راهنمای گردشگری مسافران تور مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای گردشگری مسافران تور مالزی

در صورتی که تصمیم به سفر با تور مالزی را گرفته‌اید ولی جز آن دسته‌ از افراد هستید که دوست دارید قبل از هر سفری با جزئیات آن آشنا شوید همراه ما باشید. مالزی جز کشورهایی است که برای گردشگران جذابیت‌های زیادی دارد. این جذابیت‌ها شامل جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و ... می‌باشد. در این مطالب سیر تا پیاز راهنمای گردشگری مالزی را برای خوانندگان این مقاله دسته‌بندی کرده‌ایم.

 

مالزی در کجا قرار گرفته است؟

از لحاظ موقعیت جغرافیایی باید بگوییم که مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع است. خود کشور مالزی از دو قسمت شرقی و غربی تشکیل شده است. این دو قسمت توسط دریای چین از هم جدا شده‌اند. به همین دلیل هر دو قسمت یک شبه جزیره‌ای را بر روی نقشه ایجاد کرده‌اند. طبق آخرین سرشماری‌ها مالزی حدود ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

۵ نقطه بسیار عالی برا غواصی در دنیای زیر آب مالزی

 

تاریخچه مالزی

کشور مالزی به دلیل موقعیت جغرافیایی‌ که دارد همواره در طول تاریخ اهمیت زیادی داشته است. یکی از این دلایل اهمیت آن برای بازرگانان بوده است. نوع حکومت در مالزی پادشاهی مشروطه است. همچنین دین رسمی این کشور اسلام است. البته عبادتگاه‌های مخصوص تمامی ادیان در سطح شهر به چشم می‌خورند.

 

 

دانستنی‌های کلی از مالزی

مردم مالزی عموما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر به صورت ابتدایی آشنایی با زبان انگلیسی داشته باشید در تور مالزی به مشکل نخواهید خورد. رینگت مالزی واحد پولی این کشور است که امروز در آذر ماه ۱۳۹۸ هر رینگت حدودا ۱۰۰۰ تومان ارزش دارد. این کشور از لحاظ زمانی ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است. کوالالامپور به عنوان پایتخت این کشور دارای فرودگاه بزرگ و بین‌المللی است که گردشگران می‌توانند از آن برای سفر خود استفاده کنند.

 

تماشای شهر کوالالامپور از فراز برج کی ال مالزی

 

آب‌ و‌ هوا در مالزی

مالزی دارای آب و هوای استوایی است. زیرا در نزدیکی‌های خط استوا قرار گرفته است. همین باعث شده است تا در اکثر روزهای سال و در تمامی فصل‌های هوایی گرم و معتدل داشته باشد. این آب و هوا باعث شده است تا میوه‌های استوایی در این کشور زیاد به چشم بخورد. اگر عاشق کسب تجربه‌های جدید هستید توصیه می‌کنیم میوه‌های استوایی مالزی را حتما تجربه کنید.

 

 

چه زمانی برای سفر به مالزی مناسب است؟

برای اینکه به سوال چه زمانی برای سفر به مالزی مناسب است؟ شما پاسخ دهیم باید هدف شما از سفر به مالزی مشخص باشد. اگر طرفدار فستیوال‌های هیجان انگیز در مالزی هستید باید تاریخ سفر خود را با آن‌ها هماهنگ کنید. اگر دوست دارید تا از جاذبه‌ها گردشگری و طبیعی مالزی بهره‌مند شوید توصیه میکنیم در فصل‌های خنک‌تر و تاریخ‌هایی که بارندگی کم است سفر کنید. ماه‌های مارس و اکتبر از لحاظ آب و هوایی می‌تواند برای این دسته از افراد مناسب باشد.

 

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

 

هزینه سفر به مالزی

قبل از پرداختن به موضوع هزینه سفر به مالزی باید بگوییم که سبک سفر گردشگران در تعیین این هزینه‌ها بسیار مهم است. ولی به طور کلی می‌توان گفت هزینه هتل‌های ارزان قیمت به ازای هر شب بین ۷۵ تا ۲۰۰ رینگت مالزی می‌باشد.

از لحاظ هزینه خورد و خوراک مالزی کشور گرانی نیست. مبلغی که در یک رستوران ارزان قیمت بابت یک وعده غذا باید پرداخت کرد حدودا ۱۰ رینگت مالزی است. قیمت‌های رستوران‌های زنجیره‌ای مثل مک دونالد حدود ۱۳ رینگت است. البته بدون تست کردن غذاهای خیابانی در مالزی هرگز به ایران برنگردید. زیرا این غذاها بسیار لذیذ و ارزان قیمت هستند.

در بین این هزینه‌ها باید مبلغی را نیز بابت بلیط هواپیمایی خود بپردازید. نرخ هواپیما می‌تواند نسبت به تاریخی که برای سفر خود انتخاب می‌کنید متفاوت باشد.

 

 

کدام هتل‌ها را برای اقامت در مالزی انتخاب کنیم؟

از آنجایی که امروزه تور مالزی یکی از پرطرفدارترین تورها در آژانس های هواپیمایی می‌باشد لذا هتل‌های متنوع و زیادی در آن ساخته شده‌اند. از جمله هتل‌های پیشنهادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل مندرین اورینتال کوالالامپور(Mandarin Oriental)
  • هتل شانگری لا کوالالامپور (Shangri La Hotel)
  • هتل پولمان کوچینگ (Pullman Kuching)
  • هتل برجایا (Berjaya Langkawi Resort)

 

تور مالزی فرصتی برای بازدید از باغ‌وحش مالاکا و مزرعه کروکودیل‌ها

 

کدام رستوران را در مالزی انتخاب کنیم؟

طبیعی است که دوست داشته باشید در یک مکان خوب غذا بخورید و از آن لذت ببرید. مالزی رستوران‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد که شاید برخی از آن‌ها با ذائقه ما ایرانی‌ها همخوانی نداشته باشد. از جمله رستوران‌هایی که خوردن یک وعده غذای خوشمزه را در آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم عبارتند از:

  • رستوران نائب کوالالامپور (Naeb Iranian Restaurant)
  • رستوران روباز (LimeLight Rooftop Lounge)
  • رستوران بیژن
  • خانه استیک (The Steakhouse)

 

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در مالزی کدام‌ها هستند؟

مسافرانی که تور مالزی را انتخاب می‌کنند هزینه زیادی را برای آن می‌پردازند. به همین دلیل دوست دارند تا از تمامی لحظات خود استفاده کنند. اگر به مالزی سفر کردید معلوم نیست بار دیگر نیز شرایط سفر به این کشور را به دست آورید یا نه. به همین دلیل سعی کنید دیدن اصلی‌ترین جاها را از دست ندهید. چند مورد از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری مالزی عبارتند از:

  • پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading)
  • جزیره‌ مانوکان (Manukan Island)
  • منطقه حفاظت شده‌ی طبیعی Semenggoh
  • منطقه‌ بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)
  • پارک ملی باکو (Bako)
  • رودخانه‌ کیناباتانگان(Kinabatangan River)
  • جزیره‌ سیپادان (Sipadan)
  • کمرون هایلندز (Cameron Highlands)
  • برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas) 
  • غارهای مولو (Mulu)

 

بیشترین‌ سفرها به کدام مقاصد مالزی صورت می‌گیرد؟

 

بهترین مراکز خرید مالزی کجاها می باشد؟

قطعا در هر سفری خرید سهم خاص خودش را دارد. در سفر با تور مالزی نیز می‌توانیم چند تا از بهترین فروشگاه ها و مراکز خرید مالزی را برای خرید گردشگران برای خود و سوغاتی پیشنهاد کنیم. این مراکز خرید عبارتند از:

  • محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور (Bukit Bintang)
  • مرکز خرید مید ولی  (Mid Valley Megamall)
  • مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)
  • مرکز خرید سوریا  (Suria KLCC)

 

۲۱ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران