آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بالی

بالی یکی از خاطره‌انگیزترین و محبوب‌ترین جزایر توریستی در کل مجمع الجزایر اندونزی است. بازدید از این جزیره برای هر گردشگری جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. چرا که در تور بالی شما فرصت بازدید از مکان‌های تاریخی، معابد منحصر به فرد، طبیعت خارق العاده و بسیاری موارد دیگر را از این قبیل خواهید داشت. اگر دوست دارید تا سفری با تور بالی داشته باشید برای استفاده از حداکثر زمان خود بهتر است قبل سفر با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی آن آشنا شوید. برای این منظور شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معبد پورا تانه لات (Pura Tanah Lot Temple)

در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غربی کوتا، معبدی به نام پورا تانه لات متعلق به قرن ۱۶ وجود دارد که بازدید از آن به همه توریست‌ها پیشنهاد می‌شود. این بنا یکی از نمادین‌ترین معابد بالی است. چشم‌انداز ساحلی تماشایی آن روی یک جزیره صخره‌ای که توسط امواج احاطه شده است، همه بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. پورا تانه لات از جمله مقدس‌ترین و بزرگترین معابد دریایی این جزیره به حساب می‌آید. هر روز عصر، انبوهی از گردشگران از مناطق مختلف بالی مسیر بازدید از این معبد را در پیش می‌گیرند. تماشای غروب زیبای آفتاب و خرید کردن از دستفروشان این منطقه از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در بازدید از این معبد داشته باشید. اگر قصد بازدید از این معبد را در بالی دارید توصیه می‌کنیم لباسی نسبتا پوشیده بر تن کنید.

 

کوه باتور (Mount Batur)

هر روز در تاریکی پیش از سپیده دم بالی، صدها بازدیدکننده سفر به قله ۱۷۰۰ متری کوه باتور را آغاز می‌کنند تا طلوع خورشید را بر فراز کوه‌های سرسبز پوشیده از مه تماشا کنند. کوه باتور از جمله آتشفشان‌های فعال بالی است که در منطقه کینتامانی قرار داشته و حدود یک ساعت با ماشین از اوبود فاصله دارد. اگر اهل پیاده‌روی و طبیعت‌گردی هستید سفر شما بدون بازدید از کوه باتور در بالی نیمه تمام خواهد بود. مسیرهای مشخص شده برای پیاده‌روی در این کوه نسبتا آسان بوده و برای رسیدن به مقصد حدود دو تا سه ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در بالی تور بازدید از کوه باتور برگزار می‌شود که شامل صبحانه پیک نیک، با تخم‌مرغ پخته شده توسط بخار آتشفشان فعال است. در یک روز صاف تماشای مناظر دیدنی و جذاب سراسر دهانه باتور و دریاچه زیبای باتور تجربه‌ای فراموش نشدنی برای توریست‌ها خواهد بود.

 

خرید در بالی، جزیره سفرهای عاشقانه

 

معبد اولوواتو (Uluwatu Temple)

معبد اولوواتو بالی از دیگر جاذبه‌های گردشگری بالی به حساب می‌آید که بر روی صخره‌ای در کنار دریا قرار گرفته است. گردشگران می‌توانند در بازدید از معبد اولوواتو به تفریحات دیگری از قبیل موج‌سواری و تماشای چشم‌انداز زیبای دریا نیز مشغول شوند. در زبان بالی،Ulu  به معنای نوک یا انتهای زمین و Watu  به معنای صخره است که نامی مناسب برای موقعیت این معبد در شبه جزیره بوکیت به حساب می‌آید. غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید از معبد اولوواتو است. طبق گفته باستان‌شناسان این معبد دارای منشا مگالیتیک است و قدمت آن به حدود قرن دهم می‌رسد. اعتقاد بر این است که معبد از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می‌کند. این معبد فقط به عبادت‌کنندگان هندو اجازه ورود را می‌دهد. در صورتی که قصد بازدید از معبد اولوواتو را داشتید باید مسافتی در حدود ۲۵ از منطقه کوتا را طی کنید.

 

جنگل میمون‌ اوبود (Ubud Monkey Forest)

با تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از مرکز شهر در اوبود، گردشگران تور بالی می‌توانند به جنگل میمون‌های بالی دسترسی پیدا کنند. این جنگل به عنوان پناهگاه میمون‌های مقدس نیز شناخته می‌شود که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف بالی تبدیل شده است.  به خصوص اگر از دوستداران حیوانات یا عکاسی هستید، این مکان بهترین انتخاب برای بازدید شما در بالی خواهد بود. بخش بزرگی از جذابیت این مکان به دلیل میمون‌هایی است که در آن آزادانه پرسه می‌زنند. به غیر از آن درختان غول‌پیکر جنگل، مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی حسی منحصر به فرد را برای بازدیدکننده‌ها القا می‌کند. توصیه می‌شود در بازدید از این جنگل حواس خود را در نگه‌داری وسیله‌هایتان جمع کنید. چرا که احتمال دزدی میمون‌ها از شما بالا است. همچنین بهتر است از آوردن مواد غذایی به منطقه خودداری کنید.

 

تراس‌های پلکانی برنج بالی (Tegallalang and Jatiluwih Rice Terraces in Bali)

اگر اهل عکاسی در طبیعت هستید، بدون شک بهترین انتخاب برای بازدید در تور بالی رفتن به تراس‌های پلکانی برنج خواهد بود. تراس‌های برنج تگالالانگ در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شمال اوبود قرار داشته و به یکی از جاذبه‌های گردشگری نمادین بالی تبدیل شده است. در مسیر بازدید از این مزارع برنج می‌توانید اوج آرامش را تجربه کنید. همچنین در این منطقه رستوران ها و کافه‌های متعددی مشرف به مزارع وجود دارند که لذت بازدید را برای گردشگران دوچندان می‌کنند.

از دیگر مزارع برنج پله‌کانی بالی می‌توان به تراس‌های برنج جاتیلووی اشاره کرد. این مکان زیبا نیز در فاصله ۹۰ دقیقه رانندگی از اوبود قرار داشته و نسبت به تکالالانگ خلوت‌تر است. هر دوی این مکان‌ها از تعاونی سنتی مدیریت آب به نام "سوبک" استفاده می‌کنند. این مدل یک سیستم آبیاری به رسمیت شناخته شده توسط یونسکو است که قدمت آن به قرن نهم می‌رسد.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به بالی بدانید

 

معبد پورا اولون دانو براتان (Pura Ulun Danu Bratan Temple)

در جزیره‌ای کوچک در امتداد ساحل غربی دریاچه براتان، در ارتفاعات مرکزی بالی، معبدی به نام پورا اولون دانو براتان قرار گرفته است. این معبد متعلق به قرن هفدهم بوده و یکی از زیباترین مجموعه‌های معبد بالی به شمار می‌آید. معابد کاهگلی با پس‌زمینه‌ی باشکوه گونونگ براتان، روی دریاچه منعکس می‌شوند و وقتی سطح آب بالا می‌رود، به نظر می‌رسد که روی سطح آن شناور هستند. سمت چپ ورودی حیاط اول این معبد شاهد پیکرهای بودا کنار نیلوفرهای آبی و در حال مراقبه خواهید بود. این مجموعه معبد مقدس هندو را بهتر است در نور ملایم صبحگاهی، قبل از رسیدن اتوبوس‌های توریستی مشاهده کنید. چرا که در این زمان از فضایی آرامش بخش برخوردار بوده و می‌توانید عکس‌های زیبایی را از نمای خارجی معبد بگیرید. همچنین توریست‌ها فرصت قایق‌رانی روی دریاچه را خواهند داشت.

در حوالی این معبد باغ گیاه شناسی بالی (کبون رایا بالی) با جنگل‌های زیبای بامبو، بگونیا، مجموعه ارکیده و گیاهان دارویی وجود دارد که می‌توانید در عرض چند دقیقه به آن دسترسی پیدا کنید.

 

ساحل نوسا دوآ (Nusa Dua Beach)

آیا می‌خواهید از هیاهوی شهری بالی فرار کنید؟ ساحل نوسا دوآ انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. در این ساحل می‌توانید روی صندلی یا تخت دراز کشیده و با در دست داشتن یک، نوشیدنی خنک از حمام آفتاب لذت ببرید. موج‌سواری، چتر بازی، قدم زدن روی شن‌های ابریشمی و سفید از جمله تفریحات محبوب در ساحل نوسا دوآ به حساب می‌آیند. برخی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی لوکس بالی در حوالی این ساحل دنج قرار دارند. ناگفته نماند که برای استفاده از صندلی‌های آفتابگیر در این ساحل شما نیاز به پرداخت هزینه آن‌ها را خواهید داشت.

 

جزایر نوسا (The Nusa Islands)

اگر دوست دارید تور بالی را در آرامش، بدون شلوغی، ترافیک و سیل توریست‌ها تجربه کنید، جزایر نوسا جایی است که رفتن به آن را توصیه می‌کنیم. این جزیره در فاصله ۲۰ کیلومتری ساحل سانور قرار گرفته و به راحتی با قایق‌های تندرو قابل دسترسی است. موج‌سواری، غواصی، کایاک‌سواری و پدل‌برد سواری از جمله فعالیت‌های اصلی این جزیره هستند. علاوه بر آن با رفتن به جزایر نوسا فرصت بازدید از چند جاذبه‌ گردشگری دیگر را نظیر  خلیج قارچ و صخره‌های اشک شیطان با مناظر بی‌نظیر خواهید داشت. در این جزیره دنج و آرام فرصت اقامت در کلبه های روستایی و همچنین هتل‌های بسیار لوکس فراهم است. گردشگران بسته به سلیقه و بودجه خود می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کرده و اقامتی رویایی را تجربه کنند.

 

تفریح با فیل‌ها در سفر به بالی

 

ساحل کوتا (Kuta Beach)

ساحل کوتا از جمله مکان‌های شناخته شده توریستی در بالی است. بنابراین به مکانی شلوغ و زنده در این جزیره تبدیل شده است. کوتا در همسایگی سواحل زیبای لگیان و سمینیاک قرار گرفته و از تفریحات هیجان‌انگیز و ابی متنوعی برخوردار می‌باشد. در این ساحل می‌توانید تجربه شرکت در کلاس‌های موج‌سواری را به دست آورده و از حمام آفتاب در سواحل شنی لذت ببرید. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در حاشیه ساحل قرار دارند که گزینه‌های خوبی برای سیر کردن شکم می‌باشند.

 

دره سیدمن (The Sidemen Valley)

با حدود ۹۰ دقیقه رانندگی در سمت شمال شرقی اوبود، به دره سیدمن دسترسی خواهید یافت. این دره از طبیعتی زیبا و بی‌نظیر برخوردار است. به خصوص اگر در دم دمای صبح مسیر این دره را در پیش بگیرید می‌توانید قبل از سیل توریست‌ها از فضای دنج و آرام آن لذت ببرید. یکی از تفریحات بازدید از این مکان، قدم زدن در اطراف روستاهای کوچک واقع در آن است که توسط زمین‌های کشاورزی و شالیزارهای برنج احاطه شده‌اند. مردم بالیایی در این مناطق سبک زندگی سنتی را تجربه می‌کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در حومه شهر به سمت قله کوه آگونگ رفته یا در مزارع برنج و حومه‌های سرسبز پیاده‌روی کنند.

از دیگر کارهای محبوبی که در اینجا انجام می‌شود عبارتند از: قایق سواری در رودخانه‌ها، یوگا شرکت در مراسم فرهنگی مانند رقص، کنده کاری و ... . ناگفته نماند که اقامتگاه‌های خانگی و B&B ​​در این منطقه بسیار محبوب هستند، علاوه بر آن می‌توانید برخی از ویلاهای لوکس مشرف به مزارع برنج را نیز در آن پیدا کنید.

 

آبشار سکومپول (Sekumpul Waterfall)

در منطقه سینگاراجا (Singaraja) و فاصله تقریبی ۶۶ کیلومتری شمال اوبود آبشار سکومپول قرار دارد. از نظر اغلب توریست‌ها این مکان زیباترین آبشار بالی است. این آبشار در واقع مجموعه‌ای از حدود هفت آبشار است. در صورت توان توصیه می‌کنیم در بازدید از این آبشار یک راهنمای محلی استخدام کنید تا شما را در طول مسیر راهنمایی کرده و مسیر صحیح آبشار را نشان دهد. این سفر رفت و برگشت سه تا چهار ساعته از کنار تراس‌های برنج و روستاهای محلی مملو از درختان رامبوتان و دوریان می‌گذرد و از میان جنگل‌های انبوه استوایی ادامه می‌یابد. اگر به ماجراجویی در دل طبیعت علاقه دارید بازدید از آبشار سکومپول قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

بهترین کارهای غیرتوریستی در بالی

 

معبد تیرتا امپول (Pura Tirta Empul)

معبد تیرتا امپول در جنگل سرسبز استوایی مرکزی بالی که قدمت آن مربوط به حدود سال ۹۶۰ پس از میلاد است، قرار دارد. این مجموعه یک سایت میراث فرهنگی ملی در بالی است که به سه حیاط تقسیم شده است. نقطه کانونی استخر بزرگ و مستطیلی است که توسط چشمه کوه مقدس تغذیه می‌شود، در این مکان مردم محلی برای دعا و شنا در آب های شفابخشی که از یک سری فواره‌های مجسمه سازی شده فوران می‌کنند، می‌آیند. اگر می‌خواهید در مراسم پاکسازی به مردم محلی بپیوندید، بهتر است ابتدا از یک راهنمای با تجربه کمک بگیرید. بهترین زمان بازدید از معبد تیر تا امپول، صبح زود و اواخر بعد از ظهر است.

 

واتربوم بالی (Waterbom Bali)

برای کسانی که به دنبال تفریحات هیجان انگیز در تور بالی هستند رفتن به پارک آبی واتربام توصیه می‌شود. واتربام یک پارک آبی پر از هیجان در قلب کوتا است که برای افراد در هر سنی جذابیت‌های خاص خود را دارد. علاوه بر استخر مخصوص کودکان و سرسره‌های شیب دارد هیجانی شما می‌توانید از ماساژ‌های ضد استرس، خدماتی از قبیل مانیکور یا پدیکور، یا آب درمانی با ماهی در آن لذت ببرید. این مجموعه دارای رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی بوده و غذایی مختلفی را ارائه می‌کنند. نکته مثبت دیگر این که محوطه با درختان بزرگ، سایه‌دار و باغ‌های استوایی خوش منظره مزین گشته است. در پارک آبی واتربوم بالی هر آنچه را که از لحاظ تفریحی و هیجانی آرزو کنید را در اختیار خواهید داشت.

۱۲ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران