بهترین زمان برای سفر و گردش در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین زمان برای سفر و گردش در مالزی

به خاطر جغرافیای مالزی و شرایطی که این کشور دارد، مناطق مختلف مالزی آب و هوای متفاوتی در طول سال تجربه می‌کنند و به همین خاطر نمی‌توان یک نسخه برای سفر به تمام این کشور زیبا پیچید. اما اگر بخواهیم به شکل خیلی کلی حرف بزنیم، بین ماه‌های دسامبر تا فوریه، بهترین زمان برای بازدید از جزایر غرب کشور همچون پنانگ و لنکاوی است و برای سواحل شرقی نیز ماه‌های جون تا آگوست پیشنهاد می‌شود.

اما بیایید کمی ریزتر به بهترین زمان سفر با تور مالزی به نقاط مختلف این کشور زیبا بپردازیم.

 

بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور

کوالالامپور با هوای گرم‌سیری در تمام طول سال آفتاب گرم و رطوبت را در خود خواهد داشت. هیچ زمانی از سال نیست که انتظار داشته باشید باران در این شهر نبینید و در هر سفر امکان این می‌رود که برای چند ساعتی باران ببارد. با این وجود باید انتظار کم‌ترین بارش‌ها را در ماه‌های جون، جولای و آگوست انتظار داشت و پرباران‌ترین ماه‌ها نیز آوریل، اکتبر و نوامبر هستند. نکته مهم این است که وقتی به کوالالامپور سفر می‌کنید، در کنار فعالیت‌های مختلف در محیط‌های روباز، مراکز سرپوشیده زیادی هم هستند که باید از آن‌ها بازدید کنید. به همین دلیل است که تقریبا تمامی طول سال، به راحتی می‌توان به پایتخت مالزی سفر کرد و از تور کوالالامپور لذت برد.

 

 ۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا 

 کوالالامپور

 

بهترین زمان برای بازدید از پنانگ

پنانگ یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در مالزی است و سالانه مسافران زیادی را میزبانی می‌کند. اما بهترین زمان برای سفر به پنانگ از جهت این که کم‌ترین بارش‌ها را در جزیره تجربه کنید، بین ماه‌های دسامبر تا مارس خواهد بود. البته ایده‌آل‌ترین حالت ژانویه تا فوریه است که البته گرمای هوا زیادتر خواهد بود و جمعیت بیشتری نیز برای سفر به پنانگ می‌آیند. در عوض ماه‌های سپتامبر تا اکتبر بیشترین بارش‌ها را خواهید داشت و بعید است خیلی طی این ماه‌ها در پنانگ بهتان خوش بگذرد.

 

  سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ 

  پنانگ

 

بهترین زمان برای بازدید از بورنئو مالزی

این جزیره در شرق مالزی واقع شده و سومین جزیره بزرگ در دنیا به حساب می‌آید. بهترین آب و هوای بورنئو را می‌توانید در تابستان بین ماه‌های جون تا آگوست تجربه کنید. بارش کم، تجربه‌ی جذاب از انواع فعالیت‌های آبی و گشت در طبیعت زیبای این جزیره، در این ماه‌ها فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود. البته شما این سرسبزی را در تمام طول سال خواهید دید، اما با توجه به بارندگی‌ها در طول ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه، لذت بردن از آن‌ها کمی سخت می‌شود.

 

  معرفی ۷ منطقه دیدنی و تفریحی مالزی 

  بورنئو

 

بهترین زمان برای بازدید از جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان گنجایش نسبتا کمی برای گردشگر دارند و به همین خاطر بهترین زمان برای رفتن به این جزیره، شلوغ‌ترین حالت ممکن آن نیز به شمار می‌رود. تابستان با توجه به بارش‌های بسیار کم، تقریبا تمامی هتل‌ها پر بوده و باید بسیار زودتر جایی برای خود رزرو کنید. این را هم در نظر بگیرید که بازدید از این جزایر در ایام زمستان هم تقریبا غیر ممکن است. فصل بارندگی که بین ماه‌های نوامبر تا مارس را شامل می‌شود، طوفان‌ها و باران‌های زیاد تقریبا صنعت گردشگری در این جزایر را تعطیل می‌کند.

 

 سفر به زیباترین شهرهای مالزی

  پرهنتیان

 

بهترین زمان برای بازدید از لنکاوی

لنکاوی معروف، دیگر مقصد بسیار محبوب مالزی است که تورهای زیادی برای بازدید از این جزیره‌ی زیبا، به مالزی برده می‌شوند. پرترددترین جزیره کشور است و بهترین زمان بازدید از آن جا نیز بین ماه‌های دسامبر تا فوریه خواهد بود. البته لنکاوی طوفان‌های شدید یا بارندگی‌هایی که تمامی ندارد را تجربه نمی‌کند و به همین خاطر در طول سال همیشه تعداد زیادی گردشگر در خود دارد. با این حال بودن در جزیره، آن هم در زمانی که شما هیچ روزی را به خاطر بارندگی از دست نخواهید داد، بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

 

  گردش‌های شبانه در لنکاوی؛ جزیره‌ی راز و رمز در مالزی 

  لنکاوی

 

بهترین زمان برای بازدید از جزیره تیومان

این جزیره در شرق مالزی و در نزدیکی سنگاپور قرار دارد و برای مسافران ماجراجو، از جمله جاهای معروف کشور به حساب می‌آید. همچون دیگر نقاط شرق مالزی، برای بازدید از این جزیره نیز بهتر است تابستان اقدام کنید. البته نه به این خاطر که آب و هوا خیلی بهتر است، جالب این که آب و هوا در بیشتر طول سال در تیومان خوب است، بلکه به این خاطر که در طول تابستان بسیاری از کوله به پشت‌ها، در پرهنتیان در حال جشن‌های شبانه هستند و جزیره در آب و هوایی بسیار مطلوب، روزهای نسبتا آرامی را نیز می‌گذارند. به همین خاطر بهتر است تابستان را برای سفر به جزیره تیومان انتخاب نمایید.

 

  زیباترین جاذبه‌های طبیعی در مالزی 

 جزیره تیومان

۱۱ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران