دانستنی‌های سفر به مالزی برای اولین بار

جاذبه‌های گردشگری مالزی
دانستنی‌های سفر به مالزی برای اولین بار

مالزی یکی از متنوع‌ترین کشورها با جمعیتی متشکل از قومیت‌های مختلف است که تأثیرات آن را می‌توان در غذاهای غنی آن یافت. همچنین با کمی نگاه کردن به اطراف می‌توانید آثاری از گذشته استعماری آن را در ساختمان‌های قدیمی باشکوه ببینید. در کنار تمامی این موارد مالزی به دلیل طبیعا منحصر به فرد خود سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. به طوری که هر چه از زیبایی‌های این کشور بگوییم کم گفته‌ایم. اگر هنوز سفری با تور مالزی نداشته‌اید الان بهترین فرصت برای رزرو تور خود است. اما قبل از برنامه‌ریزی برای سفر در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مهم‌ترین نکات و دانستنی‌های سفر به مالزی برای اولین بار آشنا کنیم.

 

وسایل مورد نیاز برای سفر به مالزی

مهم‌ترین موضوعی که در سفر به هر مقصد گردشگری باید مورد توجه قرار بگیرد، وسایلی است که باید به همراه داشته باشیم. این موضوع در مورد سفر به مالزی نیز صادق بوده و افراد باید با توجه به شرایط آب و هوایی مالزی و تفریحاتی که در انتظار آن‌ها خواهد بود مناسب‌ترین وسایل و لباس‌ها را به همراه داشته باشند. مالزی در نزدیکی خط استوا واقع شده و آب و هوای گرمسیری دارد. به همین دلیل در بیشتر ایام سال گرم و مرطوب است. البته با سفر به ارتفاعات مالزی می‌توان از آب و هوای خنک‌تری بهره برد که در صورت تمایل برای سفر به این مناطق به همراه داشتن لباس‌های گرم در سفر به تور مالزی پیشنهاد می‌شود. در غیر این صورت بهترین لوازم لباس‌های خنک و تابستانی هستند.

نکته مهم دیگر اینکه هر چند مالزی کشوری مدرن به شمار می‌آید اما مردم آن فرهنگی محافظه‌کارانه دارند. همچنین اغلب مردم مالزی مسلمان بوده و به همین دلیل پوشیدن لباس‌های بسیار باز در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی به خصوص در معابد مالزی اصلا توصیه نمی‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در حین آماده کردن چمدان خود از قرار دادن دامن‌ها و شلوارک‌های خیلی کوتاه بپرهیزید. در غیر این صورت خود را برای انگشت نما شدن و جلب توجه در خیابان‌های مالزی آماده کنید. اگر قصد بازدید از یک مکان مذهبی را دارید، باید موهای خود را بپوشانید یا لباس‌های پوشیده بپوشید. پس لباس‌های خود را با توجه به این موارد در چمدان بچینید. نکته مهم دیگر اینکه مالزی سواحل زیبای بسیار زیادی دارد که سالانه مورد توجه توریست‌های بسیار زیادی قرار می‌گیرد. بنابراین اگر قصد آبتنی و لذت بردن از تفریحات آبی در سواحل زیبای مالزی را دارید حتما لوازم شنا نیز در این سفر به همراه داشته باشید.

 

سیستم حمل و نقل در مالزی

حمل و نقل در مالزی چه بین شهری و چه درون شهری کاری بسیار آسان و کم هزینه است. چرا که این کشور سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای داشته و اغلب شهرهای توریستی آن به هم متصل هستند و رفت و آمد بین آن‌ها آسان است. به این معنا که توریست‌ها می‌توانند از تاکسی، اتوبوس و قطار با توجه به زمان و بودجه خود برای جابجایی در طول سفر استفاده کنند. کوالالامپور به عنوان پایتخت این کشور بهترین سیستم حمل و نقل را داشته و مسافران از این بابت اصلا اذیت نخواهند شد. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور نیز بزنید. اگر در کوالالامپور هستید، ایستگاه KL Sentral نقطه عزیمت اصلی شما خواهد بود؛ زیرا شهر را به بسیاری از استان‌های توریستی دیگر متصل می‌کند.

در کشور مالزی شهرهای بزرگ، سیستم حمل و نقل عمومی ارزانی مانند اتوبوس را به گردشگران ارائه می‌دهند که راهی بسیار راحت، سریع و همچنین ارزان هستند. در این میان تاکسی‌ها کاربردی‌ترین راه برای جابجایی بین مسافت‌های کوتاه در مالزی به شمار می‌روند. البته توجه داشته باشید همانند هر نقطه دیگر دنیا تاکسی‌ها در مالزی نیز به نسبت دیگر گزینه‌های حمل و نقل گران‌تر هستند. در حالت کلی برای بسیاری از مسافران، تاکسی بهترین انتخاب برای مسافت‌های کوتاه و روش‌هایی مثل اتوبوس و مترو گزینه‌ای ایده‌آل برای مسافت‌های طولانی است.

 

۱۰ مورد از بهترین ریزورت‌های لنکاوری

 

فرهنگ غذایی مردم محلی مالزی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که بهتر است قبل از سفر به مالزی مورد توجه قرار بگیرد، فرهنگ غذایی آن ملت است. مانند بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی، غذاهای خیابانی در مالزی نیز بسیار طرفدار دارند؛ زیرا ارزان و در عین حال خوشمزه هستند. علاقه‌مندان به غذاهای خیابانی مالزی تقریباً در هر جایی می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند اما بهترین آن‌ها در کوالالامپور و پنانگ هستند. روژک (سالاد میوه و سبزیجات)، آپوم بالیک (پنکیک شکم پر) و کوای چیاپ (سوپ اردک و رشته) چند نمونه از غذاهای محبوب خیابانی هستند که باید امتحان کنید. بسته به اینکه چه غذایی را کجا می‌خورید، قیمت‌ها معمولاً بیش از ۲۰۰ روپیه مالزی نخواهند بود.

 

مقاصد و جاذبه‌های گردشگری مالزی

کشور مالزی به دلیل مقاصد گردشگری متنوعی که دارد توانسته مورد توجه توریست‌های بسیاری در سرتاسر دنیا قرار بگیرد. اما در بین این مقاصد برخی از آن‌ها بیش از سایرین محبوب‌تر بوده و گزینه‌های گردشگری و تفریحی متنوع‌تری را عرضه می‌کنند. در زیر به چند مورد از این مقاصد گردشگری در تور مالزی می‌پردازیم:

 

راهنمای اجاره ماشین در مالزی

  • کوالالامپور

کوالالامپور به عنوان پایتخت این کشور اولین جایی است که هنگام سفر به مالزی به ذهن‌ها خطور می‌کند. پایتخت مالزی مکانی سرشار از انرژی است. به طوریکه در توصیف آن می‌توان گفت کوالالامپور کلان شهری مدرن بوده  و بهترین نقطه برای خرید و لذت بردن از تفریحات شبانه در کشور است. همچنین این شهر خانه برج‌های پتروناس، آسمان‌خراش‌های دوقلویی است که زمانی بلندترین ساختمان‌های روی زمین بودند. در این شهر شاهد بناهای تاریخی و فرهنگی متعددی نیز خواهید بود که نشان از گذشته غنی این کشور دارند. در نهایت نیز کوالالامپور غارهای باتو، سواحل زیبا و بسیاری مکان‌های دیدنی را در خود جای داده است.

  • جزیره راوا

جزیره راوا ایده‌آل برای تعطیلات آرام در جوهور مالزی است. این جزیره به خاطر کبوترهای سفیدش به نام راوا که نام این جزیره را به خود اختصاص داده، شناخته شده است. بهترین سایت‌های غواصی مالزی در اینجاست و یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که در اینجا انجام می‌شود و می‌توانید روزها را به کاوش در حیات دریایی آن بگذرانید.

  • پنانگ

ایالت پنانگ سرشار از نقاط توریستی مانند پایتخت جورج تاون و مرکز شهر قدیمی و عجیب آن است. سایت میراث جهانی یونسکو با سازه‌های قدیمی از جمله مؤسسات مذهبی و ساختمان‌های استعماری در جای جای این ایالت مالزی به چشم می‌خورند. همانطور که از شهر دور می‌شوید، سواحل و دهکده‌های ماهیگیری پر جنب و جوش را خواهید دید. تپه پنانگ و پارک ملی پنانگ فرصت‌های پیاده‌روی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند و اگر عاشق فضای باز هستید، از مناظر و کاوش در حیات وحش آن نهایت لذت را خواهید برد.

 

۱۰ کتابخانه و کتاب‌ فروشی‌ خاص در مالزی

  • لنکاوی

حدود  با قرار گرفتن در کنار هم لنکاوی را تشکیل می‌دهند. جزیره اصلی لنکاوی دارای تپه‌های سبز و خط ساحلی دیدنی است که مسافران را به کاوش در آن دعوت می‌کند. غواصی در اینجا بسیار پرطرفدار بوده و بهترین راه برای آشنایی با جاذبه‌های دریایی است. نکته جالب اینکه لنکاوی هیچ سیستم حمل و نقل عمومی ندارد؛ بنابراین رفت و آمد در آن با پیاده روی، کرایه تاکسی یا دو چرخه‌سواری همراه خواهد بود. کارهای مفرح و سرگرم کننده در لنکاوی بسیار متنوع هستند.

  • جوهور بارو

پایتخت جوهور، جوهور بارو، شهری پرجنب‌وجوش با ترکیبی از معابد قدیمی، مساجد و پارک‌های موضوعی است. همچنین اولین پارک موضوعی بین‌المللی این کشور، لگولند، در آن قرار دارد. البته که فقط بچه‌ها نیستند که از آن لذت خواهند برد. بلکه بزرگسالان نیز زمان فوق العاده‌ای را در لگولند جوهور خواهند داشت.

 

۱۰ بازار خیابانی پرطرفدار در کوالالامپور

 

بهترین کارهایی که باید در مالزی انجام دهید

مالزی کارهای متنوع بسیاری را برای تفریح و لذت بردن از سفر به گردشگران ارائه می‌دهد. به طوری که برای انجام و تجربه تک تک آن‌ها نیاز به زمان بسیار زیادی خواهید داشت. اما در این میان برخی از آن‌ها از جذابیت بیشتری برخوردار هستند که توصیه می‌شود در الویت بهترین کارهایی که باید در مالزی انجام دهید، قرار بگیرند. اولین فعالیت پیشنهادی ما رفتن به جورج تاون و لذت بردن از سواحل و مناظر زیبای آن است. همچنین اگر سفری خانوادگی با تور مالزی دارید توصیه می‌کنیم حتما با کودکانتان از لگولند دیدن کنید.

یکی از کارهای پیشنهادی برای مسافران کوالالامپور، رفتن به منطقه جالان الور است. جالان الور جایی که در قدم به قدم آن شاهد غذاهای خوشمزه و متنوع خیابانی مالزی خواهید بود. به خصوص در هنگام غروب خیابان مملو از دست فروشانی می‌شود که شور و شوق دو چندانی به آن می‌بخشد. اما اگر در لنکاوی هستید، به گشت و گذار در جزیره بروید و از تفریحات ساحلی و آبی این مجمع الجزایر نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می‌توانید با تورهای نیم روزه و تمام روزه همراه شده و از فعالیت‌هایی مانند غواصی و گشت و گذار در بین اصلی‌ترین جاذبه‌های منطقه لذت ببرید. در نهایت نیز رفتن به مالاکا را از دست ندهید. مالاکا در مالزی جایی که می‌توانید در آن نظاره‌گر بناهای قدیمی و سبک‌های معماری منخصر به فرد مالزی باشید.

 

زبان محلی مردم مالزی

اغلب مردم مالزی به زبان انگلیسی تسلط دارند. به خصوص در بین نسل جوان این موضوع بیشتر صادق است. اما احتمال اینکه با افرادی نیز روبرو شوید که به هیچ وجه انگلیسی بلد نیستند هم وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از سفر با تور مالزی، چند عبارت را به زبان محلی آن‌ها یاد بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا سفری راحت‌تر داشته و در حین خرید یا بازدید از جاذبه‌های گردشکری مالزی با مشکلات جدی روبرو نشوید. به عنوان نکته دیگر اینکه پرسیدن قیمت اجناس حین خرید به زبان مالیایی می‌تواند خوش‌آیند خریدار بوده و تخفیف‌های خوبی بگیرید.

 

رویدادها و جشنواره‌های محلی مالزی

مالزی به عنوان کشوری با فرهنگ‌های متنوع سالانه شاهد فستیوال‌های محبوب مالزی و مراسم‌های گوناگونی می‌شود که هر کدام از آن‌ها با نهایت شکوه برگزار می‌شوند. اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از سفر خود در مالزی ببرید و تجربه‌های منحصربه‌فردی داشته باشید، رویدادها و جشنواره‌های محلی را که در طول سفرتان اتفاق می‌افتد، دنبال کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای سفر مانند یک بومی تا یک توریست است. چرا که با این کار لحظاتی را تجربه خواهید کرد که با سفر دیگران متفاوت خواهد بود.

 

بهترین مقاصد برای سفرهای تنهایی به مالزی

 

منبع

 

۲۰ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران