بهترین رستوران‌های لنکاوی در سال ۲۰۲۲: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
بهترین رستوران‌های لنکاوی در سال ۲۰۲۲: بخش اول

لنکاوی، مقصدی عالی برای گردشگرانی است که پس از یک روز طولانی لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی، در عین حال به دنبال فضایی آرامش بخش و دنج برای استراحت هستند. در اینجا مناظر فوق العاده‌ای از دریای آندامان و همچنین منوهایی با طیف وسیعی از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، به استقبال مسافران تور مالزی می‌آیند.

زندگی شبانه در این مقصد نمادین استوایی، بسیار غنی و پر جنب و جوش بوده و کافه‌ها و بارهایی به سبک آسیایی قدیمی، یا با تم مدیترانه‌ای شیک و یا به سبک ایرلندی، نوید شب‌هایی مفرح و پر از سرگرمی را می‌دهند. و در عین حال بازدیدکنندگان می‌توانند لحظاتی رویایی را در ساحل، به خوردن و شنیدن موسیقی زنده و یا ساحل گردی و شنا بگذرانند.

خلاصه که مادر طبیعت، با بشر سر سازگاری داشته و این خطه شاعرانه را با خلاقیتی به یادماندنی برای انسان تنوع طلب و زیبایی خواه به یادگار گذاشته است. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله شش جاذبه گردشگری محبوب برای گردشگران تور لنکاوی بزنید و اطلاعات مفیدی بدست آورید. ما نیز در ادامه به معرفی فرصت‌های شکم گردی در این منطقه پرداخته و سفری مجازی را در میان بهترین رستوران‌های لنکاوی در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهیم کرد.

 

OMG

این رستوران که در Paradise 101، زیباترین نقطه لنکاوی واقع شده است، رستورانی به سبک کلبه ساحلی بوده و نوشیدنی‌ها و غذاهای لذیذ را با پس زمینه درختان نخل و ساحلی خیره کننده ارائه می‌دهد. البته این رستوران، بیشتر به خاطر غذاهای اصیل خود از جمله پیتزاهای سنگی و مجموعه‌های شراب منتخب و باکیفیت شهرت دارد.

سرآشپز سه نوع مختلف پنیر، سس پیتزای دست ساز، خمیر ترد نازک تهیه شده با گیاهان ارگانیک ایتالیایی و سس پستو ریحان تازه را ترکیب کرده و پیتزاهایی خلق می‌کند که در دهان ذوب می‌شوند. در اینجا همچنین یک بار کامل وجود دارد که آب میوه‌ها و اسموتی‌های سالم را ارائه می‌دهد. نوشیدنی‌های سالم ارگانیک به طور کلی شامل فیبر، کلروفیل و ویتامین‌های اصلی هستند.

 

بهترین غذاهای مالایی که باید در لنکاوی امتحان کنید

آدرس: Paradise 101 Langkawi, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Wonderland

اگر می‌خواهید غذاهای محلی مالزی را امتحان کنید، به این فروشگاه غذای زیبا سر بزنید. غذاهای دریایی جدید آنها شامل میگوی ببری، خرچنگ دریایی، میگوی چیلی خشک، میگوی سرخ شده، مانتیس، صدف، خرچنگ و ماهی مرکب هستند. آنها همچنین انواع گوجه فرنگی، مرغ و سس‌های مخصوص را سرو می‌کنند. سلیقه‌تان هر چه باشد، این رستوران سنتی به سبک مالزیایی شما را ناامید نخواهد کرد. بعلاوه قیمت‌ها نیز در سطحی متوسط بوده و نسبت به خدمات و کیفیت غذاها، کاملا منصفانه هستند.

آدرس: 180,Persiaran Mutiara 2, Pusat Perdagangan Kelana Mas, 07000 Langkawi, Kedah

 

FatCUPID

FatCUPID، بهترین محیط برای استراحت و لذت بردن از ترکیب غذاهای محلی و بین المللی است. این محیط آرام در Jalan Pantai Tengah، غذاهای لذیذ به سبک نیونیا را سرو می‌کند و با وجود چشم اندازی عالی و باز به طبیعت سرسبز اطراف، امکان لذت بردن از هوای تازه و حظ بصری را فراهم می‌نماید.

گفتنی است این غذاکده هم برای زوج‌ها و هم برای خانواده‌ها ایده‌آل است. این رستوران جذاب با مجموعه ای از همبرگرها، سالادها، برنج و غذاهای اصلی مالایی به استقبال مشتریانش می‌آید. و البته غذای امضایی این رستوران یعنی Nyonya Laksa، طرفداران بسیاری دارد که یک غذای سنتی شمال مالزی بوده و با انتخابی از برنج یا نودل و تخم مرغ سرو می‌شود.

 

معرفی ۶ رستوران عالی در لنکاوی

آدرس: Lot 2273 Kampung Tasek Anak, Jalan Pantai Tengah, 07000 Langkawi, Kedah

 

The Pavilion

این رستوران برنده جوایز متعدد که در Jalan Teluk Datai در دیتای لنکاوی واقع شده است، غذاهایی لذیذ و باکیفیت را در کنار موسیقی کلاسیک تایلندی، محیطی صمیمی و گرم و طراحی دکوراسیون زیبا در میان شمع‌ها و باغ‌های سفید ارائه می‌دهد. و باید گفت شناخته شده‌ترین غذاهای این مکان شامل گوشت گاو سرخ شده با فلفل قرمز و سیر و همچنین ماهی اسنپر بخارپز با لیمو است. غذاهای اینجا ذائقه شما را پوشش داده و این مکان، احساس غنی بودن و رضایت را در شما ایجاد می‌کند.

آدرس: The Datai Langkawi, Jalan Teluk Datai, 07000 Langkawi

 

Kuah Town Seafood

با مراجعه به این رستوران که دارای تهویه مطبوع است و در عین حال انواع غذاهای دریایی وسوسه انگیز را نیز سرو می‌کند، گرمای استوایی را شکست دهید! البته در این غذاکده می‌توانید از طعم‌های آسیایی، مالزیایی و چینی نیز بهره مند شوید.

رستوران Seafood Kuah Town در کنار نوشیدنی‌های گوارای ارزان، غذاهای بسیار لذیذ و در عین حال مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهد، بدون اینکه از کیفیت آنها بکاهد. گفتنی است خرچنگ پوسته نرم با تخم مرغ نمکی به همراه میگوهای کره‌ای و ماهی مرکب بخارپز، در اینجا بسیار محبوبیت دارند. البته خدمات سریع پرسنل حرفه‌ای این رستوران نیز، شما را از انتظارهای طولانی در صف‌های خسته کننده در امان می‌دارد.

آدرس: 33Persiaran Dayang Pekan Rabu Kuah, 07000 Langkawi, Kedah

 

La Sal at Casa Del Mar

اینجا مکانی عالی برای شکم گردی است و غذاهای محلی را ارائه می‌دهد، که تحت تاثیر طعم‌های مدیترانه‌ای و خوراکی‌های روز تهیه و طبخ شده‌اند. البته پیشنهاد ما سیخ‌های مرغ تنوری تند و لطیف و آبدار هستند که با نان نرم و کره‌ای سرو می‌شوند. این غذا قطعا بسیار لذیذ بوده و شما را از بازدید از این رستوران خرسند خواهد کرد.

بعلاوه باید گفت این رستوران در کنار ساحل واقع شده و در حین خورد و خوراک، می‌توانید از نسیم دریا، هوای تازه و مناظر بی بدیل نهایت لذت را ببرید و یا پس از صرف غذا، به ساحل گردی در این حوالی مشغول شوید.

 

برترین رستوران‌های دریایی لنکاوی

آدرس: Casa del Mar, Mukim Kedawang, Pantai Cenang, Langkawi

 

Singgah

برای صرف غذاهای دریایی سالم و حلال به سبک چینی، می‌توانید روی این رستوران نیز حساب کنید. این غذاکده که توسط یک زوج مالایی مدیریت و اداره می‌شود، غذاهای چینی لذیذی را با دستورالعمل غذاهای سنتی مالایی ترکیب کرده و مشتریانش را شگفت زده می‌کند.

در اینجا انواع غذاها نظیر املت، ماهی بخارپز به سبک نیونیا  ماهی مرکب سوخاری با تخم‌مرغ  و همچنین خرچنگ فلفلی را همراه با سطوح مختلفی از ادویه و تندی خواهید یافت. برای تسهیل هضم غذا، توصیه می‌کنیم از نوشیدنی لیمو-زنجبیل این رستوران که بسیار خوش طعم است و خاصیت سم‌زدایی دارد غافل نشوید.

آدرس: No 6-8, Medan Selera Bendang Baru, Jalan Penarak, Kuah, 07000 Langkawi, Kedah

 

The Cliff

این رستوران جذاب، بر روی صخره‌ای در انتهای Pantai Cenang قرار دارد و چشم اندازهایی خیره کننده از دریای آندامان را به مشتریانش هدیه می‌دهد. این غذاکده معروف، دارای یک اتاق غذاخوری سرپوشیده در فضای باز است که با مبلمان شیک، رومیزی سفید، نورپردازی گرم و دکوراسیون درجه یک آراسته شده است.

منوی این رستوران نیز شامل غذاهای اصیل مالایی و غربی با طعم‌های تند بوده و در این میان، خوراک گوشت گاو که به آرامی روی حرارت کم پخته شده، کانلونی خرچنگ، فوی گراس تابه‌ای و کباب بره با سس پریک، بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند.

آدرس: 63&40,Jalan Pantai Cenang, Langkawi

 

Yellow Café

پس از غروب خورشید بر فراز پانتای سنانگ، این کافه به فضایی بسیار دنج برای خوردن و آشامیدن بدل می‌شود. در این کافه از طعم لذیذ غذاهای محلی و غربی با قیمت‌هایی مناسب برخوردار خواهید شد از جمله سالاد، کروک مادام (ساندویچ ژامبون و پنیر کبابی که با تخم مرغ سرخ شده سرو می‌شود)، بال مرغ، استیک، پاستا و پیتزا.

این محیط زیبا که با دکوراسیونی ساده و بی‌تکلف و زردرنگ آراسته شده است، در عین حال چشم اندازی جالب توجه به دریا داشته و هوای تازه و طبیعت بی نظیر را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. بنابراین می‌توانید برای خورد و خوراک در فضای داخلی بنشینید و یا به فضای بیرونی در کنار ساحل رفته و از صندلی‌های کیسه لوبیای مخملی و بانوج استفاده کنید.

 

روزی به یادماندنی در دنیای زیر آب لنکاوی

آدرس: Pantai Cenang, PO Box 121, Langkawi

 

Bella

اینجا رستورانی بسیار محبوب، خصوصا برای صرف صبحانه در پانتای سنانگ است. در این غذاکده می‌توانید ترکیبی خوشمزه از غذاهای مالزیایی و غربی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه حتی کمتر از ۱۰ رینگیت بیابید. خصوصا غذاهای محلی، نظیر ناسی لماک و سبک‌های متمایز روتی کانای، نودل‌های خانگی و سوپ‌ها در اینجا بسیار پرطرفدارند. بعلاوه می‌توانید از طعم بی نظیر نوشیدنی‌هایی نظیر آب میوه‌های تازه، چای، قهوه، موسلی و دسرهایی همچون کروسانت، پنکیک، نان تست و سیب زمینی لذت ببرید. این رستوران فضای باز در عین حال، از دکوراسیون داخلی زیبا با وسایل چوبی و محیط راحت و دنج برخوردار است.

آدرس: Jalan Pantai Cenang, Pantai Cenang in the Langkaw

 

Nest Rooftop Café

اینجا یک روف کافه رستوران است که در ریزورت ساحلیRoyal Agate  واقع شده و انواع غذاهای لذیذ غربی، سالادها، آب میوه‌ها و سایر نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهد. این رستوران حلال پسند در پانتای سنانگ، محیطی دلپذیر را برای افراد محلی، مهاجران و گردشگران در هر سنی فراهم می‌کند.

با وجود نیمک‌ها و صندلی‌های بازسازی‌شده و بالش‌های رنگارنگ، محیطی کلاسیک و دنج و آرامش بخش برای خورد و خوراک فراهم است. بعلاوه یک منطقه بازی برای کودکان، موسیقی عالی و سرگرمی‌های زنده در کنار چشم‌اندازهای وسیع ساحل پانتای سنانگ، دریای آندامان و رشته‌کوه‌های سرسبز لنکاوی، این لذت را صدچندان می‌کنند. منوی شام آلاکارت که عمدتا غذاهای غربی را ارائه می‌کند، گزینه ‌ایی متناسب با هر سلیقه و ذائقه‌ای را شامل می‌شود و در این میان، استیک گوشت بره نیوزیلندی که با سیب زمینی و سبزیجات سرو می‌شود، محبوبیت بیشتری دارد.

 

۷ فعالیت‌ هیجان‌انگیز در لنکاوی

آدرس: 5th Floor, Royal Agate Beach Resort, Jalan Pantai Cenang, Langkawi

 

Orkid Ria

این رستوران غذاهای دریایی، در واقع یک رستوران چینی در فضای باز است که در Jalan Pantai Cenang واقع شده است. و اگر از خردکردن خرچنگ فلفل قرمز یا تیلاپیای بخارپز لذت می‌برید، این مکان بسیار مناسب شماست. بسیاری از مشتریان همچنین عاشق خوراک بامیه، کدوی محلی جزیره و ترکیب آنها با غذاهای دریایی فوق‌العاده تازه هستند. و توصیه ما به شما میگوهای ببری فلفل سیاه آبدار است که در بشقاب‌هایی بزرگ با ماریناد تند و برنج سفید نرم سرو می‌شوند. حقیقت این است که بارها و بارها، هوس خواهید کرد که دوباره به این غذاکده بازگردید.

آدرس: 1225,Pantai Cenang, Mukim Kedawang, Langkawi

 

Kayu Puti

در این غذاکده عالی، غذاهای لذیذ آسیایی که همراه با تکنیک‌های آشپزی فرانسوی طبخ شده‌اند و همچنین نوشیدنی‌های خوشمزه و لاکچری به استقبال مشتریان می‌آیند.  فضای داخلی رستوران، که تم دریایی درجه یک و جالب توجهی دارد، با پنجره‌های بزرگ فرانسوی، سقف‌های بلند، لوسترهای صدفی و اثاثیه چوبی سفید تزئین شده و چشم اندازی به زیبایی‌های آبی دریا دارد.

همچنین یک بار در این غذاکده در فضای باز درنظر گرفته شده است و می‌توانید روی بانوج‌های راحت و تخت‌های آفتابگیر آن بنشینید و به تماشای دریای آندامان و استراحت و خوردن و آشامیدن بپردازید. و اما در میان انواع غذاهای متنوع و لذیذ این رستوران، می‌توانیم به خوراک دم خرچنگ آندامان با سامبال خانگی و همچنین خوراک گوشت گاو واگیو با موسلین سیب زمینی شیرین، ذرت برشته و قارچ وحشی اشاره کنیم. در ضمن توصیه می‌کنیم از دسرهای این رستوران، خصوصا کیک کرم بروله غافل نشوید.

آدرس: The St Regis Langkawi, Jalan Pantai Beringin, Kuah, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Restoran Siti Fatimah

این بوفه رستوران، بسیاری از غذاهای محلی را سرو می‌کند و در میان مردم محلی محبوبیت بالایی دارد. بشقاب‌ها بزرگ بوده و قیمت‌ها بسیار مناسبند. در ضمن خوردن غذای آیام گورنگ و ایکان باکار بسیار توصیه می‌شود. گفتنی است فضای این رستوران نیز، منعکس کننده یک خانه قدیمی روستایی و دنج مالایی است که آرامش و راحتی را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

 

گردش در لنکاوی همراه با کودکان

آدرس: Batu 5 1/4, Jalan Kampung Tok Senik, Kawasan Mata Air, Ulu Melaka

 

Langkawi Fish Farm Restaurant

اینجا یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های غذاهای دریایی لنکاوی است که به دلیل محیط غذاخوری جذاب و زیبا، غذاهای دریایی باکیفیت و خدمات سریع و قابل اعتماد، طرفداران بسیاری دارد. در ضمن هامور بخارپز به سبک نیونیا، املت با گوشت خرچنگ، اسفناج سرخ شده با زرده تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با میگو، همگی غذاهایی هستند که در اینجا به شدت توصیه می‌شوند. بعلاوه این رستوران انواع نوشیدنی‌ها از جمله آب میوه، قهوه، چای و آبجو را سرو می‌کند.

آدرس: 1986,Jalan Pantai Penarak, Mukim Kuah, Langkawi

 

Teo

اینجا یک رستوران دریایی است که از طراحی دکوراسیونی ساده و صمیمی برخوردار بوده و برخی از بهترین غذاهای دریای لنکاوی را، با قیمت‌هایی بسیار مناسب سرو می‌کند. در این غذاکده، عمدتا جمعیت محلی چینی را خواهید دید. و اما در مورد غذاهای پرطرفدار باید بگوییم گاروپای بخارپز، میگوهای کره‌ای و یوتیائو پر شده (کرولرهای چینی با رویه کنجد سرخ شده و گوشت چرخ کرده و مایونز شیرین) بیش از سایرین خونمایی می‌کنند.

 

تفریحات به یاد ماندنی در جزیره لنکاوی

آدرس: 30,Pusat Dagangan Kelana Mas, Kuah

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران