راهنمای اجاره ماشین در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای اجاره ماشین در مالزی

مالزی از آن کشورهایی است که با اجاره ماشین در آن‌جا، می‌توانید به خوبی به گوشه و کنار کشور رفته و از جاذبه‌های گردشگری مختلفی دیدن کنید. مخصوصا اگر به جاهای همچون صباح در مالزی، ساراواک در مالزی یا بورنئو بروید، این ماشین‌ها بیشتر به کمکتان می‌آید. در واقع اگر تنها در کوالالامپور می‌خواهید بمانید، نیازی به اجاره ماشین نیست.  سفرهای جاده‌ای در تور مالزی بسیار محبوب است و خیلی اوقات، وقتی که به صورت خانوادگی به این کشور سفر کنید، اجاره ماشین از نظر مالی نیز به نفعتان خواهد بود. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به شرایط کلی اجاره‌ی ماشین در مالزی، هزینه‌ها و تمامی نکاتی که باید در این رابطه بدانید.

 

شرایط کلی اجاره ماشین در مالزی

شرایط اجاره ماشین در مالزی بسیار ساده است و این کار را به صورت آنلاین نیز می‌توان انجام داد. هزینه‌ی اجاره ماشین نیز به طور کلی ارزان بوده و هزینه بنزین نیز اصلا به اندازه خیلی از کشورهای اروپایی نیست. اکثر ماشین‌های اجاره‌ای، خودروهای نسبتا نو در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهند و جاده‌های خوب و رانندگی ایمن نیز شرایط را برای گردشگران راحت‌تر می‌کند. در نظر داشته باشید که تنها افراد بالای ۲۱ سال امکان اجاره و رانندگی ماشین را دارند و همچنین این امکان برای شما فراهم است که با هزینه‌ای نسبتا بالا، ماشین با راننده اجاره کنید. نکته مهم دیگر این است که ماشین‌ها با باک بنزین پر تحویل اجاره کننده شده و باید به همان صورت نیز تحویل داده شود.

 

۷ هتل زیبای لنکاوی، جزیره‌ی رازها و رمزها

هزینه‌ی اجاره‌ی ماشین در مالزی

هزینه‌ی اجاره‌ی ماشین عموما در طول سال متفاوت بوده و هنگام پیک گردشگری در تور مالزی، هزینه‌ی اجاره‌ی ماشین بالا می‌رود. البته اگر ماشین را چند وقتی زودتر به صورت آنلاین اجاره کنید، تخفیف خوبی گیرتان خواهد آمد. همچنین آن‌هایی که برای هفت روز کامل ماشین را اجاره کنند، شامل تخفیف خواهند شد. اما به صورت کلی، هزینه‌ی اجاره‌ی ماشین در مدل‌های کوچک و ارزان، چیزی نزدیک به ۳۵ یورو در روز است که البته همان‌طور که گفتیم، این قیمت بسته به زمانی که به مالزی می‌روید متغیر بوده و ممکن است شرکت مورد نظر، ارزان‌ترین ماشین‌های خود را کلا اجاره داده باشد و مجبور به اجاره‌ی ماشین‌های گران‌تر شوید.

یکی از نکات مهم که کار را برای ایرانی‌ها سخت می‌کند این است که شما برای اجاره‌ی ماشین در مالزی، حتما باید دارای کارت اعتباری باشید. به این ترتیب، شرکت‌هایی که این ماشین‌ها را در اختیارتان می‌گذارند، می‌توانند هزینه‌های اضافی پیش آمده را حتی بعد از این که از کشور رفتید، کسر کنند. البته می‌توانید از کارت‌های پیش پرداخت استفاده کنید که قابل دریافت هستند. کارت‌های پیش پرداخت مثل Paysafecard یا Visa Electron یا Skrill را در خود مالزی نیز می‌توانید تهیه نمایید.

کمپانی‌های معروف داخلی و بین‌المللی اجاره ماشین در مالزی

اگر حتما می‌خواهید به سراغ برندهای بین‌المللی معروف بروید، Alamo، Sunny Cars یا Europcar و چند شرکت دیگر در این کشور فعالیت می‌کنند. اما خب کمپانی‌های معروف داخلی همچون Hawk Malaysia نیز گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند و در سال‌های اخیر، به تعداد این نام‌های داخلی نیز اضافه شده است. به طور کلی، کمپانی‌های داخلی کمی ارزان‌تر هستند اما این همیشه صادق نیست و در روزهای پر مسافر حتی ممکن است برعکس شود. همچنین یکی از خوبی‌های اجاره ماشین از کمپانی‌های بین‌المللی این است که شما تنها مبلغ کمی را باید با کریدیت کارت از طریق سایت پرداخت کرده و می‌توانید باقی را به صورت نقدی در محل تحویل خودرو، پرداخت نمایید.

 

۱۱ ریزورت‌ ساحلی رویایی در مالزی

مقایسه قیمت کمپانی‌های اجاره ماشین در مالزی

برای این که مقایسه‌ای داشته باشیم بین کمپانی‌های مختلف، ما قیمت اجاره ماشین بین چهار نام اصلی را در نظر گرفته و کف قیمت را برای یک هفته در نظر می‌گیریم. این گزینه‌ها هم در فرودگاه کوالالامپور و هم در پنانگ فعالیت کرده و به راحتی در دسترس هستند.

  • Rental Cars: مدل پایه پروتون پرسونا با مالیات ۲۶۸ یورو
  • Economy Car Rentals: مدل پایه پرودوا ویوا با مالیات ۲۴۷ یورو
  • Zest Car Rental: مدل پایه پرودوا ویوا با مالیات ۳۱۸ یورو
  • Hawk Malaysia: مدل پایه پروتون پرسونا با مالیات ۳۳۴ یورو

 البته اگر امکانات اضافه مثل صندلی بچه بخواهید، باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید و این قیمت‌ها نیز برای ارزان‌ترین ماشین‌هاست.

نقاط در اختیار گرفتن و تحویل ماشین در مالزی

در شهرهای مختلف مالزی، نقاط مختلفی برای در اختیار گرفتن ماشین وجود دارد که اگر از قبل آن‌ را رزرو کرده باشید می‌توانید، یکی از محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. تقریبا تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی جزو گزینه‌ها هستند. مضاف بر این که اگر بخواهید ماشین درب هتل در اختیارتان قرار گیرد، باید هزینه‌ای اضافی را به این منظور پرداخت نمایید. مخصوصا اگر در کوالالاپور که باشید، این هزینه به تنهایی بسیار سنگین خواهد بود. حتما زمانی که ماشین را در اختیار می‌گیرد، در حضور تحویل دهنده، چند عکس از ماشین گرفته و نکاتی که می‌بینید را گوشزد کنید.

برای تحویل ماشین نیز شرایط تقریبا به همان صورت است. اگر ماشین را در جاهای مشخص شده تحویل دهید، هزینه‌ای نباید پرداخت کرده و اگر ماشین را در محلی دیگر تحویل دهید، هزینه‌ای اضافی باید پرداخت نمایید. حتی این امکان وجود دارد که ماشین را خارج از محدوده‌های مشخص شده نیز تحویل دهید. این کار عموما چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ رینگیت هزینه بر است.

 

بهترین رستوران‌های پنانگ

بیمه ماشین‌های اجاره‌ای در مالزی

همیشه مطمئن شوید که در ابتدای امر، دقیقا به نکاتی که شامل بیمه می‌شود، واقف هستید.  چند بیمه عموما برای ماشین‌ها در نظر گرفته شده که شما می‌توانید از میانشان انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که همیشه بیمه‌ای که همه چیز را در بر می‌گیرد انتخاب کنید. اگر چه که شما مبلغی اضافی پرداخت می‌کنید، اما این مورد تمام مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید را پوشش خواهد بود. پس حتما این موضوع را جدی بگیرید و بهترین بیمه ممکن را برای ماشین خود تهیه نمایید. نکته دیگر در این مورد این است که بعضی از بیمه‌های مسافرتی، بیمه ماشین اجاره‌ای را نیز شامل می‌شوند که این موارد خیلی محدود هستند و حتی اگر به شما گفتند که می‌توانید با همان بیمه ماشین اجاره کنید، حتما بیمه را مجددا برای خود ماشین بگیرید.

صندلی بچه ماشین‌های اجاره‌ای در مالزی

تمامی کمپانی‌های اجاره ماشین در مالزی، ماشین‌های کودک نیز با مبلغی اضافه‌تر در اختیارتان می‌گذارند. اگر با کودک شما همراهتان هست، حتما باید برای او صندلی مخصوص بگیرید و این موضوع را نیز از قبل به کمپانی بگویید تا برایتان یکی نگه دارد. نشاندن بچه در صندلی مخصوص و در عقب ماشین جزو قوانین مالزی به شمار می‌رود.

 

راهنمای بهترین کارها در تور مالزی

وضعیت پمپ بنزین‌ها در مالزی

تقریبا هر ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر یک پمپ بنزین در جاده‌های مالزی وجود دارد و در داخل شهر نیز تعداد آن‌ها بسیار زیاد است. پمپ بنزین‌ها عموما شامل یک محیط بزرگ همراه با یک غذا خوری کوچک، سرویس بهداشتی و مغازه می‌شوند. کار پر کردن باک نیز توسط خود متصدی انجام می‌شود و شما تنها مقدار مورد نظر خود را اعلام کرده و هم به وسیله کارت اعتباری هم به وسیله‌ی پول نقد می‌توانید، هزینه‌‌ی آن را پرداخت کنید.

جهت یابی در جاده‌های مالزی

حتما روی گوشی همراه خود یک نقشه خوب بریزید یا از نقشه گوگل برای جهت یابی استفاده کنید. بسیاری از مراکز گردشگری مهم مالزی در شهرهای مختلف، روی نقشه گوگل مشخص شده‌اند و خیلی راحت از این طریق می‌توانید به جای مورد نظر خود برسید. موسسات اجاره ماشین، یک سری GPS هم برای اجاره دارند که البته با توجه به این که گوشی‌های هوشمند این روزها همگی دارای این تکنولوژی هستند، نیازی به این تجهیزات وجود ندارد.

اجاره موتور در مالزی

در کشورهای جنوب شرق آسیا، مردم خیلی اهل موتور مخصوصا موتورهای سبک هستند و با توجه به این که اجاره‌ی آن‌ها بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر است، گزینه‌ی جایگزین خوبی برای زوج‌ها و آن‌هایی‌ست که تنها به تور مالزی رفته‌اند. مخصوصا اگر به شهرهای ساحلی سفر کرده‌اید، می‌توانید با کمک این موتورها به هر گوشه‌ی دنجی که خواستی بروید و با هزینه‌ای بسیار کم، به دل طبیعت زده و از سواحل دیدنی و پنهان دیدن کنید. هزینه‌ی اجاره‌ی موتورهای سبک بسیار ارزان‌تر از ماشین است و از طرفی هزینه بنزین آن نیز خیلی کم‌تر خواهد بود.

 

معرفی محله چینی کوالالامپور

نکات مهم اجاره ماشین در مالزی

  • پیش پرداخت کردن و اجاره ماشین از چند هفته قبل، تخفیف خوبی را برایتان به همراه خواهد داشت اما این نکته را نیز فراموش نکنید که شما عموما این امکان را ندارید که این رزرو را کنسل کرده و پول خود را پس بگیرید.
  • یکی از نکاتی که حتما موقع اجاره باید در نظر بگیرید این است که کمپانی مورد نظر، محدودیت طی مسیر برای شما تعیین کنند و شما هر چقدر که دلتان بخواهید، بتوانید با ماشین رانندگی کنید.
  • عکاسی از ماشین و نگه داشتن مدارک در صورت مشکل داشتن ماشین را پیش خود با تاریخ نگه دارید تا در موقع تحویل به مشکل نخورید. این عکس‌ها خیلی به دردتان می‌خورد چون گاهی کسی که برای تحویل می‌آید، ممکن است اصلا انگلیسی بلد نباشد.
  • خیلی از هتل‌های خوب مالزی دارای پارکینگ رایگان هستند پس حتما ماشین خود را در پارکینگ رایگان هتل نگهداری کنید و در خیابان نگذارید.
  • پنجره‌های ماشین را موقع پارک باز نگذارید. مالزی کشوری امن است و به ندرت دزدی‌های این چنینی در آن‌جا می‌بینید اما در جاهای مختلف غیر از کوالالامپور، میمون‌های مردم آزاری هستند که ممکن است وسایل شما را از ماشین بدزدند.

منبع

۱۰ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران