کاوش‌ در نگین‌های پنهان غرب بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
کاوش‌ در نگین‌های پنهان غرب بالی

بالی جزیره‌ای فوق‌العاده زیبا و بهشتی است که در صدر مقاصد محبوب توریستی دنیا قرار دارد. به همین دلیل افراد زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند تا از مواهب زیبای آن لذت ببرند و تعطیلاتی گرمسیری با امکانات مدرن توریستی را در دسترس داشته باشند. نکته جالب درباره تور بالی این است که در کنار تمام امکاناتی که دارد توانسته حالت روستایی بسیاری از مناطق را حفظ کرده و سنت‌های بومی‌اش را حفظ کند. با این همه اگر از افرادی هستید که دوست دارید از شلوغی توریستی دور باشید و یا بارها به این جزیره سفر کرده‌اید و تمایل دارید چهره دیگری از آن را کشف کنید پس این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

گلمپینگ و سافاری در Menjangan Dynasty Resort

اگر تصور می‌کنید درباره بالی خوب تحقیق کرده‌اید بعد از تجربه گلمپینگ در ریزورت Menjangan Dynasty نظرات تغییر خواهد کرد. این استراحتگاه که در شبه جزیره‌ای آرام واقع شده، یکی از پیشگامان شکل جدیدی از سفر به نام گلمپینگ (کمپینگ لوکس) در بالی است، روندی جهانی که به علاقه مندان فضای باز و تجربه‌ای صمیمی با طبیعت را بدون حذف تجمل و راحتی ارائه می‌دهد. در واقع گلمپینگ سبک سنتی کمپینگ را به مرحله جدیدی منتقل کرده است. آتش روشن کردن را فراموش کنید اینجا همه چیز از قبل برای شما برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است. کمپ ساحلی فقط برای کوله‌گردها نیست به همین دلیل برای تجربه‌ای همه چیز تمام شما می‌توانید ر این ریزورت شیک ۲۴ ساحل گلمپیک با عرشه‌ها و صندلی‌های بزرگ را پیدا کنید. اگر می‌خواهید دید بهتری از محیط آرام و آبی داشته باشید، ویلاهای چادرشب صخره‌ای را اجاره کنید. هر ویلا چادری در آفریقای جنوبی با بوم دو پوسته ساخته شده و دارای تهویه مطبوع و استخر خصوصی است. با محیطی خیره کننده، سافاری، راحتی با استاندارد بالا و تعداد زیادی فعالیت برای انجام، چگونه می‌توانید اقامتگاه Menjangan Dynasty را از دست بدهید؟

آدرس: Desa Pejarakan – Gerokgak, Buleleng, Northwest Bali, 81155

 

کشف آبشاری پنهان در Desa Musi

روستای موسی را که با نام دسا موسی نیز شناخته می‌شود، فقط مردم محلی می‌شناسند. برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای معتبر در یکی از دهکده‌های ساده بالی هستند، انتخابی بسیار مناسب و روح نواز است. در آنجا منطقه‌ای صخره‌ای را با آبشاری پر آب و شدید و استخری طبیعی پیدا کنید که طراوت زیادی به محیط اطراف خود بخشیده‌اند. از آنجایی که این آبشار بسیار مخفی است، بهترین راه برای رسیدن به آن، این است که وقتی به روستای موسی رسیدید از روستاییان محلی راهنمایی بخواهید که فرصتی عالی برای تعامل با مردم محلی نیز خواهد بود. هنگام غروب آفتاب می‌توانید در روستا قدم بزنید، معابد پراکنده هندو را کشف کرده و زندگی ساده روزمره روستاییان را تماشا کنید.

 

موج سواری در بالی، بهشت ورزش‌های آبی

آدرس: Desa Musi, Gerokgak, Buleleng

 

دریای صخره‌های سبز در روستای یهمبانگ (Yehembang)

ساکنان روستای یهمبانگ کانگین در غرب بالی یک نقطه توریستی به اسم صخره سبز ایجاد کرده‌اند که با وجود فضای سبز اطراف و صخره‌های دیدنی، جای تعجب نیست که چرا به این نام نامگذاری شده است. هنگامی که به بالای آن رسیدید، با پانورامای وسیع صخره Yeh و صدای رودخانه در پایین روبرو خواهید شد که جلایی بر روحتان می‌کشد. در متریال این سازه که در لبه صخره ساخته شده فقط از بامبو (۶۰ متر طول و ۱۰ متر ارتفاع) برای حفظ محیط طبیعی ساخته شده است. صخره‌های سبز نوید مسیری به سوی شگفتی‌های طبیعت، و دیداری صمیمی با دریای و چشم انداز زیبای آن می‌دهد. به علاوه می‌توانید بی‌نهایت سلفی‌های زیبا از خودتان در پس زمینه‌ای دیدنی از طبیعت بگیرید. خوشبختانه دسترسی به صخره سبز در منطقه‌ای محبوب در نزدیکی معبد رامبوت سیوی آسان است.

آدرس: Near Rambut Siwi temple. Banjar Bangli, Yehembang Kangin Village, Medoyo Subdistrict, Jembrana – Bali District.

 

فعالیت‌های آبی متنوع در ریزورت منجانگان دیناستی

علاوه بر اتاق‌ها و ویلاهای چادری به سبک سافاری منجانگان دیناستی ریزورت به دلیل موقعیت قرارگیری و امکان غواصی در سطح کلاس جهانی به شهرت رسیده است. در این اقامتگاه برای شما برخوردهای طبیعی هیجان انگیز فراهم شده است. در واقع این جزیره میزبان برخی از بهترین صخره‌های مرجانی بالی و حیات دریایی تماشایی بوده و به خاطر جریان‌های آب ملایمش شناخته شده است به طوری که می‌توانید سفرهای غواصی در بالی یا اسنورکلینگ را انتخاب کرده و حدود ۴ تا ۵ ساعت دنیای زیر آب را بگردید. شما می‌توانید از دو سایت مختلف بازدید کنید و در طی این سفر تفریحی تجهیزات کامل، ناهار و راهنمای انگلیسی در اختیار شما قرار می‌گیرد. به علاوه اگر تمایل دارید در دوره‌های غواصی مبتدی و پیشرفته شرکت کنید و مدرک معتبر بین‌المللی دریافت کنید این اقامتگاه شرایط و امکانات لازم را با بهترین مربیان در اختیار شما قرار خواهد داد.

آدرس: Desa Pejarakan – Gerokgak, Buleleng, Northwest Bali, 81155

 

کلیسای کاتولیک در روستای پالاساری

شاید خیلی عجیب و ناگهانی باشد که کلیسایی دیدنی مانند کلیسای پالاساری را جزیره‌ای که به جزیره خدایان مشهور است پیدا کنید البته نه در غرب بالی! در جامعه‌ای عمدتا هندو این دو دین ترکیب مسالمت‌آمیزی داشته و زیبایی معماری آن را می‌توان در کلیسای پالاساری مشاهده کرد. داستان از آنجا شروع شد که اولین مبلغ کاتولیک در سال ۱۹۳۶ وارد بالی شد و تعدادی از مردم روستایی در نزدیکی دنپاسار به مذهب کاتولیک گرویدند. در سال ۱۹۴۰، یک کشیش به نام پدر سیمون بوئیس، از اداره هلند در بالی درخواست کرد که به او اجازه دهد تا جماعت مسیحی خود را بسازد. از آنجایی که امکان ساخت کلیسا در نزدیکی پایتخت وجود نداشت، مقامات به او زمینی در جنگل سنای پانگ کونگ در جمبرانا پیشنهاد دادند. سرانجام در سال ۱۳۴۰ به روستایی نقل مکان کرد که امروزه به نام پالاسری شناخته می‌شود که نامش را از درختان جوز اطراف روستا در آن زمان گرفته‌اند پالا به معنای جوز هندی و ساری به معنای جوهر است. این کلیسا بین سال های ۱۹۵۳ و ۱۹۵۸ با ترکیبی از معماری سنتی گوتیک و بالی ساخته شد. البته این کلیسا امروزه، به نامParoki Hati Kudus Yesus به معنای جماعت قلب مقدس عیسی شناخته می‌شود و بیش از ۱۴۰۰ نفر اجتماع دارد که بیشترین تعداد کاتولیک‌ها در مقایسه با سایر کلیساهای بالی است.

 

گشتی فرهنگی در سفر به بالی

آدرس: Palasari Street, No. 2, Banjar Palasari, Ekasari Village, Melaya Subdistrict, Jembrana – Bali District

 

از رودخانه گلار دیدن کنید

آیا از سواحل ماسه سفید و شبیه به هم خسته شده‌اید؟ چرا از یکی دیگر از نقاط طبیعی دیگر دیدن نمی‌کنید؟ همه ما می‌دانیم که در بالی، یافتن یک رودخانه طبیعی تمیز کار آسانی نیست. رودخانه گلار که در نزدیکی صخره سبز در منطقه جمبرانا قرار دارد و بیشتر در بین مردم محلی شناخته شده، به دلیل آب شفاف و تمیزش محبوبیت فزاینده‌ای دارد. حتی بسیاری از مردم از آب این رودخانه برای مصارفشان استفاده می‌کنند. شما به سادگی می‌توانید عینک‌های غواصی، حلقه‌های شنا، پارویا حتی فقط یک لباس شنا را به همراه داشته باشید و برای تفریح در آب آماده شوید!

آدرس: Batu Agung village, Negara Subdistrict, Jembrana – Bali District.

 

آبشار و مرداب مخفی دِواسانا در Batu Belah

این آبشار کوچک صخره‌ای کمی از مسیرهای گردشگری دور است اما همانطور که مردم محلی در طول مسیر به شما تضمین می‌دهند بازدید از آن ارزشش را دارد. به علاوه این نیز می‌تواند راهی عالی برای آزمایش مهارت‌های ماجراجویانه شما باشد. البته چیزی که در مورد این آبشار خاص است، نقطه‌ای است به نام «باتو بلاه» به معنای صخره‌هایی که به دو نیم شده‌اند. در اینجا، آب به یک استخر دوست داشتنی می‌ریزد که در آن می‌توانید آزادانه شنا کرده و خود را در آبی خنک کنید که به دلیل وجود سنگ‌های اطراف باطراوت شده است. درست همچون تالابی خصوصی در دل طبیعت می‌توانید از زمان‌تان استفاده کرده و در آرامش به استراحت بپردازید و اجازه دهید مادر طبیعت ذهن و روح‌تان را شفا بخشد.

آدرس: 4km from the centre of Dewasana village, and 200m down the main road, Pendem Subdistrict, Jembrana – Bali

 

از درخت Bunut Bolong دیدن کنید

در روستای مانگیساری، واقع در بخش غربی بالی درخت باشکوهی وجود دارد که به خاطر قدرت‌های ماوراء طبیعی خود مشهور است. درخت Bunut Bolong  به معنای "درختی با سوراخ در آن" تاریخ شومی دارد. این درخت در دو طرف جاده ریشه دارد و یک طاق نما را تشکیل می‌دهد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن عبور کنند. به عروس و دامادها توصیه می‌شود که از عبور از این راه خودداری کنند، زیرا طبق افسانه‌ها کسانی که این کار را انجام می‌دهند در نهایت از هم جدا می‌شوند. به همین دلیل برای در امان ماندن مردم از قدرت درخت، جاده دیگری در کنار آن ساخته شده تا افرادی که به افسانه اعتقاد دارند از آن عبور کنند.

 

زیباترین نقاط جزیره بالی را بشناسید

آدرس: Desa Manggissari, Pekutatan, Bali 82262, 11 kilometres north of the Denpasar-Gilimanuk road

 

رستوران برج بالی

شما می‌توانید در این رستوران بر فراز پوشش گیاهی و در فضای باز از خوردن غذاهای واقعا خوشمزه لذت ببرید. این رستوران بخشی از استراحتگاه دوست داشتنی منجانگان است که در پارک ملی بالی برات واقع شده است. از آنجایی که اینجا خانه حیوانات وحشی بی‌شماری است که برخی از آن‌ها در خطر انقراض هستند، ممکن است در طول مسیر با آهو که با نام منجانگان شناخته می‌شود و پرندگان مختلف روبرو شوید. با رفتن به این رستوران در حالی که در محاصره برگ‌ها و غرق در نور خورشید هستید می‌توانید از ارتفاع به کوه‌ها، دره‌ها و سواحل خیره شوید و هوای تمیزی را به ریه بکشید که باعث آرام جانتان می‌شود. اصلا اگر رستوران را هم فراموش کنید برج بالی به خاطر محیط زیبایش یکی از جاهایی است که حتما باید از آن دیدن کرده و اینستاگرامی‌ترین سلفی‌هایتان را در آن بگیرید.

آدرس: West Bali National Park, Jl. Raya Gilimanuk Singaraja, KM 17

۲۱ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران