بهترین جزایر مالزی برای سفر در سال ۲۰۲۰

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین جزایر مالزی برای سفر در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۱۹ کم کم در حال اتمام است و سایت‌های مختلف به معرفی برترین‌ها برای مسافرت در سال جدید می‌پردازند. از میان مطالبی که منتشر شده، ما ده مقصد برتر از جزایر مالزی را انتخاب کردیم که می‌توانید تعطیلات خود را در سال ۲۰۲۰ در آن‌ها سپری کنید. حتی تعطیلات کریسمس نیز زمان خوبی خواهد بود، برای رفتن به این جزایر زیبا و استثنایی.


۱- لنکاوی

انتخاب اول بسیاری از کسانی که به مالزی می‌آیند و می‌خواهند تعطیلات خود را کنار آب سر کنند، لنکاوی است. این جزیره با جنگل بارانی، کوهستان‌های سرسبز، سواحل بسیار زیبا و طبیعتی عالی، میزبانی فوق‌العاده برای مسافرانی خواهد بود که به مالزی می‌روند. شما در این جزیره می‌توانید انواع تفریحات آبی و طبیعت گردی را تجربه کنید و همچنین انتخاب متنوعی میان انواع هتل‌ها در رنج‌های مختلف قیمتی پیش رو خواهید داشت. لنکاوی دارای فرودگاه اختصاصی است، به همین خاطر رفتن به آن‌جا به وسیله‌ی تور و پرواز مستقیم قابل انجام خواهد بود.

 

 هتل‌های بی‌نظیر لنکاوی؛ جزیره جنگل‌های پیچ در پیچ

لنکاوی


۲- پانگکور

این جزیره همچون جزایر دیگر مالزی نیست و با مردم بسیار مهمان نوازی که دارد و همچنین دارا بودن اقامتگاه‌های لاکچری گران قیمت، محلی عالی برای یک تعطیلات مفرح و در عین در حال در محیطی زیبا و آرام است. طبیعت ساحلی پانگکور واقعا زیباست و قدم زدن در ساحل مخصوصا زمان غروب آفتاب، خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان خواهد بود. حتما از غذاهای دریایی رستوران‌های لوکس پانگکور هم غذا تهیه کنید که خوردنش حتما به شما پیشنهاد می‌شود. برای رفتن به این جزیره ابتدا باید خد را از پنانگ یا کوالالامپور به لوموت برسانید و از آن‌جا با قایق‌های تندرو یا فری به پانگکور بروید.

 

پانگکور


۳- پنانگ

پنانگ یکی دیگر از جزایر بسیار پرطرفدار مالزی است. مخصوصا اگر در دسامبر و تعطیلات سال نو بخواهید به یک مقصد ساحلی زیبا در مالزی سفر کنید. پنانگ را به تنوع فرهنگی، مراکز تاریخی و صد البته به غذاهایش می‌شناسند. شهری که غذاهای رنگارنگش زبانزد خاص و عام است و هر روز در آن جا همچون یک فستیوال غذایی است. اما در پنانگ چه فعالیت‌هایی می‌توانید انجام دهید؟ می‌توانید در سواحل این جزیره به تفریح و آبتنی بپردازید، به پارک ملی پنانگ بروید و از طبیعت لذت بده و یا در خیابان‌ها به خوردن غذاهای خیابانی مشغول شوید. پنانگ دارای فرودگاه اختصاصی است و رفتن به آن با پرواز مستقیم ممکن خواهد بود.

 

 برترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پایتخت غذای مالزی 

 پنانگ


۴- جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی به حساب می‌آید. دو جزیره‌ی نزدیک به هم که با نام‌های پرهنتیان بسار (بزرگ) و پرهنتیان کسیل (کوچک) شناخته می‌شوند و با دارا بودن اقامتگاه‌های بزرگ، جایی عالی برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شوند. سواحل شنی سفید رنگ، آب شفاف و جنگل‌هایی که از بلندی جزیره تا خود ساحل کشیده شده‌اند، مهم‌ترین جاذبه‌های این دو جزیره هستند. رفتن به این جزایر از کوالا بسوت امکان پذیر است و می‌توانید از آن‌جا به قایق به جزایر پرهنتیان بروید.

 

جزایر پرهنتیان


۵- جزیره تیومان

در سال ۱۹۷۰، وقتی مجله‌ی تایم لیستی از زیباترین جزایر دنیا را در شماره‌ی آن سال خود کار کرده بود، نام جزیره تیومان هم در آن لیست به چشم می‌خورد. زیبایی این جزیره و طبیعت نابش، شما را به یاد جزایر مالدیو می‌اندازد. تیومان در میان مقاصد گردشگری مالزی بسیار معروف است و مسافران زیادی با سلایق مختلف به آن سفر می‌کنند. بعضی برای غواصی، بعضی برای بودن در اقامتگاه‌های لوکس ساحلی و بعضی برای گشت زدن در طبیعت زیبای تیومان و بازدید از آبشارهایش به این بخش از مالزی سفر می‌کنند. تنها راه رفتن به این جزیره، سوار شدن بر فری‌هایی است که از Mersing Jetty یا Tanjung Gemok Jetty حرکت می‌کنند.

 

 معرفی ۴ منطقه دیدنی و زیبای مالزی 

جزیره تیومان


۶- جزیره ردانگ

اگر تنها سواحل شنی زیبا برایتان کافی نیست، جزیره ردانگ می‌تواند انتخاب شما برای تعطیلات ساحلی در مالزی باشد. این جزیره چیزهای بسیار بیشتری برای ارائه دارد که از طبیعت و حیات وحش جذابش که اقامتگاه‌های لاکچری را در بر گرفته‌اند، بخشی از این جاذبه به حساب می‌آید. دراز کشیدن در کنار دریا با آبی شفاف و کریستالی و بودن در طبیعتی که نظیرش را در کم‌تر جایی از دنیا پیدا خواهید کرد، از جمله دلایلی است که باید یک بار هم که شده به ردانگ سفر کنید. برای رفتن به ردانگ باید ابتدا به Kuala Terengganu بروید و از آن‌جا در مسیر آبی خود را به جزیره برسانید.

 

جزیره ردانگ


۷- جزیره تنگگول

این جزیره نه تنها در میان گردشگران محبوبیت دارد، بلکه خود محلی‌ها نیز این محل را به عنوان یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی خود برای گذراندن تعطیلات در نظر می‌گیرند. جزیره‌ای زیبا با سواحل شنی سفید، آب شفاف، جنگل‌های پرپشت که تا ساحل کشیده شده‌اند و دیدنی‌هایی که تمامی ندارد. همچنین نباید فراموش کنید که تنگگول، جایی عالی برای غواصی با کوسه-وال‌های معروف است. رسیدن به این جزیره نیز از مسیر دریایی و از Kuala Dungun ممکن خواهد بود.

 

 بهترین اقامتگاه‌های ساحلی مالزی به انتخاب توریست‌ها 

جزیره تنگگول


۸- جزیره کاپاس

سواحل زیبای کاپاس تفاوتی خاص با خیلی از جزایر دیگر مالزی دارد، آن هم پوشش گیاهی رنگارنگی است که این سواحل را در بر گرفته است و به آن رنگ و لعابی خاص داده است. آب بسیار شفاف جزیره کاپاس دیگر دلیلی است که آن را متمایز و به انتخابی فوق‌العاده دل کرده است. سفر به جزیره کاپاس به شما این امکان را می‌دهد تا به دیدن لاکپشت‌های دریایی هعم بروید. برای رفتن به این جزیره ابتدا باید با پرواز خود را به Kuala Terengganu برسانید، سپس با تاکسی به مارانگ بروید و از آن‌جا با فری خود را به کاپاس برسانید.

 

 ۸ جزیره‌ی زیبای مالزی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید 

جزیره کاپاس


۹- جزیره سیپادان

سیپادان جایی خاص در مالزی است که به واسطه منظره‌های متفاوت و همچنین حیاط وحش دیدنی‌اش معروف است و بسیاری از غواصان برای سفر به این مکان لحظه شماری می‌کنند. در آب‌های سیپادان لاکپشت‌های دریایی زیادی هستند که در کنار ماهیان رنگارنگ و البته گونه‌ی جذاب کوسه‌های کله چکشی زندگی می‌کنند. برای رفتن به سیپادان ابتدا باید با پرواز به Semporna بروید و از آن‌جا با قایق‌های تندرو به سیپادان برسید.

 

جزیره سیپادان


۱۰- جزیره لانکایان

این جزیره‌ی کوچک در دریای سولو قرار گرفته است و یک جزیره‌ی خصوصی محسوب می‌شود که یک اقامتگاه لوکس در آن واقع شده. این جزیره شباهتی به دیگر جزایر مالزی که تا این جا به شما معرفی کردیم ندارد، بلکه یک جای بسیار کوچک اما رویایی است که می‌توانید چند روز بی‌نظیر را در آن داشته باشید.

 

جزیره لانکایان

۲۷ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران