محبوب‌ترین تفریحات مالزی در نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری مالزی
محبوب‌ترین تفریحات مالزی در نوروز ۱۴۰۱

مالزی کشوری شبه جزیره‌ای است که دارای آب و هوایی استوایی می‌باشد. این موضوع سبب شده تا سفر به این کشور در تمامی فصل‌های سال مورد توجه توریست‌ها واقع شود. از طرفی دیگر طبیعت منحصر به فرد و جاذبه‌های تاریخی مدرن و تاریخی آن دلیل دیگری بر محبوبیت این مقصد گردشگری در بین افراد است. از آنجایی که با فرا رسیدن فصل بهار و تعطیلات نوروزی فرصتی بسیار مناسب برای گردشگران ایرانی فراهم می‌شود تور نوروزی مالزی در لیست پرطرفدارترین تورهای سال قرار می‌گیرد. با نزدیک شدن به این ایام این مقاله را به معرفی محبوب‌ترین تفریحات بهاری در تور مالزی نوروز 1401 اختصاص داده‌ایم. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما باشید.

 

از برج های پتروناس در کوالالامپور دیدن کنید

بازدید از برج‌های دوقلو پتروناس در کوالالامپور از جمله تفریحاتی است که در هر فصل سال می‌توانید انجام دهید. از آنجایی که این برج‌ها مهم‌ترین جاذبه گردشگری کوالالامپور محسوب می‌شود پس در تور نوروز مالزی 1401 نیز رفتن به سمت آن‌ها را فراموش نکنید. برج‌های دوقلوی پتروناس که در پایتخت مالزی واقع شده‌اند، بلندترین برج‌های دوقلوی جهان هستند. این برج‌ها سبک معماری پست مدرن داشته و دارای نقوشی مربوط به هنر اسلامی می‌باشند. جاذبه اصلی در بازدید از این برج‌ها، پیاده‌روی بر روی پلی است که دو برج را به یکدیگر متصل کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند مناظری را از سراسر کوالالامپور و پارک KLCC را در این پیاده‌روی تماشا کنند.

 

با برترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

به گشت و گذار در محله چینی‌ها در کوالالامپور مشغول شوید

مالزی، علاوه بر اتباع مالایی و هندی، دارای جمعیت زیادی از چینی‌ها است. به همین دلیل محله‌ای معروف تحت عنوان شهر چینی‌ها در کوالالامپور پایتخت مالزی وجود دارد. این منطقه که در خیابان پتالینگ قرار دارد جذابیت‌های گوناگونی مثل بازار‌های محلی، رستوران‌های محلی با غذای چینی و جاذبه‌های فرهنگی متعدد چینی مانند معابد است.

به بازدید از بناهای مذهبی کوالالامپور بروید

اگر دوست دارید بدون اذیت شدن از گرما و رطوبت استوایی مالزی به گشت و گذار و بازدید از بناهای مذهبی کوالالامپور بپردازید هیچ فرصتی بهتر از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ نخواهد بود. چرا که هوا در این روزها ملایم بوده و هنوز وارد روزهای اوج گرما در تابستان نشده است. از جمله این مکان‌ها می‌توان به بازدید از مسجد ملی مالزی، معابد بودایی، معابد چینی و دیگر مکان‌های مقدس قرار گرفته در سطح شهر کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که بهتر است در چنین بازدید‌هایی لباس‌های مناسبی را از لحاظ پوششی بر تن کنید.

 

میوه‌های استوایی عجیب در مالزی

تفریحات آبی در جزیره لنکاوی را از دست ندهید

اگر دوست دارید از شهر خارج شده و به تفریحات آبی مشغول شوید به جزیره لنکاوی بروید. لنکاوی با جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر یکی از بزرگترین جزیره‌های مالزی است. جزیره لنکاوی هم بین کوله گردها و هم برای ماه عسل بسیار محبوب است که در فصل بهار و هم زمان با تعطیلات نوروزی ما ایرانیان در بهترین زمان خود می‌باشد. چرا که آب و هوا در این فصل ملایم بوده و قیمت‌ها مناسب هستند. این جزیره همچنین دارای وضعیت معافیت از مالیات است، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند سوغاتی‌های متنوعی را با قیمت ارزان تهیه کنند.

 به تفریح در پارک ملی تونکو عبدالرحمن بروید

پارک ملی تونکو عبدالرحمن در واقع مجموعه‌ای از پنج جزیره است که در سواحل کوتا کینابالو در صباح، شرق مالزی قرار دارد. این پارک با کشتی قابل دسترسی است و برخی از جزایر آن مانند جزیره سولوگ تقریبا دست نخورده هستند. در حالی که سایر جزایر مانند جزیره گایا شلوغ‌تر بوده و علاقه‌مندان بسته به سلیقه خود می‌توانند به بازدید از هر کدام از آن‌ها بروند. فعالیت‌های رایج و محبوب در این جزایر به خصوص در روزهای مصادف با تعطیلات نوروزی ما ایرانیا پیاده روی، شنا و غواصی هستند.

 

حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش اول)

از بناهای تاریخی مالاکا لذت ببرید

تور مالزی نوروز 1401 بهترین فرصت برای پیاده‌روی و گشت و گذار در هوای آزاد است. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید به بازدید از بناهای تاریخی در ایالت مالاکا مالزی بروید. بدون اغراق می‌توان ادعا کرد که این ایالت جالب‌ترین معماری را در کل مالزی دارد. زیرا قبلا توسط پرتغالی‌ها مستعمره شده بود و تعدادی ساختمان با لاک قرمز مربوط به آن دوران مانند کلیسای مسیح را دارا می‌باشد. همچنین مالاکا دارای موزه‌ها، گالری‌ها و مکان‌های دیدنی تاریخی بسیاری برای بازدیدکنندگان است.

سری به جزیره پنانگ بزنید

پنانگ جزیره‌ای در سواحل غربی مالزی است که پایتخت آن جورج تاون می‌باشد که به نام پادشاه بریتانیا یعنی جورج نامگذاری شده است. پنانگ که جز میراث جهانی یونسکو است، همواره مورد توجه توریست‌های خارجی می‌باشد. با رفتن به این جزیره منحصر به فرد در فصل بهار می‌توانید از باغ‌ها و طبیعت فوق‌العاده زیبای آن لذت برده و خاطرات به یاد ماندنی را از لحظه به لحظه سفر خود ثبت کنید. این جزیره فرصتی بسیار مناسب برای انجام تفریحات دریایی و ساحلی را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

 

۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

به پیاده روی در پارک ملی تامان نگارا بروید

پارک ملی تامان نگارا در ایالت پاهانگ واقع شده است که یکی از پر ادعاترین جاذبه‌های گردشگری برای جذب توریست در مالزی به حساب می‌آید. چرا که این پارک بزرگترین پارک ملی در شبه جزیره مالزی بوده و همچنین دارای طولانی‌ترین مسیر طناب‌دار در جهان است. همچنین این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی متعددی است که عاشقان پیاده‌روی در آب و هوای ایده‌آل در تور مالزی نوروز 1401 این فرصت را خواهند داشت تا از تمامی این مسیرها لذت ببرند. از دیگر جاذبه‌های این پارک می‌توان به طیف گسترده‌ای از حیات وحش و گونه‌های گیاهی در آن اشاره کرد. نکته جالب دیگر اینکه این منطقه محل زندگی قبیله‌ای بومی به نام اورنگ آسلی است که گفته می‌شود اولین ساکنان مالزی هستند.

از تفریحات ارتفاعات گنتینگ لذت ببرید

ارتفاعات گنتینگ، که شهرت جهان دارد، مکانی بی‌نظیر در کوه‌های تیتیوانگسا است که در ارتفاع بیش از ۵ هزار فوتی قرار دارد. این استراحتگاه یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان محلی و خارجی به شمار می‌رود و دارای طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری برای لذت بردن و تفریح است. از جمله این موارد می‌توان به چندین تم پارک مختلف، بارها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه و همچنین یک تله‌کابین معروف به Genting Skyway اشاره کرد که زمانی سریع‌ترین و طولانی‌ترین تله کابین در آسیای جنوب شرقی بود.

 

تجربه‌ای جدید در پارک‌های آبی مالزی

به شنا در جزایر پرهنتیان بروید

جزایر پرهنتیان در واقع گروهی از جزایر در ایالت ترنگانو هستند که در نزدیکی سواحل تایلند قرار دارند. این جزایر را می‌توان با کشتی بازدید کرد و یا از تاکسی‌های آبی بین جزیره‌ای استفاده کرد. این جزایر به قدری زیبا و جذاب هستند که نه تنها بین گردشگران خارجی بلکه بین بومیان منطقه نیز محبوبیت بالایی دارند. جاذبه‌های این مکان سواحل بکری هستند که با آب‌های زلال فرصت را برای غواصی فراهم کرده‌اند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند شب‌ها به رستوران‌ها بومی آن رفته و با سفارش ماهی تازه صید شده که به روش مالیایی طبخ شده‌اند شکم خود را سیر کنند.

به کوه‌نوردی در کوه کینابالو بروید

اگر به کوه نوردی علاقه دارید باید فصلی خوش آب و هوا را برای سفر انتخاب کنید. چرا که کوهنوردی زیر گرمای سوزناک آفتاب دشوار و خسته کننده خواهد بود. از آنجایی که ارتفاعات کینابالو یکی از جذاب‌ترین کوه‌ها برای تفریح در مالزی هستند در تور نوروز ۱۴۰۱ می‌توانید نهایت لذت را در بازدید از آن ببرید. کینابالو بلندترین کوه در مالزی است که جز میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید. کوه کینابالو دارای تنوع زیستی بسیاری از جمله انواع گیاهان، جانوران و قارچ‌ها است. پیاده روی به بالای کوه کینابالو سخت است و به کوهنوردان بی تجربه توصیه نمی‌شود. همه کوهنوردان باید همیشه با یک راهنمای باتجربه همراه باشند. در مسیر این کوه اقامتگاه‌های مناسبی نیز برای استراحت وجود دارند.

 

جزایر و سواحل پنهان مالزی: بخش اول

نهایت لذت را از تله کابین لنکاوی ببرید

برای تماشای زیباترین منظره از لنکاوی هیچ فرصتی بهتر از سوار شدن بر تله کابین لنکاوی در تور مالزی نوروز 1401 نخواهد بود. این تله کابین از دهکده شرقیدر Teluk Burau شروع شده و تا ارتفاعات باشکوه کوه Machingchang ادامه دارد. سفر با تله‌کابین حدود پانزده دقیقه طول می‌کشد و مناظری پانوراما از جزیره را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. علاقه‌مندان در این مسیر می‌توانند عکس‌های بی‌نظیری را از خود گرفته و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

به تپه ماکسول در تایپینگ بروید

تایپینگ شهری کمتر شناخته شده در بین توریست‌های مالزی است که مکانی زیبا برای سفر و بازدید در فصل بهار می‌باشد. این شهر در خارج از پنانگ و در ایالت پراک واقع شده است. در این نقطه از مالزی می‌توانید گونه‌های حیوانی و گیاهی محلی متنوعی را تماشا کنید. به طوری که برخی از درختان موجود در باغ‌های دریاچه تایپینگ بیش از صد سال قدمت دارند. همچنین یک ایستگاه تپه‌ای در ارتفاع تقریبی ۱۰۰۰ فوتی به نام Maxwell Hill در آن وجود دارد که فرصت پیاده‌روی و کمپینگ را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. جیپ سواری از دیگر تفریحات هیجان‌انگیزی است که در این مکان می‌توانید تجربه کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری جرج تاون، مالزی

به کوهنوردی در غارهای باتو بروید

غارهای باتو در خارج از کوالالامپور و منطقه‌ای به نام سلانگور قرار دارند. به شما این اطمینان را می‌دهیم که در بازدید از این صخره‌های آهکی که پر از غارها و معابد غاری حکاکی شده‌ هستند، شگفت زده خواهید شد. علاوه بر بازدید از غارها برای عبادت، توریست‌ها می‌توانند از گیاهان و جانوران محلی از جمله میمون‌های وحشی که در این منطقه ساکن هستند و همچنین خفاش‌هایی که در غارها زندگی می‌کنند نیز دیدن کنند. همچنین کسانی که به دنبال هیجان بیشتری هستند فرصتی برای صخره‌نوردی با بیش از ۱۶۰ مسیر کوهنوردی را خواهند داشت.

توجه داشته باشید که در تور مالزی نوروز 1401 شما تفریحات متعدد و جذاب بسیار زیادی را خواهید داشت که در این مقاله تنها به چند مورد محدود از آن‌ها اشاره کردیم. پس اگر هنوز مقصد خود را برای سفر در تعطیلات نوروزی انتخاب نکرده‌اید، مالزی می‌تواند بهترین تصمیم برای شما باشد.

۲۱ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران