بهترین فعالیت‌ها در شمال بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین فعالیت‌ها در شمال بالی

کارهای بسیار گسترده‌ای وجود دارد که می‌توانید در طول سفر به شمال بالی (Buleleng) انجام دهید. معمولا ۲ شهر بزرگ آن، لووینا و سینگاراجا گنجینه های پنهانی را خواهید یافت که در اعماق کوه‌های جنگلی و زیر امواج آرام قرار دارند. یکی از فعالیت‌های منحصر به فرد لووینا تماشای دلفین‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان است، و در زیر سطح جزیره Pemuteran و Menjangan، غواصان از دنیای زیرآبی مملو از حیات دریایی لذت می‌برند. به طور کلی تور بالی کارهای سرگرم‌کننده از کلاس‌های آشپزی و بازدید از گالری‌های هنری گرفته تا غوطه‌وری در چشمه‌های آب گرم یا استخرهای سنگی در پایین آبشارهای خوش‌منظره را شامل می‌شود. ساحل لوینا و بالی شمالی نیز مجموعه‌ای از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی را ارائه می‌دهند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

مدرسه آشپزی آدجانا بالی

مدرسه آشپزی Adjani Bali یکی از کلاس‌های آشپزی پیشرو بالیایی در لووینا است که دروس متناسب با سطوح مختلف مهارت را ارائه می‌دهد. این کلاس‌ها معمولا به مدت ۳ ساعت برگزار می‌شوند و حداکثر ۵ غذای مختلف بالیایی تدریس می‌شود. سفرهایی شامل رفتن به بازار برای تهیه مواد اولیه تازه یا باغ ادویه و گشت‌های مزرعه ارگانیک و سپس به دنبال آن یک ناهار سنتی بالیایی برای ارزیابی و لذت بردن از کارهای دستی همگی از تجارب این کلاس‌ها هستند. کلاس‌های انفرادی و همچنین جلسات برای گروه‌ها و خانواده‌ها در دسترس است. کلاس‌های آشپزی می‌تواند بخشی سرگرم کننده و روشنگر از تجربه تعطیلات شما در بالی باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد از طریق غذا درباره فرهنگ محلی بیشتر بدانید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی بالی

آدرس: No.2, Enjungsangiang, Lovina, Jalan Yudistira, Kaliasem, Banjar, Buleleng, Bali 81152, Indonesia

 

پارک دوچرخه بالی

پارک دوچرخه بالی یک میدان بزرگ در روستای پانکاساری در شمال بالی است که دارای مسیرهای مختلفی برای دوچرخه سواران کوهستان است. مسیرهای موجود شامل کراس کانتری، سراشیبی و اندرو هستند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مناسب هستند می‌شود. می‌توانید مسیر دلخواه خود را انتخاب کنید و در حین لذت بردن از مناظر عالی، با مردم محلی ملاقات کنید، ورزش کنید، سپس روز خود را با غذاهای محلی و شنا در اقیانوس به پایان برسانید.

آدرس: Jalan Dasong Banjar Yeh Mas, Banyuning, Pancasari, Sukasada, Buleleng, Bali 81111, Indonesia

 

چشمه‌های آب داغ بانجار

چشمه آب گرم بانجار، که در زبان محلی به آن ایر پاناس بانجار گفته می‌شود، یکی از جاذبه‌های لووینا محسوب می‌شود و اقامت در آن برای لحظاتی آرامشبخش و درمانی به شدت توصیه می‌شود. این چشمه‌های آب گرم تقریباً در ۵ کیلومتری جنوب غربی ساحل لووینا قرار دارد و با صومعه بودایی برجسته Brahmavihara Arama در محلی مشترک واقع شده است. همچنین به دلیل ترکیبات سولفولیک موجود در آب رفتن به این چشمه برای شما غواص درمانی هم خواهد داشت. شما می‌توانید این موضوع را از رسوبات زرد متمایل به قرمز روی دهانه‌ها و دیواره‌های استخر متوجه شوید. مجموعه چشمه آب گرم دارای ۴ بخش استخر اصلی با یک استخر حمام مرکزی است که دارای یک رستوران می‌شود و در بالای ضلع شمالی آن قرار دارد. در کنار رستوران سرویس‌های بهداشتی، کمدها و رختکن، و مرکز اسپا و ماساژ وجود دارد. ردیفی از مغازه‌ها در مسیر چشمه‌های آب گرم قرار دارند که انواع سوغاتی‌های ویژه در بالی را می‌فروشند.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

آدرس: Jalan Banjar, Banjar, Buleleng, Bali 81152, Indonesia

 

معبد سنجی در سانگسیت

اینجا معبد قدیمی هندوهای بالی در روستای سانگسیت در شمال بالی است که منظره‌ای جذاب دارد و بازدید از آن خالی از لطف نیست. این معبد دارای ۳ حیاط با دیوارهای حکاکی‌شده و زیارتگاه‌هایی با نقوش گلی است که نمونه منحصر به فردی در کل منطقه محسوب می‌شود. تقریباً تمام سطوح سنگی آن دارای حکاکی‌های هنری است. اعتقاد بر این است که قدمت این معبد به قرن پانزدهم در زمان حکومت پادشاهی ماجاپاهیت باز می‌گردد. هنگام بازدید از معبد سنجی نیز مانند دیگر معبدهای بالی، پوشیدن لباس مناسب به شکل سارافون ساده و دامن‌های بلند تا زانو توصیه می‌شود.

آدرس: Jalan Raya Sangsit, Sangsit, Sawan, Buleleng, Bali 81171, Indonesia

 

Brahmavihara-Arama

براهماویهارا آراما به عنوان یکی از زیباترین و آرام‌ترین مکان‌های بالی شمالی شناخته می‌شود و بزرگترین صومعه بودایی بالی است. این عبادتگاه در سال ۱۹۷۰ و در حدود ۲۰ دقیقه رانندگی از لووینا ساخته شد. در داخل این معبد اتاق‌های مراقبه و کتابخانه‌های متعددی وجود دارد که همگی در میان باغ‌های مرتب قرار دارند. در بالای تپه جنوبی، یک نمونه کوچک و چشمگیر از بزرگ‌ترین سایت باستان شناسی بودایی جهان، بوروبودور وجود دارد. اگرچه ورود به آن رایگان است، اما کمک‌های مالی پذیرفته می‌شود و مانند بازدید از معابد هندوهای بالی، باید سارافون و یا لباس‌های مناسب بپوشید.

 

گشت و گذار در سواحل سانور بالی

آدرس: Gang Sahadewa, Banjar Tegeha, Banjar, Buleleng, Bali 81152, Indonesia

 

تراس‌های برنج Busungbiu

تراس‌های برنج Busungbiu مناظر کارت پستالی را با تراس‌های برنج معروف Jatiluwih در منطقه همسایه تابانان ارائه می‌دهند. دهکده کشاورزی Busungbiu با نیم ساعت رانندگی در جنوب لوینا، به سمت تپه‌های مرکز بالی قرار گرفته است. این مزارع برنج بر روی تپه‌های سبز واقع شده‌اند و رودخانه‌ای از دره زیر آن می‌گذرد. محله روستایی همچنین نگاهی اجمالی به کشاورزی بالی دارد که بازدید از آن تجربه‌ای به شدت فرهنگی و محنصر به فرد خواهد بود.

آدرس: Jalan Kiskinda, Kekeran, Busungiu, Buleleng, Bali, Indonesia

 

دریاچه‌های بویان و تامبلینگان

دوستداران طبیعت و عکاسان منظره، عاشق مناظر زیبای مرتفع منطقه مرکزی و شمالی بالی خواهند شد، به ویژه این که در آنجا ۳ دریاچه وجود دارد که براتان توسعه یافته‌ترین و محبوب‌ترین آنهاست. ۲ مورد دیگر یعنی بویان و تامبلینگان، مکان‌های حفاظت‌شده زیبایی هستند که می‌توانید در آنجا کمپ بزنید و پیاده‌گردی کنید. جاده اصلی روستای Asah Gobleg که شمال و جنوب بالی را به هم متصل می‌کند از کنار این ۲ دریاچه می‌گذرد و نقاط دیدنی زیادی را برای گرفتن عکس فراهم می‌کند. تامبلینگان مسیرهای جنگلی و معبدی اسرارآمیز در کنار دریاچه دارد، در حالی که بویان کمپینگ‌ها و مزارع توت فرنگی را در اطراف دارد.

 

بازدید از آبشار گیتگیت در سفر به بالی

آدرس: Asah Gobleg, Pancasari, Sukasada, Buleleng, Bali, Indonesia

 

تورهای تماشای دلفین‌ها در ساحل لوینا

صبح زود از خواب بیدار شوید و با قایق‌های تفریحی به دریا بروید و قبل از طلوع آفتاب از تماشای شنای دلفین‌ها لذت ببرید. قایق‌ها همه موتوردار هستند و معمولا در عرض چند دقیقه شما را به آنجا می‌رسانند. در دریا موتور خاموش می‌شود و انتظار کشیدن آغاز می شود. گاهی اوقات، درست زمانی که قایق شما به آب‌های آزاد می‌رسد، دلفین‌های در حال شنا را می‌توان بلافاصله مشاهده کرد. از هتل خود در لووینا برای هماهنگی‌ها کمک بخواهید یا برای رزرو خود به صورت آنلاین اقدام نمایید.

آدرس: Lovina, Kalibukbuk, Banjar, Anturan, Buleleng, Bali 81151, Indonesia

 

Krisna Funtastic Land Bali

پارک تفریحی Krisna Funtastic Land در ساحل شمالی بالی در Singaraja واقع شده است. این پارک حدود ۱۶ وسیله تفریحی هیجان‌انگیز دارد و مطمئنا یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر کودک شما به بالی خواهد بود. این پارک تفریحی حس عجیب یک نمایشگاه تابستانی را دارد، اما طیف وسیعی از سواری‌ها را با سطوح مختلف هیجان ارائه می‌دهد که آن را به انتخابی عالی برای بچه‌ها تبدیل کرده است. برای کوچک‌ترها، قطار مینیاتوری کلاسیک و ماشین‌های سپر، تجربه‌های سرگرم‌کننده‌ای را با سرعت ملایم‌تری فراهم می‌کنند. در حالی که برای افراد معتاد به آدرنالین در خانواده، Flying Cakra توصیه می‌شود. البته، پدر و مادرها نیز حتی می‌توانند آن را امتحان کنند.

 

سفری جذاب به جزایر گیلی در بالی

آدرس: Jalan Seririt-Singaraja, Temukus, Banjar, Buleleng, Bali 81152, Indonesia

 

Krisna Watersports Temukus

برای لذت بردن از طیف وسیعی از ورزش‌های آبی در خلیج Temukus که فقط ۵ دقیقه با نوار اصلی ساحل لووینا فاصله دارد به مرکز تفریحی ورزش‌های آبی کریسنا بروید که بزرگ‌ترین و جدیدترین مرکز فعالیت در نوع خود در شمال بالی شناخته می‌شود. شما می‌توانید خانواده را به سواری‌های بادی عجیب و غریب ببرید، از قایق‌های موزی معمولی گرفته تا قایق‌های جدید مانند «دلفین‌های پروانه‌ای»، «هواپیما جت» و «مبل دیوانه» که پشت قایق‌های تندرو یدک‌کش می‌شوند، تمامی فعالیت‌های هیجانی را امتحان کنید.

آدرس: Jalan Seririt-Singaraja, Temukus, Banjar, Temukus, Buleleng, Bali 81152, Indonesia

 

باغ‌های مرجانی Les Biorock

دهکده ماهیگیری لس در تجاکولا در بالی شمالی، به دنبال ماهیگیری بی‌رویه با عواقب ناگواری مواجه شد تا این که سازمان‌های غیردولتی زیست‌محیطی به مردم محلی در مورد شیوه‌های پایدار، تکنیک‌های توری مناسب و بازسازی باغ‌های مرجانی آسیب‌دیده از طریق فناوری بیوروک آموزش‌های بسیار مناسب و کارآمدی دادند. بازدید غواصان در حال حاضر ممکن است به جامعه محلی و تلاش‌های حفاظتی از طریق برنامه حفاظت مرجان کمک کند. صخره‌ها علاوه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیدنی زیر امواج در شکل‌های مختلف قاب و ساختارهای غرق‌شده‌شان، به جذب ماهی‌های استوایی ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند اکوسیستم خودشان را حفظ کنند.

 

بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی

آدرس: Jalan Tejakula-Tianyar, Penyumbahan, Les Village, Tejakula, Bali, Indonesia

 

معبد چینی Ling Gwan Kiong

این معبد قدیمی چینی که یک مکان دیدنی عالی برای علاقه‌مندان به بناهای تاریخی محسوب می‌شود، درست در کنار بندر دریایی منقرض شده Singaraja در شمال بالی قرار دارد. لینگ گوان کیونگ تنها ۱۵ دقیقه با ماشین به سمت شرق از ساحل لوینا فاصله دارد و دارای باغ‌های کوچک با نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و دقیق است. هیچ هزینه‌ای برای ورود ندارد، اما می‌توانید مقداری پول نقد را در صندوق کمک مالی بیندازید. در ضمن حتما کفش‌های خود را در بیاورید و آرامش خود را حفظ کنید.

آدرس: Jalan Erlangga No.65, Bugis, Buleleng, Bali 81114, Indonesia

 

ساحل لووینا

اصلی‌ترین جاذبه ساحلی شمال بالی، ساحل لووینا است که بیشتر مسافران تور بالی برای لذت بردن از حمام آفتاب و تماشای طلوع یا غروب متفاوت جذب این ساحل می‌شوند. ساحل شنی خاکستری تیره تا سیاه ترکیبی از نوارهای کوچک‌تر است که چندین روستای محلی بین ۲ منطقه را در بر می‌گیرد. در اینجا می‌توانید از امواج آرام و کمی تفریحات شبانه در بارهای بسیاری در منطقه لووینا لذت ببرید.

 

در سفر به بالی خریدی جذاب را تجربه کنید

آدرس: Lovina, Kalibukbuk, Banjar, Anturan, Buleleng, Bali 81151, Indonesia

 

تپه‌های لووینا

رشته کوه تپه‌ای که مشرف به ساحل لوینا است در واقع محل خانه مزارع روستایی، مزارع برنج و تاکستان‌ها و همچنین براهاویهارا آراما بزرگ‌ترین صومعه بودایی در بالی و چشمه‌های آب گرم بانجار است. از مرکز اصلی ساحل لوینا، به سادگی به سمت غرب و خارج از شهر به سمت منطقه عجیب بانجار حرکت ‌کنید تا به جایی که فضای سبز مزارع روستا را می‌بینید، و همچنین غرفه‌های مختلف وارانگ یا کنار جاده‌ای که میوه‌های فصلی را با قیمت‌های محلی می‌فروشند، برسید.

آدرس: Lovina, Kalibukbuk, Banjar, Anturan, Buleleng, Bali 81151, Indonesia

۲۶ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران