زیباترین جزایر مالزی (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری مالزی
زیباترین جزایر مالزی (بخش دوم)

در نوشته اول دیدید که مالزی جزایر بی‌نظیری در خود دارد که هر کدام به شکلی منحصر به فرد، شما را عاشق خود خواهد کرد. اما لیست برترین جزایر مالزی تنها به ۱۰ جایی که معرفی کردیم ختم نمی‌شود و جزایر بیشتری هستند تا از آن‌ها اسم ببریم. پس همراه ما باشید با بخش دم زیباترین جزایر تور مالزی:

 

جزیره تیومن | سواحل زیبا و آبشارهای دیدنی

جزیره تیومان در جنوب دریای چین در ۵۰ کیلومتری ساحل پاهانگ واقع شده است. تیومان به دلیل برگزاری فستیوال های موسیقی و داشتن آبشارهای زیبا و دیدنی معروف است. پاهانگ یکی از بزرگترین ایالت شبه جزیره مالزی می باشد و جزیره تیومان در یکی از بخش های این ایالت قرار دارد. ساحل زیبا و خط ساحلی که در این منطقه همراه با افتاب استوایی از ویژگی های این منطقه می باشد. در اطراف خط ساحلی این جزیره روستاهای زیادی مستقر شده اند که یکی از بزرگ ترین این دهکده‌ها دهکده سالانگ می باشد. هر دهکده محیط خاص و ویژه خود را دارد و هر کدام به نوعی برای گردشگران جذابیت دارد. این دهکده در شمال غربی جزیره تیومان می باشد. و دلیل معروفیت آن شاید آب شفاف و مرجان‌های موجود در ساحلش باشد. قدم زدن در غروب کنار ساحل این منطقه دید خارق العاده‌ای از غروب آفتاب را به مسافران و گردشگران می دهد.

 

۱۱ ریزورت‌ ساحلی رویایی در مالزی

جزایر پرهنتیان | دو جزیره‌ی زیبا با انبوهی از تفریحات لذت بخش

جزایر پرهنتیان مالزی از نقاط فوق‌العاده زیبا در جنوب شرق آسیا به حساب آمده که در سفر به مالزی باید حتما به دیدن آن بروید، این منطقه در سواحل شمال شرقی کشور قرار دارد و در فاصله‌ای نزدیک به خود چند خشکی کوچک دیگر را نیز می‌بیند. جزایر پرهنتیان از دو جزیره " پرهنتیان بسار یا پرهنتیان بزرگ " و " پرهنتیان کسیل یا پرهنتیان کوچک " تشکیل شده و یک ساحل ایده آل برای تعطیلات خانوادگی در مالزی می‌باشد، فضای سرسبز جزیره، سواحل شنی سفید و دریا آبی گرم، همه این‌ها از زیبایی‌های این جزیره هستند و به تماشا نشستن آن‌ها یکی از تجربیات قشنگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و در حقیقت این جا یک بهشت دریایی و قسمتی از پارک ملی دریایی بوده و از آن به خوبی محافظت می‌شود.

جزیره پنانگ | جزیره‌ای محبوب با جاذبه‌های گردشگری متنوع

پنانگ از جمله دیدنی‌ترین جزایر مالزی به حساب می‌آید. این جزیره در شمال شرقی مالزی واقع شده و سواحل زیادی دارد اما شهرتش بخاطر فرهنگ غنی و تاریخی پربارش می باشد. فرهنگ مالزی متاثر از فرهنگ‌های کشورهای دیگری مانند هند، چین، مالایی و اروپایی بوده اما فرهنگ چینی در این جزیره بسیار به چشم میخورد. عمارت Cheong Fatt Tze نمونه بارز این مدعاست. پنانگ علاوه بر سواحل جذاب و دیدنیش ، جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز دارد. مزرعه پروانه‌ها و جنگل تفریحی Bukit Panchor نمونه دیگری از این جاذبه ها می‌باشد. مسافران میتوانند به همراه خانواده خود در این جنگل و مزرعه اوقات خود را سپری کنند. تپه‌های پنانگ نیز از دیگر جاذبه‌هایی است که توریست‌ها می توانند به گذراندن اوقات در آن بپردازند. قلعه Cornwallis نیز به نوبه خود بسیار زیباست و دیدن آن خالی از لطف نیست. درحالی‌که ایالت پنانگ در زمره زیباترین جزایر مالزی با سواحل بکر و مناطق عالی برای غواصی قرار ندارد، اما یک کلان‌شهر با حال و هوای دوران استعمار محسوب می‌شود. راهی شهر جرج تاون شده و در میان ساختمان‌های قدیمی با قدمت بیش از یک قرن قدم بزنید، از معابد رنگارنگ عکس بگیرید، خانه‌های سنتی را تماشا کنید و در بالای تپه پنانگ هوای تازه را نفس بکشید.

 

معبد سری ماهاماریامان، کوالالامپور

جزیره پانگکور | مناظر زیبا و غذاهای دریایی خوشمزه

پانگکور جزیره‌ای زیبا و آرام با سواحل شنی سفید رنگ  بوده که دهکده‌های ماهیگری مختلفی را در خو میزبانی می‌کند. این سرزمین بی نظیر که در ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار داشته از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم مالزی به شمار می‌رود.. بر طبق قصه‌های افسانه‌ای، نام پانگکور از کلمه تایلندی پانگ کو به معنای جزیره‌ی زیبا می‌آید. اما برخی دیگر عقیده دارند که نام آن ممکن است به عنوان یادبودی برای پانگ کوی، ماجراجوی افسانه‌ای باشد. گفته می‌شود که این ماجراجوی افسانه ای تمام توانایی خود را برای بیرون کشیدن این جزیره از دست دزدان دریایی صرف کرده است. این جزیره‌ی دوست داشتنی پر است از جاذبه‌های گردشگری که هر کدام از آن ها می‌توانند در نوع خود بی‌نظیر باشند.پانگکور علاوه بر دارا بودن سواحل شگفت انگیز و بکر به همراه ساحل شنی و طلایی (پانتای پوتری دووی) که از معروف ترین سواحل این جزیره است جاذبه های دیگری را نیز در خود جای داده است.این ساحل دارای ۱.۲ کیلومتر طول است و در شمال غربی جزیره پانگکور قرار دارد.

لنکاوی | بهترین انتخاب برای سفرهای خانوادگی به مقاصد ساحلی مالزی

لنکاوی مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۰۴ جزیره مختلف در دریای آندامان بوده و در ۳۰ کیلومتری سرزمین اصلی مالزی واقع شده است. عموما لنکاوی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در مالزی و یک ژئوپارک جهانی می‌شناسند که جاذبه‌های گردشگری بسیاری در خود دارد  برای اینکه بتوانید از تمام مکان‌های دیدنی در جزایر لنکاوی بازدید کرده و هیجان‌انگیزترین کارها را انجام دهید، به هفته‌ها زمان نیاز خواهید داشت. منطقه آزاد لنکاوی در ساحل غربی میزبان اهالی محلی، خانواده‌ها، کوله‌‌گردها و افرادی از تور کوالالامپور است که برای تعطیلات آخر هفته به اینجا سفر می‌کنند.

جزیره پایار| برای آن‌ها که به دنبال ماجراجویی هستند

یکی دیگر از جزایر خیره کننده‌ی مالزی که برای آن‌ها که به دنبال ماجراجویی هستند، ایده‌آل به نظر می‌آید. این جزیره خیلی به ملاکا نزدیک بوده و بخشی از یک پارک ملی دریایی و جایی محافظت شده است. به همین دلیل طبیعت آن به خوبی حفظ شده و به طور کلی خالی از سکنه است و ساخت و ساز ناچیزی در آن انجام شده و همین باعث می‌شود جزیره پایار برای آن‌ها که می‌خواهند جاهای جدید و سواحل دنج را کشف کنند و از طرفی اسنورکلینگ در محیطی فوق‌العاده و غواصی در سایت‌های جذاب را تجربه کنند، مکانی عالی به حساب می‌آید. بهترین زمان برای رفتن به جزیره پایار بین ماه‌های مارس تا جون است.

 

راهنمای کارهای رایگان در تور کوالالامپور

جزیره لانگ تِنگا | زیبایی بی حد و حصر در جزیره‌ای کوچک

این جزیره یکی از چندین جزیره‌ی خصوصی در ترنگانو است که در واقع در اختیار یک ریزورت خصوصی بوده و تنها راه بازدید از آن‌جا، اقامت در این ریوزرت است. طبیعت این جزیره‌ی کوچک بی‌نهایت زیبا بوده و آب شفاف و کریستالی سواحل آن، ماهی‌ها و مرجان‌های رنگارنگ را همچون یک آکواریوم زیبای طبیعی برایتان به تصویر می‌کشد. لانگ تنگا در روی آب و زیر آب زیباست و آرامش آن‌جا به راحتی می‌تواند شما را برای هفته‌ها در این مکان نگه دارد. اما متاسفانه مشکل اصلی برای اقامت در این محل این است که عموما برای ماه‌ها از قبل رزرو شده و همین رزرو اتاق در ریزورت را بسیار سخت می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از جزیره لانگ تنگا بین ماه‌های مارس تا اکتبر است.

جزیره سیبو | منحصر به فرد و جذاب

یان انبوه جزایر مالزی که شهرت بسیاری از آن‌ها در نهایت به رفت و آمد زیاد گردشگرانی از سراسر جهان ختم شده و بیشتر باعث تخریب محیط زیست آن جزایر شده‌اند، خشکی‌های بکر و دست نخورده‌تری هم وجود دارند که آن‌ها که عاشق طبیعت هستند، از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد و جزیره سیبو نیز یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. سیبو یک مخفیگاه دلنشین با پوشش گیاهی گرمسیری و سرسبز، دارای سواحل شنی سفید که در غروب آفتاب و در تلالو آفتاب سرخ همچون طلای ناب میدرخشند، و آبهای زلال و پاک است. در این جزیره غارهای دریایی بسیاری وجود دارد که از کنده شدن سنگ ها بوجود آمده اند. تلاطم مداوم دریا در فصل بادهای موسمی به این جزیره ظاهری زیبا و در عین حال متلاطم بخشیده است.

 

معرفی محله چینی کوالالامپور

جزیره پوم پوم | تماشای صدها گونه از مرجان‌های دریایی

جزیره‌ای کوچک با چندین اقامتگاه در سواحل ماسه‌ای سفید رنگ که زیبایی خیره کننده‌ای را جلوی چشمان شما به تصویر می‌کشد. حالا به تصورات خود آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ آرام، صخره‌های مرجانی و هزاران ماهی رنگارنگ و زیبا را اضافه کرده تا کمی با حال و هوای جزیره پوم پوم آشنا شوید چون وصف این سرزمین زیبا که بیش از ۵۰۰ گونه مرجان دریایی در خود دارد، در کلمات نمی‌گنجد. این تکه از بهشت به مجمع‌الجزایر سمپورنا در شرق ایالت صباح تعلق دارد. رفتن به پوم پوم سخت و زمان‌بر است، حضور در آن تمامی این سختی‌ها را توجیه می‌کند چون این سرزمین زیبا روزهایی فاموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

جزیره پولائو تیگا | جزیره‌ای آتشفشانی و زیبا

شاید بعضی جزیره پولائو تیگا را به خاطر سریال لاست به یاد بیاورند. بخش زیادی از این سریال معروف در جزیره پولائو تیگا ضبط شده و در حین گردش در آن‌جا خیلی از جاهای این سریال را به یاد خواهید آورد. این مجمع‌الجزایر کوچک که شامل ۳ جزیره می‌شود، لوکیشن فصل اول سریال تلویزیونی بازمانده است. این مکان عاشقان غواصی و تعطیلات رؤیایی را به سوی خود جذب می‌کند و امروزه گردشگران در قالب سفرهای یک‌روزه از کوتا کینابالو، مرکز ایالت صباح، راهی این جزیره می‌شوند. استراحت در سواحل خلوت، کوه‌پیمایی در اطراف آتش‌فشان‌ها و اقامت در هتل‌های لوکس از جاذبه‌های این جزیره هستند. این مکان عاشقان غواصی و تعطیلات رؤیایی را به سوی خود جذب می‌کند.

 

۱۰ هتل عالی در کوالالامپور رو به پتروناس

۰۷ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران