اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در مالزی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری مالزی
اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در مالزی: قسمت اول

مالزی باشکوه و زیبا! اینجا یک دیگ ذوب آسیایی از مناظر و طبیعت بی بدیل است. در سفر به این کشور، انبوهی از تصاویر جذاب دست از سرتان برنخواهند داشت و صدایی مرتب در مغزتان شما را تشویق می‌کند تا هر آنچه می‌بینید را با دوربینتان ثبت کنید. مالزی نه تنها به دلیل ترکیب فرهنگ مالایی، چینی، هندی و اروپایی، بلکه به خاطر محیط‌های خیره کننده‌اش نیز شهرت دارد. از سواحل و جنگل‌های بارانی مالزی گرفته تا ساختمان‌های استعماری و آسمان خراش‌های غول پیکر و باشکوه، در این خطه به استقبال گردشگران می‌آیند و سفری خاطره‌انگیز را در قلب و روحشان حک می‌کنند.  

بدون شک اگر اینستاگرامر هستید و همیشه دغدغه جلب مخاطب برای پیج شبکه اجتماعی‌تان را دارید، سفر با تور مالزی می‌تواند شما را تا حد زیادی در این رابطه به آرامش برساند.‌ به طوری که تا مدتهای مدید، تصاویری جذاب برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید.

 

پل سالوما در کوالالامپور مالزی (Saloma Bridge)

این جاذبه جدید اینستاگرامی، در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد. بنابراین، گردشگران خارجی احتمالا چیز زیادی در مورد آن نشنیده‌اند.

نام پل سالوما یا سالوما لینک، از نام خواننده و هنرپیشه افسانه‌ای مالزی الهام گرفته شده است. این پل، ۶۹ متر طول دارد و کامپونگ بارو را به کی ال سی سی متصل می‌کند. این اثر از Lorong Raja Muda 3، که در نزدیکی ایستگاه LRT کامپونگ بارو است، شروع می‌شود و در جالان سالوما به پایان می‌رسد. این پل بر فراز رودخانه کلانگ و جاده‌ها گسترده شده و همچنین یک مسیر برای عبور دوچرخه‌ها و یک مسیر برای بالا بردن دوچرخه‌ها از پله‌ها و یک آسانسور در اینجا درنظر گرفته شده‌اند.

اگر می‌خواهید از این اثر باشکوه دیدن کنید، قویا توصیه می‌کنیم که عصرهنگام را برای این امر اختصاص دهید. زیرا در این زمان، پل با المان‌های رنگی نورپردازی روشن می‌شود و مکانی جذاب را برای ثبت تصاویر اینستاگرامی رقم می‌زند.

 

موقعیت: Lorong Raja Muda Musa 3, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

لامان سنی ۷ در سلانگور مالزی (Laman Seni 7)

اگر برای دیدن هنرهای خیابانی در طول سفرتان به تور مالزی به پنانگ نمی‌روید، اما توصیه می‌کنیم از این آثار جذاب در لامان سنی ۷ در سلانگور غافل نشوید. این گزینه‌های اینستاگرامی بی نظیر، بسیاری از کوچه‌های پس‌کوچه این منطقه را پوشانده‌اند. می‌شود گفت حداقل ۳۰ اثر هنری وجود دارند که پس‌زمینه ای ایده‌آل برای پیجتان محسوب می‌شوند. و این بدان معنی است که فرصت‌های زیادی برای عکس گرفتن از لوکیشن‌هایی را در اختیار خواهید داشت که مدت‌ها دنبالشان بودید. و همه اینها، به لطف استودیو KHZNH میسر شده که این آثار را از طریق یک مسابقه هنری مدیریت کرده است!

لامان سنی ۷، بیشتر یک راز محلی است تا یک مکان توریستی. بنابراین شما با ازدحام و شلوغی در این محدوده‌ها مواجه نخواهید شد. جالب است بدانید این آثار هنری، همگی بر اساس تفسیر موضوعات اجتماعی خلق شده‌اند و این حوالی، از نقاطی است که هنر خیابانی کاملا قانونی و اخلاقی را در خود جای داده است.

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در مالزی

موقعیت: Jalan Plumbum R7/R, Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor

 

پانتای کوک در کداه مالزی (Pantai Kok)

آن عکس‌های ساحلی که در کارت پستال‌ها می بینید و آرزو دارید از نزدیک شاهدشان باشید را به یاد آورید. انبوهی از درختان نخل فراوان، آب‌های نیلگون زیبا، شن‌های سفید و عاری از ازدحام جمعیت؟ بسیار خوب! اگر این همان صحنه‌ای است که رویایش را دارید، پس Pantai Kok قطعا مکانی شاعرانه برای شما و عشق زندگی‌تان به شمار می‌آید!

این ساحل کوچک که در جزیره لنکاوی قرار دارد، کمی پنهان‌تر از سایر سواحل است. اما زیبایی آن مثال زدنی است و البته دسترسی به این ساحل، چندان سخت نیست. بنابراین وقت آن است که در سفر با تور مالزی، از عکاسی سبک شخصی‌تان در اینجا لذت ببرید!

پانتای کوک، چیزی بیش از مناظر خیره کننده به مخاطبانش هدیه می‌دهد. آب کم عمق و شفاف است، بنابراین می‌توانید از شنایی لذت بخش برخوردار شوید و وقتی گرسنه هستید، خوراکی‌ها و اسنک‌های لذیذ را از کانتیر فروش غذا که معمولا در اینجا توقف دارد خریداری نمایید.

موقعیت: 07000Langkawi, Kedah

 

دیتاران مردکا در مالزی (Dataran Merdeka)

دیتاران مردکا (به معنای واقعی کلمه به میدان استقلال ترجمه شده است)، میدان نمادینی است که در آن پرچم مالزی به جای پرچم بریتانیا، برای اولین بار در ۳۰ اوت ۱۹۵۷ برافراشته شد. هر مالزیایی، یک ویدیوی سیاه و سفید مبهم از اولین نخست وزیر خود، تونکو عبدالرحمن، دیده است که شعار "مردکا!" سر داده و این همان میدانی است که این اتفاق در آن رخ داده است.

خوب برای شروع، می‌توانید از اینجا یک خط افق بسیار تمیز (که شامل برج KL نیز می‌شود!) را شاهد باشید. همچنین ساختمان زیبای سلطان عبدالصمد، درست روبروی این برج قرار دارد و اگر می‌خواهید عکس‌های توریستی جذاب بگیرید، بهتر است بنای یادبود "I ❤️ KL" در سمت راست میدان را هم فراموش نکنید.

در ضمن توصیه می‌کنیم تا زمانی که در این حوالی مشغول گشت و گذار هستید، حتما سری هم به Galeri کوالالامپور بزنید. در اینجا، یک با نمایش نورپردازی بسیار جالب از تمام دره کلانگ و همچنین چندین نمایشگر هنری مواجه خواهید شد و با هزینه ورودی ۵ رینگیت، می‌توانید از این جاذبه بی‌نظیر دیدن کنید و عکس‌های شگفت‌انگیز اینستاگرامی بگیرید.

 

گشت و گذاری خانوادگی در پنانگ مالزی

موقعیت: Jalan Raja, Kuala Lumpur City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

 

شالیزار سکینچان در سلانگور مالزی (Sekinchan Paddy Field)

این شالیزار باشکوه تا جایی که چشم کار می‌کند، سرشار از رنگ‌های سبز و زرد طلایی است و حتی در روزهای ابری نیز از زیبایی چیزی کم ندارد. در واقع این فضای ۴ فصل، در هر زمانی جذابیت‌های باشکوهی برای ارائه در چنته دارد. به خصوص هنگام غروب، حسی ماورایی را به مخاطبانش از این همه عظمت و زیبایی هدیه می‌دهد.

صادقانه بگوییم اگر گذرتان به اینجا بیفتد، تمام روز را در شالیزار خواهید گذراند و دلتان نمی‌آید این مکان را ترک کنید. می‌توانید در صورت تمایل، به دوچرخه‌ سواری و پیاد ه‌روی بپردازید و ازز این فضای دنج و آرامش بخش و ثبت عکس‌های جذاب نهایت لذت را ببرید. البته فقط وقتی از مسیر منحرف می‌شوید، مراقب مارها باشید.

موقعیت: Jalan Parit 6, 45400 Sekinchan, Selangor

 

شهر مالاکا در مالزی (Malacca City)

ساختمان‌های شهر مالاکا در مالزی با توجه به اهمیت تاریخی‌شان و برای حفظ احساس قدیمی و کلاسیک، به خوبی نگهداری شده‌اند. در واقع باید گفت اینجا، یکی از سایت‌هایی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و هیچ کس اجازه ندارد خرابی و آسیبی به هیچ قسمتی از آن وارد کند.

اگر به دنبال لوکیشن‌های عکاسی هستید، گزینه‌های بسیاری را در این منطقه شاهد خواهید بود. به ویژه هنر خیابانی در ساختمان‌های کنار رودخانه، ساختمان‌های رنگارنگ در خیابان Jonker  و دیوارهای قرمز جذاب در میدان Windmill Dutch و Stadthuys . بعلاوه ریکشاهای کوچک و بامزه‌ای را در اینجا خواهید یافت که در سراسر شهر می‌چرخند و یک وسیله حمل و نقل سرگرم کننده محسوب می‌شوند و می‌توانید با آنها نیز عکس‌هایی به یادماندنی بگیرید. حقیقتش این است که تصاویر همه چیز در اینجا ارزش ثبت کردن دارند و حتی غذاهایی که می‌خورید و از رنگ‌ها و تزئیناتی جالب توجه برخوردارند و یا پل‌هایی زیبا که از آنها عبور می‌کنید!

 

راهنمای خرید سیم کارت در مالزی

موقعیت: Malacca City, Malacca

 

انتوپیا در پنانگ مالزی (Entopia)

وقتی در فیلم‌ها و کارتون‌ها، شخصیت داستان رویای واقعا دوست داشتنی می‌بیند، همیشه پروانه‌هایی نیز در اطرافش به چشم می‌خورند. این رویا اغلب در یک آرمانشهر آرام و طبیعی اتفاق می‌افتد که در آن فضای سبز و گل‌های زیادی وجود دارند و همه چیز فقط درخشان و شگفت انگیز است. و قطعا پروانه‌های رنگارنگ، به این فضای شاعرانه و تخیلی دامن می‌زنند.

اگر دوست دارید در عالم واقعیت چنین محیطی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پنانگ، حتما سری بزنید به باغ پروانه اتوپیا تا این آرزویتان به نحوی شگفت انگیز تحقق یابد.

این گلخانه معاصر، مملو از پروانه های زنده و البته سایر حشرات و برخی موجودات دیگر است که زندگی روزمره‌شان را در میان انبوهی از گیاهان سپری می‌کنند. اینجا در واقع، یک پناهگاه امن برای این موجودات کوچک ظریف و دوست داشتنی است و هزاران پروانه را شاهد خواهید بود که اطرافتان در حال پرواز هستند!

اگر از علاقمندان به جانورشناسی هستید، فعالیت‌های آموزشی نیز در این باغ ترتیب داده می‌شوند مانند نحوه تعامل با خزندگان، مشاهده اولین پرواز پروانه‌هایی که به تازگی سر از پیله درآورده‌اند و حتی رژه حشرات!

و البته، از آنجایی که اینجا یک ذخیره‌گاه طبیعی است، نباید گل‌ها را بچینید یا برای موجودات مزاحم ایجاد کنید. قول می‌دهیم بدون اینکه لازم باشد به چیزی دست بزنید، بتوانید عکس‌های بی نظیر اینستاگرامی برای پیجتان بگیرید و فالوورهایتان را غافلگیر نمایید.

اینجا یکی از بهترین باغ‌ها و پارک‌ها در مالزی به شمار می‌رود. گفتنی است ساعت کاری این مرکز در تمام ایام هفته، از ۹ صبح تا ۱۹ است. هر چند که آخرین مهلت برای ورود و خرید بلیط، ساعت ۱۷:۳۰ است. بعلاوه هزینه ورودی برای بزرگسالان ۶۵ رینگیت، برای کودکان ۴-۱۲ سال ۴۵ رینگیت، برای سالمندان بالای ۶۰ سال ۴۵ رینگیت و برای بازدیدهای خانوادگی (۲ بزرگسال و ۲ کودک / سالمندان) ۱۷۵ رینگیت است.

 

تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور

موقعیت: 830,Jalan Teluk Bahang, Teluk Bahang, Pulau Pinang 11050

 

مزرعه چای بوه و کمرون هایلند در پاهانگ مالزی (Boh Tea Estate , Cameron Highlands)

اینجا را با تپه‌های سرسبز و صدای موسیقی می‌توان توصیف کرد که شبیه تصاویری از فیلم‌های اتریشی هستند. و مانند بسیاری از نقاط اینستاگرامی مالزی، این محدوده نیز برای ثبت تصاویری بداهه با پس زمینه‌ای از طبیعت بی بدیل ایده آل است.  

 کامرون هایلندز همچنین به خاطر مزارع توت فرنگی، بازارها، مزارع اسطوخودوس و جنگل خزه‌ای نیز شهرت دارد. و بسیاری از مردمان محلی برای فرار از گرما و شلوغی های شهر، دوست دارند به این فضای خنک و جذاب فرار کنند.

موقعیت: Boh Road Habu, 39200 Ringlet, Pahang

 

مسجد پوترا، پوتراجایا در مالزی (Putra Mosque)

طرفدار هنر معماری باشید یا نباشید، در هر صورت مسجد پوترا قطعا شما را جذب خواهد کرد و اینجا مکانی است که باید با یک دوربین خوب باید از آن دیدن کنید. البته معماری اینجا خیلی پرزرق و برق نیست و رانندگی تا پوتراجایا نیز می‌تواند خسته‌کننده باشد. اما هنگامی که پا در این شاهکار هنرمندانه بگذارید، درمی‌یابید که ارزشش را داشته است.

اینجا یکی از آن مکان‌هایی است که به قدری خیره کننده است که گرفتن عکس بد از آن سخت است. و تنوع به قدری بالاست که تقریبا، هیچ دو عکسی در اینجا شبیه هم نیستند. تاثیرات معماری مراکشی، بغدادی و مالزی در هماهنگی کامل با یکدیگر بوده تا این مسجد را به اثری باشکوه بدل کنند.

و نگران نباشید، برای ورود لازم نیست مسلمان باشید. فقط توجه داشته باشید که اکثر مساجد در مالزی، شما را ملزم به پوشیدن لباس مناسب می‌کنند. برخی حتی در ورودی، به زنان روسری می‌دهند تا سر و رویشان را بپوشانند.

 

بهترین کافه‌های حلال در پنانگ

آدرس: Persiaran Persekutuan, Presint 1, 62502 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya

 

موزه واندرفود در پنانگ مالزی (Wonderfood Museum)

اگر به دنبال جاذبه‌ای عجیب و غریب برای عکس گرفتن می‌گردید، توصیه می‌کنیم در سفر به پنانگ حتما سری بزنید به این موزه معاصر که ماکت‌هایی غول پیکر از انواع غذاها را همراه با تاریخچه آنها ارائه می‌دهند. این موزه که در  راستای "جشن گرفتن میراث غذایی پنانگ" شکل گرفته است،  فرصت‌های عکاسی قابل توجهی را در اختیار مخاطبان، خصوصا علاقمندان به شکم گردی قرار می‌دهد. موزه غذاهای عجیب شهر پنانگ مکانی عالی، برای تحریک اشتها در بین وعده‌های غذایی است! در واقع ممکن است پس از ترک این موزه، با این مشکل مواجه شوید که حس می‌کنید می‌خواهید همه چیز را بخورید!

آدرس: 49,Lebuh Pantai, George Town, 10200 George Town, Pulau Pinang

 

در این مقاله، سفری مجازی و جذاب را به برخی از اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در مالزی آغاز کردیم. اما ساده لوحانه است اگر فکر کنیم زیبایی‌های این خطه پهناور و جذاب، به همین جا خلاصه می‌شوند. اگر موافقید، همراه ما این سفر را در مقاله بعدی نیز ادامه دهید تا سری بزنیم به برخی دیگر از گزینه‌های مثال زدنی و باشکوه این منطقه از کره زمین.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران