گشت و گذار در جزایر پرهنتیان: تور مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
گشت و گذار در جزایر پرهنتیان: تور مالزی

جزایر پرهنتیان، بخشی از ایالت ترنگانو در مالزی هستند که هکتارها سواحل شنی و آب‌های نیلگون را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند و از دو جزیره مجزا به نام‌های پرهنتیان بسار (پرهنتیان بزرگ) و پرهنتیان کیسیل (پرهنتیان کوچک) تشکیل شده‌اند. همانطور که انتظار دارید، جزیره بزرگ‌تر کمی شلوغ‌تر است و در بین خانواده‌ها محبوب است، در حالی که جزیره کوچک‌تر برای کوله‌پشتی‌ها و کسانی که می‌خواهند زندگی آرام ساحلی همراه با مکان‌های تفریحی شبانه پر جنب و جوش داشته باشند، مناسب‌تر است. همچنین ممکن است هنگام بازدید به راحتی بین این دو رفت و آمد کنید تا بتوانید قبل از تصمیم‌گیری در جایی که می‌خواهید در آن قرار بگیرید، در اوقات فراغت خود در تور مالزی به جزیره سفر کنید و کاوش کنید.

 

صبحانه را در بوفه پانوراما دیورز میل کنید

هر کسی که بودجه کمی دارد باید به بوفه پانوراما دیورز صبحانه در Perhentian Kecil برود زیرا این یکی از بهترین کارها در جزایر پرهنتیان محسوب می‌شود. در اینجا طیف وسیعی از گزینه‌های صبحانه بین‌المللی و آسیایی را خواهید یافت و می‌توانید از غذاهای کلاسیک مانند پنکیک موزی و روتی کانای، نوعی نان هندی که با سس غوطه ور کردن کاری سرو می‌شود، نوش جان کنید. انتخاب‌های دیگر نیز شامل برنج سرخ شده و غذاهای نودل است و یا می توانید گزینه‌های غربی را انتخاب کنید و با تخم مرغ، غلات و نان تست بخورید.

 

۱۰ باید و نباید مهم در سفر به مالزی

به غواصی با تجهیزات بروید

یکی از دلایل اصلی بازدید از جزایر پرهنتیان مالزی، غواصی شگفت‌انگیز است. غواصان از سراسر جهان در اینجا جمع می‌شوند و شما می‌توانید مرجان‌های رنگارنگ شگفت‌انگیز و همچنین انبوهی از ماهی‌های عجیب و غریب را بررسی کنید. علاوه بر ماهی، شما همچنین می‌توانید از لاک پشت‌ها و طیف وسیعی از گونه‌های مختلف کوسه از جمله نوک سیاه لذت ببرید. وسعت دید در اینجا حدود ۲۰ متر است، بنابراین شما می‌توانید از تمام زیبایی‌های موجود در زیر آب لذت ببرید و چون آب گرم است، نیازی به پوشیدن لباس گرم نیست. البته اینجا ارزان‌ترین نقطه برای غواصی در آسیای جنوب شرقی نیست، اما هنوز هم غواصی در اینجا ارزان‌تر از بسیاری از جاهای دیگر در جهان است.

در سانتای چیزی برای خوردن داشته باشید

یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای صرف غذا در جزایر پرهنتیان، رستوران سانتای است که بهترین مکان برای نوشیدن انواع نوشیدنی یا کوکتل سرد هنگام غروب خورشید است. اگر چیزی برای خوردن می‌خواهید، می‌توانید غذاهای غربی مانند همبرگر و پیتزا را امتحان کنید یا می‌توانید کباب خوشمزه‌ای را که هر شب در اینجا برپا می‌شود و شامل خوراکی‌هایی مانند میگوی تازه کبابی است، امتحان کنید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی مالزی

به اسنورکلینگ بروید

اگر گواهی غواصی ندارید، باز هم می‌توانید در تور مالزی از مناظر زیر آب دیدن کنید. شما به راحتی می‌توانید تجهیزات غواصی را در پرهنتیان بزرگ و پرهنتیان کوچک اجاره کنید و از طیف وسیعی از مکان‌های غواصی دیدنی نزدیک به ساحل مانند Teluk Pauh که در پرهنتیان بزرگ است لذت ببرید. همچنین می‌توانید سفرهای غواصی را رزرو کنید که در آن می‌توانید با قایق بیرون بروید و مجموعه‌ای از سایت‌های مختلف را کشف کنید.

کمپ در Teluk KK

تعداد زیادی گزینه اقامت در پرهنتیان بزرگ Perhentian Besar وجود دارد، اما اگر می‌خواهید کار کمی متفاوتی انجام دهید، به Teluk KK بروید. در اینجا یک اردوگاه در سمت جنوبی ساحل پیدا خواهید کرد که می‌توانید یک شب در زیر ستاره‌ها بمانید. اگر از مهمان‌خانه‌های مختلف بپرسید، آن‌ها می‌توانند به شما در مورد وسایل کمپینگ اشاره کنند و این یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با طبیعت هنگام بازدید از جزایر پرهنتیان در تور مالزی است.

 

زیباترین جزایر مالزی (بخش اول)

به جنگل نوردی بروید

اگر می‌خواهید در خشکی جزایر پرهنتیان بمانید، می‌توانید به جنگل‌پیمایی بپردازید. هر دو جزیره در تعدادی مسیرهای پیاده روی پوشیده شده‌اند که شما را از میان جنگل‌های بارانی سرسبز و رودخانه‌های قدیمی عبور می‌دهند. برخی از نکات برجسته جنگل‌پیمایی شامل فرصتی برای بررسی گیاهان و جانوران محلی است و می‌توانید انتظار دیدن مارمولک‌ها و میمون‌ها را داشته باشید. یکی از محبوب‌ترین راهپیمایی‌ها شما را از لانگ بیچ در پرهنتیان کوچک به خلیج کورال می‌برد، جایی که می‌توانید با موج‌سواری خنک شوید.

در ساحل استراحت کنید

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از مردم به جزایر پرهنتیان می‌آیند این است که استراحت کنند و از همه چیز دور شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید به ساحل معروف لانگ بیچ بروید که مرکز پرهنتیان بسار است. در اینجا یک نوار طلایی پیدا می‌کنید که به آب فیروزه‌ای می‌پیوندد و می‌توانید یک بانوج یا یک صندلی آفتاب‌گیر با چتر آفتابی کرایه کنید.

 

معرفی ۱۰ معبد باشکوه‌ مالزی

به تماشای غروب آفتاب بروید

جزایر پرهنتیان به خاطر غروب‌های زیبای خود و نه بیشتر از خلیج مرجانی در پرهنتیان کسیل شناخته می‌شوند. تعدادی مکان ساحلی منزوی در اینجا و همچنین مناطق ساحلی خصوصی وجود دارد که به استراحتگاه‌هایی مانند D'Lagoon باز می‌گردند و اگر می‌خواهید نمایش نور طبیعی آتشین را بدون ازدحام تماشا کنید، اینجا بهترین مکان است.

به تماشای لاک پشت‌ها بروید

بسیاری از مردم حتی متوجه نمی‌شوند که جزایر پرهنتیان خانه جمعیت بزرگ لاک‌پشت‌هایی است که برای لانه‌سازی به ساحل می‌آیند و سپس تخم‌های خود را در ساحل می‌گذارند و سپس به اقیانوس برمی‌گردند. همانطور که انتظار دارید، بهترین مکان برای گرفتن لاک پشت‌ها در ساحل لاک پشت است و بهترین زمان برای آمدن به اینجا شب هنگام بیرون آمدن تخم‌ها است. تماشای بچه لاک‌پشت‌هایی که به سمت دریا حرکت می‌کنند تا سفر خود را به سمت بزرگسالی آغاز کنند، یکی از تکان‌دهنده‌ترین مناظری است که می‌توانید در اینجا تجربه کنید، بنابراین اگر در زمان مناسب در شهر هستید، ارزش دیدن دارد.

 

بهترین ویلاهای خصوصی استخردار در مالزی

شام را در کافه جهان میل کنید

اگر می‌خواهید غذاهای محلی را امتحان کنید، به کافه جهانی بروید که به سبک باز طراحی شده است و اجازه می‌دهد نسیم گرم دریا در ساختمان بچرخد. در اینجا می‌توانید نوشیدنی و کوکتل و همچنین انبوهی از انتخاب‌های غربی مانند پاستا، روکش و سالاد را امتحان کنید. علاوه بر ساندویچ‌های غذاهای دریایی، می‌توانید از کباب‌های شبانه غذاهای دریایی لذت ببرید که بهترین صید روزانه را به نمایش می‌گذارد، بنابراین منتظر ماهی، خرچنگ، میگو و غیره باشید.

در ساحل آدم و حوا آفتاب بگیرید

اگر در پرهنتیان کوچک هستید و به دنبال ساحلی آرام می‌گردید که بتوانید فقط در آن آفتاب بگیرید و استراحت کنید، ساحل آدم و حوا یک انتخاب عالی است. این بزرگ‌ترین ساحل جزیره نیست اما اگر صاف باشد شن و ماسه است و همچنین چند سواحل کوچک‌تر جدا شده در نزدیکی وجود دارد که می‌توانید از ساحل آدم و حوا به آن‌ها شنا کنید. مردم برای غواصی به اینجا می‌آیند، که می‌توانید در سراسر جزایر پرهنتیان انجام دهید، اما جذابیت واقعی این است که وقت خود را برای برنزه کردن خود با یک کتاب خوب بگذرانید.

 

میوه‌های استوایی عجیب در مالزی

از دهکده ماهیگیری دیدن کنید

جاذبه‌های زیادی در جزایر پرهنتیان وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید از بخش کمتر توسعه‌یافته پرهنتیان کوچک دیدن کنید، به دهکده ماهیگیری محلی بروید. در اینجا می‌توانید نگاهی اجمالی به نحوه زندگی و کار مردم محلی داشته باشید و اگر صبح بیایید می‌توانید ماهیگیران محلی را در حالی که صید خود را حمل می‌کنند تماشا کنید یا در ساحل قدم بزنید و شنا کنید و روز آرامی را پشت سر بگذارید.

به تماشای نمایش آتش بروید

اگر می‌خواهید یکی از جذاب‌ترین مناظر را در جزایر پرهنتیان ببینید، باید راهی ساحل بوبو لانگ در پرهنتیان کیسیل شوید. در اینجا می‌توانید از رقص هولا و آتش درست کردن روی شن‌ها لذت ببرید و مردم محلی برای مهمانان نمایش رقص و آتش اجرا می‌کنند. نه تنها شاهکارهای دو و میدانی چشمگیر هستند، بلکه از آنجایی که زندگی شبانه زیادی در جزایر پرهنتیان وجود ندارد، اگر به دنبال کاری برای انجام دادن پس از غروب خورشید هستید، این رویداد خوشایند است.

 

حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش اول)

داوطلبانه در پناهگاه لاک پشت وقت بگذرانید

جزایر پرهنتیان در سراسر مالزی به خاطر جمعیت لاک‌پشت‌های سبزشان که شامل لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و سبز هستند، شناخته می‌شوند. هر سال حدود ۳۰۰ لاک پشت برای تخم گذاری به اینجا می‌آیند، اگرچه در معرض خطر نشت نفت و شکار غیرقانونی هستند. به این ترتیب یک جوجه کشی لاک پشت در جزایر پرهنتیان وجود دارد که توسط اداره محلی شیلات اداره می‌شود و شما می‌توانید در اینجا داوطلب شوید و برای کمک به حفظ مناطق لانه سازی لاک پشت‌ها کار کنید.

کایاک سواری در دریا را امتحان کنید

هرکسی که به دنبال ماجراجویی کوچکی در جزایر پرهنتیان است، باید کایاک سواری در دریا را امتحان کند که داغ‌ترین ورزش آبی در منطقه است. آب‌های اطراف جزایر پرهنتیان نسبتا صاف هستند و می‌توانید یک کایاک اجاره کنید و به تنهایی به آن بروید یا می‌توانید برای یک تور ثبت نام کنید که انتخاب خوبی برای مبتدیان است. می‌توانید در بسیاری از مهمان‌خانه‌های سراسر جزایر کایاک کرایه کنید و این یک راه عالی برای تماشای تمام مناظر از نقطه نظر آب است.

 

شگفتی‌های طبیعت مالزی (بخش اول)

از استراحتگاه غواصی بابلز دیدن کنید

منطقه طبیعی Bubbles Dive Resort یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در جزایر است و اگر می‌خواهید گواهینامه PADI دریافت کنید، باید به آن بروید. همچنین اگر به دنبال مجموعه‌ای از دوره‌های تخصصی غواصی مانند غواصی موک، غواصی ماکرو و کلاس‌های عکاسی زیر آب هستید، این یک انتخاب عالی است. استراحتگاه غواصی بابلز همچنین به کار بر روی پروژه‌های حفاظتی برای محافظت از صخره‌ها و لاک‌پشت‌ها در اطراف جزایر پرهنتیان اختصاص دارد و می‌توانید برای کاشت مرجان‌ها در اینجا ثبت‌نام کنید یا اطلاعاتی در مورد حیات زیر آب که در این دریاها شنا می‌کند جمع‌آوری کنید.

از پارک دریایی ترنگانو دیدن کنید

پارک دریایی ترنگانو در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و از تعدادی جزیره در سواحل ترنگانو تشکیل شده است. اگر در جزایر پرهنتیان اقامت دارید، یکی از بهترین کارها لذت بردن از سایر جزایر پارک است که شامل لیما، اکور تبو، پینانگ و پولائو تنگگل می شود. بهترین راه برای انجام این کار این است که یک قایق برای یک روز در پرهنتیان بزرگ یا کوچک کرایه کنید و سپس در تمام نقاط کوچک خلوت پارک دریایی گشت و گذار کنید.

 

هزینه شکم‌گردی در مالزی

۰۲ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران