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی قرار داد سایت غواصی آمد است. این سایت غواصی در شرق بالی قرار گرفته و توانسته توجه علاقه‌مندان به غواصی را به خود جلب کند. برای اینکه بتوانید به این مکان دسترسی پیدا کنید باید یک مسیر دو ساعته از کوتا یا جنوب بالی را به این سمت طی کنید. علاوه بر غواصی توریست‌ها می‌توانند از یک مجموعه بزرگ تفریحی و مهمانخانه‌های ارزان قیمتی که در این حوالی وجود دارند نیز استفاده کنند و لحظات خوش و به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. غواصی در این مکان کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است. شما می‌توانید در تمامی روزهای سال به این سایت غواصی مراجعه کرده و نظاره‌گر موجودات دریایی و صخره‌های مرجانی در اعماق ۸ متری و ۳۵ متری باشید.

سایت غواصی پموتران (Pemuteran)

این خلیج خوش منظره و آرام در سواحل شمال غربی بالی توجه اغلب علاقه‌مندان به غواصی را در جهان به خود جلب کرده است. گردشگران می‌توانند در کنار امواج آرام Pemuteran در تمام طول سال نظاره‌گر زیبایی‌های فوق‌العاده زیرآب باشند. صخره‌های مرجانی رنگی، همراه با پوشش‌های دیگر زیر آب در محور این خلیج تنوع بسیار بالایی داشته و هر کسی را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

۷ فعالیت آبی در بالی برای افرادی که شنا بلد نیستند

سایت غواصی منجانگان (Menjangan)

آب‌های آرام و بکر اطراف جزیره منجانگان با داشتن چشم‌اندازهای زیبای و دیدنی هر غواصی را مجذوب خود می‌کند. برای دستیابی به این جزیره با طبیعت حفاظت شده و زیبا با آب شفاف و روشن می توان از قایق‌ها استفاده کرد. مناطق عمیق‌تر جزیره شامل چندین سایت غواصی خاص، مانند دیوار معبد با صخره‌های رنگارنگ آن و باغ مارماهی با بستر ماسه‌ای است.

سایت غواصی نوسا پنیدا (Nusa Penida)

بزرگترین جزیره از جزایر جنوب شرقی بالی، نوسا پنیدا نام دارد. این مکان به دلیل ورود آب اقیانوس هند در اواسط سال (ماه‌های اوت تا اکتبر) با مهاجرت گونه‌های دریایی به آن همراه خواهد بود. به همین دلیل غواصان می‌توانند شاهد زیبایی دو چندان در این سایت غواصی باشند. همچنین در این سایت موجودات دریایی مانند خورشید ماهی، ماهی خال خالی، مولا، مانتا و ... وجود دارند.

 

۱۵ فعالیت جذاب در سانور بالی

۱۹ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران