بهترین فعالیت‌ها در بادونگ بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین فعالیت‌ها در بادونگ بالی

بادونگ یکی از نقاط زیبا در تور بالی است که در فاصله ۱۵ کیلومتری دنپاسار مرکز استان بالی واقع شده است. بادونگ خود از شش ناحیه از شمال به جنوب یعنی پتانگ، ابیانسمال، منگی، کوتا، کوتای شمالی و کوتای جنوبی تشکیل شده است. دمای متوسط ​​آن بین ۲۵-۳۰ درجه سانتیگراد است و فصل گرما معمولاً در آوریل تا اکتبر و فصل بارندگی از نوامبر تا مارس اتفاق می‌افتد. بادونگ علاوه بر معروف بودن برای سواحل زیبا، دارای معابد و پارک تفریحی شگفت انگیز برای خانواده‌ها هم است. بنابراین بیایید بهترین کارهایی که می‌توانیم در بادونگ بالی اندونزی انجام دهیم را بررسی کنیم.

 

از ساحل کوتا دیدن کنید

ساحل کوتا با شن‌های سفید که تا ۷ کیلومتر امتداد دارد و یک ردیف درختان سبز دارای یک چشم انداز جذاب است که بازدیدکنندگان می‌توانند اوقات خوبی را در اینجا سپری کنند. علاوه بر آفتاب گرفتن و شنا، بازدیدکنندگان می‌توانند در ساحل کوتا موج سواری نیز کنند. در امتداد ساحل تخته موج سواری با قیمت‌های متفاوت اجاره داده می‌شود. بنابراین کارهای زیادی برای انجام در کوتا بالی وجود دارد.

از ساحل دریملند دیدن کنید

ساحل دریم لند با صخره‌های بلند احاطه شده و ماسه سفید خیره کننده‌ای دارد. شما می‌توانید بنشینید یا فقط دراز بکشند تا از زیبایی ساحل در شن‌های تمیز لذت ببرند. آب این ساحل شفاف و برای شنا مناسب بوده و امواج بزرگ آن نیز فرصت موج سواری را فراهم می‌کند. علاوه بر این منظره غروب خورشید در اینجا واقعا زیبا و شگفت انگیز است.

 

سواحلی زیبا در بالی که از نظرها پنهان مانده‌اند

از ساحل باتو بولونگ بازدید کنید

ساحل باتو بولونگ دارای شن و ماسه سیاه و خاکستری عجیب و غریب است و آفتاب گرفتن و موج سواری از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در این ساحل محسوب می‌شود. برخورد موج‌ها و جریان بسیار قوی ساحل را به مکانی مناسب برای موج سواری تبدیل کرده است. مطمئنا لذت بردن از زیبایی غروب خورشید در این ساحل یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید در بازدید از اینجا انجام دهید.

آبشار نونگونونگ را کاوش کنید

آبشار نونگنونگ در ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و ارتفاع آن با جریان سریع آب ۵۰ متر است. زیبایی طبیعت، غرش آبشار و هوای تازه باعث ایجاد طراوت و تسکین روح بازدیدکنندگان این منطقه می‌شود. هوای عالی، خنکای جریان آب، درختان سر سبز و فرصت پیاده‌روی این نقطه را به جایی عالی برای پیک نیک تبدیل کرده است. این مکان می‌تواند جایگزینی برای بازدیدکنندگانی باشد که از ساحل‌گردی خسته شده‌اند و حوصله آن را ندارند.

 

گشت و گذار در سواحل سانور بالی

معبد اولوواتو

معبد اولوواتو که در زمان پادشاه سری حاجی ماراکاتا در قرن ۱۱ ساخته شده بر روی صخره‌ای به ارتفاع ۹۷ متری درست در وسط اقیانوس قرار گرفته است. از اینجا شما می‌توانید منظره زیبا و نفسگیری از اقیانوس هند را مشاهده کنید و  یکی از بهترین و زیباترین غروب‌های تمام عمرتان را نظاره‌گر باشید. ایم معبد از ساعت ۸ صبح پذیرای بازدیدکنندگان است. همچنین قیمت بلیط ورودی برای مردم محلی ۲۰.۰۰۰ روپیه و برای خارجیان ۳۰.۰۰۰ روپیه بوده و اگر بخواهید از رقص سنتی چکاک که ساعت ۶ عصر برگزار می‌شود دیدن کنید باید ۱۰ هزار روپیه دیگر بپردازید.

از بنای یادبود گرند زیرو دیدن کنید

بنای یادبود زمین صفر برای یادبود فاجعه حملات تروریستی در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۲ در کوتا، بالی ساخته شد. شمار کشته شدگان انفجار بمب به ۲۰۲ نفر رسید که ۸۸ نفر استرالیایی و ۳۸ اندونزیایی بودند. همه ساله در ۱۲ اکتبر، افراد زیادی از کشورهای مختلف به یاد فاجعه بمب گذاری در بالی در این بنای تاریخی جمع می‌شوند.

 

برترین فعالیت‌ها در موندوک بالی

به پارک پارودا ویشنو بروید

پارک وسیع و زیبای گارودا ویشنو در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد. این مکان مملو از بازدیدکنندگانی است که می‌خواهند مجسمه Garuda Wisnu ساخته شده توسط مجسمه ساز معروف I Nyoman Nuarta را ببینند. این پارک ۲۴۰ هکتاری جایی است که می‌توانید کل روز را در آن سر کنید و نهایتا روزتان را با تماشای غروبی رویایی و بی‌نظیر به پایان برسانید. به علاوه بازی‌ها و سرگرمی‌های فراوانی از کل روز در دسترستان هستند تا روزی فعال و گردشی خاطره‌انگیز داشته باشید. برای تجربه‌ای بهتر حتی می‌توانید از تماشای اجرای رقص بارونگ، رقص کچاک، رقص Joged Bumbung و موسیقی آکوستیک لذت ببرید. قیمت بلیط ورودی برای بزرگسالان ۷۰.۰۰۰ روپیه، برای دانش آموزان و کودکان ۵۰.۰۰۰ روپیه بوده و ساعت کار آن‌ها از ۸ صبح تا ۱۰ شب است. 

از آرگو پلاگا توریسم دیدن کنید

آرگو پلاگا منطقه‌ای توریستی در ارتفاع ۷۵۰ متری بالاتر از سطح دریا است که در ۱۸ هکتار گسترده شده و هوایی به شدت خنک و ملایم و روح‌نواز دارد. گونه‌های متلفی از اشکال مختلفی از گیاهان و گل‌ها، سبزیجات و میوه ها در اینجا برای بازدید وجود دارد که می‌توان تمامی مراحل از پرورش بذر، کاشت، نگهداری تا زمان چیدن را مشاهده کرد. این مجموعه شامل بخش‌های دیگری همچون مرغداری، گاوداری، بز و مزارع پرورش ماهی می‌شود. قیمت بلیط ورودی ۳۰.۰۰۰ روپیه بوده و ساعت کار آن‌ها از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

 

اجاره‌ی موتور برای گشت و گذار در بالی

۱۸ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران