سفر به جزایر زیبای پرهنتیان مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفر به جزایر زیبای پرهنتیان مالزی

سفر به کوالالامپور یا شهرهای بزرگ دیگر مالزی می‌تواند از جذابیت زیادی برخوردار باشد، اما مالزی کشوری شگفت‌انگیز و متنوع است که دیدنی‌های فوق‌العاده‌ای در گوشه گوشه‌اش انتظار شما را می‌کشند. دیدنی‌هایی که با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، از تنوع خیلی بیشتری نسبت به کشورهای دیگر در این کره‌ی خاکی برخوردار است. یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد آن دو جزیره‌ی دوقلو است با فاصله‌ای کم، که یکی از فرصت‌های چشمگیر گردشگری با تور مالزی به حساب می‌آیند. با ما همراه باشید تا جزایر پرهنتیان را به شما معرفی کنیم.

 

جزایر دوقلوی پرهنتیان

جزایر پرهنتیان دو جزیره‌ی کوچک در سواحل شرقی مالزی هستند که با نام‌های پرهنتیان بسار (بزرگ) پرهنتیان کسیل (کوچک) شناخته می‌شوند. این دو جزیره می‌توانند مکانی عالی برای یک سفر دو روزه به کوالالامپور به حساب بیایند یا این که حتی می‌توانید تمام سفر یک هفته‌ای خود را برای بودن در آن جا برنامه‌ریزی کنید. تکه‌هایی از بهشت که ماجراجویی‌های بسیاری برای جوانان در خود داشته و جان می‌دهد برای یک سفر شاد خانوادگی.

 

بهترین جزایر مالزی برای سفر در سال ۲۰۲۰

 

اقامت در جزایر پرهنتیان

از جمله مهم‌ترین نکات در مورد جزایر پرهنتیان، اقامتگاه‌های بسیار خوبی است که در آن‌ها بنا شده و با توجه به قیمت نسبتا خوب و همچنین امکانات عدیده‌ای که دارند، این امکان را برای شما فراهم خواهند آورد که در جایی بسیار زیبا، تعطیلاتی عالی را از سر بگذرانید. همانطور که گفتیم، شرایط این جزیره برای سفرهای خانوادگی نیز بسیار عالی است و همه‌ی امکانات مورد نیاز برای شما تدارک دیده شده. اقامتگاه‌هایی که به شیوه‌ای متفاوت طراحی شده‌اند و در دل طبیعت خاص پرهنتیان و البته چسبیده به ساحل قرار دارند.

 

 

نکاتی از تاریخ جزایر پرهنتیان

چیزی که مشخص است، در دوره‌های تاریخی مختلف، اهمیت این جزایر نسبتا بالا بوده است. در دهه هفتاد میلادی پناهندگان مختلفی از ویتنام که اغلب دریانورد بودند به پرهنتیان آمدند و در آن ساکن شدند. اما در سده‌ی نوزده کمی اوضاع فرق می‌کرد و با توجه به داد و ستد میان بازرگانان تایلندی و مالزیایی، از این مکان به عنوان یک نقطه تبادل یاد می‌شده است. یا این که دریانوردان از آن به عنوان یک ایستگاه برای سفرهای طولانی‌تر استفاده می‌کردند.

 

معرفی ۴ منطقه دیدنی و زیبای مالزی

 

در جزایر پرهنتیان چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشند؟

سواحل شنی سفید، تپه‌های سرسبز جنگلی که تا خط ساحلی کشیده شده‌‌اند و آب کریستالی که آبزیان را همچون یک آکواریوم واقعی برایتان به تصویر می‌کشد، مهم‌ترین تصویری است که شما از پرهنتیان در ذهن نگه خواهید داشت و با خود به خانه می‌برید. این جزایر چشم‌اندازهای کم‌نظیری دارد که خلیج مرجانی آن در کنتراست با سرسبزی خود خشکی برایتان به وجود می‌آورد.

اما قبل از این که از امکانات و تفریحات خشکی بگوییم، بگذارید زمانی را به دنیای جذاب زیر آب جزایر پرهنتیان صرف کنیم. جایی که با انبوهی از انواع آبزیان مواجه خواهید بود. از لاک‌پشت‌های بزرگ دریایی تا چند نوع ماهی خاص و کوسه و مرجان‌هایی که به رنگ‌های مختلف در زیر آب خود نمایی می‌کنند. برای دیدنشان به راحتی می‌توانید هم غواصی کنید و هم اسنورکلینگ را تجربه نمایید. نگران تجهیزات نیز نباشید که در جزیره همه‌ی امکانات و همچنین مربیان مجرب وجود دارند و با پرداخت مبالغ نه چندان زیاد، می‌توانید این تجربه‌های فوق‌العاده را از سر بگذرانید.

 

 

در ساحل نیز فعالیت‌های آبی بسیاری برای شما در نظر گرفته شده است. می‌توانید با انواع قایق‌های موتوری و پارویی به گردش در آب مشغول شوید و حتی ماهیگیری را تجربه کنید. می‌توانید در ساحل همراه دیگر مسافران بازی کنید و یا با توجه به محدودیت تعداد مسافر همزمان، از آرامش ساحل زیر آفتاب داغ لذت ببرید.

اما طبیعت جنگلی هم باعث می‌شود گردش‌های طبیعت گردی، کمپینگ یا حتی موتورسواری در جنگل نیز برایتان فراهم باشد.

 

زیباترین شهرهای مالزی که کمتر با آنها آشنا هستید

 

چطور به جزایر پرهنتیان برویم؟

 اگر به سفر کوالالامپور رفته‌اید، می‌توانید از اتوبوس‌های شبانه که برای این مقصد درنظر گرفته شده‌اند استفاده کنید. این اتوبوس‌ها دم صبح شما را به ساحل رسانده و از آن‌جا با قایق به راحتی می‌‌توانید به جزایر پرهنتیان برسید.

 

معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

 

نکات مهم در مورد جزایر پرهنتیان

  • با توجه به این که هیچ راهی برای دریافت پول در این جزیره وجود ندارد، شما باید پول کافی همراه خود داشته باشید. هزینه هتل را به صورت الکترونیکی از قبل پرداخت کنید تا تنها برای روزمره پول لازم داشته باشید.
  • دسترسی به اینترنت سهل نیست و عموما باید از کافی‌نت‌هایی استفاده کنید که برای هر ساعت تا ۵ دلار از شما طلب می‌کنند.
  • به نکاتی که راهنمایان در جزیره به شما گوشزد می‌کنند گوش دهید تا از خطرات کوچک جزیره همچون عنکبوت‌ها یا مکان‌های بد برای شنا در امان بمانید.

 

چیزهایی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید

۰۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران