بهترین زمان سفر به جزیره‌ی لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
بهترین زمان سفر به جزیره‌ی لنکاوی

آب و هوا در زمان سفر به جنوب شرق آسیا، تاثیر بسزایی دارد. اگر بخش زیادی از این سرزمین‌ها، بهشت‌هایی گرم سیری و زیبا هستند، اما در فصول بارانی بعضی از این مراکز عملا برای سفر از دور خارج شده و نمی‌توان به آن‌ها سفر کرد. مالزی هم همچون شرایطی دارد و برای رفتن به بخش‌های مختلف آن، بهتر است شرایط آب و هوایی آن‌ها در طول سال را مدنظر بگیرید تا بتوانید به موقع به این کشور سفر کنید.
جزیره‌ی زیبای لنکاوی یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگرپذیر در مالزی است و سفرهای زیادی در طول سال به این جزیره انجام می‌پذیرد. اگر می‌خواهید از آب و هوای آن در طول سال آگاهی پیدا کنید و زمان مناسبی را برای سفر با تور مالزی به این مکان در نظر بگیرید، نگاهی به ادامه‌ی پست ما بندازید.


کلیاتی درباره آب و هوای لنکاوی

هر زمان از سال که به لنکاوی سفر کنید، رطوبت در هوا وجود خواهد داشت، پس خود را برای تلفیق گرما و رطوبت و عرق کردن باید آماده کنید. با این حال هوای متفاوت و شرایط گرم‌سیری لنکاوی به واسطه‌ی پوششی که سرزمین اصلی برای این جزیره ایجاد کرده، بسیار دلچسب بوده و در بسیاری از ماه‌های سال، آب و هوا در این جزیره برای سفر مهیا است. بر خلاف بسیاری از جزایر این چنینی، حتی در فصول بارانی نیز بسیاری از ساعات روز در جزیره آفتابی خواهد بود و بیشتر شب‌ها بارندگی‌ها شروع خواهند شد.

 

 ۶ تفریح جذابی که باید در لنکاوی امتحان کنید 

لنکاوی


دمای هوا

هیچ گاه در هیچ فصلی از سال نیاز نیست که لباس گرم در لنکاوی بپوشید. دمای هوا در بالاترین حالت عموما بین ۳۱ تا ۳۴ درجه بوده و به ندرت به پایین‌تر از ۲۳ درجه می‌رسد. گرم‌ترین زمان سال بین ماه‌های فوریه و مارس است که میانگین دما به ۳۳ درجه می‌رسد و در بین ماه‌های جولای تا سمپتامبر در سردترین شب‌ها، شما دمای ۲۳ درجه را حس خواهید کرد.

 

 لنکاوی


بارندگی در لنکاوی

بارندگی تنها دلیلی است که بعضی فصول سال، گردشگران کم‌تری به لنکاوی سفر می‌کنند. چه کسی دوست دارد که تعطیلاتش با بارندگی خراب شود؟ فصل خشک سال بین ماه‌های ژانویه تا مارس است، زمانی که تقریبا از بارندگی خبری نیست. از آوریل تا آگوست بعضی روزها باران در لنکاوی خواهد بارید اما فصل بارندگی‌ها از سمپتامبر تا اکتبر خواهد بود که تقریبا هر روز بارندگی را مشاهده خواهید کرد. در نظر داشته باشید که حتی در فصول بارندگی که هر روز شاهد بارندگی خواهید بود، این بارنگی‌ها عموما بیشتر از دو ساعت طول نخواهد کشید و معمولا در شب‌ها اتفاق می‌افتد. اما خب گاهی باد و طوفان هم پیش خواهد آمد که این‌ها را می‌توان از روزها قبل از سفر با توجه به وجود سایت‌های مختلف هوا شناسی مرور کرد.

 

 برای خرید در لنکاوی به کجا مراجعه کنیم؟ 

لنکاوی


رطوبت

همانطور که گفتیم رطوبت همیشه بخشی از آب و هوای گرمسیری است و در لنکاوی نیز شما همیشه این پارامتر را خواهید داشت. رطوبت در این جزیره بین ۵۲ تا ۹۵ درصد خواهد بود که بسته به موقع سال این عدد تغییر می‌کند. بیشترین رطوبت را شما در بین ماه‌های آوریل تا اکتبر خواهید داشت و پایین‌ترین زمان آن نیز مربوط به ماه‌های ژانویه تا فوریه می‌شود. همیشه و در همه جا شیر نارگیل سرد و تازه در لنکاوی به فروش می‌رسد، خوردن شیر نارگیل سرد هم به تامین آب بدن کمک می‌کند، هم شما را خنک نگه می‌دارد و هم بسیار خوشمزه است، پس در سفر به لنکاوی نوشیدنی آن را فراموش نکنید!

 

 گشت و گذار در پانتای سنانگ لنکاوی؛ توریستی‌ترین محله‌ی جزیره 

لنکاوی


آفتاب

تقریبا همه‌ی روزهای سال، شما حدود ۱۲ ساعت آفتاب را در لنکاوی مشاهده خواهید کرد. طولانی‌ترین روزها در ماه جون اتفاق می‌افتد که حدودا ۱۲ ساعت و نیم آفتاب در آسمان است و کوتاه‌ترین آن‌ها هم که در ماه دسامبر است، ۱۱ ساعت و ۴۵ دقیقه خواهد بود. پس خیلی فرقی نمی‌کند چه زمانی به لنکاوی سفر کنید، از این بابت همیشه اوضاع یکسان خواهد بود و طلوع آفتاب ببین ساعت ۷ تا ۷:۴۵ صبح است و همین ساعت‌ها در بعد از ظهر نیز غروب آفتاب آغاز می‌شود.

 

لنکاوی


بهترین زمان برای سفر به لنکاوی

اگر فقط پارامتر آب و هوا را در نظر بگیریم، بین ماه‌های ژانویه تا مارس بهترین پاسخ برای شما خواهد بود، اما باید در نظر بگیرید که این زمان گران‌ترین و شلوغ‌ترین حالت سفر به لنکاوی نیز هست. پس باید به خوبی همه‌ی مطالب این نوشته را مطالعه کنید، از تفریحات لنکاوی بخوانید و بهترین تصمیم را برای سفر با تور مالزی به این جزیره‌ی زیبا بگیرید.

۰۶ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران