۱۷ جاذبه و مکان گردشگری برتر بالی (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری بالی
۱۷ جاذبه و مکان گردشگری برتر بالی (بخش اول)

بالی یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری در کل مجمع الجزایر اندونزی است. عطر مست کننده اکالیپتوس و روغن میخک در هوای غلیظ استوایی این منطقه به مشام می‌رسد. همینطور که با تور بالی از گشت و گذار لذت می‌برید، بادام زمینی در غرفه‌های کنار جاده‌ها به شما چشمک می‌زنند تا کمی از آنها را بچشید. موسیقی سنتی گاملان در برابر هیاهوی موتورسوارها توجه شما را به خود جلب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین جاذبه‌های گردشگری بالی را به شما معرفی کنیم تا در طول سفر خود از مکان‌های بیشتری دیدن کنید.

 

۱. معبد Pura Tanah Lot

در حدود بیست کیلومتری شمال غربی منطقه کوتا،  Pura Tanah Lot یکی از نمادین‌ترین معابد بالی قرار دارد. Pura که در بالی به معنی معبد است، یکی از مقدس‌ترین معابد دریایی برای مردم بالی به شمار می‌رود. محیط ساحلی تماشایی این معبد، در یک جزیره صخره‌ای که توسط امواجی خشمگین احاطه شده است، یک عامل شگفت‌انگیز بزرگ است. وقت غروب، انبوهی از گردشگران از کوتا، لگیان، و سانور راه خود را به اینجا پیدا می‌کنند تا در ردیف سوغاتی‌فروشان قرار گرفته و همچنین غروب خورشید را در پشت معبد تماشا کنند. Pura Tanah Lot در اوایل قرن شانزدهم ساخته شد و گمان می‌رود که از کشیش نیراتا الهام گرفته شده باشد که از ماهیگیران محلی خواست پس از گذراندن شب بر روی صخره، چنین معبدی در اینجا بسازند. اگرچه خارجی‌ها نمی‌توانند وارد هیچ یک از معابد این مجموعه شوند. اما می‌توانند در هنگام جزر و مد به معبد اصلی بروند. همچنین پرسه زدن در مسیرها، گرفتن عکس و غوطه ور شدن در محیط باشکوه نیز سرگرم کننده است. علاوه بر این، می‌توانید از اینجا در امتداد مسیرهای مناظر گرمسیری تا Batu Bolong، معبد دریایی دیگری که بر روی صخره‌ای با یک گذرگاه فرسوده‌ متصل به ساحلقدم بزنید. پس از تماشای معابد و زیارتگاه‌های مختلف، وقت خود را برای استراحت در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های بالای صخره صرف کنید و از قهوه معروف Kopi luwak یا همان قهوه سیوه بنوشید. فراموش نکنید که هنگام بازدید از معابد در بالی، حتماً محترمانه لباس بپوشید و سارافون و ارسی sarong and sash بپوشید.

۲. کوه باتور Mount Batur

هر روز در تاریکی پیش از سپیده دم بالی، صدها بازدیدکننده سفر به قله ۱۷۰۰ متری کوه باتور را آغاز می‌کنند. هنگامی که به اوج می‌رسند، طلوع خورشید را بر فراز موزاییک سرسبز کوه‌های پوشیده از مه تماشا می‌کنند. اگر به دنبال کارهای عاشقانه برای زوج‌ها هستید، اینجا باید در فهرست شما قرار گیرد. این آتشفشان فعال مقدس در منطقه کینتامانی در ارتفاعات مرکزی بالی، حدود یک ساعت رانندگی از اوبود قرار دارد. پیاده‌روی در مسیرهای مشخص شده نسبتاً آسان است و معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد. سفرهای راهنما معمولاً شامل صبحانه پیک‌نیک با تخم‌مرغ پخته شده می‌شود. در یک روز صاف، مناظر دیدنی و جذابی در سراسر دهانه باتور انتظار شما را می‌کشند. برای رفتن به این منطقه کفش‌های پیاده‌روی محکم ضروری است. توجه داشته باشید که دما قبل از طلوع آفتاب خنک خواهد بود. همچنین می‌توانید سفر به اینجا را با بازدید از یکی از مهم‌ترین معابد بالی، Pura Ulun Danu Batur، در ساحل شمال غربی دریاچه یا آب درمانی در چشمه‌های آب گرم در دهکده زیبای Toya Bungkah در حاشیه دریاچه Batur ترکیب کنید.

 

سرگرمی‌های لاکچری در نوسا دوآ بالی

۳. معبد اولوواتو Uluwatu Temple

معبد اولوواتو Pura Luhur Uluwatu یکی از معروف‌ترین معابد بالی در ۲۵ کیلومتری کوتا است که با محیطی باشکوه در بالای صخره قرار دارد. چشم‌انداز این منطقه دریایی است که یکی از بهترین مکان‌های موج‌سواری بالی به شمار می‌رود. در زبان مردمان بالی، "Ulu" به معنای "نوک" یا "انتهای زمین" و "Watu" به معنای صخره است، نامی مناسب برای موقعیت معبد در شبه جزیره بوکیت، در امتداد نوک جنوب غربی جزیره. مانند Pura Tanah Lot، غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید اینجا است. زمانی که آسمان و دریا در نور اواخر بعد از ظهر می‌درخشند. یافته‌های باستان‌شناسی در منطقه نشان می‌دهد که این معبد منشأ مگالیتیک دارد و قدمت آن به حدود قرن دهم می‌رسد. اعتقاد بر این است که معبد از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می‌کند. در حالی که تصور می‌شود میمون‌هایی که در جنگل نزدیک ورودی آن زندگی می کنند از معبد در برابر تأثیرات بد محافظت می‌کنند. اما در صورتی که می‌خواهید از این معبد دیدن کنید، اموال خود را به طور ایمن و از چنگ زیرک آنها پنهان کنید. جالب است که بدانید فقط عبادت‌کنندگان هندو اجازه ورود به معبد را دارند، اما مکان زیبا و اجرای رقص Kecak  هر روز به وقت غروب خورشید برگزار می‌شود و ارزش دیدن دارد.

۴. جنگل میمون اوبود Ubud Monkey Forest

بازدید از جنگل میمون‌های بالی که به عنوان پناهگاه جنگل میمون‌های مقدس نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در اوبود انجام دهید. همچنین اگر از دوستداران حیوانات یا عکاس هستید، یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در بالی است. این منطقه فاصله‌ای در حدود ده دقیقه از مرکز شهر اوبود Ubud با پای پیاده دارد. مسیرهای سنگفرش شده از میان جنگل‌های انبوه، درختان غول پیکر بانیان و جوز هندی، جایی که مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی از میان شاخ و برگ های انبوه خودنمایی می‌کنند و حس تقریباً عرفانی را به شما القاء می‌کنند. بخش بزرگی از جذابیت اوبود محسوب می‌شود. این جنگل برای نشان دادن همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوانات در نظر گرفته شده است. از گیاهان کمیاب محافظت می‌کند و به عنوان مکانی برای تحقیق در مورد رفتار ماکاک‌ها، به ویژه تعامل اجتماعی با آنها استفاده می‌شود. در ضلع جنوب غربی جنگل Pura Dalem Agung Padangtegal یکی از سه معبدی است که می‌توانید ببینید. در اینجا، صدها میمون از میان درختان تاب می‌خورند و از دیوارها بالا می‌روند. در شمال غربی جنگل، یک معبد حمام باستانی به نام  Pura Beji، در کنار یک جوی آب خنک قرار دارد و پس‌ زمینه‌ای زیبا برای تماشای شیطنت‌های میمون‌ها ایجاد می‌کند. هنگام بازدید از این جنگل، مطمئن شوید که وسایلتان ایمن هستند و از تماس مستقیم چشمی با حیوانات و لبخند زدن به آنها خودداری کنید. زیرا ممکن است چنین چیزی به عنوان نشانه‌ای از پرخاشگری تعبیر و با عکس‌العمل آنها رو به رو شود. همچنین بهتر است از آوردن مواد غذایی به منطقه نیز خودداری کنید.

 

هر آنچه برای سفر به بالی باید بدانید

آدرس: Jalan Monkey Forest، Padangtegal، Ubud، Gianyar

 

۵. هنر و فرهنگ اوبود Ubud Art & Culture

اوبود  که با کتاب و فیلم Eat, Pray, Love معروف شد، مرکز هنر و فرهنگ بالی است. اینجا جایی است که جنبش هنر مدرن بالی متولد شد و کاخ‌های سلطنتی و معابد اطراف آن به عنوان حامیان اصلی عمل می‌کردند. امروزه چندین موزه و گالری محلی عالی تکامل و سنت‌های آن را جشن می‌گیرند. تماشای هنر در اینجا بسیار ارزشمند است، زیرا بسیاری از مجموعه‌ها در ساختمان‌های سنتی بالی که توسط باغ‌های گرمسیری آرام احاطه شده‌اند، نگهداری می‌شوند. برای مروری بر هنر بالی، اولین ایستگاه‌های شما باید موزه هنر آگونگ رای ARMA و موزه هنر نکا باشد که در یک قدمی کوتاه از جنگل میمون‌های اوبود قرار دارند. مجموعه‌های هر دو شامل آثاری از سنتی تا معاصر، از جمله کریس، عکاسی، و نقاشی‌های کلاسیک ویانگ است. گالری‌ها و موزه‌های هنری دیگر در منطقه اوبود که ممکن است مورد توجه هنردوستان باشد عبارتند از خانه ماسک‌ها و عروسک‌های ستیا دارما با ماسک‌های تشریفاتی از آسیا و خارج از آن. موزه پوری لوکیسان که طیفی از سبک‌های هنری بالی را در بر می‌گیرد و موزه دون آنتونیو بلانکو، در خانه و استودیوی سابق این هنرمند. اگر خرید برای هنر بیشتر به سبک شماست، بازار هنر اوبود را از دست ندهید. این هزارتوی غرفه پر از کنده‌کاری، مجسمه، جواهرات، سارافون، نقاشی و لوازم خانگی است و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در اوبود است. فراموش نکنید که در اینجا بهتر است چانه بزنید. یک قانون خوب این است که با لبخند نصف قیمت درخواستی را بخواهید و از آنجا به بالا مبادله کنید. در مقابل بازار، کاخ سلطنتی Puri Saren Ubud نیز ارزش بازدید دارد. شرکت در یک اجرای رقص سنتی بالی در طول شب در اینجا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در شب‌های بالی انجام دهید. در صورتی که به دنبال کارهایی هستید که در بالی همراه کودکانتان انجام دهید تا با فرهنگ محلی آشنا شوند، برای یک کارگاه هنری در یک روستای محلی ثبت نام کنید. نقاشی سنتی، ماسک سازی و ساخت جواهرات تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که ممکن است برای ذهن خلاق جوان جذاب باشد.

۶. تراس برنج تگالالانگ و جاتیلوویه در بالی Tegallalang and Jatiluwih Rice Terraces in Bali

آیا می‌خواهید از مزارع برنج زیبای زمردی که در همه بروشورهای توریستی بالی و پست‌های اینستاگرام مشاهده می‌کنید، بازدید کنید؟ اگر عکاس هستید، تراس‌های برنج Tegallalang یا Jatiluwih باید در صدر فهرست مکان‌های دیدنی شما قرار گیرند. تراس‌های برنج تگالالانگ در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شمال اوبود، یکی از معروف‌ترین مناطق برای عکاسی از این مناظر نمادین و جذب زیبایی‌های بی‌انتها هستند. توجه داشته باشید که مردم محلی در امتداد محبوب‌ترین مسیر از میان مزارع برنج اینجا درخواست کمک مالی می‌کنند و بسیاری برای ورودی و پارکینگ در امتداد جاده درخواست پرداخت می‌کنند. یک راه آرامش‌بخش برای لذت بردن از مناظر سرسبز در یکی از رستوران‌ها و کافه‌های متعدد مشرف به مزارع است. تراس‌های برنج Jatiluwih حدود ۹۰ دقیقه با ماشین از Ubud فاصله دارد و بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع برنج را در امتداد دامنه‌های رشته کوه Batukaru پوشش می‌دهد و شلوغی کمتری نسبت به Tegallalang دارد. همچنین مکان‌های گردشگری کمتری در اینجا پیدا خواهید کرد، بنابراین راحت‌تر می‌توانید در اطراف قدم بزنید و بدون دردسر کاوش کنید. هر دوی این مکان‌ها از تعاونی مدیریت آب سنتی به نام سوبک استفاده می‌کنند. یک سیستم آبیاری به رسمیت شناخته شده توسط یونسکو که قدمت آن به قرن نهم می‌رسد.

 

۲۰ فعالیت عاشقانه جذاب در بالی

۷. معبد Pura Ulun Danu Bratan

این معبد متعلق به قرن هفدهم یکی از دیدنی‌های بالی است که در امتداد ساحل غربی دریاچه براتان، در ارتفاعات خنک مرکزی قرار دارد. معابد کاهگلی با پس‌ زمینه‌ باشکوه گونونگ براتان، روی دریاچه منعکس می‌شوند و وقتی سطح آب بالا می‌آید، به نظر می‌رسد که بر روی سطح آن شناور هستند. دریاچه براتان یکی از منابع اصلی آبیاری و آب آشامیدنی بالی است و مجموعه معبد به دیوی دانو، الهه دریاها و دریاچه‌ها اختصاص دارد. یک ویژگی غیرمعمول، استوپای بودایی در سمت چپ ورودی حیاط اول است که پیکرهای بودا در حال مراقبه در موقعیت نیلوفر آبی در طاقچه هایی بر روی پایه مربع شکل را خواهید دید. استوپا نشان دهنده پذیرش باورهای بودایی توسط هندوهای بالی است. بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه معبد مقدس هندو، اوایل روز، قبل از رسیدن اتوبوس‌های توریستی است. معبد به ویژه در نور ملایم صبحگاهی زیبا است، زمانی که غبار خنک گاهی اوقات دریاچه و کوه‌های فراتر از آن را می‌پوشاند. همچنین می‌توانید یک قایق کرایه کنید و روی دریاچه پارو بزنید تا از فاصله نزدیک آنجا را ببینید. نه چندان دور از این مجموعه، باغ گیاه شناسی بالی، کبون رایا نیز با جنگل‌های زیبای بامبو، بگونیا، مجموعه ارکیده و گیاهان دارویی ارزش دیدن دارد.

 

راهنمای استفاده از حمل و نقل در بالی

آدرس: Jalan Bedugul - Singaraja، Candikuning، Baturiti، Kabupaten Tabanan

۰۲ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران