بهترین مقاصد برای سفرهای تنهایی به مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین مقاصد برای سفرهای تنهایی به مالزی

مالزی کشوری امن با مقاصد گردشگری متنوع بوده که از سواحل زیبا و دوست داشتنی تا کلان شهرهای مدرن و مراکز طبیعی مختلف گسترده است. از طرفی این کشور یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تنها سفر کردن به حساب می‌آید و از همین رو، کوله گردهای زیادی هستند که در طول سال، از نقاط مختلف جهان برای گردش و تفریح به تور مالزی می‌روند. اما برای آن‌ها که تنها به این سرزمین رویایی قدم می‌گذارند، کدام شهرها یا جزایر انتخابی مناسب به حساب می‌آیند؟ برای رسیدن به جواب این سوال، با ما در نوشته امروز همراه باشید.

 

بهترین شهرها برای سفر تنها به مالزی

کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت بزرگ و زیبای مالزی است که اغلب سفرها به این کشور ابتدا از این شهر آغاز می‌شود و خیلی از آن‌هایی که اولین بار است به تور مالزی می‌روند، برای اولین سفر خود، کوالالامپور را انتخاب می‌کنند. این شهر برای آن‌ها که تنها به سفر می‌آیند نیز جایی عالی به حساب آمده و دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که می‌توان ازآن‌ها به خوبی لذت برد. بازارهای شلوغ و بی‌پایان، داشتن هتل‌های ارزان و مهمان‌خانه‌هایی که در آن‌جا با مسافرانی از دیگر شهرهای جهان آشنا می‌شوید و بسیاری مراکر فرهنگی که می‌توانید به سراغشان بروید، از جمله ویژگی‌های این شهر به حساب می‌آید.

همچنین مراکز طبیعی زیادی هم هستند که در سفر به کوالالامپور امکان بازدید از آن‌ها را خواهید داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به غارهای معروف باتو در نزدیکی شهر و جنگل بارانی معروف مرکز شهر نام برد.

 

۱۰ مورد از زیباترین سواحل مالزی

پنانگ

پنانگ یکی ازمحبوب‌ترین مقاصد دنیا برای کوله گردها و آن‌هایی است که تنها قصد سفر دارند. این شهر ساحلی بیشتر از این که به فعالیت‌های آبی‌اش معروف باشد، به غذاهای خیابانی خوشمزه، مراکز طبیعی اطرافش و البته فضای شاد و دوست داشتنی که دارد معروف است. جاذبه‌های گردشگری در پنانگ تمامی ندارند و چیزهای زیادی برای دیدن در این شهر وجود دارند.

کافی است به جورج تاون بروید یا از تپه پنانگ بازدید کنید تا مناظر دیدنی را ببینید یا این که برای لذت بردن از طبیعت بکر مالزی به سراغ پارک ملی پنانگ بروید. در نهایت فراموش نکنید که پنانگ شهری ساحلی است و انبوهی از تفریحات آبی نیز آن‌جا برای شما مهیا شده.

بهترین مکان‌ها در بورنئو برای سفر تنهایی

سانداکان

اگر قصد تنها سفر کردن به مالزی را دارید و می‌خواهید به سراغ حیات وحش این کشور رفته و زیبایی حیات وحش این کشور دیدن کنید، باید سری به بورنئو بزنید که البته راه‌های متنوعی برای رفتن از کوالالامپور به بورنئو وجود دارد. یکی از بهترین مقاصد در این منطقه سانداکان بوده که خیلی‌ها برای دیدن اورانگوتان‌ها در یکی از مراکز بازپروری در آن ناحیه به آن‌جا می‌روند.

با این حال سانداکان چیزهای بسیار بیشتری برای تماشا دارد و حیوانات زیادی هستند که در طول گردش‌های طبیعت گردی خود با آن‌ها روبرو می‌شوید. همچنین طبیعت سانداکان نیز، با چشم‌اندازهای زیبا، رودخانه‌های متعدد و آبشارهای معرکه‌اش، شما را شیفته خود خواهد کرد.

 

معرفی زیباترین نقاط پنانگ

رودخانه کیناباتانگان

شاید این رودخانه را بتوان یک محل عالی برای گردشی یک روزه در بورنئو به حساب آورد اما وجود اقامتگاه‌هایی که در دل طبیعت قرار گرفته‌اند، این امکان را به کوله گردها یا افراد تنها می‌دهد تا چند روزی از سفر خود را در این مکان رویایی سر کنند. جالب است بدانید که در نزدیکی این رودخانه، بیش از ۵۰ نوع پستاندار مختلف زندگی می‌کند که نشان از تنوع جانوری بسیار بالای آن‌جا می‌دهد.

یک سری تورهای مخصوص برای این محل است که شامل دو شب اقامت در اقامتگاه‌های طبیعت گردی می‌شود که هزینه‌ی بسیار پایینی داشته و در این بین امکان گشت و گذار با گروه‌های مختلف را خواهید داشت و به این ترتیب، حتی در روزهایی که تنها به سفر رفته‌اید، همراه جمع تنها نخواهید بود.

بهترین جزایر برای سفرهای تنهایی به مالزی

جزایر پرهنتیان

البته این مکان یک جزیره واحد نیست و از دو جزیره تشکیل شده که یکی کوچک‌تر و دیگری بزرگ‌تر است. خشکی‌های بی‌نهایت زیبایی که هر ساله به شهرت آن‌ها اضافه شده و محلی عالی برای سفرهای تنهایی به مقاصد ساحلی مالزی محسوب می‌شوند.

مهم نیست به کدام یک از جزایر پرهنتیان سفر می‌کنید، در آن‌جا سواحل بسیار زیبا و چشم‌های اندازهای معرکه‌ای خواهید دید که تجربه‌ای لذت بخش از سفر را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین شرکت در تورهای غواصی، ماهیگیری و اسنورکلینگ نیز برایتان ممکن بوده و اگر حتی تنها به خلیج لاکپشت‌ها بروید، می‌توانید این لاکشپت‌های دریایی بسیار زیبا را از نزدیک ببینید. حتی یک سینمای رو باز نیز در جزیره بزرگ‌تر وجود دارد که شب‌ها، خیلی از جوانان برای تماشای فیلم در این محل، به آن‌جا مراجعه می‌کنند. در مجموعه جزایر پرهنتیان از هر نظر انتخابی عالی برای سفر تنهایی به مالزی به حساب می‌آیند.

 

۱۰ باید و نباید مهم در سفر به مالزی

جزیره مانوکان

شاید اسم جزایر پرهنتیان را زیاد شنیده باشید، اما مانوکان جایی کم‌تر شناخته شده در مالزی است که از کوتا کینابالو در بورنئو فاصله چندانی نداشته و بزرگ‌ترین جزیره در صباح به حساب می‌آید. مکانی امن و بسیار دوست داشتنی که نزد کوله ‌گردها بسیار محبوب بوده و دارای سواحل دنج و دوست داشتنی است. مانوکان حتی بین جوان‌های محلی نیز محبوب است و خیلی از آن‌ها برای سفرهای جمعی، به این جزیره می‌روند.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب مانوکان، تنوع بسیار بالای فعالیت‌ها و بازی‌های آبی است که در این مکان می‌توانید تجربه کنید و همین باعث شده تا این جزیره را محلی عالی برای سفرهای تنهایی پیشنهاد کنیم. همچنین تورهای جزیره گردی نیز ایده‌ای عالی برای آن‌هاست که تنها در مانوکان به سر می‌برند. به این ترتیب، امکان سفر جمعی به جزایر کوچک‌تر و زیبایی همچون گایا یا ساپی را پیدا خواهید کرد که هر دو از زیباترین نقاط مالزی به حساب می‌آیند.

جزیره سیپیدان

اگر به تنها سفر کردن و غواصی علاقه دارید و عاشق مناظر زیر آبی هستید، کم‌تر جایی در دنیا پیدا می‌شود که به اندازه جزیره سیپیدان، مقصدی ایده‌آل برای شما باشد. این جزیره از مرجان‌های دریایی و فوران‌های آتش‌فشانی زیر آبی شکل گرفته و تنوع بی‌نظیری از موجدات آبی و ماهیان رنگارنگ را در خود دارد که همین دلیل اصلی انتخاب سیپیدان به عنوان یکی از برترین سایت‌های غواصی در دنیاست. طبق کاوش‌های به عمل آمده بیش از ۴۰۰ گونه ماهی و صدها گونه مرجان دریایی و بسیاری گونه‌های دیگر حیوانی در دل آب‌های سیپیدان زندگی می‌کنند. این را هم در نظر بگیرید که سپیدان یک منطقه محافظت شده محسوب شده و باید یک سری اصول را در آن‌جا رعایت کنید. برای مثال، به هیچ وجه درست نیست که به ماهی‌ها، لاکشپت‌ها یا دیگر حیوانات غذا دهید و یا این که به ماهیگری بپردازید.

جزیره سیپیدان نیز در صباح واقع شده و بخشی از شمال بورنئو محسوب می‌شود. البته شما نمی‌توانید شب را در سیپیدان بمانید و تنها به این مکان به عنوان یک سفر یک روزه می‌توانید نگاه کنید. اما جاهایی مثل سامپورنا یا مابول، مکان‌هایی خوب برای اقامت هستند و از آن‌جا، هر زمان که بخواهید، خیلی سریع به سیپیدان می‌توانید بروید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی مالزی

جزیره دیناوان

دیناوان از آن جاهای استثنایی در مالزی است که تمام گزینه‌های یک جزیره فوق‌العاده را دارد. سواحلی روشن با ماسه‌های سفید، آب کریستالی، درختان نارگیل و فضایی آرامش بخش که البته با توجه به تعداد نسبتا کم گردشگرانی که به آن محل می‌روند، مکانی دنج و عالی برای اقامت به حساب آمده و به خوبی می‌توانید در این مدت خلوت کنید و روی آرامش خودتان تمرکز کنید.

اما چه فعالیت‌هایی در دیناوان انتظار شما را می‌کشد؟ اولین چیزی که در این آب‌های تمیز و جذاب باید به سراغش بروید، اسنورکلینگ است. مطمئن باشید، هر چقدر هم که به دیدن ماهی‌های رنگارنگ دور ساحل جزیره دیناوان بپردازید، باز هم از این منظره‌ی زیبا سیر نخواهید شد. پدل بورد هم ایده‌ای عالی برای گشت و گذار در دریا و کسب آرامش خواهد بود. چه چیزی باعث می‌شود که این محل برای بانوان تنها که به مالزی می‌روند، یک جزیره خیلی خوب باشد؟ این که جزیره یک مکان خصوصی بوده و در اختیار ریزورتی است که آن‌جا وجود دارد و همین امنیت کامل و فضایی خصوصی را در جزیره به ارمغان می‌آورد. در مجموع دیناوان واقعا زیبا، دنج و همراه با امکانات رفاهی خیلی خوب است و از ر نظر انتخابی عالی به حساب می‌آید.

آیا مالزی برای خانم‌هایی که تنها به این کشور سفر می‌کنند، امن است؟

به طور کلی، مالزی از امن‌ترین کشورهای جنوب شرق آسیا برای سفر است و هیچ گونه مشکلی در آن‌جا نخواهید داشت و حتی به شهرهای اطراف یا جزایر نیز می‌توانید سفر کنید. البته بهتر است خودتان هم یک سری نکات را رعایت کنید. به طور کلی، مالزی کشوری مسلمان به حساب می‌آید و بهتر است به جز در سواحل، لباس‌های خیلی باز نپوشید یا در مراکز مذهبی، لباس‌های مناسب به تن داشته باشید.

نکته دیگر این که در شهرهای بزرگ مثل کوالالاپور، بهتر است شب‌ها، به جای سوار شدن بر ماشین‌های مختلف، از گرب که برنامه‌ای مثل اوبر یا اسنپ خودمان هست استفاده کنید که هم ارزان‌تر بوده و هم امنیت کاملی برایتان دارد. همچنین بهترین روش برای بازدید از طبیعت و نقاط مختلف، شرکت در تورهای گروهی است که شرکت‌هایی مثل G Adventures آن‌ها را برگزار می‌کنند. کافی‌ست نکات این چنینی را رعایت کنید تا سفری ایده‌آل و بدون هیچ گونه مشکل را در مالزی به سر ببرید.

 

تجربه هیجان‌انگیزترین تفریحات در مالزی

۰۵ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران