۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری بالی
۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش دوم)

دوستداران طبیعت می‌توانند با تور بالی از قله‌های آتشفشان‌هایی با پوشش سرسبز عبور کنند. نگاهی به آبشارهای فوران بیاندازند و بر روی موج‌های حماسی موج‌سواری کنند. در سواحل زیبای بالی دراز بکشند و در میان مزارع پر جنب و جوش، جایی که شالیزارهای برنج زیر آفتاب طلایی مو می‌زنند، چرخی بزنند. در مقاله ۲۵ فعالیت جالب برای انجام با رتبه برتر در بالی (بخش اول این مقاله) ۷ کار شادی‌آور را لیست کردیم. در ادامه موارد بیشتری را خواهید خواند:

 

۸. به فروشگاه‌های سمینیاک و کانگو سر بزنید

 طراحی بوهو، لباس ساحلی، کیف و النگو و موارد دیگر را در خیابان‌های شلوغ سمینیاک (Seminyak) و کانگو (Canggu) خواهید یافت. در سمینیاک، بوتیک‌های امروزی شامل Paulina Katarina، Magali Pascal ،Uma and Leopold ،Biasa و Bamboo Blonde هستند. سبک‌های بیش از ۴۰ طراح مستقل را زیر یک سقف در سوله قایقی بالی که پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه می‌فروشد، ببینید یا برای جواهرات نقره دستساز به Sea Gypsy بروید. برای خرید یک‌جا، در دهکده سمینیاک قدم بزنید، یک مرکز خرید به سبک غربی با تهویه مطبوع، مملو از فروشگاه‌هایی که همه چیز از مد گرفته تا کفش و جواهرات و سوغاتی می‌فروشند. همچنین می‌توانید فروشگاه‌ها را در میدان کوچکتر سمینیاک در فضای باز بگردید.

 

اقامتگاه‌های خانوادگی با رتبه برتر در بالی

به دنبال یک معامله واقعی هستید؟ در غرفه‌های بازارهای کوچک سمینیاک در نزدیکی میدان اصلی بگردید. پوشاک، جواهرات، کنده‌کاری و صنایع دستی از جمله گنجینه‌هایی هستند که در اینجا خواهید یافت. کانگو خانه بسیاری از همین فروشگاه‌های طراح و همچنین سایر بوتیک‌های امروزی است. فروشگاه COVE سبک‌های پایدار ایجاد شده توسط طراحان مستقل را می فروشد. یکی دیگر از ایستگاه‌های ارزشمند با دکوراسیون، لباس و جواهرات به سبک جزیره‌ای است، و Indigo Luna در فروشگاه اصلی خود، لباس‌های یوگا و لباس شنای سازگار با محیط زیست می‌فروشد.

۹. موج سواری کنید

بالی به خاطر موج‌سواری فوق‌العاده‌اش معروف است. چه یک مبتدی باشید یا یک موج سوار باتجربه، مطمئناً یک نقطه عالی برای تقویت مهارت‌های خود پیدا خواهید کرد. مبتدیان امواج ملایم، اجاره تخته موج‌سواری و درس‌های مقرون به صرفه را در برترین مناطق توریستی کوتا، سمینیاک و ساحل اکو کانگگو پیدا خواهند کرد. کافی است به ساحل بروید و یک فروشنده در کنار ساحل پیدا کنید. اما برخی از بهترین نقاط موج‌سواری بالی کمی دورتر هستند. دریم‌لند در شبه جزیره بوکیت که بهترین موج‌سواری در جزر و مد را ارائه می‌دهد، موج‌سواران باتجربه را در موج‌های بزرگ و دیگران را در زمانی که امواج کوچکتر هستند جذب می‌کند.

 

برترین بازارهای شبانه در بالی

استراحت‌های افسانه‌ای موج‌سواری اولواتو (Uluwatu) بیشتر فنی هستند و منظره یکی از معابد پربازدید بالی که بر روی صخره قرار دارد، موج‌سواری در اینجا را به یک تجربه جادویی تبدیل می‌‌کند. پادانگ‌پادانگ به خط لوله بالی معروف است. موج‌سواران پیشرفته در اینجا بر روی صخره‌های بزرگ سوار می‌شوند و علاقه‌مندان به موج‌سواری در هر رشته‌ای برای تماشای جام Rip Curl کاپ سالانه به اینجا می‌آیند. همچنین Blue Point، Green Bowl، Balangan، Bingin و Nyang Nyang دیگر نقاط محبوب برای موج‌سواران متوسط و پیشرفته‌تر هستند.

۱۰. فرار به جزایر نوسا

اگر قصد یک سفر رمانتیک در تور بالی را دارید، جزایر نوسا را در نظر بگیرید. در اینجا، سواحل وحشی، غارهای پنهان، تالاب‌های آبی و شیوه زندگی سنتی‌تر را خواهید یافت. جزیره (Nusa Lembongan) پربازدیدترین جزیره از این سه جزیره کم سرعت است. در حدود ۲۰ کیلومتری ساحل از سانور، به راحتی با قایق‌های تندرو قابل دسترسی است. بهترین کارهایی که باید در اینجا انجام دهید شامل موج‌سواری، غواصی، کایاک‌سواری، پدل‌برد سواری ایستاده، و تماشای کشاورزان محلی جلبک دریایی در امتداد ساحل است. این ساحل رویایی را از دست ندهید. همچنین جزیره (Nusa Penida) بزرگترین جزیره سه‌گانه است. اینجا خانه سازنده‌های صخره‌ای ناهموار، پناهگاه پرندگان، غارها، صخره‌های مرجانی، و مکان‌های غواصی پرطرفدار با پرتوهای مانتا و لاک‌پشت‌ها است. یکی از کارهایی که در اینجا باید انجام دهید، پیاده‌روی شیب‌دار به سمت ساحل کلینگ‌کینگ (Kelingking) است که به عنوان خلیج تی رکس نیز شناخته می‌شود. این یکی از سواحل برتر آسیا و یک نقطه محبوب برای اینستاگرامرها است. ریزه اندام‌ترین جزایر سه‌گانه، (Nusa Ceningan) به خاطر تالاب آبی زیبایش، پاتوق محبوبی برای پرش‌های صخره‌ای شناخته شده است. اگر نمی‌خواهید اقامت در اینجا را از کارهای منحصر به فرد در سفر به بالی قرار دهید، همیشه می‌توانید سفری یک روزه رزرو کنید.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی برای بازدید

۱۱. دوچرخه سواری در روستاهای محلی

دوچرخه سواری در بالی بهترین راه برای لذت بردن از شیوه زندگی محلی است، به دور از انبوه توریست‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی. تورهای دوچرخه‌سواری محبوب بالی معمولاً از یک نقطه مرتفع در اطراف اوبود شروع می‌شوند، مانند دریاچه معروف کالدرا در کوه باتور بالی، بنابراین سواری شما بیشتر در سراشیبی است. در طول مسیر، از مزارع برنج پرجنب‌وجوش، مزارع قهوه، معابد و دهکده‌های کوچک عبور می‌کنید، جایی که نگاهی اجمالی به زندگی سنتی می‌بینید و در آداب و رسوم محلی شرکت می‌کنید.

بهتر است کمی در نیروی پدال صرفه جویی کنید و در تور دوچرخه‌سواری برقی نیم روزه اوبود شرکت کنید. در این تور سه ساعته دوچرخه‌سواری، حومه‌های دیدنی را غوطه‌ور خواهید کرد و تراس برنج تگالالانگ در فهرست یونسکو، دهکده‌های محلی و مزرعه قهوه در طول مسیر را کاوش خواهید کرد، سپس روز خود را با یک غذای خوشمزه بالیایی به پایان برسانید. بسیاری از هتل‌ها و استراحتگاه‌ها در اوبود نیز دوچرخه‌های رایگانی برای مهمانان دارند، بنابراین می‌توانید با دوچرخه‌های خودراهنما در تور اطراف خود شرکت کنید.

 

بهترین دسر کافه‌ها در بالی: قسمت دوم

۱۲. از تراس‌های برنج بازدید کنید

پیاده روی در تراس‌های سبز زمردی برنج شما را به قلب تپنده بالی متصل می‌کند. حداقل ۲۰۰۰ سال است که برنج در بالی کشت می‌شود و در مزارع می‌توانید مردم محلی را ببینید که در تمام طول سال زحمت می‌کشند، کاشت می‌کنند، از آنها مراقبت می‌کنند تا این محصول گرانبها را برداشت ‌کنند. قدم زدن در این زمین‌های تکه‌کاری به شما فرصتی می‌دهد تا با خانواده‌های محلی که با هم کار می‌کنند ملاقات کنید. تگالالانگ (Tegallalang) معروف‌ترین تراس برنج بالی است، اما تراس‌های برنج جاتیلوی (Jatiluwah) کمتر توریستی هستند و طعم سنتی‌تری را به گردشگران ارائه می‌دهند و در فاصله‌ای ۹۰ دقیقه‌ای با ماشین از اوبود، بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع برنج را در امتداد دامنه‌های رشته کوه باتوکارو (Batukaru) پوشانده‌اند. شما می‌توانید یک تور پیاده‌روی سازمان یافته Jatiluwhi Rice Field را رزرو کنید. پس از آن، بسیاری از کوهنوردان در یک رستوران محلی با نوشیدنی خنک مشرف به مزارع استراحت می‌کنند.

۱۳. به معبد پورا اولون دانو براتان بروید

پورا اولون دانو براتان (Pura Ulun Danu Bratan) متعلق به قرن هفدهم که در جزیره‌ای کوچک در امتداد ساحل غربی دریاچه براتان قرار دارد، یکی از زیباترین مجموعه‌های معبد بالی است. در ارتفاعات خنک مرکزی بالی در مقابل پس‌زمینه خیره‌کننده (Gunung Bratan)، معابد طبقاتی روی دریاچه آینه‌کاری شده منعکس می‌شوند و وقتی سطح آب بالا می‌رود به نظر می‌رسد روی سطح آن شناور هستند.

 

۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

پورا اولون دانو براتان به دیوی دانو، الهه دریاها و دریاچه‌ها تقدیم شده است، و به نظر می‌رسد که او هنوز در این مکان مقدس لبخند می‌زند. بهترین راه برای جذب زیبایی اینجا، استخدام یک جوکونگ سنتی برای گشت و گذار در دریاچه است. سعی کنید در اوایل روز، قبل از رسیدن اتوبوس‌های توریستی، از آن بازدید کنید. حتی ممکن است معبدی را که در غبار پوشانده شده است، برای عکس‌برداری به‌ویژه دیدنی ببینید. می‌توانید بازدید از اینجا را با قدم زدن در جنگل‌های بامبو و مجموعه‌های بگونیا در باغ‌های گیاه‌شناسی بالی در همان نزدیکی ترکیب کنید.

آدرس:  Danau Beratan, Candikuning, Baturiti, Tabanan Regency, Bali 82191, Indonesia

 

۱۴. از بازار هنر اوبود خرید کنید

اگر ماموریت شما این است که سوغاتی‌های بالی را بردارید و با خود به کشورتان ببرید، غرفه‌های پر از آب در بازار هنر (Pasar Ubud) را از دست ندهید. مجسمه‌ها، سارافون‌ها، کنده‌کاری‌ها، جواهرات، نقاشی‌ها، و لوازم خانگی تنها برخی از مواردی هستند که در اینجا پیدا می‌کنید، و گشت و گذار در غرفه‌های شلوغ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در اوبود بالی انجام دهید. حتی اگر چیزی نخرید. انتظار می رود که در این بازار چانه‌زنی کنید و یک قانون سرانگشتی خوب وجود دارد که شما نصف قیمت درخواستی را ارائه می‌دهید و از آنجا به سمت بالا می‌روید، اما همیشه با یک لبخند مودبانه. در این صورت با قیمت مناسب‌تری خرید می‌کنید.

 

خاص‌ترین رستوران‌های بالی با تم‌های جذاب

۱۵. در جزایر گیلی استراحت کنید

اگر جزایر نوسا بالی برای شما شلوغ است، وقت آن رسیده است که گردشگرانی را که در جزایر گیلی (the Gili Islands) چرت زده‌اند، ببینید. زندگی در این سه جزیره کوچک (گیلی در واقع به معنای "جزیره کوچک") که در سواحل لومبوک همسایه قرار دارد، حتی کندتر پیش می‌رود، اما گردشگران به سرعت این مکان استوایی را کشف می‌کنند و هتل‌های بوتیک در کنار سواحل آن‌ها رشد می‌کنند. با این حال، در حال حاضر، هنوز هم می‌توانید در اینجا از حال و هوای آرام‌تری بهره ببرید. در اینجا هتل‌های بزرگ یا حتی ماشین و موتور پیدا نخواهید کرد. در عوض، این جزایر بیشتر در مورد مهمان خانه‌های محلی و کاوش با دوچرخه هستند.

شنا در آبهای شفاف، استراحت در سواحل شن و ماسه سفید خالص پوشیده از نخل و تجربیات فرهنگی مانند کلاس‌های آشپزی از دیگر کارهای مهمی است که در این جزایر خواب‌آلود انجام می‌شود. رسیدن به جزایر گیلی کمی بیشتر از سایر مکان‌های دیدنی در بالی زمان نیاز دارد. شما باید با یک قایق سریع به جزایر (حدود ۹۰ دقیقه) از بندر پادانگ بای بروید. اما برای آرامش نسبی و احساس سنتی‌تر این جزایر دوردست ارزشش را دارد.

در این متن تا ۱۵ مورد از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در بالی انجام دهید اشاره کردیم. در مقاله ۲۵ فعالیت جالب برای انجام با رتبه برتر در بالی (بخش سوم)، ۱۰ مورد باقیمانده را به لیست اضافه خواهیم کرد.

 

راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

 

منبع

 

۰۳ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران