در سفر به بالی چه لباس‌هایی بپوشیم

جاذبه‌های گردشگری بالی
در سفر به بالی چه لباس‌هایی بپوشیم

بالی یکی از زیباترین جزیره‌های جهان است که مطابق با آمار سالانه ۴ میلیون توریست به آن سفر می‌کنند. جزیره‌ای عالی با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده. جزیره‌ای که می‌شود شب‌های پرشور و روزهای آرام و خواستنی در آن پشت سر گذاشت. جزیره‌ای رویایی برای ماه عسل. جزیره‌ای شگفت‌انگیز برای آنهایی که عاشق تماشای فرهنگ‌ها و سنت‌های متفاوت هستند. در سفرتان به این جزیره که آب و هوای متنوع و مکان‌های دیدنی متفاوتی دارد، اگر می‌خواهید بدانید پوشیدن چه لباس‌هایی برایتان مناسب است همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.


فصل بارانی

بالی در جنوب خط استوا واقع شده است و آب و هوای گرمسیری دارد. این جزیره در بیشتر روزهای سال هوای گرم و مرطوب دارد اما از اکتبر تا اواسط ماه مارس (آبان تا اسفند) فصل بارانی این جزیره شروع می‌شود. اگرچه در این روزها نیز به غیر از مناطق کوهستانی، هوای بیشتر بخش‌های جزیره گرم است. در این روزها به هنگام عصر در سواحل باد می‌وزد و برای یکی دو ساعت باران می‌بارد. بنابراین اگر در این روزها با تور بالی سفر کردید حواستان باشد که چند لایه لباس بپوشید. چراکه باید آماده‌ی باران و باد باشید. و نیز اگر قصد بازدید از جنگل‌ها را داشتید حواستان باشد پانچو همراه خود کنید. پانچو کمک‌تان می‌کند خیس آب نشوید و زیر باران گاه شدید جزیره دوام بیاورید.

 

راهنمای خرید لباس در سمینیاک بالی

بالی 

از اواسط ماه مارس اگر گذر کنید، آسمان بالی آبی می‌شود یکدست و یک لکه ابر در آن نمی‌توانید پیدا کنید. در این روزها به هنگام ظهر هوا گرم است و به هنگام عصر فوق‌العاده دلپذیر. بنابراین در این روزها سعی کنید لباس‌های نخی گشاد به تن کنید. چراکه در مقابل گرما اذیت نشوید و خلق‌تان تنگ نشود.

 

بازدید از سواحل جنوبی

سواحل جنوبی این جزیره یکی از بهترین و معروف‌ترین نقاط آن برای بازدید به شمار می‌آیند. مکان‌هایی که در آنها می‎توانید انواع تفریحات آبی را انجام بدهید، زیباترین مناظر دریایی را تماشا کنید و دورهمی‌های خاطره‌انگیز داشته باشید. به هنگام بازدید از این سواحل در بالی، به آقایان توصیه می‌کنیم مایوهای پاچه‌دار، تی‌شرت یا آستین حلقه‌ای به تن کنند و به خانم‌ها نیز توصیه می‌کنیم شلوارک‌های جین با بالا تنه‌هایی که پوست آنها را در مقابل آفتاب محافظت کنند به تن داشته باشند. همچنین یادتان نرود کلاه‌های لبه‌دار، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب نیز به هنگام بازدید از این سواحلا همراه خود داشته باشید.

 

۸ فعالیت دلپذیر در سفر مجردی به بالی

بالی 

بازدید از ارتفاعات شمالی

ارتفاعات شمالی این جزیره پر از جنگل‌ها و مسیرهای کوهستانی است که بازدید از آنها به هنگام روز سبب می‌شود شرشر عرق بریزید اما شب‌ها هوا کمی خنک می‌شود و گاها سرد. بنابراین اگر به ارتفاعات این منطقه از بالی می‌روید به شما توصیه می‌کنیم جدای از آنکه کفش مناسب به پا داشته باشید، یک لباس گرم نیز برای پوشیدن به هنگام شب همراه خود داشته باشید. در این بازدیدها باید حواستان باشد خدایی نکرده سرما نخورید و شیرینی سفر را به کام خودتان تلخ نکنید.

بالی 

بازدید از مکان‌های مذهبی

به هنگام بازدید از معبدها و مکان‌های مذهبی این شهر باید آداب مربوط به آنها را رعایت کنید و این مکان‌ها تنها مکان‌های بالی هستند که برای بودن در آنها باید قاعده‌ی خاصی در پوشاک رعایت کنید. در معبدها چه زنان و چه مردان باید لباس‌هایی بپوشند که شانه‌های آنها پوشیده شود. بنابراین نمی‌توانید لباس‌های آستین حلقه‌ای به تن کنید. حتی اگر هوا گرم است. در این صورت به شما توصیه می‌کنیم لباس‌های نخی گشاد به تن داشته باشید. اگر می‌خواهید مراسم‌های مذهبی و عبادتگاه‌های این جزیره را که یکی از مهیج‌ترین مکان‌های گردشگری آن هستند را ببینید باید سختی گرما و لباسی که بازوها و شانه‌هایتان را می‌پوشاند را بپذیرید.

 

معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی بالی

بالی

شرکت در مراسم‌های سنتی

به عنوان یک ناظر در سفر به بالی می‌توانید جشن‌ها و فستیوال‌های بی‎شماری را تماشا کنید اما اگر قصد کردید خودتان نیز جزوی از آن فستیوال‌ها شوید باید آداب آنها را رعایت کنید. برای شرکت در برخی از جشن‌های سنتی مردمان این جزیره، زن‌ها باید کبایا به تن داشته باشند. کبایا یک لباس نخی بلند رنگارنگ است. همچنین زن‌ها باید موهای خود را از پشت جمع کنند. مردها نیز باید لباسی به نام کاین بپوشند که یک پیراهن ساده به رنگ قهوه‌ای است. همچنین یک کلاه به نام اودنگ نیز باید به سر داشته باشند. این لباس‌ها یکی از سوغاتی‌های سفر به بالی نیز به شمار می‌آید که می‌توانید آنها را هم برای شرکت در فستیوال‌های بالی و هم به عنوان سوغات خریداری نمایید.

بالی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران