شگفتی‌های طبیعت مالزی (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری مالزی
شگفتی‌های طبیعت مالزی (بخش اول)

برای آن‌هایی که اهل سفر به مناطق طبیعی زیبا هستند، تور مالزی همچون بهشتی است که شما می‌توانید در هر گوشه‌اش یک جاذبه‌ی کم‌نظیر را پیدا کنید. از سواحل استثنایی تا جنگل‌های بارانی باستانی، این کشور پر شده از زیبایی‌های حیرت‌انگیز.

در مالزی بیش از ۱۵ هزار نوع گیاه منحصر به فرد در جنگل‌های بارانی ۱۳۰ میلیون ساله رشد کرده‌اند و مامن حیوانات مختلفی هستند که بعضی از آن‌ها مختلف به این کشورند. مرجان‌های آبی بی‌انتها، میلیون‌ها میلیون آبزی رنگارنگ را در خود دارند و جزایر کوچک و بزرگ، آب‌های این کشور را پر کرده‌اند. اگر می‌خواهید به چنین کشوری سفر کنید و طبیعت زیبا آن را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم حتما نگاهی به محل‌های مختلفی که در این دو نوشته برایتان گردآوری کرده‌ایم، بندازید.

 

تماشای حیات وحش در مسیرهای جنگلی

جنگل‌های بارانی بخش زیادی از مساحت این کشور سرسبز را به خود اختصاص داده‌اند و شما می‌توانید در سفر به مالزی، مسیرهای دیدنی در دل این جنگل‌ها را مشاهده کنید که شما را به زیبایی‌های طبیعی و همچنین تماشای حیات وحش می‌کشاند. بعضی از این مسیرها، تنها چند دقیقه از شهر دور هستند و نیاز نیست برای رسیدن به آن‌ها یک روز کامل صرف کنید. جاهایی مثل پارک جنگلی کوالالامپور خیلی نزدیک به پایتخت است و در تور پنانگ نیز می‌توانید به پارک ملی این شهر مراجعه کنید. پارک ملی کوچینگ پاکو نیز نمونه‌ی خوبی برای این مهم است. اما اگر اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ در‌ه‌ی دانوم یا Maliau Basin بروید که از زیباترین مسیرهای جنگلی در کشور محسوب می‌شوند.

 

۸ مکان عالی برای لذت بردن از طبیعت در پنانگ

یک روز را پارک‌های ملی مالزی بگذرانید

مالزی در مجموع ۲۵ پارک ملی دارد که در واقع محل‌های طبیعی حفاظت شده هستند و حیوانات مختلف در آن‌ها آزادانه زندگی می‌کنند. یکی از بهترین کارهایی که در طول سفر خود به مالزی می‌توانید انجام دهید، دور شدن از محیط شلوغ شهری و گذراندن یک روز خود در پارک‌های ملی مالزی است. پارک‌های ملی مثل تامان نگارا، ماتانگ و کینابالو از معروف‌ترین‌ها در مالزی محسوب می‌شوند.

 

تماشای معروف‌ترین گل مالزی

گل ارکیده یکی از نمادهای مالزی محسوب می‌شود. این گل گرم‌سیری رنگی جذاب به سبزی جنگل‌های این کشور داده. اما نکته‌ی جالب در مورد مالزی، وجود ۸۰۰ نوع ارکیده مختلف در جنگل‌های بارانی و بیش از ۲۵۰۰ نوع در بخش بورنئو این کشور است. تقریبا به هر جنگلی از مالزی که پا بگذارید می‌توانید نوع خاصی از این گل را دیده و با آن عکس بگیرید.

 

معرفی ۸ مکان رویایی در پنانگ

جزیره گردی در مالزی

کافی‌ست بدانید که در مالزی، بیش از ۹۰۰ جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد. به همین دلیل که ما همیشه به گردشگرانی که به تور لنکاوی یا پنانگ می‌روند، پیشنهاد می‌کنیم گشت و گذار آبی و جزیره گردی را حتما در برنامه‌های خوب قرار دهید. در میان این جزایر، بخش‌های محافظت شده‌ی فوق‌العاده جذابی همچون پارک دریایی عبدالرحمان یا جزیره سپیدان وجود دارد که دنیای از زیبایی‌ها و اکوسیستم‌های کوچک مختص به خود را دارا هستند. در واقع جزایر مالزی، خود بخش بزرگی از وظیفه‌ی جذب گردشگر را به عهده دارند، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به جزایر کم‌تر شلوغ و متفاوت در این کشور بروید تا زیبایی واقعی مالزی را تماشا کنید.

تماشای گل‌های گوشت‌خوار مالزی

گیاهانی که حشرات و حیوانات کوچک را می‌خورند نیز بخشی از طبیعت محسوب می‌شوند و گاهی اتفاقا چهره‌ی زیبایی به جنگل‌ها می‌دهند. برای آن‌هایی که اهل تماشای گل‌ها و گیاهان هستند و قصد رفتن به تور مالزی را دارند این نوید را می‌دهیم که بیش از ۵۰ گونه از این گل‌های خاص، در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در مالزی وجود دارد که حتما در طبیعت‌گردی به آن‌ها بر خواهید خورد. مخصوصا اگر به پارک ملی کینابالو یا گونوگ بالو بروید یا برنامه‌ی رفتن به دره دانوم را داشته باشید.

عکاسی از نوک شاخدار زیبا

گونه‌هایی خاص از پرنده‌ای متفاوت در مالزی زندگی می‌کند که تنها در مناطق گرم‌سیری دیده می‌شود. پرندگان نوک شاخدار فوق‌العاده زیبایند و ۱۰ گونه از کل ۵۴ گونه‌ای که در دنیا زندگی می‌کنند را می‌توانید در مالزی ببینید. عکاسی از این پرندگان زیبا و همچنین دیگر پرندگانی که در میان جنگل‌های بارانی مالزی وجود دارند، خود یکی از دلایلی می‌تواند باشد که به خاطرش به این کشور سفر کنید.

شنا کردن با لاکپشت‌های دریایی

طبیعت گردی نه فقط پیاده روی در جنگل و دشت، بلکه می‌تواند به همراه شنا و قایق سواری هم باشد. آخرین گزینه‌ی نوشته‌ی اول ما هم به شنا کردن با لاکپشت‌های زیبایی دریایی یا تماشای آن‌ها اختصاص دارد. پارک جزیره‌ی لاکپشت در صباح، جزیره تیومان، پاهانگ و پارک ملی ساراواک تالانگ ساتانگ، از جمله جاهایی هستند که شما می‌توانید این موجودات زیبا را ببینید. در بعضی از این محل‌ها  و در بعضی زمان‌های سال، این امکان برای شما وجود دارد که با رعایت اصول، لاکپشت‌های کوچک تازه از تخم درآمده را نیز ببینید که به دریا رهسپار می‌شوند.

 

بهترین تجارب اکوتوریسم در نزدیکی کوالالامپور

۲۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران