۱۰ تا از مهم ترین دریاچه های مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۱۰ تا از مهم ترین دریاچه های مالزی

مالزی با تنوع قومی، سواحل زیبا، آسمان خراش‌ها و آبشارها معروف‌ترین کشور در آسیای جنوب شرقی است. این خطه با ارائه تمام عناصر جذاب تعطیلات، از جمله دریاچه‌های شاعرانه، توجه تمامی مسافران را به سوی خود جلب می‌کند. حضور در این کشور و لذت بردن از منظره مسحورکننده مهم ترین دریاچه های مالزی، چشمان را اغنا کرده و حظ بصری بالایی را رقم می‌زند. این جاذبه‌های طبیعی، یکی از راه‌های کشف اکوسیستم‌های مالزی بوده و چه به دنبال ماجراجویی هستید یا از عاشقان طبیعت گردی و یا صرفا می‌خواهید یک فرار آرامش بخش را از استرس‌های زندگی روزمره تجربه کنید، این دریاچه‌ها شما را شگفت زده خواهند کرد.

 

دریاچه مرومیستیک در پارک ملی پنانگ

در ابتدای سفر مجازی‌مان به مهم ترین دریاچه های مالزی در سفر با تور پنانگ، سری می‌زنیم به دریاچه Meromictic. بطور کلی مرومیستیک، به دریاچه‌ای گفته می‌شود که دارای دو لایه آبی با چگالی و دمای متفاوت است که با هم مخلوط نمی‌شوند. به طور معمول، لایه پایینی شورتر از سطح بالایی است. از این پدیده نادر، فقط ۳ مورد در آسیا و یک مورد در مالزی وجود دارد که در پارک ملی پنانگ واقع شده است.

در اینجا، جریان نسبتا صاف و تقریبا آرامی را شاهد خواهید بود که فضایی عالی را برای استراحت و ریلکس کردن رقم می‌زنند. بعلاوه در این حوالی، غرفه‌ها و مغازه‌هایی وجود دارند که غذا و سایر اجناس توریستی را بعنوان سوغاتی به فروش می‌رسانند. همچنین، تعدادی مسیر جنگلی بارانی استوایی در این محدوده به چشم می خورند که برای پیاده روی ایده آلند.

عکس: travel2penang.wordpress.com

 

دریاچه چینی در مالزی

دریاچه Chini، بعنوان بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین این کشور و از مهم ترین دریاچه های مالزی به شمار می‌آید. اینجا هنوز برای جهان ناشناخته مانده، با اینحال مسافران تور مالزی که به دنبال آرامش هستند، این مکان را پیدا می‌کنند. بعلاوه، چندین ریزورت در این حوالی وجود دارند که می‌توانید در آنها اقامت داشته باشید و از تماشای دریاچه و آفتاب گرفتن در این محدوده لذت ببرید.  

گفتنی است دریاچه چینی، در حدود ۱۰۰ کیلومتری کوانتان، در ساحل راست رودخانه پاهنگ، در منطقه وحشی سرسبز استوایی واقع شده و با مساحتی بالغ بر ۱۲۵۶۵ هکتار، دومین دریاچه طبیعی بزرگ در این کشور محسوب می‌شود.

این دریاچه دلربا در میان مهم ترین دریاچه های مالزی، از زیبایی طبیعی بی پایان و فریبنده و محیطی وسیع و آرام بهره مند است. بعلاوه، دارای منابع بیولوژیکی فراوانی است که در آن ۱۳۸ گونه فلور و حدود ۳۰۰ گونه از مهره داران غیر آبزی یافت شده‌اند. این سیستم آبی، همچنین دارای پوشش گیاهی متعدد آبزی و ۱۴۴ گونه ماهی آب شیرین است. از طرفی، افسانه‌ها حاکی از این هستند که دریاچه، محل یک شهر باستانی خمر بوده که اکنون کاملا زیر آب رفته و توسط هیولاهای ماورایی محافظت می‌شود.

جالب است بدانید این دریاچه، نقطه اتصال ۱۲ دریاچه دیگر است و بازدیدکنندگان می‌توانند با قایق سواری، این ۱۲ دریاچه را کشف کرده و از سکونتگاه اورنگ اصلی در روستای Puput دیدن کنند. در این روستا نیز، می‌توانید از خرید سوغاتی‌هایی نظیر شانه و گردنبند ساخته شده از بامبو و غیره لذت ببرید.

همچنین در این فضا که از مهم ترین دریاچه های مالزی است، درختان استوایی غول پیکر و مسحورکننده و انبوهی از گل‌های نیلوفر که در اطراف دریاچه شکوفا شده‌اند، حظ بصری بالایی را به مخاطبان هدیه می‌دهند. بعلاوه، مکان‌های کمپینگ برای کسانی که دوست دارند در فضای باز اقامت کنند نیز وجود دارند.

ضمن اینکه ماهیگیری، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در دریاچه چینی بوده و بهترین زمان برای این کار، بین نوامبر تا ژانویه است که فصول بارانی هستند و در این زمان‌ها، حجم دریاچه افزایش می‌یابد. و البته اگر به دنبال فعالیت‌های ماجراجویانه در فضای باز هستید، از کوه چینی غافل نشوید. گفتنی است برای صعود به قله، به ۱ روز کامل نیاز دارید و پس از رسیدن، باید یک شب بمانید و روز بعد برگردید. در این رابطه، لازم است وسایل کمپینگ سبک، غذاها و لباس گرم همراه داشته باشید.

 

بهترین نقاط کوالالامپور برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

عکس: pahangtourism.org.my

 

دریاچه تاسیک بیرو سری کوندانگ

در فهرست مهم ترین دریاچه های مالزی، به Tasik Biru Seri Kundang برمی‌خوریم که در منطقه سلانگور مالزی واقع شده است. اینجا به دریاچه آبی نیز شهرت دارد و در میان مسافران، خصوصا برای وقت گذرانی‌های آخر هفته‌ها بسیار محبوبیت دارد. زیرا بسیاری از فعالیت‌های تفریحی و ورزش‌های آبی نظیر جت اسکی و قایقرانی را ارائه می‌دهد. بعلاوه در نزدیکی دریاچه، رستوران‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آنها، از دورهمی با عزیزانتان لذت ببرید. در کل این دریاچه، در حال حاضر برای تفریح و سکونت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است این مکان که از مهم ترین دریاچه های مالزی به شمار می‌آید، در ژئوپارک گومباک-هولو لنگات واقع شده که در تامان تاسیک بیرو قرار دارد و از ارزش‌های علمی، تفریحی، زیبایی شناختی و میراث فرهنگی برخوردار است.

این محدوده همچنین، دارای یک معدن قلع متروکه است که کانی‌های قلع را در طول دوره تکتونیکی تولید می‌کرد. انبوهی از رسوبات کواترنر در سواحل دریاچه وجود دارند که از ماسه و سنگریزه‌های گرد، با اندازه های مختلف تشکیل شده‌اند.

عکس: xtvt.com.my

 

دریاچه کنیر در مالزی

دریاچه Kenyir که یکی از بزرگ‌ترین و مهم ترین دریاچه های مالزی است، در حقیقت دریاچه‌ای مصنوعی است که به بهشت ماهیان آب شیرین نیز شهرت دارد و در میان حیات وحش شگفت انگیزی واقع شده است. بعلاوه این دریاچه، ترکیبی از آب و هوای دلپذیر و غارهای مختلف را در چنته دارد که ارزش کاوش دارند. همچنین تعداد زیادی ریزورت زیبا و راحت در این حوالی شکل گرفته‌اند تا اقامتی خاطره انگیز را از این تعطیلات، برای مخاطبانشان به ارمغان بیاورند.  

گفتنی است این دریاچه، بیش از ۲۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای آب شفافی است که برای شنا، ماهیگیری و ورزش‌های آبی مناسب است. همچنین این مکان زیبا در جنگل‌های سرسبز ترنگانو، امکانات فعالیت‌های متنوعی را برای کسانی که عاشق ماجراجویی و طبیعت گردی هستند فراهم می‌کند. در این رابطه، می‌توانید از جنگل نوردی و تماشای پرندگان لذت ببرید. همچنین جزایر متعددی در محدوده دریاچه به چشم می‌خورند و هر کدام، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند آن‌ها را کشف کنند.

 

طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز در پارک ملی پنانگ

عکس: uth133011.blogspot.com

 

دریاچه تیماه تاسوح مالزی

دریاچه Timah Tasoh که در پرلیس مالزی واقع شده، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری و از مهم ترین دریاچه های مالزی و مقصد پرندگان مهاجر به شمار می‌آید. این دریاچه ساخته دست بشر که در میان تپه‌های سرسبز قرار دارد، واحه‌ای آرام برای مسافرانی است که از زندگی پرمشغله شهر خسته شده‌اند و نیاز به تجدید قوا دارند.

بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن لذت بردن از مناظر خیره کننده، از فعالیت‌هایی مانند قایق سواری، ماهیگیری و پیک نیک لذت ببرند. بعلاوه دریاچه تیمه تاسوح، به دلیل برخورداری از آب‌های شفاف، برای شنا و ورزش‌های آبی نیز محبوبیت دارد.

همچنین منطقه اطراف، دارای انواع فروشندگان غذاهای محلی است که اینجا را به مقصدی عالی برای سفری یک روزه با خانواده و دوستان بدل می‌کنند.

عکس: news.icstravelgroup.com

 

دریاچه برا در مالزی

دریاچه Bera در پاهانگ، بزرگ‌ترین و از مهم ترین دریاچه های مالزی بوده و به خاطر جانوران متنوعش، شهرتی جهانی دارد. بعلاوه این دریاچه، یکی از بزرگ‌ترین باتلاق‌های آب شیرین طبیعی در کشور است و می‌توانید زیبایی دست نخورده طبیعت مالزی را با جزایر کوچکی که در مرکز و کناره‌های دریاچه ظاهر می‌شوند، کشف کنید.

این دریاچه طبیعی محافظت شده، زیستگاه چندین لاک پشت غول پیکر مالایی، پیتون، پرنده و خزندگان در حال انقراض است و سفری پرماجرا را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. به طور دقیق، بیش از ۲۰۰ گونه پرنده در اینجا زندگی می‌کنند، به همراه ۵۰ نوع پستاندار دیگر و ۹۴ گونه ماهی.

جالب است بدانید این دریاچه که در لیست مهم ترین دریاچه های مالزی جای دارد، برای فعالیت‌های آبی نظیر کایاک سواری و قایق‌سواری ایده آل است.

بعلاوه بازدیدکنندگان، با مردم محلی آشنا می‌شوند و به راحتی می‌توانند از داستان‌های شگفت انگیز این دریاچه مطلع شوند. بنابراین اگر به فرهنگ مردم محلی ساکن در اطراف دریاچه برا علاقمند هستید، می‌توانید در برنامه اقامتی که در دریاچه برا ارائه می‌شود نیز شرکت کنید. قبیله محلی - Semalai - بسیار خوش برخورد بوده و به شما در یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ، سنت و سبک زندگی‌شان کمک کند. و هنگامی که دریاچه برا را ترک می‌کنید، تعجب خواهید کرد که برخی از مهارت‌های ارزشمند مردمان محلی مانند بافت برگ پاندان، ماهیگیری و درست کردن غذاهای محلی خوشمزه و همچنین روش‌های موثر متفاوت برداشت را در این منطقه به دست آورده‌اید!

عکس: tripadvisor.com

 

دریاچه پوتراجایا در مالزی

Putrajaya یک باغ شهر محبوب است که به دلیل معماری باشکوه، پل پوترا و دریاچه زیبای پوترا، یکی از جاذبه‌های گردشگری برتر مالزی به شمار می‌آید. و اما دریاچه پوتراجایا که در قلب این شهر قرار دارد، زیباترین گزینه در میان مهم ترین دریاچه های مالزی است و می‌توان برای تفریحات و ورزش های آبی از این مکان دیدن کرد.

جالب است بدانید در طول سالیان، این دریاچه به مرکز مهمی برای بسیاری از فعالیت‌های بین‌المللی ورزش‌های آبی بدل شده است، از جمله: مسابقات قهرمانی جهانی قایق‌های موتوری F1 در سال ۲۰۰۴، مسابقات قهرمانی قایقرانی آسیا در سال ۲۰۰۵، مسابقات ردبول ایر در سال ۲۰۱۴ و غیره.

البته این دریاچه که از مساحتی بالغ بر ۶۵۰ هکتار برخوردار است، بعنوان یک سیستم خنک کننده طبیعی برای این منطقه کاربری دارد، به ویژه در ماه‌های خشک‌تر سال. همچنین با وجود اتصال شهرهای مختلف همسایه به پوتراجایا، این دریاچه مسیر تجاری بهتری را امکان پذیر می‌کند. از طرفی مسجد معروف پوترا و بنای یادبود هزاره در سواحل دریاچه، با جذابیت خودنمایی می‌کنند.

 

بدون دانستن این قوانین به مالزی سفر نکنید!

عکس: malaysia.travel

 

دریاچه چندروه در مالزی

آیا به این فکر کرده‌اید که در سفر با تور مالزی، یک آخر هفته را به ماهیگیری اختصاص دهید؟ اگر بله، باید بگوییم Chenderoh یک دریاچه طبیعی در پراک مالزی بوده و مکان مناسبی برای گذراندن ماهیگیری آخر هفته همراه با خانواده است. این دریاچه که از مهم ترین دریاچه های مالزی محسوب می‌شود، بعنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گشت و گذار، رستوران‌های زیادی را در اطرافش داراست که غذاهای محلی خوشمزه را سرو می‌کنند. بعلاوه این دریاچه، در نزدیکی شهر سلطنتی کوالا کانگسار و سایت باستان شناسی لنگگونگ قرار دارد.

گفتنی است دریاچه چندرو در دهه ۱۹۲۰، در دوران استعمار، زمانی که توسعه شدید در مالزی در حال وقوع بود، ساخته شد. و سد چندروه نیز، نیروی آبی قدرتمند مورد نیاز را برای تغذیه شهر ایپوه و معادن قلع آن تولید کرد.

دریاچه آنقدر قدیمی است که توده‌های چوبی غرق ‌شده ناپدید شده‌اند، مگر کنده‌های سرسختی که درست زیر سطح آب قرار دارند. و آب در حال حاضر پناهگاه برای آبزیان، به ویژه ماهی‌ها است. خصوصا اینجا، به خاطر ماهی‌های کوچک مانند لوماه و لامپام شهرت دارد.

عکس: en.tripadvisor.com.hk

 

دریاچه تمنگگور در مالزی

Temenggor، دریاچه‌ای دست ساز و از مهم ترین دریاچه های مالزی است که در نزدیکی جزیره باندینگ واقع شده و فضایی با جاذبه توریستی بالا برای مسافران تور مالزی به شمار می‌آید. بازدیدکنندگان می‌توانند در اینجا ریلکس کنند، قایق سواری کرده و به ماهیگیری بپردازند و یا از فضای آرامش بخش آن لذت ببرند.

این گستره وسیع آبی که به دریاچه Temenggor شهرت دارد، بیش از ۱۵۰۰۰ هکتار وسعت داشته و مناظر خیره کننده‌ای از کوه‌ها و جنگل‌های اطراف را به رخ می‌کشد. این مکان، همچنین زیستگاه گیاهان و جانوران مختلف مانند ببر نادر مالزیایی و گیبون سفید دست و چندین گونه ماهی مانند Toman، Kelah، Sebarau و Baung است.

اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، این حوالی مقصد مناسبی برای جنگل نوردی، تماشای پرندگان و حتی کمپینگ است. همچنین این دریاچه، مقصدی محبوب برای اکوتوریسم بوده و تلاش‌های بسیاری برای حفظ زیبایی طبیعی آن انجام می‌شوند.

 

تفریحات رایگان در لنکاوی

عکس: goingplaces.malaysiaairlines.com

 

دریاچه آینه آسمان مالزی

در آخر اگر به دنبال فرار از شهر و رسیدن به جایی آرامش بخش و زیبا هستید، بهتر است خود را به دریاچه Sky Mirror در شاه عالم سلانگور برسانید که از مهم ترین دریاچه های مالزی به شمار می‌آید.

این دریاچه همانطور که از نامش پیداست، به خاطر آب‌های شفاف و آیینه مانندش شهرت دارد که منعکس کننده فضای سبز اطراف و آسمان آبی هستند. بنابراین فرصت‌های عکاسی منحصر به فردی ارائه می‌دهد. همچنین زیستگاه بسیاری از موجودات دریایی، از جمله صدف دریایی و بچه ماهی است که به وفور در ماسه‌ها پراکنده شده‌اند.

گفتنی است این دریاچه که جزو مهم ترین دریاچه های مالزی است، در داخل باغ گیاهشناسی زیبای تامان بوتانی نگارا واقع شده و این حوالی برای قدم زدن یا پیک نیک با دوستان و خانواده ایده آل است. بازدیدکنندگان، همچنین می‌توانند یک قایق پارویی برای گشت و گذار در دریاچه و لذت بردن از محیط آرام آن کرایه کنند. ازطرفی، دریاچه آینه با مسیرهای پیاده‌روی فراوان، مسیرهای دوچرخه ‌سواری و امکانات فعالیت‌ در فضای باز، مخاطبانش را به وجد می‌آورد. و نزدیکی آن به شهر، شرایط مناسبی برای سفری یک روزه و تعطیلات آخر هفته را رقم می‌زند.

در نهایت سفر از اسکله تا ساحل Sky Mirror تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و در سفر رفت و برگشت، ممکن است حتی خوش شانس باشید و دلفین صورتی را نیز ببینید! و البته توصیه می‌کنیم قبل از ساعت ۱۱ خود را به اینجا برسانید که هوا هنوز گرم نشده است.

عکس: nomadenstory.de

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۲ مهر ۱۴۰۳

نظرات کاربران