۱۷ جاذبه و مکان گردشگری برتر بالی (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری بالی
۱۷ جاذبه و مکان گردشگری برتر بالی (بخش دوم)

با وجود هیاهو و هرج و مرج مناطق توریستی بالی، این جزیره سرشار از زیبایی‌های طبیعی است. موج‌سواران برای موج‌های افسانه‌ای می‌آیند، کوهنوردان می‌توانند از قله‌های آتشفشانی جنگلی به سمت آبشارهای مه‌آلود بروند و دوچرخه‌سواران می‌توانند از میان مناظر سرسبز پر از تراس‌های برنج و مملو از دهکده‌های سنتی دوچرخه سواری کنند. صحنه‌های هنری غنی جزیره یکی دیگر از جذابیت‌های برتر است و اگر آرامش اولویت اصلی شماست، درمان‌های اسپا و خرید در تور بالی فوق‌العاده و مقرون به صرفه هستند. معنویت لایه دیگری به جذابیت بالی می‌افزاید و بازدید از معابد باشکوه و مراسم مقدس هندوها از مهمترین کارهایی است که باید در سفر خود با تور بالی انجام دهید. در ادامه فهرست برترین جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی بالی، می‌توانید برخی از جواهرات پنهان جزیره را بیابید.

 

۸. خرید سمینیاک Seminyak Shopping

بالی به خاطر طراحان پر زرق و برق و خریدهای شگفت انگیزش شناخته می‌شود. بهترین نمونه‌های طراحی بالی را در خیابان‌های شلوغ Seminyak می‌بینید. مد طراحان پیشرفته، موج سواری و لباس شنا، جواهرات، مبلمان، و لوازم خانگی تنها برخی از اقلامی هستند که می‌توانید در مغازه‌های شیک و غرفه‌های شلوغ بازار بخرید. بوتیک‌های برتر عبارتند از Biasa، Magali Pascal، Bamboo Blonde Sea Gypsy  که برای جواهرات مناسب هستند.  Drifter Surf Shop & Cafe مجموعه‌ای از وسایل موج سواری و اسکیت برد را ارائه می‌دهد. دو مرکز خرید اصلی میدان Seminyak و Seminyak Village هم هستند. اما احتمالاً در مغازه‌های کوچک‌تر کنار خیابان‌ها معاملات بهتری را انجام خواهید داد. سمینیاک همچنین بهترین استراحتگاه‌های ساحلی، رستوران‌ها و گالری‌های هنری بالی را دارد.

 

۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

۹. ساحل Nusa Dua Beach

ساحل Nusa Dua شما را از هیاهوی شهری بالی دور می‌کند. در اینجا، می‌توانید روی یک صندلی آفتاب‌گیر راحت دراز بکشید، نوشیدنی خنک در دست داشته باشید و به صدای آرام موج‌سواری روی شن‌های ابریشمی و سفید گوش کنید. برخی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی لوکس بالی بر این ساحل وسیع نظارت دارند و کارکنان آنها سخت تلاش می‌کنند تا شن‌ها را تمیز و پاک از زباله نگه دارند. کارهای پرطرفدار در Nusa Dua شامل قدم زدن در طول ساحل، شنا کردن، موج‌سواری، چتربازی و آفتاب گرفتن است. اما ممکن است برای استفاده از صندلی‌های آفتاب‌گیرشان نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید یا در یکی از استراحتگاه‌ها غذا بخورید. با این حال، اگر به دنبال یک تجربه عالی در ساحل بالی هستید، Nua Dua  گزینه عالی است. وقتی از ساحل خسته شدید، می‌توانید در یک اسپای مجلل داخل استراحتگاه ثبت‌نام کنید یا در فروشگاه‌های شیک در Bali Collection، یک مرکز خرید در فضای باز بگردید. گردشگاهی آسفالت‌شده در حاشیه ساحل برای قدم زدن در ماسه‌ای بین استراحتگاه‌ها و جاذبه‌ها قرار دارد. با وجود این همه آرامش، جای تعجب نیست که Nusa Dua یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در بالی برای ماه عسل به شمار می‌رود.

۱۰. معبد Besakih Temple یا Pura Besakih

معبد پورا بساکیه Pura Besakih با بیش از هزار سال قدمت به عنوان معبد مادر در بالی شناخته می‌شود. این مجموعه مقدس‌ترین و بزرگترین معبد هندو در بالی است. در دامنه‌های جنوبی کوه آگونگ، در ارتفاع هزار متری، در واقع مجموعه‌ای از معابد مختلف وجود دارد که به عنوان مرکز معنوی مردم بالی عمل می‌کند. شالیزارها و جنگل‌های سرسبز این مجموعه معبد را احاطه کرده‌اند و بسیاری از جشنواره‌های مهم در اینجا برگزار می‌شود. ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که یکی را در طول بازدید خود ببینید. برای گشت و گذار در معابد حدود سه ساعت از وقت خود را به دیدن آنها اختصاص دهید. کفش‌ پیاده‌روی راحت بپوشید تا بتوانید تمام مسافت را پیاده و از پله‌های زیادی بالا بروید. بهترین زمان برای بازدید از پورا بساکیه صبح زود قبل از رسیدن اتوبوس های توریستی است.

 

سفر به سواحل بالی برای استراحتی آفتابی

۱۱. جزیره The Nusa Islands

جزایر نوسا مکانی عالی در بالی برای زوج‌هایی است که کمی بیشتر از همیشه میل به آرامش دارند. محبوب‌ترین جزیره از این سه جزیره Nusa Lembongan  است که در حدود ۲۰ کیلومتری ساحل از Sanur  قرار دارد و به راحتی با قایق‌های تندرو قابل دسترسی است. موج‌سواری، غواصی، غواصی، کایاک‌سواری، و پدل‌برد سواری ایستاده فعالیت‌های اصلی اینجا هستند و جاذبه‌های برتر عبارتند از ساحل زیبای رویا. خلیج قارچ و صخره اشک شیطان، با مناظر موج‌سواری در حال فوران بر فراز صخره‌ها. بسیاری از مردم محلی هنوز از طریق پرورش جلبک دریایی امرار معاش می‌کنند و شما می‌توانید برداشت آنها را در کنار ساحل تماشا کنید. جزیره دیگر، Nusa Ceningan، درست بالای پلی از  Nusa Lembongan، با تالاب آبی زیبا قرار دارد. بزرگترین جزیره سه‌گانه، Nusa Penida، با قایق‌سواری امکان دسترسی دارد. صخره‌ها، غارها، و پناهگاه پرندگان از برترین جاذبه‌های Nusa Penida هستند و غواصی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که می‌توان در اینجا انجام داد. امکان دیدن پرتوهای مانتا، ماهی‌های خورشیدی و لاک‌پشت‌ها از دیگر جذابیت‌های اینجاست. پیاده‌روی شیب‌دار به سمت ساحل کلینکینگ که به عنوان خلیج تی رکس نیز شناخته می‌شود را به هیچ وجه از دست ندهید تا در تکه‌ای از شن‌های طلایی خود که پشت آن صخره‌های سر به فلک کشیده‌ دریا قرار دارد، لذت ببرید. این یکی از سواحل برتر آسیا است. اقامت در این جزایر از کلبه های روستایی تا ویلاهای لوکس متغیر است.

۱۲. ساحل کوتا Kuta Beach

در ساحل کوتا یک روز سرگرم کننده خواهید داشت. به خصوص اگر یک موج‌سوار مبتدی باشید یا فقط بخواهید از صحنه لذت ببرید. البته که می‌توانید کلاس‌های موج‌سواری را رزرو کنید و تخته‌های موج‌سواری، تخته‌های بوگی، صندلی‌های آفتاب‌گیری و چتر را از فروشندگان ساحلی کرایه کنید. همچنین یک نارگیل سرد یخی که همان طور که در صندلی آفتابگیر دراز کشیده‌اید سرو می‌شود، می‌تواند نعمت بزرگی در یک روز گرم باشد. ساحل کوتا یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافران جوانی باشد که به دنبال فضایی سرزنده‌تر از استراحتگاه‌های ساحلی کسل‌کننده هستند. برای داشتن ساحلی آرام‌تر در جزیره، به شن‌های نرم ساحل سانور، ساحل جیمباران یا نوسا دوآ بروید.

۱۳. مجتمع معبد لمپویانگ Lempuyang Temple Complex

اگر تا به حال عکس معروف اینستاگرامی افراد در دروازه‌های بهشت ​​را دیده‌اید و در مورد مکان آن تعجب کرده‌اید، Pura Penataran Agung Lempuyang  جایی است که آنها ژست گرفته‌اند. این بنای معروف که اغلب معبد لمپویانگ Pura Lempuyang نامیده می‌شود. در واقع یکی از معابدی است که در ارتفاعات کوه لمپویانگ وجود دارد. گردشگران به اینجا می‌آیند تا عکسی بین راه‌پله‌های اژدهای بلند که قله مه آلود کوه آگونگ را قاب می‌کنند، بگیرند.  Pura Luhur Lempuyang یکی دیگر از مقدس‌ترین معابدی است که در ارتفاع تقریباً ۱۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و با ۱۷۰۰ پله از میان جنگل پدیدار می‌شود. پیاده‌روی به پورا لوهور لمپویانگ معمولاً یکی تا دو ساعت طول می‌کشد. زمانی که به قله برسید، با زیبایی عرفانی یک اثر باستانی و مناظر تماشایی پاداش خواهید گرفت. اما اگر با پیاده‌روی خسته می‌شوید می‌توانید به یک محلی پول بدهید تا شما را تا انتهای جاده آسفالته با موتور سوار ببرد و مسیر را کوتاه‌تر کند. برای دیدن بهترین مناظر سعی کنید یک روز صاف را انتخاب کنید و لباس مناسب و پوشیده برای معبد بپوشید.

 

راهنمای کامل بهترین کارها در منطقه کوتا بالی

۱۴. دره سیدمن The Sidemen Valley

در حدود ۹۰ دقیقه رانندگی در شمال شرقی ابود، دره Sidemen با رنگ زمردی حس بالی قدیم را القا می‌کند. قبل از اینکه انبوه توریست‌ها به جزیره فرود آیند. دهکده‌های خواب‌آلود در دره در میان تراس‌های آبشاری برنج غوطه‌ور می‌شوند و کوه پوشیده از ابر آگونگ مانند یک نگهبان خیرخواه در پس‌زمینه خودنمایی می‌کند. یکی از نکات برجسته بازدید از اینجا، قدم زدن در روستاهای کوچک است. اینجا جایی است که مردم محلی هنوز به فعالیت‌های سنتی خود گرایش دارند و اطراف آن را زمین‌های کشاورزی و شالیزارهای برنج احاطه کرده‌اند. شما همچنین می‌توانید از طریق حومه شهر به سمت قله کوه آگونگ بروید یا در مزارع برنج و حومه سرسبز از مزارع کاکائو و قهوه عبور کنید. قایق‌سواری در رودخانه‌ها، یوگا و رقص از دیگر کارهای محبوبی است که در اینجا انجام می‌شود. خانه‌های بالی و B&B در این منطقه بسیار محبوب هستند، اما برخی از ویلاهای لوکس مشرف به مزارع برنج را نیز خواهید یافت.

۱۵. آبشار Sekumpul Waterfall

آبشار Sekumpul به عقیده بسیاری زیباترین آبشار بالی است. این جاذبه توریستی دور افتاده واقع در منطقه  Singaraja، در حدود ۶۶ کیلومتری شمال Ubud، در واقع مجموعه‌ای از هفت آبشار است. توجه داشته باشید که اگر خودتان اینجا رانندگی کنید، مردم محلی ممکن است سعی کنند قبل از ورود شما را متوقف کنند و هزینه‌های گزاف ورودی و پارکینگ را بخواهند. ایده خوبی است که یک راهنمای محلی استخدام کنید که می‌داند چگونه با این موانع برخورد کند و به مسیر صحیح آبشار دسترسی پیدا کند. این سفر رفت و برگشت سه تا چهار ساعته از کنار تراس‌های برنج و روستاهای محلی مملو از درختان رامبوتان و دوریان می‌گذرد و از میان جنگل‌های انبوه استوایی ادامه می‌یابد. ممکن است بخش‌هایی از مسیر سخت باشد، زیرا باید از پله‌های لغزنده پایین بروید و از طریق رودخانه ادامه دهید. اما پس از رسیدن می‌توانید با یک شنای با طراوت در پایه آبشار خنک شوید. این یک ماجراجویی عالی برای دوستداران طبیعت است که می‌خواهند طعم بالی وحشی را دور از استراحتگاه‌های توریستی بچشند.

 

هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

۱۶. معبد Tirta Empul Temple

معبد تیرتا امپول Pura Tirta Empul در جنگل سرسبز استوایی مرکزی بالی که قدمت آن به حدود سال ۹۶۰ بعد از میلاد می‌رسد، نگاهی اجمالی به مراسم پاکسازی مقدس دارد. این مجموعه معبد مهم که یک سایت میراث فرهنگی ملی به شمار می‌رود، به سه حیاط تقسیم شده است. نقطه کانونی استخر بزرگ و مستطیلی است که توسط چشمه کوه مقدس تغذیه می‌شود. جایی که مردم محلی برای دعا و غوطه‌ور شدن در آب‌های شفابخشی که از یک سری فواره‌های مجسمه شکل فوران می‌شوند، می‌آیند. اگر می‌خواهید در مراسم پاکسازی به مردم محلی بپیوندید، بهتر است ابتدا از یک راهنمای با تجربه بپرسید تا مطمئن شوید که به آداب و رسوم احترام می‌گذارید. شما باید با لباس کامل و پوشیدن سارافون و ارسی وارد آب شوید و بهتر است ابتدا مجموعه معبد را کاوش کنید، زیرا اجازه ندارید در حیاط آب چکه کنید. بهترین زمان برای بازدید از معبد تیرتا امپول صبح زود و اواخر بعد از ظهر است.

۱۷. پارک آبی بالی Waterbom Bali

آیا در مورد مکان‌هایی برای بازدید با خانواده در بالی فکر کرده‌اید؟ در این صورتت یک روز خود را در Waterbom Bali بگذرانید. این پارک آبی در قلب کوتا، برای هر عضو خانواده چیزی دارد. استخرهای شنا برای کودکان و سرسره‌سواری آبی پرپیچ و خم مانند Python، Green Viper، و Super Bowl بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. ویک بورد، اسکی روی آب و اسکورفینگ را در یک محیط امن امتحان کنید. این پارک مکانی برای تفریح ​​و سرگرمی‌های مهیج است. آکوالند به عنوان یک مسیر غول‌پیکر با موانع بادی روی دریاچه محبوب کودکان خواهد بود.

 

راهنمای بهترین کارها در کانگو بالی

 

۰۶ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران