بهترین مقاصد مالزی برای ماه عسل: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین مقاصد مالزی برای ماه عسل: قسمت دوم

حقیقت این است که مالزی، همه چیز را در اختیار دارد تا شما را درگیر خود نگه دارد. از شهر تا روستا، از زندگی جزیره‌ای خنک و آرام گرفته تا فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز، از شهرهای مدرن تا شهرهای عجیب و غریب دنیای قدیم، از زندگی در ساحل تا زندگی در جنگل، مالزی جذابیت‌های بی شماری را برای همه زوج‌هایی که شخصیت و علایقشان منحصر به فرد است در چنته دارد. می‌توانید با تور مالزی، گوشه گوشه این خطه را بگردید و داستان‌هایی عاشقانه را برای سراسر زندگی مشترکتان خلق نمایید. بیایید در ادامه قسمت اول این مقاله، با برخی دیگر از بهترین مقاصد مالزی برای گذراندن ماه عسلی رمانتیک آشنا شویم.

 

ارتفاعات کمرون در مالزی (Cameron Highlands)

کمرون هایلند مالزی مقصد ایده آل برای ماه عسل،  تپه‌ای است سرشار از مزارع چای، مزارع توت فرنگی، دره‌های سرسبز و ارتفاعات زیبا و از آب و هوای خنک‌تری نسبت به سایر نقاط مالزی برخوردار است. همچنین جایگاه یک اکوسیستم شگفت انگیز است که برای دوستداران طبیعت، فرصتی رویایی به شمار می‌آید.

بنابراین ایده جذابی است که همراه شریک زندگی‌تان از مزارع چای و توت فرنگی دیدن کنید و توت‌هایی را که چیده‌اید، همراه با چای در جلوی شومینه میل نمایید. همچنین می‌توانید در جنگل خزه‌ای پوشیده از مه به گردش بپردازید یا برای تماشای منظره‌ای دیدنی از دره‌های مملو از مزارع چای، به بالای کوه برینچانگ بروید. بعلاوه این محدوده، سرشار از  پروانه‌های زیباست و تصاویری به یادماندنی را در خاطرتان ثبت خواهد کرد. در نهایت بهترین استراحتگاه‌ها برای گذراندن ماه عسل در این حوالی عبارتند از:

  • لوکس: ریزورت The Lakehouse
  • میان رده: ریزورت Strawberry Park
  • ارزان: مسافرخانه Hillview Inn

نحوه دسترسی: فرودگاه ایپوه

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۳-۴ روز

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در ارتفاعات کامرون: کوه برینچانگ، روستاهای اورنگ اصلی

بهترین غذاکده‌ها: The Dining Room، Barracks Café

 

۱۰ مورد از بهترین ریزورت‌های لنکاوری

تانجونگ آرو در مالزی (Tanjung Aru)

اینجا نیز یکی از بهترین مکان‌ها در مالزی، برای ماه عسل کسانی است که می‌خواهند در خلوت و به دور از شلوغی زندگی شهری، ماه عسلی رمانتیک را تجربه کنند. این محدوده دارای سواحل ماسه‌ای سفید، زیبا، بکر و دست نخورده‌ای است که چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. می‌توانید در آرامش و خلسه‌ای رویایی، همراه عشق زندگی‌تان به تماشای غروب خورشید بنشینید یا از غواصی و یا پیاده روی نهایت لذت را ببرید.

و البته گزینه‌های پیشنهادی برای اقامت عبارتند از:

  • ریزورت Sutera harbour
  • ریزورت Shangri La
  • ریزورت Sipadan pom pom

نحوه دسترسی: فرودگاه کوتا کینابالو

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۲ تا ۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا اکتبر

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در تانجونگ آرو: ساحل تانجونگ آرو، پارک پردانا

بهترین غذاکده‌ها: رستوران Thien Thien، رستوران Pantai، رستوران sri sembilan ria

 

ده اقامتگاه با رتبه برتر در لنکاوی

سافاری رودخانه صباح در مالزی (Sabah River Safari)

برای آن دسته از زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند طبیعت را در کنار یکدیگر به شیوه‌ای غیر متعارف تجربه کنند، این سافاری رودخانه‌ای بسیار جذابیت دارد. اگر به حیات وحش علاقه دارید و فقط پارک‌های ملی مالزی برایتان کافی نیستند، در یک سافاری رودخانه‌ای وسوسه انگیز در پایین رودخانه Kinabatangan شرکت کنید و حیات وحش و طبیعت مالزی را با شکوه کامل از نزدیک شاهد باشید.

این محدوده زیست‌گاه موجودات باشکوهی همچون کروکودیل، شاهین، عقاب، نوک شاخ، شاه ماهی، کرگدن سوماترایی، فیل آسیایی و طیف گسترده‌ای از خزندگان و حشرات است. بعلاوه می‌توانید از اقامت و زندگی طبیعی ساده در کلبه the Nature Lodge، در میان جنگل‌های بارانی لذت ببرید و در کنار اینها پیشنهاد می‌کنیم از پارک ملی جزیره Turtle نیز دیدن کنید.

نحوه دسترسی: فرودگاه کوتا کینابالو

مدت زمان ایده آل و استراحت برای اقامت در ماه عسل: ۲- ۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال

تامان نگارا در مالزی (Taman Negara)

می‌خواهید جنگل‌های بارانی استوایی را همراه محبوب خود تجربه کنید؟ در اینصورت به تامان نگارا، جنگل بارانی بکر ۱۳۰ میلیون ساله خوش آمدید! اینجا یکی از مکان‌های نفس گیر و شگفت انگیز برای ماه عسل در مالزی است که در آن، ارتباطی نزدیک و باشکوه را با بهترین طبیعت این کره خاکی خواهید داشت.  

ضمن تجربه سفرهای جنگلی، می‌توانید در مسیر طولانی‌ترین پل معلق در جهان قدم بزنید. از روستاهای قبیله‌ای اورنگ اصلی دیدن کنید. از تماشای گل‌ها و قارچ‌ها در فضای تیر جنگل شگفت زده شوید و با انواع پرندگان جنگلی، از نزدیک روبرو شوید.

در ضمن نگران یافتن اقامتگاه مناسب نباشید، زیرا این محدوده گزینه‌های جذاب و منحصر به فردی را در این رابطه ارائه می‌دهد از جمله:

  • لوکس: ریزورت Mutiara Taman Negara
  • میان رده: مجموعه ای از ریزورت های روستایی محلی

نحوه دسترسی: فرودگاه بین المللی کوالالامپور

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۲-۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا سپتامبر

جاذبه‌های گردشگری در تامان نگارا: منطقه بوکیت ترسک، کوهستان گونونگ تاهان

بهترین غذاکده‌ها: رستوران Seri Mutiara، Mama Chop

 

معرفی برترین مراکز خرید کوالالامپور

بانجاران تیتیوانکسا در مالزی (Banjaran Titiwangsa)

Banjaran Titiwangsa که همچنین با عنوان The Main Range نیز شناخته می‌شود، یکی از آن مکان‌های رمانتیک برای بازدید در مالزی است که حواس شما را تحت الشعاع قرار داده و حس زیبایی خواهتان را به بهترین شکل اغنا می‌کند.

اینجا، بزرگ‌ترین مسیر جنگلی پیوسته در شبه جزیره مالزی است و حدود ۵۰۰ کیلومتر امتداد دارد. همچنین، بعنوان مخزن آب طبیعی در کشور عمل می‌کند. بنابراین در این محدوده می‌توانید به سفرهای جنگلی بروید، با حیات وحش غنی این حوالی تعامل داشته باشید، تنوع گلها و گونه‌های گیاهی زیبا را شاهد باشید و روزهایی مفرح را همراه عشق زندگی‌تان در فضایی شاعرانه سپری کنید.

بعلاوه، بهترین استراحتگاه‌ها برای گذراندن ماه عسل عبارتند از:

  • ریزورت Banjaran
  • ریزورت Vistana Kuala Lumpur Titiwangsa

نحوه دسترسی: فرودگاه بین المللی کوالالامپور

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۲-۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا سپتامبر

جورج تاون در مالزی (Georgetown)

جورج تاون، مکان های دیدنی بسیاری دارد. جذابیت روستایی این منطقه، آنرا به یکی از بهترین مقاصد ماه عسل در تور مالزی بدل کرده و آن دسته از زوج‌های علاقمند به تاریخ، جرج تاون، پایتخت پنانگ را از دست نخواهند داد.

در این  شهر خواب‌آلود، در عین حال می‌توانید دست در دست معشوقتان در خیابان‌های جورج تاون قدم بزنید و از معماری‌های استعماری و محلی لذت ببرید. همچنین غذای خیابانی مالزیایی را امتحان کنید که به وفور، در سطح شهر به چشم می‌خورند. بعلاوه پیشنهاد می‌کنیم یک موتور سیکلت کرایه کنید و در شهر بگردید. از تفریحات شبانه لذت ببرید و برای خریدهای محلی، به بازارهای هند کوچک یا محله چینی‌ها بروید.

در نهایت، بهترین استراحتگاه‌ها برای اقامت در جورج تاون عبارتند از:

  • لوکس: Seven Terraces
  • محدوده میانی: هتل Museum
  • ارزان: عمارت Chulia

نحوه دسترسی: فرودگاه بین المللی پنانگ

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: 2-3 روز

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال، خصوصا نوامبر و فوریه

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در جورج تاون: معبد کک لوک سی، تپه پنانگ

بهترین غذاکده: کافه Sea Pearl، کافه Wai Kei

 

سفر به کوانتان، تکه ای از بهشت در مالزی

پوتراجایا در مالزی (Putrajaya)

در فاصله ۳۰ کیلومتری پایتخت مالزی، پوتراجایا را خواهید یافت که یکی شهرهای برنامه ریزی شده در مالزی است و بدنه اداری دولت در آن قرار دارد. بناهای تاریخی و معماری اینجا شما را مجذوب خواهند کرد و این منطقه، بسیار ارزش بازدید دارد.

در این محدوده می‌توانید زمان باکیفیتی را با معشوقتان بگذرانید. به یک اسپای جوان کننده بروید و تمام خستگی‌های عروسی را پشت سر بگذارید. با همدیگر عکس‌های زیبا بگیرید، از بناهای معروف جهان دیدن کنید و معماری خیره کننده این خطه را شاهد باشید.

و برای یافتن اقامتگاه مناسب نیز، نگرانی به دل راه ندهید. اینجا سرشار از هتل‌ها و سایر انواع اقامتگاه‌ها بوده و در این میان، بهترین‌ها برای دوران ماه عسل عبارتند از:

  • ریزورت و اسپای Cyberview Lodge
  • ویلای کنار دریاچه Lakeside Putrajaya

نحوه دسترسی: فرودگاه بین المللی کوالالامپور

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۳ تا ۴ روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا آگوست

مهمترین جاذبه‌های گردشگری پوتراجایا: مسجد پوترا، دریاچه پوتراجایا

بهترین غذاکده‌ها: TGI Friday’s، Zest

مالاکا در مالزی (Malacca)

اگر در سفر با تور مالزی به دنبال مکان‌های بی‌نظیر و منحصر به فرد برای بازدید در طول ماه عسلتان بودید، مالاکا در مالزی یکی از همان مقاصدی است که جستجو می‌کنید. این منطقه واقع در سواحل غربی کشور، منعکس کننده فرهنگ هلندی، بریتانیایی، پرتغالی و مالزیایی است. با وجود بازار شبانه بسیار پر جنب و جوش و برخی جاذبه‌های واقعا شگفت انگیز، توصیه می کنیم حتما بازدید از مالاکا را در برنامه سفرتان به مالزی بگنجانید.

در اینجا، می‌توانید از رودخانه مالاکا دیدن کنید که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین می‌توانید به یکی از بزرگ‌ترین مساجد مالزی بروید، در خیابان معروف جهانی مالاکا جونکر قدم بزنید و با وجود لوکیشن‌های بی نظیر، با معشوقتان عکس‌های زیبا بگیرید.

 

معرفی برترین مقاصد ساحلی مالزی

در ضمن برای اقامت پیشنهاد می کنیم گزینه‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

  • ریزورت ساحلی Klebang
  • ریزورت تاریخی Amverton Heritage

نحوه دسترسی: فرودگاه بین المللی مالاکا

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: 2 تا 3 روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا آگوست

مهمترین جاذبه‌های گردشگری در مالاکا: قلعه A'Famosa، کلیسای Christ

بهترین غذاکده‌ها: کافه Geograpgher، رستوران Kedai Kopi Chung Wah

ایپوه در مالزی (Ipoh)

ایپوه پایتخت پراک در مالزی، شهری پر زرق و جایی است که به آسانی راه خود را به قلب شما باز می‌کند. در اینجا همه چیز زیباست و معماری‌های استعماری که در مقابل کافی‌شاپ‌های زیبا قدبرافراشته‌اند، به بهترین شکل ایپوه را توصیف می‌کنند.

این منطقه دارای معابد غاری خیره کننده، صخره‌های سفید باشکوه و هنرهای خیابانی عجیب و غریب است و یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های مالزی به شمار می آید. در ضمن، پیاده روی در مسیر Ulu Geroh Rafflesia را فراموش نکنید و برای خرید، حتما سری به Memory Lane بزنید.

در نهایت از بهترین اقامتگاه‌ها برای گذراندن ماه عسل در ایپوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل Impiana
  • هتل Merton
  • هتل Ritz Garden

نحوه دسترسی: فرودگاه سلطان ازلان شاه

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۳-۴ روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا نوامبر

 

سفر به جزیره تیومان در تور مالزی

پورت دیکسون در مالزی (Port Dickson)

پورت دیکسون؛ در نوع خود بی نظیر است و یک مقصد ساحلی خاطره انگیز به شمار می‌آید. سواحل اینجا فقط به یک نقطه محدود نمی‌شوند، بلکه در طول مسیری وسیع پراکنده شده‌اند و اگر برای سفری مقرون به صرفه برنامه ریزی می‌کنید، اینجا بسیار مناسب شماست. در این محدوده می‌توانید به ساحل گردی بپردازید، ورزش‌های آبی را تجربه کنید، به تماشای یک طلوع زیبا بنشینید، یا از معبد چینی وان لونگ دیدن کنید و در نهایت همراه معشوقتان، یک سفر دریایی خاطره انگیز را رقم بزنید.

همچنین نگران یافتن اقامتگاه مناسب نباشید، زیرا این خطه سرشار از ریزورت‌ها و هتل‌های جذاب و متنوع است. اما پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • ریزورت Avillion
  • ریزورت Lexis
  • ریزورت Avillion Admiral Cove

نحوه دسترسی: فرودگاه بین المللی کوالالامپور

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۲-۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا نوامبر

 

بهترین مقاصد برای سفرهای تنهایی به مالزی

صباح در مالزی (Sabah)

اگر می‌خواهید فرهنگ و هنر مالزی را به بهترین شکل ممکن کشف کنید، یک راه برای آن وجود دارد: از جزیره صباح دیدن کنید!

اینجا با وجود گیاهان و جانوران غنی، جنگل‌های بارانی زیبا و اورانگوتان‌های شاد و دوست داشتنی، سواحل باشکوه و سایر جاذبه‌های گردشگری بی نظیر، بدون شک یکی از شگفت انگیزترین مکان‌هایی است که می‌توانید در ماه عسل خود در مالزی تجربه نمایید. بازدید از رودخانه Kinabatangan، به تنهایی یکی از غافلگیرکننده‌ترین زیبایی‌های سفر را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین می‌توانید در کوتا کینابالو قدم بزنید و از کوه صعود کنید و از ارتفاعاتی پانوراما، شاهد خلاقیت‌های مادر طبیعت باشید.

و البته برای انتخاب اقامتگاه نیز دستتان باز است و گزینه‌های متعددی را در این محدوده خواهید یافت. با اینحال اقامتگاه‌های پیشنهادی ما عبارتند از:

  • ویلاها و سوئیت‌های ساحلی صباح
  • ریزورت دریایی Gayana
  • ریزورت The Magellan Sutera

نحوه دسترسی: فرودگاه کوتا کینابالو

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۲-۳ روز

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا نوامبر

جزیره سیپادان در مالزی (Sipadan Island)

این جزیره، سواحل شرقی بورنئو مالزی را شامل می شود و یکی از بهترین مکان‌های غواصی جهان را ارائه می‌دهد. در عین حال، از مقاصد عالی برای گذراندن تعطیلات زوج‌های عاشق محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید به ساحل گردی بپردازید و از تماشای دریا برخوردار شوید، از قایق سواری لذت ببرید، غواصی در میان صخره‌های مرجانی را تجربه کنید و از نزدیک شاهد کوسه‌ها، باراکوداها، لاک پشت‌ها و پرتوهای مانتا باشید.

در ضمن بهترین اقامتگاه‌های این حوالی عبارتند از:

  • لوکس: ریزورتPulau Mataking Reef Dive
  • میان رده: ریزورت Seaventures Dive
  • ارزان: مسافرخانه Sipadan Inn

نحوه دسترسی: فرودگاه تاوائو

مدت زمان ایده آل برای ماه عسل: ۳-۴ روز

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر

 

راهنمای کارهای کم‌تر توریستی در لنکاوی

منبع ۱

منبع ۲

۲۶ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران