عکاسی در جزیره خدایان، بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
عکاسی در جزیره خدایان، بالی

بالی بهشتی برای عکاسان است و ما در این نوشته در مورد عکس‌های اینستاگرامی صحبت نمی‌کنیم، بلکه محل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با دوربین‌های DSLR یا گوشی‌های خیلی خوب، عکس‌هایی درخور بگیرید. حتی مکان‌هایی که برای گرفتن درون شات مناسب هستند نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید زیبایی‌های این جزیره را در تور بالی، به بهترین شکل در قاب تصویر خود به ثبت برسانید. پس همراه ما باشید با معرفی بهترین محل‌های برای عکاسی در بالی.

 

معبد تانا لوت (Tanah Lot)

یکی از محبوب‌ترین محل‌های میان گردشگران و عکاسان که سالانه میلیون‌ها عکس از آن مخابره می‌شود. یکی از نمادهای بالی که از هر زاویه به آن نگاه کنید، یک قاب جذاب برایتان به ارمغان می‌آورد. مسیری به این معبد زیبا که در صخره‌ای در دل امواج ساخته شده، در ساعاتی از روز و بعد از پایین آمدن آب، خشک شده و شم می‌توانید به آن‌جا بروید، اما پیشنهاد می‌کنیم برای عکاسی از آن بر روی صخره‌های اطراف ایستاده و امواج را نیز در قاب خود داشته باشید.

 

۷ مکان مقدس در بالی را بشناسید

مزارع پلکانی برنج در جاتیلووی (Jatiluwih)

مزارع پلکانی زیادی در بالی وجود دارد، اما برای عکاسی، جاتیلووی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. غیر از گرفتن عکس‌های پانورامای زیبا، شما می‌توانید به عکاسی از مردم محلی و مدل بپردازید و البته تصاویر هوایی درخشانی در این محل به ثبت برسانید.

معبد اولون دانو براتان (Ulun Danu Beratan)

این معبد یکی از دیگر از اماکن نمادین و معابد مشهور بالی به شمار می‌آید که چسبیده به برکه براتان واقع شده و از جمله جذاب‌ترین محل‌ها برای عکاسی در جزیره به حساب می‌آید. جایی که شما می‌توانید از انعکاس تصویر معبد و طبیعت اطراف در آب استفاده کرده و عکس‌هایی زیبا به ثبت براسنید. فراموش نکنید که طلوع و غروب آفتاب، نوری بی‌نظیر به این منطقه و معبد می‌دهند، پس در سفر به بالی کمی زودتر از خواب پا شده و همراه با تجهیزات خود به اولون دانو براتان بروید.

 

معرفی ۸ تا از بهترین هتل‌های خانوادگی بالی

سواحل جیمباران (Jimbaran)

مسلما در جزیره‌ای به این زیبایی، به دنبال سواحل زیبای بالی برای عکاسی خواهید بود، برای این منظور هیچ جایی بهتر از خلیج جیمباران برای شما نخواهد بود. این خلیج زیبا چندین ساحل جذاب و عالی همچون تگالوانگی دارد که در آن‌ها می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبا بگیرید. این سواحل نیز با توجه به طبیعت صخره‌ای اطرافشان و همچنین پوشش سبز جنگل‌های بارانی، جایی عالی برای به پرواز در آوردن درون‌های فیلم‌برداری به شمار می‌آیند.

غروب آفتاب در سمینیاک (Seminyak)

ساحل اصلی سمینیاک بالی، پتیتنگت (Petitenget) نام دارد. ساحلی بزرگ با شن‌های سفید که در طول روز موج سواران را می‌بینید که در آب آن به ورزش مشغولند. اما فارغ از تفریحات آبی و جاذبه‌های دیگر این ساحل، بهترین زمان برای عکاسی در این محل، زمان غروب آفتاب خواهد بود. جایی که خورشید در آب به پایین می‌رود، ابرها در آسمان در نور نارنجی به پرواز در می‌آیند و یکی رویایی‌ترین تصاویر در بالی برای برداشت به دست خواهد آمد.

 

محبوب‌ترین فعالیت‌های بیرونی در بالی

صخره‌های اولاواتو (Uluwatu)

یکی دیگر از جاهایی که به شما برای عکاسی و همچنین برداشت تصاویر هوایی پیشنهاد می‌کنیم، صخره‌های اولاواتو است. جایی که یک مجموعه معبد زیبا رو به اقیانوس در آن ساخته شده و دور تا دورش را طبیعتی به نظیر احاطه کرده است. جدا از فرصت‌های فوق‌العاده برای عکاسی، اگر بتوانید در زمان رقص سنتی آتش در این محل باشید، می‌توانید عکس‌هایی متفاوت از معبد اولاواتو بالی را نیز برای خود ثبت کنید.

جزایر نوسا پنیدا (Nusa Penida)

یکی از پیشنهادات ما به شما (مخصوصا آن‌ها که به قصد عکاسی یا ساخت کلیپ سفر به تور بالی می‌روند) پیشنهاد می‌کنیم که غیر از خود بالی، به جزایر کوچک اطراف بروید تا بتوانید تصاویر متفاوتی را ثبت کنید. یکی از جاهایی که حتما باید به آن‌ها بروید، جزایر نوسا پنیدا است که در اندازه‌های مختلف، سواحلی فوق‌العاده جذاب، جمعیت کم‌تر، آب شفاف و کریستالی و همچنین صخره‌هایی با فرم‌های جذاب، انتظار شما را می‌کشند.

 

موج سواری در بالی، بهشت ورزش‌های آبی

عکاسی از دهکده‌ها و مردم محلی بالی

و در آخر، پیشنهاد می‌کنیم حتما به بازارهای سنتی بالی و دهکده‌ها بروید و از مردم محلی، راه رسم زندگی‌شان و همچنین خانه‌های قدیمی و معابد کوچک عکاسی کنید. تصایور رنگارنگ از جزیره و خیلی جاهای دیگر، همیشه توسط عکاسان ثبت می‌شود، اما این وجه از بالی است که خیلی از عکاسان و بلاگرها آن را نمی‌بینند.

۱۲ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران