آشنایی با جزیره صباح در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
آشنایی با جزیره صباح در مالزی

تور مالزی فرصت گردش و تفریح در جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی و تاریخی را برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد. چرا که این کشور به دلیل تاریخ پرفراز و نشیب و موقعیت جغرافیایی که دارد جاذبه‌های گردشگری متنوع و شرایط آب و هوایی بسیار خوبی برای توریست‌ها خواهد داشت. از جمله بهترین مکان‌هایی که اقامت و یا گردش در آن به مسافران مالزی پیشنهاد می‌شود جزیره صباح است. این جزیره با در بر داشتن سواحل بسیار بکر و زیبا و صخره‌های مرجانی مطمئنا مورد پسند هر توریستی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این جزیره زیبا و جاذبه‌های گردشگری آن شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معرفی جزیره صباح (Sabah Island)

جزیره صباح از جمله جزایر جذاب و دیدنی کشور مالزی است که با توجه به وسعت و جمعیت به عنوان دومین ایالت این کشور شناخته می‌شود. این جزیره زیبا به دلیل داشتن آب‌های نیلگون و زلال، جنگل‌های استوایی و سواحل خوش منظره یکی از زیباترین جزیره‌های مالزی است که بامحبوبیت گردشگران روبرو شده است. نکته جالب توجه این که جزیره صباح هم اکنون در اجاره شخص انگلیسی به نام دنت قرار دارد. زیبایی‌های این جزیره به قدری زیاد است که بسیاری از توریست‌ها آن را مکانی مشابه با جزایر مالدیو می‌دانند. 

از لحاظ مکان جغرافیایی جزیره صباح بین آب‌های دریای چین جنوبی و دریاهای سولو و سلبز قرار گرفته است. توریست‌هایی که این جزیره را برای گردش خود انتخاب می‌کنند می‌توانند در انواع هتل‌های لوکس و یا اقتصادی آن اقامت کرده و سفری به یادمامدنی را برای خود رقم بزنند. با استقبال توریست‌ها از سفر به این جزیره مالزی امکانات تفریحس و توریستی بسیاری در آن تعبیه شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به هتل‌های متنوع، مراکز خرید، سواحل زییا با چشم‌اندازهای منحصر به فرد، مراکز خرید و تفریحی گوناگون و موارد بسیار دیگر از این قبیل اشاره کرد. 

تاریخچه جزیره صباح

جزیره صباح در سمت شرقی کشور مالزی قرار گرفته و بخشی از جزیره بورنئو به حساب می‌آید. در گذشته به این مکان برنئوی شمالی گفته میشد. زمانی جزیره صباح تحت سلطه نیروهای انگلیسی بود. اما بعدها با خروج آن‌ها از خاک این کشور مالزی به کشوری مستقل تبدیل شد. به مرور زمان افراد مختلفی از قومیت‌های متنوع به این جزیزه زیبای مالزی مهاجرت کرده‌اند. به همین دلیل امروزه به مکانی با فرهنگ‌ها و مذهب‌های مختلف تبدیل شده است. به طوری که طبق آخرین آمارها گفته می‌شود حدود ۳۲ گروه مختلف قومی و مذهبی در جزیره صباح اقامت دارند.

 

معرفی پارک گونونگ مولو مالزی

جاذبه‌های گردشگری جزیره صباح

جزیره صباح دارای مکان‌های جذاب و دیدنی بسیار زیادی است که موفق شده‌اند توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب کنند. از جمله معروف‌ترین مکان‌ها که بازدید از آن‌ها را می‌توان به هر گردشگری توصیه کرد عبارتند از:

  • دهکده سنتی، مکانی فرهنگی و سنتی که در فاصله نیم ساعته از مرکز شعر قرار گرفته و دارای طبیعت و فرهنگ جذابی است.
  • پارک کینابالو، در ارتفاع ۱۵۸۵ متری از سطح دریا قرار گرفته و از لحاظ تاریخی و جغرافیایی ارزش و اهمیت بالایی دارد. طبق گفته تاریخ‌شناسان شکل‌گیری این مکان یک میلیون سال طول کشیده است.
  • پارک دریایی، از دیگر جاذبه‌های گردشگری است که بازدید از آن می‌تواند برای هر کسی جالب باشد. این مکان دارای مساحت تقریبی ۴۹۲۹ هکتار بوده و ۷۵ درصد آن را آب‌ها تشکیل می‌دهند. در صورتی که به تفریحات آبی مثل غواصی یا پیک نیک علاقه دارید بازدید از این مکان را حتما در تور مالزی جز برنامه‌های خود قرار دهید.
  • وتلند کروز، فرصتی بی‌نظیر برای بازدید از مناطق فوق‌العاده زیبا در مجاورت تالاب کینابالو است. همچنین می‌توانید از جنگل‌های حرا و گیاهان نادر استوایی در این محدوده دیدن کنید. تماشای غروب را در وتلند کروز هرگز فراموش نکنید.

 

طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز در پارک ملی پنانگ

شرایط آب و هوایی جزیره صباح

جزیره صباح از لحاظ دما و شرایط در دسته آب و هوای استوایی قرار دارد. به این صورت که دارای هوایی گرمسیری و مرطوب است. همچنین می‌توانید در این سفر گونه‌های گیاهی مربوط به مناطق استوایی را در آن مشاهده کنید. جزیزه صباح در اغلب روزهای سال گرم بود و زمستان‌هایی معتدل و نه چندان سرد را تجربه می‌کند. در حالت کلی این جزیره دارای دو فصل تابستان و باران‌های موسمی است. برای اینکه باران‌های موسمی در این منطقه باعث اذیت شما نشوند بهتر است تا ماه‌های تابستان را برای سفر به آن انتخاب کنید. 

 

طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

۰۵ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران