زیباترین سواحل مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
زیباترین سواحل مالزی

سواحل مالزی، گزینه‌های بسیاری همچون خلیج‌های مخفی آرام، جزایر کوچک گرمسیری، سواحل آفتاب سوخته و انبوهی از امکانات تفریحات آبی را به ارمغان می‌آورند. این سواحل عمدتا با برخورداری از جنگل‌های بارانی باستانی، آب‌های فیروزه‌ای شفاف، سنگ‌های آهکی غول‌پیکر که از اقیانوس برمی‌خیزند، صخره‌های مرجانی ایده آل برای غواصی، مناطق پیک‌نیک، باغ‌ها و ریزورت‌های لوکس، سفری خاطره انگیز را برای مسافران رقم می‌زنند.

 

آشنایی با بهترین و بکرترین سواحل مالزی

در سفر با تور مالزی، درخواهید یافت که این منطقه، برخی از خیره‌کننده‌ترین سواحل آسیا را در خود جای داده است. بنابراین چه به دنبال یک گوشه خصوصی دنج برای ریلکس کردن باشید یا خط ساحلی مملو از نخ  و جمعیت انبوه را جستجو می‌کنید، باید بگوییم سواحل مالزی شما را ناامید نخواهند کرد.

پورت دیکسون

سفر مجازی‌مان را به بهترین سواحل مالزی، از Port Dickson شروع می‌کنیم که یک شهر ساحلی جذاب در منطقه نگری سمبیلان مالزی، در جنوب کوالالامپور است. این شهر که در شبه جزیره مالزی قرار دارد، توسط آب‌های آبی خنک تنگه‌های مالاکا احاطه شده و سواحل طولانی و متمایزی را در خود جای داده است. این امر باعث می‌شود که پورت دیکسون، یک استراحتگاه محبوب آخر هفته‌ها برای مسافران تور کوالالامپور و افراد محلی باشد.

جالب است بدانید اغلب جاذبه‌های پورت دیکسون، در حول و حوش ساحل متمرکز شده‌اند. سواحل زیبای پانتای کاهایا نگری، تانجونگ توان، تلوک کمانگ، ساوجانا و باگان پینانگ، مجموعه‌ای از امکانات ماجراجویی‌ و سرگرمی را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورند. بعلاوه آکواریوم محلی، رصدخانه تلوک کمانگ، قلعه‌ها و موزه‌های مهم تاریخی، زندگی شبانه عالی و غذاهای خیابانی فراوان و مقرون به صرفه، از دیگر جذابیت‌های گشت و گذار در این محدوده به شمار می‌آیند.

 

۷ مورد از برترین بازارهای محلی مالزی

عکس: pelago.co

 

ساحل جزیره پرهنتیان

مجمع الجزایر Perhentian ، مشتمل بر ۷ جزیره بوده که در ناحیه بسوت در ایالت ترنگانو مالزی واقع شده‌اند. این جزایر، برخی از زیباترین سواحل مالزی با آب‌های فیروزه ای شفاف، جنگل‌های سرسبز، ماسه‌های سفید نرم و صخره‌های مرجانی بکر را در خود جای داده‌اند.

بعلاوه باید گفت این جزایر، بخشی از پارک ملی دریایی پولائو ردانگ هستند. همچنین برای شنا، غواصی، اسنورکلینگ، موج سواری و قایقرانی بسیار ایده آل بوده و ریزورت‌های جذابی را نیز شامل می‌شوند. در نظر داشته باشید که ماهیگیری، در داخل یا نزدیک جزیره مجاز نیست. همچنین می‌توانید از پناهگاه لاک پشت‌ها در خلیج لاک پشت دیدن کرده و با زیبایی‌های خارق العاده‌اش روبرو شوید. در نهایت بهترین زمان بازدید از این محدوده آوریل تا سپتامبر است.

عکس: travelmermaid.com

 

ساحل کوتا کینابالو

در ادامه آشنایی با بهترین سواحل مالزی، به Kota Kinabalu می‌رسیم که معمولا با نام KK نیز شناخته می‌شود و پایتخت صباح است. این شهر، در حاشیه دریای چین جنوبی قرار دارد و کوه کینابالو را نیز در خود جای داده است.

کوتا کینابالو خانه چندین مکان تاریخی بوده و به سرعت در طی سال‌های اخیر، به یک مرکز توریستی مدرن با آسمان‌خراش‌های نوظهور، کافه‌ها و رستوران‌های مد روز و ریزورت‌ها و هتل‌های ساحلی استوایی بدل شده است.

اما کوتا کینابالو، عمدتا میزبان بازدیدکنندگان برای یک تجربه ساحلی استوایی است. ریزورت‌های خط ساحلی یا نزدیک به آن، در بین گردشگران تور مالزی بسیار محبوب هستند و جذابیت‌هایی نظیر اسپا، سفرهای دریایی و ورزش‌های آبی را به مهمانان ارائه می‌دهند. ساحل تفریحی کوتا کینابالو که از مطرح‌ترین سواحل مالزی است، منطقه‌ای مملو از بارها، کافه‌ها و رستوران‌های شیک بوده و حتی میزبان یک زمین گلف است. بعلاوه بهترین زمان بازدید از این ساحل و مناطق اطرافش، دسامبر تا آوریل است.

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته به پنانگ

عکس: expedia.com

 

سواحل پانتای سنانگ

پانتای سنانگ، محبوب‌ترین ساحل در میان سواحل مالزی بوده و فرصت‌های بی شماری را برای لذت بردن از تفریحات آبی نظیر جت اسکی، پاراسلینگ، کایاک سواری، اسکی روی آب، قایق‌سواری و غیره فراهم می‌کند. همچنین Pantai Cenang واقع در خط ساحلی غربی لنکاوی، زندگی شبانه پر جنب و جوشی را با بارهای ساحلی باشکوه و سالن‌های استراحت درجه یک ارائه می‌دهد.

اینجا یک مقصد توریستی خانوادگی محبوب است که جاذبه‌های دوستانه مختلفی مانند دنیای زیر آب و باشگاه Kiki را برای کودکان به ارمغان می‌آورد. بعلاوه با وجود فروشگاه‌های معاف از عوارض گمرک و فروشگاه‌های سوغاتی مالزی که طیف گسترده‌ای از کالاهای وارداتی را به فروش می‌رسانند، می‌توانید از قدم زدن در جاده پانتای سنانگ نیز لذت ببرید.

عکس: tripadvisor.in

 

باتو فرینگی

باتو فرینگی، یک فضای تفریحی است که در نزدیکی جورج تاون جزیره پنانگ واقع شده است. با وجود ساحل میامی در این محدوده که از بهترین سواحل مالزی است و امکانات ورزش‌های آبی مانند قایقرانی، پاراسلینگ، جت اسکی و قایق‌ موزی را ارائه می‌دهد، همواره گردشگران بسیاری با تور پنانگ به این ساحل جذب می‌شوند.

بعلاوه در این فضا، از آرامشی روستایی در کنار ماسه‌های سفید نرم و خط ساحلی طولانی، درختان نخل بلند، دریای آبی وسیع و تعداد زیادی استراحتگاه ساحلی برخوردار خواهید شد. اگر هوس سفر به Batu Ferringhi به سرتان افتاد، پیشنهاد می‌کنیم ماه‌های نوامبر تا  ژانویه را درنظر داشته باشید.

 

مهمترین فرودگاه‌های مالزی

عکس: awaygowe.com

 

مرسینگ

Mersing، یک شهر ساحلی کوچک در ایالت جوهور مالزی است. این شهر به خاطر اسکله‌هایی شهرت دارد که کشتی‌ها و قایق‌ها را به چندین جزیره نزدیک مرتبط می‌کنند. اینجا مکانی عالی برای فرار از زندگی شلوغ شهری، گذراندن یک روز مفرح در کنار سواحل آرام و تجربه زندگی روستای مالایی است.

مرسین، سواحل زیبا و آرام متعددی را در خود جای داده که فقط چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارند. پیاده روی روی ماسه‌های سفید پودری، اقامت در ریزورت‌های باشکوه، غواصی، کایاک سواری و قایقرانی در آب‌های ساحل Air Papan که تقریبا خالی از سکنه بوده و از بکرترین سواحل مالزی است، خاطراتی خوش از سفر را رقم می‌زنند. در ضمن بهترین زمان برای بازدید از این محدوده ماه‌های آوریل تا سپتامبر است.

عکس: holidify.com

 

ساحل تانجونگ بونگاه

اینجا یکی از مقاصد ساحلی اصلی برای کسانی است که به دنبال تعطیلات فعال در نزدیکی جورج تاون در جزیره پنانگ هستند. گفتنی است جت اسکی، کایاک سواری در جزایر، پاراسلینگ، غواصی و اسنورکلینگ در Tanjung Bungah طرفداران بسیاری دارند.

این ساحل که از برترین سواحل مالزی است، توسط ریزورت‌های درجه یک، رستوران‌های سطح بالا و امکانات خرید بی نظیر احاطه شده و ساحلی پررفت و آمد محسوب می‌شود. بازار این محدوده که هم بومی‌ها و هم گردشگران تور مالزی از آن دیدن می‌کنند، مکانی عالی برای خرید یک سوغات جالب توجه بوده و همچنین مقصدی جذاب برای امتحان برخی از غذاهای مالزیایی با قیمت‌هایی مناسب است.

 

تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور

عکس: en.wikipedia.org

 

ساحل بلک سند

ساحل Black Sand در جزایر لنکاوی و در میان انبوه سواحل مالزی، ساحلی آرام و دنج بوده و به طور کامل با ماسه سیاه و آب شفاف پوشانده شده است. اگرچه این ساحل برای شنا مناسب نیست، اما هنوز هم یکی از برجسته‌ترین سواحل مالزی در منطقه جنوب غربی تانجونگ رو به شمار می‌آید.

اینجا مکان تفریحی محبوب در تعطیلات آخر هفته، فضای مناسبی برای گرفتن عکس‌های باورنکردنی، پیک نیک و آفتاب گرفتن است. دلیل سیاه بودن ماسه‌ها این است که محتوای معدنی گرانیت‌های کوه رایا، بر روی ماسه طلایی رسوب کرده است. همچنین، اسکله چوبی باستانی و دهکده ماهیگیری این حوالی نیز بسیار شهرت دارند.

در این ساحل، کلبه‌های کوچک بسیاری وجود دارند که می‌توان از آنها برای استراحت و پیک نیک استفاده کرد. کودکان نیز می‌توانند از تفریح در زمین بازی پر از تاب و سرسره‌های هیجان انگیز لذت ببرند. برای خرید، می‌توانید از فروشگاه سوغاتی و فروشگاه‌های صنایع دستی که فقط ۳ دقیقه با ساحل فاصله دارند دیدن کنید و همچنین، از غذاهای لذیذ خیابانی در غرفه‌های کنار ساحل لذت ببرید.

عکس: lonelyplanet.com

 

ساحل جزیره تیومان

جزیره Tioman، یکی دیگر از محبوب‌ترین سواحل مالزی است که در منطقه رومپین پاهانگ مالزی واقع شده است. این جزیره به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۱۱ کیلومتر دارای آبشارهای باشکوه، جنگل‌های انبوه، دهکده‌های ماهیگیری آرام و سواحل بکر است.

کل سطح جزیره تیومان، یک منطقه حفاظت شده طبیعی است که توسط برخی از سفیدترین ماسه‌های سواحل مالزی احاطه شده است. اگرچه این جزیره سکنه اندکی دارد و ساحلش بکر و دست نخورده باقی مانده، اما صخره‌های مرجانی باشکوه، گردشگران بسیاری را برای غواصی، موج‌سواری و اسنورکلینگ به اینجا می‌کشانند. در عین حال اینجا یکی از معدود مکان‌هایی است که می‌توانید در آن شاهد دلفین‌های جذاب و بازیگوش باشید. پیشنهاد می کنیم در ماه‌های مارس تا اکتبر از این فضای جالب توجه دیدن کنید.

 

بهترین سایت‌های غواصی مالزی

عکس: myeho.com

 

سواحل جزایر ردانگ

مجمع الجزایر Redang، از بزرگ‌ترین جزایر در ساحل شرقی مالزی به شمار می‌آید. این منطقه، در دریای چین جنوبی واقع شده و مجموعه‌ای از جزایر را شامل می‌شود که به خاطر وجود آب‌های شفاف و کریستالی، تجربه غواصی زیبا در صخره‌های مرجانی بکر و حیات باشکوه زیر آب، از محبوبیت بالایی برخوردارند. از معروف‌ترین سواحل مالزی در این جزیره می‌توان به ساحل تاراس، لانگ بیچ، ساحل تلوک دالام و ساحل موتیارا اشاره کرد. در این میان، بیشتر ریزورت‌ها و هتل‌ها را در لانگ بیچ خواهید یافت.

ردانگ در منطقه حفاظت شده پارک دریایی قرار دارد و در تمام طول سال، به جز فصل باران‌های موسمی، آب آنقدر شفاف است که می‌توانید موجودات دریایی متعددی نظیر فوزیلیارها، لاک‌پشت‌ها، طوطی‌ ماهی‌های گوژپشت، کوسه‌ ماهی‌ها و کوسه‌های کوچک صخره‌ای سیاه را شاهد باشید. در نهایت بهترین زمان بازدید از این محدوده مارس تا سپتامبر است.

عکس: audleytravel.com

 

سواحل جزایر پانگکور

مجمع الجزایر Pangkor در پراک، در سواحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است. بیشتر فضای داخلی این جزایر تفریحی کوهستانی، توسط جنگلی سرسبز پوشیده شده است. جزایر پانگکور، تمام امکانات برای برخورداری از یک تعطیلات مفرح، از محله چینی‌های پر جنب و جوش گرفته تا سواحل دوست‌داشتنی آرام را در چنته دارند. خصوصا اینکه سواحل متعدد از جمله مرجان و نیپا، برای ورزش‌های آبی مانند غواصی، پاراسلینگ، جت اسکی و کایاک سواری ایده آل هستند و از برترین سواحل مالزی به شمار می‌آیند.

در حالی که ساحل شرقی محل زندگی مردمان محلی است، ساحل غربی پانگکور، برای اقامتگاه‌های توریستی محبوبیت دارد. و از آنجایی که ماهیگیری شغل اصلی مردمان این خطه است، غذاهای خوش طعم دریایی را می‌توانید در کلبه‌ها و رستوران‌های ساحلی فراوان این منطقه بیابید.

 

سفر به کوانتان، تکه ای از بهشت در مالزی

عکس: insideasiatours.com

 

ساحل دسارو

در انتهای سفر به بهترین سواحل مالزی، سری می‌زنیم به ساحل Desaru که یک ساحل زیبا در شرق جوهور بهرو بوده و به طول ۲۵ کیلومتر امتداد یافته است. این خط ساحلی تمیز که با درختان بلند کاسورینا پوشیده شده، بسیار اینستاگرامی بوده و برای ثبت عکس‌های یادگاری از سفر با تور مالزی ایده آل است.

بعلاوه بازدیدکنندگان می‌توانند از مجموعه‌ای از فعالیت‌های معمول آبی مانند شنا، قایق سواری و ماهیگیری لذت ببرند.همچینن کلبه‌های کوچکی را در این ساحل بکر خواهید یافت که تنقلات و نوشیدنی‌های گوارا می‌فروشند. اما اگر به دنبال یک وعده غذایی تجملاتی هستید، بهتر است سری بزنید به رستوران یکی از ریزورت‌های این حوالی و از شکم گردی و استراحت در این فضاهای لوکس بهره مند شوید.

عکس: en.wikipedia.org

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۱ تیر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 23 آبان 1402)

نظرات کاربران