سفر به جزیره تیومان در تور مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفر به جزیره تیومان در تور مالزی

جزیره تیومان جزیره کوچکی در تور مالزی است که برای اولین بار به عنوان محل فیلم‌برداری فیلم اقیانوس آرام جنوبی در سال ۱۹۵۸ معروف شد. این جزیره به خاطر سواحل ماسه سفید شگفت انگیز و آب‌های نیلگونش به شدت محبوب و معروف شده است و اگر به دنبال یک بهشت گرمسیری در مالزی هستید، پس این یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این جزیره در ساحل شرقی نزدیک پاهانگ قرار دارد و همچنین بخشی از پارک دریایی مرسینگ شناخته می‌شود. این همچنین یکی از تجاری‌ترین جزایر در سواحل شرقی مالزی است و مردم برای غواصی و اسنورکلینگ یا فقط برای استراحت در ساحل به اینجا می‌آیند.

 

در ساحل پایا آفتاب بگیرید

ساحل پایا یکی از معروف‌ترین سواحل جزیره تیومان است و اگر برای آرامش و تمدد اعصاب به این جزیره می‌روید، مکانی عالی برای استراحت است. در ساحل پایا، اقامتگاه ساحلی پایا را نیز خواهید یافت که به خاطر خدمات آبگرم شگفت انگیزش مانند ماساژهای سنتی که شما را سرحال و شاداب می‌کند، شناخته شده است. همچنین می‌توانید در اینجا یک کوکتل میل کنید و در حین لذت بردن از غروب آفتاب به دریا نگاه کنید یا از بوفه غذاهای دریایی خوشمزه لذت ببرید. حتی اگر نمی‌خواهید از استراحتگاه بازدید کنید، باز هم می‌توانید زمانی را در شن‌های طلایی بگذرانید و از مناظر خیره کننده لذت ببرید.

در کافه ریورساید شام بخورید

کافه ریورساید همانطور که از نامش پیداست در کنار اسکله اصلی تیومان قرار دارد. این بدان معنی است که اگر به جزیره می‌رسید یا از آن خارج می‌شوید، مکانی عالی برای غذا خوردن است. همچنین مکان خوبی برای دریافت غذاهای ارزان و خوشمزه شامل همبرگر و مرغ سرخ شده و همچنین غذاهای ویژه برانچ مانند املت بالشی نیز هست. اگر می‌خواهید چیزی از غذاهای منطقه را امتحان کنید، کافه همچنین تعدادی از غذاهای مالایی و تایلندی مانند نودل سرخ شده یا سوپ غذاهای دریایی تام یام را سرو می‌کند.

 

بازدید از بهترین جزایر و سواحل در پنانگ

غواصی یاد بگیرید

اگر به غواصی در مالزی علاقه دارید اما هنوز گواهینامه PADI را دریافت نکرده‌اید، جزیره تیومان مکانی عالی برای انجام این کار است. نه تنها دریا در اینجا شفاف است، بلکه همانطور که بسیاری از بازدیدکنندگان به شما خواهند گفت، کلاس‌های گواهی غواصی بسیار ارزان‌تر از بسیاری از نقاط دیگر جهان است و شما می توانید با حدود ۱۰۰۰ رینگیت گواهینامه PADI دریافت کنید. اگر می‌خواهید حیات دریایی را از نزدیک بررسی کنید، و به چیزی که همیشه آرزویش را داشتید برسید پس در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید. تعداد زیادی از مدارس غواصی مختلف برای انتخاب در اینجا وجود دارد، از جمله Dive Asia که گفته می شود یکی از بهترین‌های جزیره است.

در ساحل جوارا به موج سواری بروید

گفته می‌شود که ساحل جوارا، که به دهکده جوارا باز می‌رسد، اگر نگوییم تنها مکان ولی بهترین مکان برای موج سواری در اطراف جزیره تیومان است. موج‌ها معمولا در فصل بارانی بزرگ‌تر هستند، اگرچه این نیز می‌تواند یک سفر نسبتا مرطوب را ایجاد کند، اما بسته به شرایط آب و هوایی می‌تواند تا حدود ۲۰ متر برسد. در اینجا چند مکان وجود دارد که می‌توانید تخته موج‌سواری اجاره کنید و دهکده جوارا نیز کافه‌ها و بارهای ارزشمندی دارد. به علاوه اگر می‌خواهید ویلای ساحلی رزرو کنید، این یکی از بهترین مکان‌های جزیره برای اقامت است.

 

بهترین سواحل جزیره زیبای لنکاوی

پیاده روی به سمت آبشار آسه

آبشار آسه یکی از جاذبه‌های اصلی جزیره تیومان است و گاهی به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی روستای موکوت به آن آبشار موکوت نیز می‌گویند. این آبشار در فیلم اقیانوس آرام جنوبی در سال ۱۹۵۸ نمایش داده شد و راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به آن برسید. یکی از این راه‌ها پیاده‌روی در جنگل از Kampung Mukut یا Kampung Asah است، یا می‌توانید با یک قایق یا تاکسی آبی مناسب که اگر کمی تنبل هستید، شما را در نزدیکی آبشار پیاده کنید. در راه رسیدن به آبشار آسه، می‌توانید از گیاهان و جانوران خیره‌کننده‌ای دیدن کنید که جزیره تیومان به خاطر قدم زدن در جنگل‌های بارانی بکر، معروف است.

از غذاهای دریایی در رستوران ABCD امتحان کنید

رستوران ABCD یکی از بهترین رستوران‌های محبوب جزیره است و معمولا شلوغ است، بنابراین اگر عصر می‌آیید، بهتر است زودتر به اینجا بروید. این رستوران یک باربیکیو بسیار محبوب دارد و شما می‌توانید از بین مجموعه‌ای شگفت انگیز از ماهی تازه صید شده و غذاهای دریایی از جمله میگو، ماهی مرکب و خرچنگ انتخاب کنید. همچنین گزینه‌های گوشتی موجود مانند مرغ کبابی را خواهید یافت و می‌توانید یک نوشیدنی سرد یخی بنوشید و از نسیم دریا لذت ببرید.

در موکوت استراحت کنید

موکوت یکی از هشت روستای اصلی جزیره تیومان است و همچنین گفته می‌شود که یکی از زیباترین آن‌هاست. این جزیره یکی از زیباترین سواحل مالزی را دارد که از نواری از ماسه طلایی تشکیل شده است که به دریاهای شفاف و کریستالی می‌رسد. موکوت نسبت به برخی از روستاهای دیگر کمی آرام‌تر است، بنابراین اگر می‌خواهید از صحنه مهمانی دور شوید، این مکان مناسبی است که باید بیایید و همچنین مکانی عالی برای مشاهده زندگی سنتی روستایی در جزیره است.

از مرکز اطلاعات پارک دریایی دیدن کنید

مرکز اطلاعات پارک دریایی در جزیره تیومان یک مرکز اطلاعاتی است که شما را در مورد همه چیزهایی که می‌خواستید در مورد حیات دریایی در این بخش از جهان بدانید پر می‌کند. این پارک تعدادی برنامه تلویزیونی در مورد حیات دریایی در دریاهای اطراف جزیره تیومان اجرا می‌کند و همچنین نمایشگاه‌های دیگری مانند نمایش انواع مرجان‌ها را خواهید دید. همچنین تعداد زیادی اطلاعات آموزشی دیگر در مورد گیاهان و جانوران موجود در زیر دریاها در اینجا وجود دارد و اگر زمانی که در جزیره تیومان هستید می‌خواهید غواصی کنید، این مکان عالی برای بازدید قبل از غواصی است.

 

۱۰ باید و نباید مهم در سفر به مالزی

به یک سفر ماهی‌گیری بروید

یکی از جذابیت‌های بزرگ جزیره تیومان، زندگی دریایی است و اگر می‌خواهید این را از نزدیک ببینید و همچنین برای شام هم فکری کنید، باید به یک سفر ماهیگیری بروید. انواع مختلفی از سفرها وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و فقط تا ۲۵ کیلومتری ساحل جزیره تیومان مجاز به ماهی‌گیری هستید. این به این معنی است که یا می‌توانید نزدیک ساحل بمانید و ماهی‌گیری کنید، یا می‌توانید کمی بیشتر کاوش کنید و همزمان گرش جزیره‌ای را امتحان کنید تا ببینید کدام نقطه بیشترین حیات دریایی را دارد. بسیاری از سفرهای ماهیگیری همچنین شامل یک شام غذاهای دریایی (با صید شما) به عنوان بخشی از پکیج ارائه می‌شوند.

به سمت ایر باتانگ بروید

ایر باتانگ یکی از روستاهای اصلی جزیره تیومان است و اگر در اینجا اقامت ندارید، مکانی عالی برای پیاده روی است. Air Batang که اغلب به ABC نامیده می‌شود و نسبت به روستای همسایه سالنگ، غذاخوری‌ها و گزینه‌های اقامتی بیشتری دارد. با این حال، یکی از جذابیت‌های مهم سفر به ایر باتانگ این است که توسط تعدادی مسیرهای زیبا به دو نیم شده است که با نزدیک شدن به روستا احساس می‌کنید در حال کشف یک بهشت پنهان هستید. در پایان یک سفر طولانی، می‌توانید زمانی را در ساحل در اینجا بگذرانید.

 

خنک ترین جاهای مالزی در تابستان

گلف بازی کنید

شاید هیچ وقت فکر نکنید که وقتی از جزیره تیومان بازدید می‌کنید می‌توانید در گلف بازی افراط کنید، اما در واقع می‌توانید ر این جزیره تا دلتان می‌خواهد با همراهان‌تان بازی کنید. زمین گلف جزیره تیومان که اولین بار در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد دارای فضای سبز با ۱۸ سوراخ است. ۹ سوراخ اول (در منطقه‌ای به نام (Seaview توسط رونالد فریم و ۹ سوراخ دوم (بخشی از مسیر به نام (Hillview توسط Michael Coate طراحی شده است. یکی از بهترین دلایل برای بازی در اینجا این است که بتوانید از مناظر باشکوهی که از یک طرف به دریا (سی‌ویو) و از طرف دیگر به جنگل سرسبز (هیل‌ویو) چشم‌انداز دارد، لذت ببرید.

در سالانگ اسنورکلینگ کنید

سالانگ به عنوان مرکز کوله‌گردی جزیره تیومان شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین روستاهای اینجاست. همچنین به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین مکان برای غواصی در جزیره در نظر گرفته می‌شود، زیرا می‌توانید به برخی از صخره‌های نزدیک شنا کنید، به این معنی که می‌توانید تعداد زیادی از زندگی دریایی را بدون نیاز به جسارت بیش از حد دور ببینید. اگر پرانرژی هستید، می‌توانید برای دیدن آبزیان به حومه جزیره مرجانی شنا کنید و در عصرها نیز می توانید از مهمانی‌های ساحلی که این روستا به آن شهرت دارد نهایت استفاده را ببرید.

ساحل میمون را کاوش کنید

ساحل میمون یکی از معروف‌ترین سواحل جزیره تیومان است و یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی در این جزیره، مسیری از ساحل میمون به خلیج میمون است. اگر در امتداد ساحل میمون قدم بزنید، مسیر پیاده روی منزوی را پیدا خواهید کرد که شما را به خلیج میمون می‌برد که به خودی خود ساحلی لذت بخش به شکل ساعت شنی است. هم ساحل و هم خلیج به خاطر فرصت‌های غواصی فوق‌العاده‌شان شناخته می‌شوند و وقتی بین شما دو نفر راه می‌روید، ممکن است با برخی از سیمان‌های معروف که این قسمت از جزیره تیومان نام‌گذاری شده‌اند، برخورد کنید.

 

تجربه هیجان‌انگیزترین تفریحات در مالزی

در گونونگ کاجانگ پیاده روی کنید

گونونگ کجانگ یا کوه کجانگ مرتفع‌ترین کوه جزیره تیومان است که تا ارتفاع ۱۰۳۸ متری در قله بالا می‌رود. این همچنین آن را به بلندترین قله جزیره در سواحل شبه جزیره مالزی تبدیل می‌کند و می‌توانید از کامپونگ پایا یا کامپونگ جوارا به سمت قله حرکت کنید. با این حال، هر مسیری را که انتخاب می‌کنید، بدانید که زمین چالش برانگیز است و باید یک راهنما استخدام کنید. حدود ۱۰ ساعت طول می کشد تا به قله برسید و برگردید، اما بسیاری از راهنماها به شما این فرصت را می‌دهند که یک شبه در جنگل کمپ بزنید که به شما این فرصت را می‌دهد که کمی سرعت خود را کاهش دهید و از تجربه لذت ببرید.

به قایقرانی در دریا بروید

همانطور که پیداست فعالیت‌های ورزش‌های آبی در جزیره تیومان فراوان است و یکی از آن‌ها کایاک سواری در دریا است. اگر از محلی‌ها بپرسید به شما می‌گویند که بهترین مکان برای انجام این کار در ساحل ABC است که می‌توانید یک کایاک دریایی اجاره کنید و روی آب پیاده شوید. بسیاری از بازدیدکنندگانی که کایاک را انتخاب می‌کنند، از این فرصت برای غواصی در سواحل جزیره تیومان نیز استفاده می‌کنند.

 

سفری جذاب به مالاکا، مالزی

۰۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران