بهترین رستوران‌های لنکاوی در سال ۲۰۲۲: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
بهترین رستوران‌های لنکاوی در سال ۲۰۲۲: قسمت دوم

بهترین رستوران‌های لنکاوی شما را به غذاهایی فوق‌العاده، خدماتی دقیق و مناظری باشکوه از غروب آفتاب و دریای آندامان مهمان می‌کنند. این جزیره گرمسیری، به خاطر سرو برخی از بهترین غذاهای محلی مالزی شهرت بالایی دارد. می‌توانید در سفر با تور مالزی به لنکاوی از طعم غذاهای اصیل مالایی و چینی و همچنین ماهی تازه و غذاهای دریایی و حتی بین المللی لذت ببرید.

در سراسر جزیره رستوران عالی متعددی مانند جواهری پنهان وجود دارند که غذاهای عالی را با قیمت‌هایی بسیار مناسب ارائه می‌دهند. و البته باید گفت اغلب رستوران‌های محبوب لنکاوی، در حوالی ریزورت‌های ۵ ستاره و منحصر به فرد در کوآه،  پانتای سنانگ، پانتای تنگاه و پانتای کوک پراکنده شده‌اند. بیایید در ادامه بخش اول، با برخی دیگر از این گزینه‌های بی نظیر آشنا شویم.

 

Arts Café

اینجا یک کافه رستوران و گالری هنری در کوآه است که در آن می‌توانید از خوردن انواع غذاهای غربی، قهوه و آبمیوه‌های جدید با قیمت‌های مقرون به صرفه لذت ببرید. پاستا با سس پستو، پای قابلمه‌ای تازه با ژامبون و کاهو و گوشت گاو و نخود سبز، همچنین غذاهای گیاهی و ساندویچ‌های ارگانیک سیاباتا با آووکادو، هوموس و نخود، از جمله موارد برجسته این غذاکده به شمار می‌آیند.

 

۱۴ لوکیشن عکاسی اینستاگرامی در لنکاوی

آدرس: 54,Pandak Mayah 5, Kuah, Langkawi

 

Planter’s

اینجا به معنای واقعی کلمه، یکی از بهترین رستوران‌ها برای صرف ناهار و شام در لنکاوی است. این غذاکده، درست روبروی استخر بی‌نهایت باشکوه ریزورت و ساحل پانتای کوک واقع شده و دارای فضای داخلی به سبک کلاسیک استعماری، خدمات بی‌نظیر و اجرای زنده و شبانه پیانو است.

این رستوران منوی وسیعی از غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و مالزیایی را ارائه می‌دهد و البته گزینه‌های گیاهی و بدون گلوتن برای علاقمندان در تور مالزی در دسترس هستند. و اما فلافل، فیله گوشت گاو مرغوب استرالیایی و فرنی موز شیرین، بیشترین شهرت و محبوبیت را در این رستوران دارند.

آدرس: The Danna Langkawi, Telaga Harbour Park, Pantai Kok, 07000, Langkawi, Kedah, Malaysia, 07000 Langkawi, Malaysia

 

Fair Café

Fair Cafe، یک کافه رستوران هندی شمالی و عربی است که در کنار ورودی مرکز خرید نمایشگاه لنکاوی واقع شده است. این غذاکده، غذاهایی ارزان قیمت را در حجم زیاد ارائه می‌دهد، به نحوی که هر بشقاب دو نفر را سیر می‌کند. از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به تیکای مرغ و بره اشاره کرد، هر چند که نان‌های تازه تنوری و انواع غذاهای گیاهی، پیتزا و برگر نیز طرفداران بسیاری دارند.

به لحاظ طراحی و فضا نیز این کافه رستوران، بسیار ساده و آرامش بخش بوده و میز و صندلی‌های چوبی، پنجره‌های بزرگ و فضایی نورگیر را به مخاطبان ارائه می‌دهد. در ضمن می‌توانید از فضای داخلی برای خورد و خوراک استفاده کنید و یا از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز برای خوردن غذا و استفاده از هوای تازه بهره بگیرید.

 

روزی به یادماندنی در دنیای زیر آب لنکاوی

آدرس: GM 4-5, Langkawi Fair Shopping Mall

 

Jala

این رستوران در آندامان، یک غذاکده روباز با منظره زیبای دریاست که شما را به تحسین و شگفتی وامی‌دارد. اینجا مکان ایده آلی برای لذت بردن از طعم غذاهای محلی مالزیایی و غذاهای دریایی غربی در لنکاوی به شمار می‌آید. این رستوران به تهیه غذاهای دریایی تازه می‌بالد و ماهی‌ها همگی به صورت روزانه، از صید ماهیگیران محلی جزیره خریداری می‌شوند.

و اما بشقاب امضایی این رستوران Jalaksa است که شامل شاه میگوی آبدار و باراموندی، تخم‌مرغ‌های آب‌پز، نودل محلی با سس تند لاکسا است. در ضمن اگر طرفدار ادویه نیستید، باس دریایی آرام پز که همراه با کدو سبز، بوک چوی، پوره سیب زمینی دودی، کلم بروکلی و سس مخصوص سرو می‌شود را امتحان کنید.

آدرس: The Andaman Langkawi, Jln Teluk Datai, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Ikan-Ikan

این رستوران که در ریزورت Four Seasons لنکاوی واقع شده است، طیف وسیعی از غذاهای دریایی تایلندی، چینی و مالایی را سرو می‌کند. بعلاوه بسیاری از مشتریان، عاشق صبحانه این رستوران هستند که شامل مرغ سرخ شده با ادویه مالایی و سس معطر سرکه فلفل و زنجبیل، دنده‌های کبابی و میگوی تند سوخاری است.

به لحاظ طراحی و دکوراسیون باید بگوییم اینجا یک کلبه روستایی سنتی مالایی در فضای باز است که تراسی با نمای چوب ساج داشته و مناظری تماشایی از اقیانوس و باغ بکر را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب مشتریان می‌توانند از حظ بصری و هوای تازه بی نظیر در هنگام صرف غذا برخوردار شوند.

 

۸ جزیره‌ی کوچک و بهشتی در لنکاوی

آدرس: Four Seasons Resort, Jalan Tanjung Rhu, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Scarborough Fish & Chips

این رستوران خاطره‌انگیز که در امتداد ساحل Tanjung Rhu واقع شده است، با مناظری پانوراما از دریای آندامان و لذیذترین غذاهای غربی و دریایی به همراه دسرهای خوشمزه به مهمانانش خوشامد می‌گوید. در ضمن این غذاخوری ساده آبی رنگ که در فضایی دنج و خلوت قرار دارد، مکانی ایده‌آل برای بهره‌مندی از هوای دریایی و گشت و گذار ساحلی پس از صرف یک غذای کامل و بی نظیر به شمار می‌آید.

همانطور که از نام این رستوران پیداست، غذای امضایی این غذاکده ماهی و چیپس است و در این رابطه، انواع مختلفی از ماهی‌ها از جمله ماهی برفی، خال مخالی، باراکودا، ماهی قزل آلا و حلزون ماهی سرو می‌شوند. در ضمن برخورداری از طعم شیرین بستنی خانگی این رستوران را به شدت توصیه می‌کنیم!

آدرس: Lot 1388, Jalan Tanjung Rhu, Mukim Air Hangat, 07100 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Pia’s The Padi

این رستوران بدون شک، یکی از عالی‌ترین مکان‌ها برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه و سالم هندی، مالایی، غربی و چینی و نوشیدنی‌های گوارا و باکیفیت است. جالب است بدانید که این غذاکده در میان مردم محلی و همچنین گردشگران تور مالزی، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

در اینجا می‌توانید از تجربه یک غذاخوری آرامش‌بخش، همراه با منظره‌ای زیبا از شالیزارهای اطراف لذت ببرید. این رستوران خانگی که توسط سرآشپز پیا و همسرش جیمی اداره می‌شود، شبیه یک کلبه معمولی مالایی است و منوی خوشمزه‌ای از غذاهای محلی، از جمله گزینه‌های گیاه‌خواری را نیز ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید در صورت تمایل، به کلاس‌های آشپزی گروهی بپیوندید و دستورالعمل‌های خانگی مالزیایی را از زوج سرآشپز مهربان این رستوران یاد بگیرید.

 

راهنمای سفر به لنکاوی برای ماه عسل

آدرس: Jalan Ulu Melaka, Kampung Padang Gaong

 

Mangoes Bar and Grill

این رستوران، در روستای دنج کوالا تریانگ واقع شده که حدود پانزده دقیقه رانندگی تا فرودگاه بین‌المللی لنکاوی فاصله دارد. این غذاکده، توسط مالکان استرالیایی اداره می‌شود و از محیطی نسبتا آرامش‌بخش و ایده‌آل برای دورهمی و گذراندن یک شب سرگرم کننده با دوستان و خانواده برخوردار است. قیمت‌ها نیز در اینجا بسیار مناسب بوده و انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای حلال سرو می‌شوند. این امر باعث شده که این رستوران محبوبیتی استثنایی در میان مردم محلی بدست آورد.

آدرس: 1,Jalan Kuala Teriang

 

The Gulai House

این غذاکده در دیتای لنکاوی، یکی از بهترین مکان‌های این خطه برای لذت بردن از طعم غذاهای اصیل مالایی و هندی است. فضا نیز به شدت زیبا و الهام‌بخش بوده و از دکور و طراحی سنتی مالایی برخوردار است. این رستوران که توسط جنگل بارانی ۱۰ میلیون ساله احاطه شده، با طاقچه‌های شمعی روشن، پارچه‌های ارگانزا، میزهای کم ارتفاع و کوسن‌های راحت روی حصیرهای دستبافت تزئین شده است.

در این غذاکده می‌توانید غذاهای اصیل مالزیایی را میل کنید که با ادویه‌ها و گیاهان معطر سراسر جهان درست شده‌اند و هر سلیقه و ذائقه‌ای را پوشش می‌دهند. بشقاب‌های نمونه و پرطرفدار این رستوران عبارتند از اوتاک اوتاک (ماهی کبابی و میگوی پیچیده شده در برگ موز)، ساته گاملان (ساتای گوشت گاو و مرغ که با سس بادام زمینی صرف می‌شود)، کتام گورنگ رنگگوپ (خرچنگ پوسته نرم سرخ شده). در ضمن یادتان نرود که خورد و خوراکتان را با یک دسر لذیذ به پایان برسانید. جالب است بدانید که اینجا هر شب، میزبان نمایش‌های فرهنگی رقصندگان محلی با لباس‌های رنگارنگ بومی است.

 

وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد در لنکاوی

آدرس: The Datai, Jln Teluk Datai, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Makan Mana Ikan Bakar

این رستوران، با مجموعه‌ای فراوان و متنوع از غذاهای دریایی اصیل مالایی که با استفاده از صیدهای تازه اقیانوس تهیه و طبخ می‌شوند، به استقبال مشتریانش می‌آید. منو شامل گزینه‌های محبوبی نظیر میگو، خرچنگ، صدف و حلزون بوده و در این میان ایکان باکار که با دو نوع سس سامبال و همراه کاری و خیار سرو می‌شود، بسیار پرطرفدار است.

گفتنی است که این رستوران، در واقع کلبه‌ای بزرگ است که در امتداد ساحل سنانگ قرار دارد و می‌توانید برای صرف غذا، از فضای سرپوشیده و یا میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز بهره‌مند شوید.

آدرس: Lot 2764, Jalan Kuala Muda, Pantai Cenang, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

The Fat Frog

این کافه رستوران که بالاتر از یک زمین گلف واقع شده، توسط مناظر زیبا و سرسبز یک باغ احاطه شده است. در اینجا می‌توانید از یک وعده غذایی دلچسب در فضای باز لذت ببرید و یا در محیط داخلی رستوران، ضمن تماشای دکوراسیون خلاقانه به خورد و خوراک بپردازید.

 این غذاکده، مکانی محبوب برای گیاه‌خواران و همچنین افرادی است که به سلامتی اهمیت می‌دهند. در ضمن می‌توانید تشنگی خود را با مجموعه نوشیدنی‌هایی مشتمل بر آب میوه‌ها، اسموتی‌های سالم و قهوه رفع نمایید.

 

بهترین مهمانسراهای کوله‌گردی لنکاوی برای اقامتی راحت اما ارزان

آدرس: 99,East Estate, Jalan Padang Matsirat, Mukim Ulu Melaka, 07000 Langkawi, Kedah

 

Kapal Layar

این رستوران، در سال ۲۰۱۵ در لنکاوی و در حوالی ریزورت ساحلی Century Langkawi افتتاح شد. فضای باز این رستوران، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دورهمی با دوستان و خانواده در محیطی آرام و دنج است. بعلاوه این غذاکده چشم‌اندازی جالب توجه به دریا، غروب خورشید و زیبایی‌های طبیعی اطراف دارد.

منوی این غذاکده نیز بسیار غنی بوده و انواع غذاهای دریایی، از خرچنگ گرفته تا خوراک صدف را ارائه می‌دهد. اما میگوهای آبدار و بزرگ و اختاپوس سوخاری، بیش از سایرین جذابیت دارند. همچنین می‌توانید گزینه‌های گیاهی، مرغ، برنج و نودل را نیز در منوی این رستوران بیابید.

آدرس: 2187, Telok Nibong, Jalan Pantai Kok, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

Unkaizan

رستوران ژاپنی Unkaizan که در پای تپه‌ای در نزدیکی پانتای سنانگ واقع شده، یکی دیگر از مکان‌های محبوب غذاخوری در لنکاوی است و اگر در سفر با تور مالزی به این شهر میل به خوردن غذاهای لذیذ ژاپنی داشتید، باید حتما از آن بازدید کنید.

جالب است بدانید مسافران لنکاوی که علاقمند هستند به گردش در میان جنگل‌های سرسبز استوایی بپردازند و حین خورد و خوراک توسط طبیعت احاطه شوند، معمولا در این مکان جمع می‌شوند. در اینجا می‌توانید از خودتان با ساشیمی کبابی زغالی، مجموعه‌ای از سوشی‌های تازه، غذاهای دلچسب برنجی و نودل پذیرایی کنید.

 

۷ هتل زیبای لنکاوی، جزیره‌ی رازها و رمزها

آدرس: Jalan Pantai Tengah, Pantai Tengah, 07000 Langkawi, Kedah

 

Bamboo Cenang

اگر به شکم گردی در ساحل علاقمندید، این رستوران گزینه بسیار جالب توجهی است و به شما کمک می‌کند حین خوردن، از منظره باشکوه دریا و هوای تازه نهایت لذت را ببرید. در اینجا انواع غذاهای دریایی سرو می‌شوند و البته کالاماری سرخ شده، میگوهای چیلی و برنج تام یام، مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب می‌کنند.

گفتنی است در ساعت ۸ بعدازظهر، رقص آتش در فضای رستوران اجرا می‌شود و رقصندگان در نمایشی پرهیجان، شیرین کاری‌هایی را با آتش انجام می‌دهند.

آدرس: M03 cenang Water Front, Jalan Pantai Chenang, Kampung Lubok Buaya, 07000 Langkawi, Kedah

 

Gallo Nero

غذاهای اصیل ایتالیایی را در این رستوران ایتالیایی میل کنید که در فاصله کوتاهی از پانتای سنانگ واقع شده است. گفتنی است غذاهای اینجا، از مواد اولیه بسیار تازه تهیه می‌شوند و منوهای فصلی ساده و البته خلاقانه‌ای به استقبال مشتریان می‌آیند که گزینه‌های بسیار از جمله پاستا، غذاهای اصلی، دسر و نوشیدنی ‌ای خوشمزه را شامل می‌شوند. جالب است بدانید این رستوران، با آثار هنری جالب توجهی تزئین شده که تجربه غذاخوری شما را به یک امر باکلاس و جذاب بدل می‌کنند.

 

۵ مرکز رمانتیک ماساژ در لنکاوی

آدرس: 19,Bandar, Jalan Padang Matsirat, 07000 Langkawi, Kedah

 

Arang BBQ & Grill

و در آخر سری می‌زنیم به این رستوران، که انواع غذاهای کبابی و گریل را سرو می‌کند. در واقع اینجا متخصص در سرو غذاهای کبابی است که از طعم‌های مدیترانه و خاورمیانه الهام گرفته شده‌اند و بسیار لذیذ و تازه هستند. باید بگوییم غذاها می‌توانند هر سلیقه‌ای را اغنا کنند و منو از دیپ و فلافل گرفته تا دنده گوشت گاو، باربیکیو و همبرگر را شامل می‌شود. حتی گزینه‌های گیاهی نیز برای علاقمندان به گیاهخواری درنظر گرفته شده‌اند.  

آدرس: 62A, Jalan Teluk Baru, 07000 Langkawi, Kedah

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران