بهترین مقاصد مالزی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین مقاصد مالزی را بشناسید

مالزی فقط نقطه‌ای برای توقف بین تایلند و اندونزی نیست. این کشور با دارا بودن میراث فرهنگی غنی، طبیعت زیبا و غذاهای بسیار خوبی که احتمالا نظرشان را در جای دیگری پیدا نخواهید کرد، یک مقصد رده جهانی با گنجینه‌ای از مکان‌های جالب برای کشف است. از مسافران بار اولی تور مالزی هستید بهتر است بهترین مقاصد این کشور را برای گشت و گذار بشناسید. مالزی کشوری زیبا است که به سختی بتوان جای جای آن را رده‌بندی کرد، با این همه ما در اینجا برخی از بهترین نقاط آن را معرفی خواهیم کرد.

 

کوالالامپور، بوکیت بینتانگ

به یاد داشته باشید که هرگز بدون بازدید از بوکیت بینتانگ سفر شما با تور کوالالامپور کامل نخواهد بود. بوکیت بینتانگ از نقاط عجیب مالزی است که در حال اینکه هنوز فرهنگی و بومی است منطقه‌ای تجاری و جهانی با بسیاری از فعالیت‌ها است. در طول روز از پاسار سنی، بازاری هنری و جذاب دیدن کنید و بعد به Kasturi Walk، مسیر پیاده‌روی جذابی بروید که با غرفه‌داران و فروشندگان خیابانی پر شده است. سعی کنید پس از غروب آفتاب به Changkat Bukit Bintang بروید که با خانه‌های دوره استعماری، کافه‌ها و رستوران‌ها پوشیده شده است. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال هتل‌های باکیفیت کوالالامپور هستید، مقاله بهترین هتل‌های محله بوکیت بینتانگ را نیز مطالعه فرمایید.

پنانگ، جورج تاون

هر ویژگی جذاب و ماجراجویانه‌ای که از خیابان‌های مالزی انتظار دارید را در خیابان‌های پنانگ می‌توانید پیدا کنید. غذاهای خیابانی پنانگ هر ۵۰۰ متر در دسترس هستند و با انواع نودل‌ها و کاری‌ها مردم سحر می‌کنند. هنرهای خیابانی، نقاشی‌های دیواری از جاذبه‌های دیدنی شهر هستند. به علاوه جشنواره‌های زیادی هم در جورج تاون برگزار می‌شود که اگر موردی را در نظر دارید می‌توانید از قبل برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید. مثلا بهتر است جشنواره فرهنگی ماه آگوست را از دست ندهید.

 

سفر به زیباترین شهرهای مالزی

صباح، دره دانوم

چهره واقعی و دست نخورده برنئو را می‌توانید در این دره با جنگل‌های بارانی بسیار قدیمی، گیبون‌ها (نوعی میمون)، و سنجابها را به چشم تماشا کنید. به علاوه بازدیدکنندگان برای تماشای قبرهای باستانی با کوسه‌های سرامیکی روح عازم این دره می‌شوند.

کداه، لنکاوی

لنکاوی به عنوان جواهر کداه شناخته می‌شود، که نه فقط توریست‌های خارجی بلکه خود مالزیایی‌ها نیز برای سفر و تعطیلات به آن توجه ویژه‌ای دارند. یکی از بهترین قسمت‌های لنکاوی ساحل بکر و ماسه سفید سنانگ است که در تضاد با رنگ آبی اقیانوسی شدیدا زیبا و فسون‌گر به نظر می‌رسد. سنانگ شدیدا محبوب و توریستی است، اما آنقدر طول دارد که جمعیت گردشگران مزاحم شما نباشد. اگر با پرداخت هزینه‌های جانبی مشکلی ندارید تله کابین لنکاوی به مناظر فوق‌العاده از بهترین تفریح‌ها در لنکاوی است که باید انجام دهید.

سارواک، منطقه میراث جهانی مولو

اگر می‌خواهید طبیعت کهن زمین را ببینید آدرس را درست آمده‌اید. صخره‌های تیره و تاریک این جنگل‌های آرام وهم و خیال را به بازی می‌گیرند، مخصوصا این که دو غار گوزن و کیلیرواتر با مجموعه‌ای از سازه‌های آهکی این تصویر را کامل کرده‌اند. آبشارهای کوچک در حالی که از درون جنگل عبور می‌کنند، منظره‌ای طراوت بخش را ارائه می‌دهند. آیا تا به حال تصوری از بهشت داشته‌اید؟ احتمالا این جنگل میراث جهانی تعریفی مناسب به شما ارائه خواهد داد.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری کوالالامپور

صباح، کوتا کینابالو

صباح میزبان بلندترین کوه آسیا است و وقتی صحبت از پیاده‌روی به میان می‌آید، هیچ جایی نمی‌تواند با کوهنوردی در صباح رقابت کند. کوهنوردان حدودا دو سه روزه ۴،۰۹۵ متر ارتفاع کوه کینابالو را طی می‌کنند. توصیه می‌کنیم پیشاپیش اقامتگاه‌تان را رزرو کنید. برای هیجان بیشتر اشاره کنیم که در کینابالو مالزی شما می‌توانید در یکشنبه بازار خیابان گایا و کروز رودخانه کلیاس شرکت کنید.

ساراواک، پارک ملی تالانگ ساتانگ

این منطقه حفاظت شده دریایی شامل ۴ جزیره است که ۳ جزیره آن را به "جزایر لاک پشت" شناخته می‌شوند. آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی بین ماه‌های جولای تا اکتبر میزبان لاک پشت‌های ماده برای تخم گذاری هستند. بنابراین اگر می‌خواهید صحنه‌های جذاب تردد آنان را در ساحل ببینید این بازه زمانی فوق‌العاده است. ۹۰ درصد لاک پشت‌های غول پیکر سبز به این سواحل وارد می‌شوند اما اگر خوش شانس باشید گونه‌های دیگر را هم رصد خواهید کرد.

 

۵ معبد معروف در شهرهای مختلف مالزی

پاهانگ، ارتفاعات کامرون

تپه‌ها و کوه‌های کم شیب و گرد ییلاق کامرون به خاطر باغات کشت چای کاملا سرسبز و آرامشبخش دیده می‌شوند. به طوری که چشم بگردانید تا می‌توانید فقط تپه‌های سبز را به چشم خواهید دید. اما اگر باغ چای به ذائقه شما خوش نباشد جاذبه‌های دیگری، از جمله دره کاکتوس، مزرعه زنبور عسل و مزرعه توت فرنگی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. گردشگران در بین تپه‌ها پیاده‌روی کرده و سعی می‌کنند در ارتفاعات بالاتر از تماشای مناظر پانوراما و افق سبز لذت ببرند.

۲۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران