خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی مالزی برای یک شکم‌گردی هیجان‌انگیز

جاذبه‌های گردشگری مالزی
خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی مالزی برای یک شکم‌گردی هیجان‌انگیز

تنوع دین، نژاد، باور و فرهنگ‌های مختلفی که در مالزی وجود دارد باعث تلفیق‌های بسیاری شده که در نهایت کشوری بی‌نهایت زیبا و جذاب برای سفر به وجود آورده است. همین باعث شده تا غذاهای مالزی نیز شکل‌های مختلفی داشته باشد و بتوان ردپای چند فرهنگ مختلف را در آن پیدا کرد. در میان غذاهای مختلف مالزیایی، غذاهای خیابانی در دسترس‌تر و کم‌تر تجملی هستند، پس بهتر است با چند نمونه از بهترین آن‌ها آشنا شوید تا در سفر با تور مالزی شکم گردی کنید و لذت ببرید.

 


ناسی لماک


یکی از نمادهای غذایی مالزی این غذا است. برنج پخته شده در شیر نارگیل که با تخم مرغ و خیار و کمی بادام تفت شده و در برگ سرو می‌شود. البته پیشنهاد ما به شما این است که مدل‌هایی را انتخاب کنید که تکه‌های جوجه‌ی کبابی هم کنارش می‌گذارند که طرفدار بیشتری هم دارند.

 

این ۱۰ غذای محبوب و سنتی مالزی را حتما امتحان کنید

 

 

  ناسی لماک

 


ساتای


ساتای یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی مالزی است که هم مسافران و هم مردم محلی آن را سفارش می‌دهند. طرز تهیه‌اش هم ساده است، گوشت‌‌های مختلف بسته به ذائقه مشتری به سیخ‌های ساخته شده از چوب بامبو کشیده شده و روی آتش تند کباب می‌شوند. مشتریان می‌توانند گوشت‌های مختلفی از جمله گوشت بره یا مرغ سفارش دهند، این گوشت‌ها در یک سس خاص خوابانده شده و کباب می‌شوند.

 

 

 ساتای

 


برگر راملی


این کمپانی بزرگ که حدود ۵۰ سال است در مالزی شروع به کار کرد و سپس به دیگر نقاط دنیا نیز کشانده شد، برگرهای گیاهی و بعضا غیر گیاهی ارزان قیمت اما بسیار خوشمزه درست می‌کند که در همه جا طرفداران زیادی دارد. بسته به اینکه در کدام شعبه از این غذاخوری‌ها حضور پیدا کنید، می‌توانید مدل‌های مختلفی از آن و البته حلال یا غیر حلال انتخاب و سفارش دهید.

 

غذاهای خوشمزه و حلالی که در سفر به کوالالامپور باید امتحان کنید

 

 

  برگر راملی

 


روجاک


اگر قرار باشد یک غذا را به عنوان نماد مالزیایی معرفی کرد باید از روجاک نام برد که مخلوطی دلچسب از چند مواد اولیه بعضا بی‌ربط به هم هستند. ترکیبی از چند گیاه مختلف، تکه‌های نان سخاری، تخم مرغ پخته و چند چیز دیگر که در کنارش یک سس مخصوص نیز سرو می‌شود. البته بهتر است از فروشنده‌های معروف و شلوغ این غذا را تهیه کنید، چون تازه بودن آن بسیار اهمیت دارد.

 

 

  روجاک

 


برنج و مرغ


این غذا هم بر روی دکه‌ها به صورت خیابانی فروخته می‌شود و هم اینکه در رستوران‌ها آن را می‌فروشند، هر چه که باشد برنج و مرغ از محبوب‌ترین غذاهای مالزی مخصوصا کوالالامپور است. همانطور که از اسم غذا بر می‌آید، در ظرفی برنج و مرغ پخته را با سس سویا سرو می‌کنند و چند تکه خیار و کمی سبزی روی آن قرار می‌دهند. این غذا به واسطه استفاده نشدن روغن در آن، غذایی سالم و بسیار خوشمزه است و قیمت پایینی نیز دارد.

 

 

  برنج و مرغ

 


آسام لاسکا


ترکیبی ملس و تند گیاهی که در آب ماهی پخته سرو می‌شود. این غذای بسیار معروف و خوشمزه را در مدل‌های مختلفی درست می‌کنند. جدا از مواد اولیه گیاهی بعضا در آن تکه گوشت‌های ماهی یا میگو نیز قرار داده شده و البته چند تکه آناناس نیز جزو لاینکف این غذا به شمار می‌آید.

 

 خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کوالالامپور را در این رستوران‌ها بخورید؟ 

 

 

 آسام لاسکا

 


لوک لوک


یکی دیگر از غذاهایی که در بازارهای شبانه کوالالامپور به شدت طرفدار دارد این کباب‌های کوچک و خوشمزه هستند که بیشتر به عنوان میان وعده خورده می‌شوند تا اینکه به عنوان یک غذای کامل در نظر گرفته شوند. اسنک‌های کوچک و خوشمزه‌ای که هم مدل‌های گوشتی‌اش آماده می‌شود و هم برای گیاه‌خواران انواع مختلقی دارد. این غذا را در ظرف‌های یک بار مصرف سرو می‌کنند که می‌توانید آن را خریداری کرده در دست بگیرید و بازار را بچرخید و به خرید بپردازید.

 

 

 لوک-لوک

 


چی چونگ فان


این نودل‌های رول شده برنجی همانطور که از اسمش پیداست، ریشه‌ای چینی دارد اما در مالزی کمی تغییر داده شده و حالا از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی این کشور به حساب می‌آید. این نودل‌ها را عموما در سس سویای رقیق شده می‌خوابانند و چند مدل دانه‌های برشته شده و همچنین مقداری سس مخصوص در کنارش سرو می‌کنند.

 

 

  چی چونگ فان

 


چار کوای تئو


تا اینجا مرتب از غذاهای سالم می‌گفتیم، اما چار کوای تئو یک غذای چرب و پر ادویه و خوشمزه‌است که در تمام بازارهای مالزی می‌توان آن را پیدا کرد. یک ترکیب گیاهی خوشمزه که چند تکه میگوی سوخاری رویش قرار داده می‌شود و با رنگ و لعاب جذابش طرفداران بسیاری چه در بین مردم مالزی و چه در بین گردشگرانی دارد که از این کشور بازدید می‌کنند.

 

 

  چار کوای تئو

۱۷ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران