۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

یکی از جذابیت‌های گردشگری در هر کشور، امتحان کردن خوراکی‌های خوشمزه آنجاست. بسته به فصل و زمانی که با تور مالزی به هر کدام از شهرهای آن سفر می‌کنید، می‌توانید از غذاهای سنتی و شیرینی‌های خوشمزه مالزی سفارش داده و میل کنید. یکی دیگر از انواع خوراکی‌هایی که در این کشور تست می‌کنید، میوه‌های استوایی است که دسرها و نکتارهای تازه و لذیذی را با آنها درست می‌کنند. از این میوه‌ها می‌توان به رامبوتان، لیچی، لونگان، مانگو و دراگون فروت اشاره کرد.

 

غذاهای محبوب مالزی در رمضان

مسلمانان مالزی در ماه رمضان غذاهای لذیذی درست می‌کنند که در صورتی که سفرتان در این ماه مبارک پیش بیاید، بهتر است از هر کدام از آنها تست کرده و از طعم‌های جدید غذایی لذت ببرید. یکی از غذاهای محبوب ماه رمضان در مالزی، بوبور لامبوک است. نوعی فرنی حاوی برنج و گوشت که با آب نارگیل، ادویه و گیاهان معطر طعم‌دار و پخته می‌شود. این غذای سنتی را می‌توانید در تمام ایام رمضان، در مسجد کامپونگ به عنوان نذری بخورید. همچنین به هنگام سحر همراه با غذا نوشیدنی قوی و خوشمزه‌ای به نام کولاک را می‌نوشند تا عطش را برطرف کند. نسی لمک، یکی دیگر از غذاهای سنتی این کشور است که ترکیبی از مقداری برنج پخته شده با شیر نارگیل، تخم مرغ، ماهی‌ خشک و سبزیجات با چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود. کباب چوبی مالایی با نام ساتای و غذای مجبوب دیگری با نام لاکسا که در واقع نوعی سوپ نودل است. این غذا به دو نوع پخته می‌شود. آسام لاکسا و کاری لاکسا. به طوری که ماهی سفید را لایه لایه با تمر هندی مزه‌دار کرده و می‌پزند و سپس خیار و آناناس و گل زنجبیل را بر روی نودل قرار داده و سرو می‌کنند.

 

غذاهای سنتی در عید فطر مالزی

در مالزی افراد بسیاری تمام روز قبل از عید فطر خود را صرف تهیه غذاهای سنتی مالزی می‌کنند. از این رو می‌توان به کتوپات که در برگ نارگیل سرو می‌شود، رنجنگ به عنوان یک غذای تند و معطر تهیه شده از گوشت، خمیر چیلی، شیر نارگیل، میوه نارگیل و ادویه‌های ترش و بادام زمینی، لمانگ به صورت برنج کته که با شیر نارگیل در چوب‌های بامبو توخالی آغشه به برگ موز قرار می‌گیرد و کلوچه‌های رنگارنگ داخل کوزه اشاره کرد. فضای خوش ماه رمضان در روز اول عید فطر به اوج خود می‌رسد و مردان مالزیایی با لباس‌های سنتی رنگی باجو ملایو و زنان با لباس باجو کورونگ در شهر بیرون می‌آیند.

 

معرفی ۵ بازار رمضانی در کوالالامپور

 

روتی کانای، یک خوراک کلاسیک مالزی

روتی کانای به عنوان یک خوراک ترد و خوشمزه که ریشه هندی دارد، معمولا در صبحانه یا میان روز سرو می‌شود. این خوراکی به صورت خمیری از آرد، تخم مرغ و کره درست و آن را به شکل خمیر پیتزا پهن و در ماهیتابه سرخش می‌کنند و سپس به همراه کاری می‌خورند. برخی هم آن را با تخم مرغ، پیاز یا ساردین می‌پزند و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد.

شیرینی‌های خوشمزه و محبوب مالزی

کوی کتیاپ یک شیرینی محبوب کشور مالزی است. به این صورت که کراپ آرد برنج را در روغن میوه پاندان خوابانده و معطر می‌کنند و پس از آن به صورت رول با تکه‌هایی از نارگیل و شکر پالم می‌پیچند که عطر فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر این، انواع مختلفی از شیود آیس وجود دارد که در هر جای مالزی یک نوع از آن را پیدا می‌کنید که دو نوع محبوب آن، با نام ABC و نوع سندول است. همچنین انگ کوو به معنی لاک پشت قرمز، یک نوع شیرینی سنتی است که در اولین ماه تولد نوزادان از خمیر آرد برنج با اشکال زیبا و در رنگ‌های بنفش، نارنجی و سبز درست می‌کنند. آپام بالیک نیز یک کیک بسیار نازک است که روی بادام زمینی‌های ترد پهن شده و برخی آن را برشته دوست دارند و بعضی دیگر به شکل کیک می‌پسندند. نوع دیگری از شیرینی مالزیایی وجود دارد که اونده- اونده نامیده می‌شود و از یک خمیر از آرد برنج معطر شده با میوه پاندان رنگی درست شده است که شکر پالم دارد و در آب پخته و در آخر بر روی آن پودر نارگیل ریخته می‌شود. یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای پخته شده و شیرین در مالزی فریتر موز است که موز سرخ شده تهیه می‌شوند.

 

بهترین غذاهای مالزی به انتخاب سی‌ان‌ان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران