بهترین مقاصد مالزی برای ماه عسل: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین مقاصد مالزی برای ماه عسل: قسمت اول

ماه عسل به معنای افزودن چاشنی به زندگی زناشویی شماست، اینطور نیست؟ اما برای گذراندن این ایام پرشور، به دنبال چه فضایی هستید؟ جزایر، سواحل، کوه‌ها، گوشه‌های زیبای دنج و...؟

باید گفت مالزی، کشور شگفتی‌های رمانتیک است. زیرساخت‌های مدرن، زیبایی مناظر طبیعی و حیات وحش، این خطه را به مقصدی عالی بدل کرده‌اند. همچنین قیمت‌های باورنکردنی و هزینه‌های پایین، برای زوج‌هایی که به تازگی زندگی زناشویی خود را شروع کرده‌اند نیز بسیار ایده‌آل هستند.

بعلاوه در این کشور معمولا به زبان انگلیسی صحبت می‌شود، بنابراین سفر و ارتباط با مردمان این منطقه آسان است. از طرفی آب و هوای فوق‌العاده به جز ماه‌های موسمی (ژوئیه تا اواسط سپتامبر)، ترکیبی متنوع از غذاهای مختلف آسیایی و تلفیقی از مدرنیته و فرهنگ‌های آسیایی، از دیگر جذابیت‌های سفر با تور مالزی به شمار می‌آیند. اما به راستی کدام مناطق این کشور، برای گذراندن ماه عسلی رمانتیک بیش از سایرین محبوبیت دارند؟

 

جزیره تیومان در مالزی (Tioman Island)

این جزیره مسحور کننده، به شکل یک اژدها بوده و یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز برای گذراندن ماه عسل در مالزی به شمار می‌آید. ترکیبی از جنگل‌های سرسبز استوایی، جویبارهای کوهستانی بی‌شمار، سواحل بکر و گسترش حیات دریایی باورنکردنی را در اینجا شاهد خواهید بود.

 

تجربه‌ای جدید در پارک‌های آبی مالزی

در این محدوده می‌توانید از ساحل‌گردی و تفریحات آبی نظیر کایاک سواری، موج سواری، جت اسکی و غواصی در مالزی لذت ببرید. یا با قایق‌های تندرو، به گشت و گذار در جزیره بپردازید. از تماشای زیبایی خیره کننده آبشار Asah و دیگر آبشارهای کوچک‌تر در اطراف جنگل بهره‌مند شوید و در جنگل‌های بارانی سرسبز قدم بزنید. در ضمن اینجا، جزیره‌ای بدون عوارض گمرکی است و می‌توانید از بهترین تجربه خرید در مالزی نیز لذت ببرید. در نهایت بهترین اقامتگاه‌ها برای ماه عسل عبارتند از:

 

  • لوکس: ریزورت Japamala
  • میان رده: ریزورت Minang Cove
  • ارزان: Paya Beach Spa و ریزورت Dive

نحوه دسترسی: فرودگاه تیومان

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۲ تا ۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در جزایر تیومان: پارک دریایی پولائو تیومان، جزیره Coral

بهترین غذاکده‌ها: رستوران‌های Tamarind Terrace، Santai Bistro

پولائو لنکاوی در مالزی (Pulau Langkawi)

تصور کنید در یکی از ۱۰۴ جزیره عجیب و غریب دریای آندامان اقامت کرده‌اید که به سادگی، توسط سواحل ماسه‌ای سفید و آب‌های کریستالی فیروزه‌ای احاطه شده است. باشکوه است نه؟ باید بگوییم لنکاوی که به جواهر کداح نیز شهرت دارد، این فضا را فراهم کرده و بهترین مکان برای گذراندن ماه عسلی خاطره‌انگیز در مالزی به شمار می‌آید. در اینجا دریا شما را مجذوب خود می‌کند و شالیزارهای سبز و دهکد‌ه‌های زیبا و دیدنی نیز، به همان اندازه فریبنده هستند.

در این منطقه می‌توانید در آبشارهای هفت چاه شنا کنید، با تله کابین به سمت قله Gunung Matchincang بروید، به جزایر دیگر سفر کنید و اگر خوش شانس باشید حتی ممکن است چند دلفین یا ماهی پرنده را نیز ببینید. و یا اگر به اندازه کافی ماجراجو هستید می‌توانید به عقاب‌ها غذا بدهید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم به سمت پارک دریایی پولائو پایار بروید و نگاهی اجمالی به حیات زیر آب داشته باشید. و در صورت تمایل، مانگروها را در سافاری حرا تماشا کنید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مالزی

در کنار اینها می‌توانید یک شب عاشقانه را در کروز بگذرانید و شامی رمانتیک را در این فضا تجربه کنید. شاید هم بهتر باشد از استراحتگاه‌تان خارج شوید و غذاهای سنتی مالزیایی را در خیابان امتحان کنید. و اما بهترین اقامتگاه‌ها برای ماه عسل عبارتند از:

 

  • لوکس: The Andaman
  • میان رده: ریزورت Berjaya Langkawi
  • ارزان: ریزورت Tropical

نحوه دسترسی: فرودگاه بین‌المللی لنکاوی

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۳-۴ روز

بهترین زمان برای بازدید: تقریبا در کل سال

مهمترین جاذبه‌های گردشگری لنکاوی: داتاران لنگ، پارک حیات وحش و بهشت ​​پرندگان

بهترین غذاکده‌ها: Siti Fatimah، Selera Akmal

ساحل باتو فرینگی در مالزی (Batu Ferringhi Beach)

اینجا یکی از محبوب‌ترین سواحل پنانگ در بخش غربی مالزی بوده و مکانی ایده‌آل، برای استراحت ساحلی و لذت بردن از دریا محسوب می‌شود. این محدوده، شامل مایل‌ها ماسه سفید نرم است که در دو طرف امتداد یافته و جاده‌ای پرپیچ و خم به نام Jalan Batu Ferringhi نامیده می‌شود.

در این محدوده، می‌توانید در ساحل آفتاب بگیرید و از ماساژ بدن تایلندی آرامش‌بخش لذت ببرید. یا اوقات خوشی را با کالسکه‌های ساحلی تجربه کنید و یا به اسب سواری، پارا دریانوردی و جت اسکی بپردازید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم طعم میوه را در مزرعه میوه‌های گرمسیری امتحان کرده و یا به جنگل نوردی و کمپینگ در تلوک باهانگ بروید.

 

چرا از شهر جرج تاون مالزی دیدن کنیم؟

اگر علاقمند به خرید هستید، حتما سری به بازار شبانه مالزی و فروشگاه سوغاتی در این حوالی بزنید و یا همراه عشقتان خیابان‌ها را بگردید و غذاهای شگفت‌انگیز مالزیایی را در غذاکده‌های ساحلی تجربه نمایید. از بهترین اقامتگاه‌های این محدوده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • لوکس: ریزورت Shangri-La’s Rasa Sayang
  • میان رده: ریزورت Park Royal Penang
  • ارزان: ریزورت  Holiday Inn 

نحوه دسترسی: فرودگاه پنانگ

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۲-۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا سپتامبر

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در ساحل باتو فرینگی: کارخانه پنانگ باتیک، بازار شبانه

بهترین غذاکده‌ها: Ferringhi Garden ، فود کورت Long Beach

جزیره پانگکور در مالزی (Pangkor Island)

تنها با یک سفر کشتی کوتاه از لوموت، می‌توان به این جزیره باشکوه رسید که زیباترین سواحل مالزی را شامل می‌شود. در این میان، ساحل Nipah و ساحل Coral بهترین گزینه‌ها در این محدوده برای گذراندن ماه عسلی رمانتیک و به یادماندنی در تور مالزی به شمار می‌آیند. مرجان‌های شگفت‌انگیز، ماهی و خیار دریایی نیز به درخشش این جزیره می‌افزایند.

در اینجا می توانید سواحل دیدنی و غروب‌های زیبا را در ساحل تجربه کنید. با یک شنای شبانه در احاطه پلانکتون‌های آبی درخشان، افسون شوید. از ورزش‌های آبی متعدد مانند قایق‌ موزی و جت اسکی، در سواحل نیپا و بوگاک لذت ببرید. و یا آدرنالین‌تان را با پاراسلینگ به شدت افزایش دهید.

 

بهترین ویلاهای خصوصی استخردار در مالزی

هر چند که موتورسواری رمانتیک همراه عشقتان می‌تواند بسیار مهیج و سرگرم کننده باشد، اما اگر دوست دارید پای پیاده در خیابان‌های این حوالی بگردید و از هوای تازه و مناظر بی بدیل نهایت لذت را ببرید. و در نهایت جنگل نوردی را از یاد نبرید.

از بهترین مکان‌های اقامتی برای دوران ماه عسل نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • لوکس: ریزورت Pangkor Laut
  • میان رده: ریزورت و آبگرم ساحل Anjungan
  • ارزان: ریزورت ساحلی Pangkor Sandy

نحوه دسترسی: فرودگاه پانگکور

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۲-۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره پانگکور: قلعه قدیمی هلندی، کلبه سانست ویو

بهترین غذاکده‌ها: Daddy’s Cafe، Pangkor Kopitiam

جزیره مابل در مالزی (Mabul Island)

این جزیره پنهان با سواحل بکر، درختان نارگیل، شن‌های سفید نرم و آب زمردین، مکان عالی دیگری برای سپری کردن ماه عسل در تور مالزی برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای غیر کلیشه‌ای هستند. فقدان گردشگری در این خطه، حفظ حریم خصوصی مطلق را تضمین می‌کند و سفری منحصر به فرد را برایتان به ارمغان می‌آورد.

در این منطقه، می‌توانید به کایاک سواری و کشف گوشه و کنار جزیره بپردازید. همچنین از دهکده Bajau Laut دیدن کنید و با فرهنگ مردم محلی از نزدیک آشنا شوید. تماشای طلوع و غروب بی‌نظیر خورشید، روبرو شدن با صخره‌های مرجانی جذاب در حین غواصی، دراز کشیدن روی ماسه‌های نرم و سفید و دیدن ستارگان و سفری ماجراجویانه به پارک دریایی تون ساکاران، از دیگر جذابیت‌های سفر به این خطه به شمار می‌آیند.

 

جذاب‌ترین شهرهای توریستی مالزی را بشناسیم

برای یافتن اقامتگاه مناسب نیز جای نگرانی نیست، زیرا ریزورت‌ها و خانه‌های ییلاقی رنگارنگی را در این محدوده شاهد خواهید بود. اما گزینه‌های پیشنهادی عبارتند از:

 

لوکس یا میان رده: خانه‌های ییلاقی آبی و ریزورت Sipadan Mabul

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۲-۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر

نحوه دسترسی: فرودگاه تاوائو

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره مابل: روستای باجائو لائوت، پارک دریایی تون ساکاران

بهترین غذاکده‌ها: رستوران Rahimah، کافه Papa & Mama

جزیره کاپاس در مالزی (Kapas Island)

کاپاس، قطعا یکی از برترین جزایر مالزی برای ماه عسلی سورئال به شمار می‌آید. اینجا سواحل شنی سفید نرم، درختان نخل، گیاهان و جانوران رنگارنگ، محیط آرام و همه شگفتی‌های طبیعت را در خود جای داده است. در این منطقه، می‌توانید همراه شریک زندگی‌تان از غواصی و مشاهده دنیای زیر آب لذت ببرید و یا جنگل نوردی را برای ارضای حس ماجراجویی‌تان تجربه کنید. مجذوب عظمت مسجد کریستال شوید یا در سواحل بمانید و اوقات خوشی را با یکدیگر سپری نمایید. و در نهایت عکس‌هایی به یادماندنی را در مقابل سواحل زیبای مالزی ثبت کنید.

 

میوه‌های استوایی عجیب در مالزی

بعلاوه از بهترین اقامتگاه‌های مناسب برای گذراندن ماه عسل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • لوکس: ریزورت ساحلی Kapas Coral
  • میان رده ​​یا ارزان: ریزورت Kapas Island

نحوه دسترسی: فرودگاه کوالا ترنگانو

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۳ تا ۴ روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا آگوست

بهترین غذاکده‌ها: رستوران KIR یا Qimi’s

جزیره جم در مالزی (Gem Island)

اگر به دنبال جواهری در لیست مقاصد ماه عسل در مالزی بودید، جزیره جم یا پولائو جم را فراموش نکنید که یک جزیره خصوصی بوده و حریم خصوصی و فضای باشکوهی را برای شما و عشق زندگی‌تان به ارمغان می‌آورد. جزیره جم با سواحل ماسه‌ای سفید و زیبا و آب‌های شفاف و کریستالی، مخاطبانش را به وجد می‌آورد. بعلاوه می‌توانید از امکانات اسپا در این حوالی بهره بگیرید و تمام خستگی‌های عروسی را پشت سر بگذارید. همچنین این محدوده، مناظر بی بدیل و لوکیشن‌های بی نظیری برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی در اختیارتان قرار می‌دهد. در ضمن گزینه پیشنهادی ما برای اقامت، ریزورت و اسپای Gem Island است.

 

نحوه دسترسی: فرودگاه کوالا ترنگانو

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۳ تا ۴ روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا آگوست

 

شگفتی‌های طبیعت مالزی (بخش دوم)

کوالالامپور در مالزی (Kuala Lumpur)

شهر باشکوه کوالالامپور، یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد ماه عسل در مالزی است. اینجا پایتخت کشور بوده و به اعتقاد مردمان محلی: "همه چیز در کوالالامپور اتفاق می‌افتد". این شهر پر جنب و جوش، چیزهای زیادی برای کشف کردن دارد و بهترین مکان برای پرسه زدن‌های عاشقانه، تماشای عجایب معماری از جمله برج‌های پتروناس و همچنین خرید در مراکز خرید باشکوه به شمار می‌آید.

بعلاوه می‌توانید به صخره نوردی یا بازدید از غار Batu بپردازید و همچنین برای ریلکس کردن، از خدمات اسپا و ماساژ در مثلث طلایی Golden Triangle یا محله چینی‌ها لذت ببرید. در نهایت، بهتر است شکم گردی در یکی از انبوه غذاکده‌های رنگارنگ را تجربه کنید و در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله رمانتیک‌ترین رستوران‌های کوالالامپور بزنید و اطلاعات ارزشمندی بدست آورید.

در ضمن از بهترین اقامتگاه‌ها برای گذراندن ماه عسل در سفر با تور کوالالامپور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • لوکس: ویلا Samadhi
  • میان رده: سوئیت The Maple
  • ارزان: هتل De'Grand Orchard

نحوه دسترسی: فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۲ تا ۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور: برج‌های دوقلوی پتروناس، غارهای باتو

بهترین غذاکده‌ها: کافه Husen، رستوران Yap Hup Kee

 

راهنمای اجاره ماشین در مالزی

دریاچه کنیر در مالزی (Lake Kenyir)

اگر تا به حال فکر می‌کردید مالزی فقط سواحل، جنگل‌های بارانی و کوه‌ها را ارائه می‌دهد، پس از دریاچه دور از شهرهای شلوغ Kenyir غافل شده‌اید که یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای گذراندن ماه عسل به شمار می‌آید. در اینجا می‌توانید در یک خانه سنتی روی آب اقامت داشته باشید و در این رابطه، ریزورت و اسپای Lake Kenyir بیش از سایرین پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید با ماهیگیران محلی، به یک سفر ماهیگیری بروید که یکی از کارهای شگفت‌انگیز در مالزی محسوب می‌شود و یا از تماشای مناظر باشکوه طلوع خورشید لذت ببرید.

 

نحوه دسترسی: فرودگاه کوالا ترنگانو

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۲ تا ۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا سپتامبر

بهترین غذاکده‌ها: رستوران‌های Chay Kway Teow و Tembat

جزیره رندانگ در مالزی (Redang Island)

اینجا یکی از بهترین مکان‌های مالزی برای زوج‌هایی است که به دنبال تعطیلات ساحلی همراه با فعالیت‌های ماجراجویانه هستند. این جزیره نه تنها به خاطر مناظر زیبا و فضای خنک و زیبایش شهرت دارد، بلکه قلب تپنده غواصی بوده و یکی از محبوب‌ترین‌ها در این رابطه در مالزی به شمار می‌آید. بعلاوه این جزیره، دارای چندین ساحل بکر و دنج است که فضایی آرامش بخش را برای مخاطبانشان رقم می‌زنند. تماشای طلوع و غروب شگفت‌انگیز خورشید نیز، از دیگر جاذبه‌های این حوالی محسوب می‌شود.

 

تجربه هیجان‌انگیزترین تفریحات در مالزی

و اما بهترین استراحتگاه‌ها برای گذراندن ماه عسل عبارتند از:

 

  • ریزورت Redang island
  • ریزروت Berjaya Redang
  • ریزورت ساحلی و اسپا Taaras

نحوه دسترسی: فرودگاه ردانگ

مدت زمان ایده‌آل برای ماه عسل: ۲ تا ۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا اکتبر

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره ردانگ: روستای Wisana، Pasir Panjang

بهترین غذاکده‌ها: رستوران ماهی گریل Aima، Summer point، Asmadi café

در این مقاله، برخی از رمانتیک‌ترین مناطق مالزی برای گذراندن ماه عسل را معرفی کردیم. اما این خطه، سرشار از دیدنی‌های باورنکردنی و فضاهای شاعرانه و رویایی برای همراهی با معشوقتان و خلق خاطراتی شگفت‌انگیز برای تمام عمرتان است. بنابراین در مقاله بعدی نیز ما را همراهی کنید تا سفر مجازی‌مان را به برخی دیگر از بهترین مقاصد مالزی برای گذراندن ماه عسلی رمانتیک ادامه دهیم.

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۴ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران