دانستنی هایی درباره امنیت در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
دانستنی هایی درباره امنیت در بالی

بازدید از بالی، تقریبا همیشه با امنیت فوق‌العاده‌ای پیش می رود. البته جرایم خرد را در این خطه شاهد خواهید بود که بسیاری از آنها با هوشیاری خودتان خنثی می‌شوند. اگر برای سفر به بالی آماده می‌شوید، ممکن است در مورد امنیت بالی و محله‌های امن و ناامن آن دغدغه‌هایی داشته باشید. در این صورت ما را همراهی کنید تا حقایق امنیتی را از این خطه شگفت انگیز و بسیار توریستی برایتان حکایت کنیم.

 

امن‌ترین مکان‌ها در بالی

با وجودی که کل جزیره بسیار امن است، اما مناطقی وجود دارند که از امنیت بالاتری برخوردارند:

  • سانور: سانور، منطقه خانوادگی در سفر با تور بالی به شمار می‌آید. این فضای بسیار آرام، دنج و صمیمی از ساحلی سفید، دریای جذاب و مردمان محلی فوق العاده مهربان برخوردار است و امنیت بالی را در بالاترین سطح به نمایش می گذارد.  شما می‌توانید مهاجران زیادی را در سانور پیدا کنید که روحیه‌ای دوستانه دارند. و کمی دورتر از نقاط مهم توریستی این محدوده، از آرامش بالایی لذت خواهید برد و یا می‌توانید دوچرخه‌تان را در خیابان‌های بدون ترافیک با سرعت برانید.  
  • اوبود: اوبود قلب یوگا در بالی است. این منطقه در مرکز بالی بوده و نزدیک به ساحل نیست. اما حال و هوای جنگلی خیره‌کننده‌ای را برایتان به همراه خواهد داشت. جامعه اوبود بسیار مهربان، صمیمی و مهمان نواز هستند. اگر اهل یوگا، رقص‌های پرهیجان، تمرینات انرژی و تنفس هستید، این نقطه بسیار مناسب شماست.
  • اوبود همچنین برخی از بهترین و اینستاگرامی‌ترین کافه‌های بالی را در خود جای داده است. در ضمن، هزینه اقامتگاه‌های اوبود این روزها کمی گران شده، اما هنوز هم نسبت به سایر مناطق بسیار ارزان است. امنیت بالی را نیز می‌توانید در اینجا بیابید و تنها عامل نگران کننده، میمون‌های شیطانی هستند که ممکن است وسایل شما را بدزدند. در ضمن از آنجایی که کلوپ‌های شبانه یا پارتی‌های چندانی در این محدوده شکل نمی‌گیرند، بنابراین از شر افراد مست نیز در امان خواهید بود.  

عکس: travelsnippet.com

 

  • اولوواتو: این منطقه، در جنوب بالی واقع شده و مرکز موج سواری در بالی به شمار می‌آید. با اینحال از جوی آرامش بخش نیز برخوردار است. امنیت بالی در این محدوده نیز، به وضوح به چشم می‌خورد. در ضمن گرمای خورشید در اینجا می‌تواند وحشیانه بتازد، اما آب شفاف و سواحل سفید هم لطف خود را دارند. از طرفی رستوران‌ها و کافه‌های شگفت‌انگیز بسیاری به استقبالتان می‌آیند که بهترین مکان را برای استراحت بعد از موج‌سواری رقم می‌زنند. همچنین از آنجایی که این منطقه از تعداد گردشگران کمتری نسبت به جاهای توریستی نظیر کنگو و سمینیاک برخوردار است، بنابراین مجبور نخواهید بود که با جیب بری یا سرقت‌های کوچک دست و پنجه نرم کنید. اما همانطور که گفته شد، همچنان باید مراقب وسایل‌تان باشید. در ضمن جاده‌ها بسیار شیب‌دار هستند و هنگام دوچرخه سواری، در معرض گرد و غبار قرار خواهید گرفت. و در نهایت، نباید ضد آفتاب خود را فراموش کنید!

 

آشنایی با سواحل ماسه سیاه بالی

عکس: travelsnippet.com

 

مکان های ناامن در بالی

بالی خطرناک نیست، اما قاعده کلی این است: هر چه تعداد گردشگران بیشتر باشد، جیب بری و سرقت های کوچک بیشتر می‌شوند. تا زمانی که حواستان جمع باشد و مراقب وسایل‌تان باشید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. با این حال، مکان هایی وجود دارند که امنیت بالی در آنها کاهش یافته و ما توصیه نمی‌کنیم تا آخر شب در این محدوده‌ها گردش کنید:

  • خیابان اوبروی: کلوپ‌های شبانه زیادی را در سمینیاک، به ویژه در خیابان اوبروی خواهید دید. در نتیجه، خطر وجود رانندگان مست یا گردشگرانی که در خیابان پرسه می‌زنند بیشتر می‌شود. بهتر است بعد از تاریکی هوا و به خصوص در آخر هفته‌ها مراقب باشید.
  • باتو بولونگ: این محدوده در کنگو، به خاطر بار Old Man مشهور است. همچنین یکی از شلوغ‌ترین مناطق جزیره بوده و این بدان معنی است که جرایم کوچک اغلب در اینجا اتفاق می‌افتند و امنیت بالی کاهش می‌یابد. بنابراین مطمئن شوید که هیچ چیز ارزشمندی در دوچرخه‌تان باقی نمی‌گذارید و کلاه‌تان را با خود به بار/رستوران ببرید. هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که متوجه شوید کلاه ایمنی شما به سرقت رفته است.
  • جاده سانست: این محدوده، جاده اصلی در بالی است که از سمینیاک شروع شده و به فرودگاه منتهی می‌شود. از آنجایی که قوانین ترافیکی در بالی کمی سست است، طی کردن این خیابان می‌تواند برای رانندگان بی تجربه بسیار دشوار و خطرناک باشد. اگر در امتداد جاده سانست سفر می‌کنید، مطمئن شوید که برای مواجهه با هر چالشی آماده هستید!
  • بومباک/ اومالاس: از سال ۲۰۱۹ این دو منطقه به کانون جیب بری و دزدی بدل شدند و امنیت بالی را خدشه‌دار کردند. اگر گذرتان به این حوالی افتاد، وسایل باارزش همراه نداشته باشید و به طور کلی از گشت و گذار شبانه در این مکان‌ها اجتناب نمایید. اقدامات احتیاطی ساده، شما را ایمن نگه می‌دارند.

عکس: lonelyplanet.com

 

نکاتی برای برخورداری از امنیت بالی

بالی یکی از امن‌ترین مکان‌هایی است که می توانید در جنوب شرقی آسیا بیابید و خصوصا برای مسافران کوله گردی، گزینه‌ای جذاب به شمار می‌آید. با این حال، برای بهره مندی بیشتر از امنیت بالی، مهم است که چند نکته هوشمندانه را در این سفر مدنظر داشته باشید:

  • در سفر با تور بالی، مراقب زلزله‌ها باشید و بدانید در چنین مواقعی، چه اقدامات ایمنی را باید انجام دهید. در مورد فوران‌های آتشفشانی و سونامی هم همین‌طور.
  • از مواد مخدر دوری کنید. در ضمن قاچاق این مواد، مجازات اعدام دارد.
  • پلیس قاطعانه عمل می‌کند و گهگاه، به کافه‌ها و کلوپ‌های معتبر و محبوب خارجی‌ها سر می‌کنند و مواد مخدر را جمع آوری می‌نماید.
  • مراقب الکل تقلبی باشید که عمدتا با قیمتی ارزان ارائه می‌شود. برخی افراد در اینجا، به دلیل نوشیدن الکل آلوده به متانول جان خود را از دست داده‌اند.
  • مراقب وسایل خود باشید، به خصوص در مناطق توریستی که امنیت بالی کاهش می‌یابد. بیشترین جیب بری‌ها و کیف قاپی‌ها در این مکان‌ها اتفاق می‌افتند.
  • کارت اعتباری و پولتان را در یک کمربند پول نگهداری کنید.
  • گاهی برنامه‌های خیریه ساختگی، در اینجا ترتیب داده می‌شوند. بنابراین اگر یتیم خانه‌ای وجود دارد که گردشگران زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند، ممکن است جعلی باشد. اینها گاهی اوقات کلاهبردارانی هستند که پولتان را از چنگتان در می‌آورند.
  • خودتان را از شر پشه‌های مزاحم محافظت کنید، آنها گاهی اوقات ناقل تب دنگی هستند.
  • مراقب سگ‌های خیابانی و نوازش آنها باشید. هاری در جزیره امکان‌پذیر است و امنیت بالی را به خطر می‌اندازد.
  • میمون‌ها سرگرم کننده نیستند. آنها دیوانگانی هستند که می‌توانند رفتارهایی تهاجمی نشان دهند. و البته برخی، حتی ممکن است هاری داشته باشند.

 

اقامتگاه‌های خانوادگی با رتبه برتر در بالی

عکس: travellersworldwide.com

 

  • جزر و مد و جریان‌های قوی آب دریا خطرناک هستند. در ساحل، به پرچم‌های قرمز که به معنای خطر هستند توجه کنید!
  • متناسب با مکان لباس بپوشید. درست است که بالی به شدت توریستی است، اما این بدان معنا نیست که این جزیره یک پناهگاه لیبرال است. دهکده‌های روستایی، بازارها و مکان‌های مذهبی زیادی وجود دارند که از شما می‌خواهند لباس پوشیده به تن داشته باشید.
  • امنیت بالی شامل توریست‌های تنها، حتی زنان نیز می‌شود. با اینحال بعنوان یک زن تنها، بیشتر هدف کیف قاپی‌ها قرار خواهید گرفت. بهتر است از یک کیف با بند ضربدری استفاده کنید.
  • درها و پنجره‌های اقامتگاهتان را در شب قفل کنید. اینکار نه تنها شما را شر حشره‌ها و موجودات حفظ می‌کند، بلکه دزدان و افراد شرور را نیز دور نگه می‌دارد.
  • در نهایت باید گفت بالی برای خانواده‌ها نیز بسیار امن است! مردمان محلی کاملا عاشق کودکان هستند و سفر خانوادگی به این جزیره آسان است. با این حال، دریا می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین همیشه مراقب کودکان‌تان در ساحل باشید. بعلاوه با کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابگیر، از خود و فرزندانتان در برابر آفتاب سوزان محافظت نمایید.
  • و مانند همیشه، مطمئن شوید که برای هر موردی یک پوشش بیمه مسافرتی مناسب دارید تا از امنیت بالی در بالاترین سطح برخوردار شوید.

عکس: holidify.com

 

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران