۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری بالی
۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش اول)

بالی جادویی و عرفانی پر از کارهایی است که هر نوع گردشگری می‌تواند انجام دهد. فرقی نمی‌کند به دنبال ماجراجویی در فضای باز، فرار ساحلی آرامش‌بخش در یک استراحتگاه، سفر اسپا برای دختران، یا یک تجربه معنوی باشید، می‌توانید همه آن‌ها را با تور بالی در این جزیره دلربای اندونزی بیابید.

مهم نیست که چه جنبه‌ای از این جزیره جذاب را برای کاوش انتخاب می‌کنید، از فهرست کارهای برتر ما در بالی الهام بگیرید.

 

۱. غروب خورشید را در پوره تانا لوت تماشا کنید

اگر در بازدید از بالی فقط می‌توانید یک معبد را ببینید، آن پوره تانا لوت (Pura Tanah Lot) است. اینجا یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که برای بازدید به گردشگران تور بالی توصیه می‌شود. این معبد مقدس دریایی که بر روی جزیره صخره‌ای خود قرار گرفته است و امواج کف‌آلود آن را فراگرفته ، از یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در میان معابد بالی برخوردار است. غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید به شمار می‌رود. مخصوصا اگر با جزر و مد همزمان باشد، زمانی که زمینی باریک از دریای کف آلود بیرون می‌آید و می‌توانید به سمت معبد بروید. البته توجه داشته باشید که خارجی‌ها نمی‌توانند وارد معبد شوند. با این حال، منظره خیره کننده‌ای ایجاد می‌کند که حیف است آن را نبینید. پس از تماشای این معبد اگر خواستید یکی دیگر از برجسته‌ترین معبدهای دریایی بالی را ببینید، معبد باتو بالونگ (Batu Bolong) دیدنی است که آن را به ساحل متصل می‌کند.

در مسیرهای پیاده‌روی گردش کنید و در غرفه‌های بازار بگردید، در رستوران‌ها و کافه‌های بالای صخره استراحت کنید و قهوه معروفی به نام قهوه سیوه (Kopi luwak) را امتحان کنید. تعجب نکنید اگر یکی از سیتی‌های دوستانه را دیدید که روی میزها چرت می‌زند. آنها عکس‌های اینستاگرامی را عالی می‌کنند. پوره تانا در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غربی کوتا قرار دارد.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی برای بازدید

آدرس: Beraban, Kediri, Tabanan Regency, Bali 82121, Indonesia

 

۲. در سواحل بالی شنا کنید

سواحل بالی بسته به جایی که می‌روید به شدت متفاوت است. آیا به دنبال شن و ماسه نرم طلایی و نخل‌های زیبا هستید؟ به ساحل مورد علاقه افراد برای ماه عسل، نوسادوا (Nusa Dua) بروید که در منطقه تفریحی خود در شبه جزیره خصوصی واقع شده است. برخی از بهترین استراحتگاه‌های بالی در حاشیه شن‌ها در اینجا قرار دارند. همچنین خلیج جیمباران برای استراحت روی شن‌های نرم و سفید مناسب است. اینجا برای شنا در یک شیب با طراوت در دریای معمولی آرام، یا صرف یک نوع غذای دریایی در کنار ساحل برای ناهار، قایقرانی در ساحل سانور، کایت‌سواری و پرواز بادبادک عالی است.

برای لذت بردن از محیط، سواحل در کانگو (Canggu)، کوتا (Kuta)، لژیان (Legian) و سمینیاک (Seminyak) بهترین انتخاب هستند. در ساحل سمینیاک بالی، Double-Six Beach  بهترین نقطه برای تماشای مردم است. جایی که می‌توانید یک صندلی برای آفتاب کرایه کنید، زیر یک چتر رنگارنگ استراحت کنید، یک نوشیدنی بخورید و از دسترسی آسان به استراحتگاه‌ها و رستوران‌ها لذت ببرید. همچنین برای تماشای زیبایی‌ها، ساحل کلینگ‌کینگ (Kelingking) در نوسا پنیدا بالی (Nusa Penida) چشم را به خود می‌گیرد. محیط دراماتیک و سردر T-Rex شکل آن را به یکی از بهترین سواحل آسیا تبدیل کرده است. به دنبال پرتوهای مانتا از بالای صخره باشید، اما تنها در صورتی که جرات دارید، با فرود دشوار اما حرفه‌ای به سمت ساحل هیجان را چندین برابر تجربه کنید. بالی را شاید بیشتر به خاطر سواحل موج‌سواری می‌شناسند. اگر سوار شدن بر طوفان اولویت اصلی شماست، سرزمین رویاها، کانگگو، بالانگان، بینگین، پادانگ‌پادانگ و نیانگ‌نیانگ یا خلیج‌های پنهان پرتگاه اولوواتو داغ‌ترین نقاط موج‌سواری هستند.

۳. از جنگل میمون‌های اوبود دیدن کنید

قدم زدن در جنگل میمون‌ها در اوبود بالی (the Ubud Monkey Forest) چیزی بیش از گرفتن عکس سلفی با میمون‌هاست. این یک سفر خاطره‌انگیز در میان یک جنگل عرفانی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در اوبود انجام می‌شود. این پناهگاه سرسبز که پناهگاه جنگلی میمون مقدس نیز نامیده می‌شود، نشان دهنده همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوانات است. مسیرهایی در زیر درختان غول‌پیکر بانیان و جوز هندی، جایی که ویرانه‌های زیارتگاه‌های مقدس و معابد خزه‌پوشی از میان تاک‌های مارپیچ نمایان می‌شوند، می‌پیچند. در ضلع جنوب غربی جنگل یکی از سه معبد پناهگاه قرار دارد. پورا دالم آگونگ پادانگتگال (Pura Dalem Agung Padangtegal) قرن چهاردهمی، یک معبد حمام باستانی و پورا بجی (Pura Beji) واقع در کنار یک جوی آب خنک، پس زمینه خاطره‌انگیز دیگری برای عکس است.

در نهایت، شما تعداد زیادی میمون را خواهید دید. سربازان ماکاک‌های دم دراز خاکستری آزادانه در میان خرابه‌های معبد پرسه می‌زنند، گردشگران را با شیطنت‌های خود مسحور می‌کنند، و غذا را از بازدیدکنندگان ناآگاه می‌ربایند. فراموش نکنید که در راهپیمایی تمام وسایل خود را ایمن کنید و برای هماهنگ‌ترین تجربه از تماس مستقیم چشمی با آنها خودداری کنید. این یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در اوبود بالی است. به ویژه برای دوستداران حیوانات و عکاسان.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در بالی

آدرس: Jalan Monkey Forest, Padangtegal, Ubud, Gianyar, Bali

 

۴. به بالای کوه باتور یا کوه آگونگ صعود کنید

دیدن طلوع خورشید از قله مه آلود کوه ۱۷۰۰ متری باتور (Mount Batur) یکی از نمادین‌ترین کارهایی است که باید در تور بالی انجام دهید. اما باید زنگ ساعت خود را تنظیم کنید. پیاده‌روی در تاریکی قبل از سحر شروع می‌شود. هر کسی با تناسب اندام متوسط حتی بچه‌ها هم می‌توانند این پیاده‌روی را انجام دهند. این مسیر با ماشین حدود یک ساعت و نیم از اوبود (Ubud) و حدود دو ساعت و نیم از سمینیاک (Seminyak) فاصله دارد. با سفر در مسیرهای مشخص شده، صعود حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد و بهترین زمان برای انجام این کار در یک روز صاف است.

هنگامی که در بالای آن قرار گرفتید، می‌توانید در سراسر دهانه به کوه‌های اطراف و وسعت درخشان دریاچه باتور خیره شوید. ماجراجویی خود را با صبحانه پیک‌نیک، شامل تخم‌مرغ‌های پخته شده توسط بخار آتشفشان، تکمیل کنید. اگر مسافر فعالی هستید که به دنبال کارهایی برای زوج‌ها در بالی می‌گردید، این گزینه عالی است. اگرچه پیاده‌روی در کوه باتور بالی محبوب است، اما بلندترین کوه بالی نیست. این تمایز به کوه آگونگ (Mount Agung) با ارتفاع ۳۰۳۱ متر می‌رسد. اگر کوهنورد باتجربه‌تری هستید، می‌توانید برای این مسیر طولانی‌تر و چالش‌برانگیز، راهنما استخدام کنید.

۵. تماشای رقص آتش کچاک

یکی از معروف‌ترین معابد بالی، پورا لوهور اولواتا (Pura Luhur Uluwatu)، در محیطی دیدنی بر روی صخره‌ای دریایی قرار دارد. اعتقاد بر این است که این معبد از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می‌کند. غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید است. نه تنها می‌توانید درخشش معبد را در نور طلایی اواخر ببینید و مناظر خیره‌کننده را تماشا کنید، بلکه می‌توانید اجرای ویژه کچاک (Kecak) و نمایش رقص آتش (Fire Dance Show) که هر شب برگزار می‌شود را تماشا کنید. اینها یکی از نکات برجسته بازدید از اینجا هستند. شعله‌های آتش، لباس‌های سنتی رنگارنگ و رقص‌های مسحورکننده بزرگسالان و کودکان را مسحور خود می‌کند. فقط هندوها می‌توانند وارد معبد شوند، اما شما می‌توانید در اطراف پرسه بزنید، میمون‌های گستاخ را تماشا کنید و در حالی که خورشید غروب آسمان را شعله‌ور می‌کند به بیرون خیره شوید. توجه داشته باشید که ترافیک ورودی و خروجی معبد در حوالی غروب خورشید می‌تواند سفر شما را کندتر کند. زمان زیادی برای طی کردن این مسیر بگذارید.

 

زیباترین هتل‌های جنگلی بالی

آدرس: Pecatu, South Kuta, Badung Regency, Bali, Indonesia

 

۶. بر روی تراس برنج تگالالانگ بچرخید

بالی به ‌خاطر تجربیات اینستاگرامی‌اش شناخته می‌شود، و یکی از بهترین‌ها را در تراس‌های برنج تگالالانگ (Tegallalang) خواهید یافت. نه تنها می‌توانید موزاییکی از سبزه‌های پر جنب و جوش را در این سایت میراث جهانی یونسکو تماشا کنید، بلکه می‌توانید در یک تاب غول‌پیکر بر فراز آن پرواز کنید. این یک راه هیجان‌انگیز برای جذب شکوه و جلال این جاذبه تاریخی است. تاب خود را با چشیدن قهوه در کلبه‌ای کوچک مشرف به مزارع برنج ببندید. حتماً (cat-poo-cino) یا (kopi luwak) را امتحان کنید که از دانه‌های قهوه بیرون ریخته شده توسط سیوه تهیه می‌شود. طعم آن بهتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. تراس برنج تگالالانگ در سی دقیقه رانندگی در شمال اوبود قرار دارد. کمی دورتر در فاصله‌ای حدود نود دقیقه با ماشین از اوبود می‌توانید با بازدید تراس‌های برنج جاتیلوویه (Jatiluwih) که توسط یونسکو نیز به رسمیت شناخته شده اند، تجربه گردشگری متفاوت‌تری داشته باشید.

آدرس: Jalan Raya Tegallalang, Tegallalang, Gianyar, Bali 80561, Indonesia

 

۷. پیاده روی و بازدید از آبشارهای بالی

برخی از آبشارها در بالی جواهرات پنهانی هستند که در امتداد مسیرهای جنگلی از صخره‌های خزه‌ای سرازیر می‌شوند و در استخرهای آرام می‌ریزند. به هر کجای بالی که سفر کنید، به احتمال زیاد آبشاری را در فاصله کوتاهی خواهید یافت. بیشتر آنها به هزینه زمانی کمی نیاز دارند، اما پیاده‌روی به آنها یکی از بهترین کارهای ارزان بالی به شمار می‌رود. بدون شک یکی از زیباترین آبشارهای بالی، آبشار سکومپول (Sekumpul Waterfall) مجموعه‌ای از هفت آبشار است. اما دسترسی به آن نیز یکی از چالش‌برانگیزترین راه‌هاست. شما باید در مسیر سه تا چهار ساعته رفت و برگشت، در یک جاده خاکی و پله‌های شیب‌دار حرکت کنید.

دسترسی آسان‌تر، آبشار گیتگیت (Gitgit waterfall) یکی از محبوب‌ترین آبشارهای بالی کرده است. در طول مسیر پیاده‌روی، از روی یک تنگه کوچک و جویبارهای خنک عبور خواهید کرد و درختان ادویه و ماکادمیا را خواهید دید. آبشار تیبومانا (Tibumana Waterfall) یک آبشار تک دوست‌داشتنی است که به استخری زلال و شفاف می‌ریزد. همچنین تگنونگان (Tegenungan) نیز ارزش توقف دارد. یک استراحتگاه بزرگ مشرف به این آبشارها است. اینجا یکی از نزدیک‌ترین آبشارهای بزرگ به مناطق تفریحی شلوغ کوتا، سانور و اوبود است. علاوه بر این، جویبارهای آبشار بانیومالا (Banyumala Waterfall) برای عکاسان جذاب است. آن را در ارتفاعات کوه‌های شمال بالی، حدود ۹۰ دقیقه رانندگی از اوبود خواهید یافت.

این فعالیت‌های شادی‌آور در بالی که بیشتر گردشگران عاشق انجام دادن آنها در کنار عزیزانشان هستند در دو مطلب دیگر ادامه دارد و شما می‌توانید در مقاله ۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش دوم مقاله) موارد هیجان‌انگیزتری را دنبال کنید.

 

خاص‌ترین رستوران‌های بالی با تم‌های جذاب

 

منبع

 

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران