راهنمای جامع سفر به مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای جامع سفر به مالزی

اگر دوست دارید تا سفری ایده‌ال به یک مقصد گردشگری جدیدی را داشته باشید توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری حتما آشنایی نسبی با آن مکان را به دست آورید. به خصوص اگر کشور خارجی را برای سفر خود انتخاب کرده باشید این موضوع اهمیت خیلی بیشتری پیدا می‌کند. از آنجایی که سفر با تور مالزی این روزها به یکی از محبوب‌ترین تورهای مسافرتی تبدیل شده در این مقاله قصد داریم تا شما را با هر آنچه که قبل از سفر به این کشور توریستی باید بدانید آشنا کنیم. مالزی کشوری خوش آب و هوا است که به دلیل طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی خود توانسته سالانه توریست‌های بسیاری را جذب خود کند. اگر شدوست دارید تا با جزئیات و اطلاعات عمومی اولیه در سفر به مالزی آشنا شوید در خواهند مطالب این مقاله تا انتها همراه ما باشید.

 

آشنایی اولیه با کشور مالزی

کشور مالزی در سمت جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است. این کشور زیبا از لحاظ جغرافیایی در جوار دریای چین قرار دارد. در این کشور آسیایی شما شاهد مناظر بسیار زیبای طبیعی خواهید بود. به خصوص سواحل و جنگل‌های آن از زیبایی دوچندانی برخوردار هستند. از طرفی دیگر مالزی از نظر تجاری نیز برای تاجران اهمیت بالایی دارد. چرا که در میان چین و خاورمیانه قرار گرفته و همواره مسیر آن در طول تاریخ برای تاجران ارزشمند بوده است. مالزی جز نادر کشورهایی است که از لحاظ فرهنگی و سنتی بسیار غنی بوده و شما می‌توانید در سفر به این کشور شاهد افراد با دین، فرهنگ و اعتقادات گوناگونی باشید. به عنوان نکته آخر اینکه سواحل مالزی بیش از هر چیزی سبب جذب توریست در طول سال می‌شود. پس اگر دوست دارید تا در سفر خود انواع تفریحات دریایی، تاریخی، سنتی و ... را به صورت یکجا تجربه کنید حتما یک بار هم که شده باشد سفر به مالزی را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

 

راهنمای سفر از کوالالامپور به پنانگ

 

اطلاعات کلی در مورد مالزی

هر گردشگری قبل از این که راهی کشور مالزی شود باید با یکسری اطلاعات در مورد آن آشنا شود. در زیر مهم‌ترین این اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • ویزا

مسافران مالزی ویزای ورود به این کشور را به صورت فرودگاهی به محض ورود به فرودگاه دریافت خواهند کرد.

  • پول

واحد پول مالزی رینگت نام داشته و امروز به تاریخ آذر ۱۴۰۰ معادل ۷۴۰۰ تومان است.

  • زمان

از لحاظ زمانی کشور مالزی ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه از ایران جلوتر است.

  • زبان

مردم مالزی به زبان مالایی صحبت می‌کنند. البته امروزه اغلب آن‌ها به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و توریست‌ها می‌توانند در هر نقطه آن به کمک زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

  • دین

کشور مالزی از لحاظ ادیانی کشوری متنوع است. به طوری که عبادتگاه‌های مخصوص هر دینی را می‌توان در جای جای این کشور پیدا و بازدید کرد. اما در حالت کلی دین رسمی این کشور اسلام می‌باشد.

  • بهترین زمان سفر

کشور مالزی آب و هوایی مشابه با آب و هوای استوایی دارد. به همین دلیل در تمامی فصل‌های سال سفر به آن می‌تواند برای توریست‌ها خوش‌آیند باشد. اما برای کسانی که به دنبال زمانی ایده‌آل برای سفر به مالزی هستند فصل‌های بهار و تابستان را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا در فصل پاییز و زمستان احتمال بارش‌های موسمی زیاد است.

  • تفریحات

کشور مالزی از جمله مقصدهای گردشگری است که امکان لذت بردن از تفریحات متنوع در آن وجود دارد. در این میان تفریحاتی نظیر خرید، کوه نوردی و جنگل نوردی، اسپا و ماساژ، تفریحات آبی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی، بازدید از حیات وحش مالزی و بازدید از معابد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

معرفی شهرهای توریستی مالزی

بدون شک می‌توان ادعا کرد که تمامی شهرهای کشور مالزی از لحاظ گردشگری و توریستی جذاب هستند. اما در این میان چند مورد از شهرها هستند که از لحاظ تاریخی، طبیعی و تفریحی در الویت اول گردشگران قرار گرفته‌اند. از جمله بهترین و دیدنی‌ترین شهرهای توریستی مالزی عبارتند از:

کوالالامپور (Kuala Lumpur)

شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و مهم‌ترین شهر این مقصد گردشگری از لحاظ تاریخی، سیاسی و البته تفریح است. از لحاظ تاریخی گفته می‌شود که قدمت کوالالامپور به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد. این شهر زیبا تقریبا در کنار خط استوا قرار گرفته و آب و هوایی استوایی دارد.برای کسانی که دوست دارند از نزدیک با فرهنگ این کشور آشنا شوند و فقط قصد بازدید از یک شهر را دارند توصیه می‌شود تور کوالالامپور را به عنوان مقصد گردشگری خود برای سفر انتخاب کنند. از جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبای مالزی می‌توان آکواریوم کوالالامپور، برج‌های دوقلو پتروناس، پارک پروانه، موزه هنرهای اسلامی مالزی، مرکز ملی ستاره شناسی و غیره را نام برد.

پنانگ (Penang)

شهر پنانگ حالت جزیره‌ای داشته و به دلیل سواحل شنی طلایی خود هر گردشگری را مبهوت خود می‌کند. با انتخاب این جزیره زیبا برای سفر می‌توانید از طبیعت فوق‌العاده و تنوع بالای گیاهی و حیوانی آن نهایت لذت را ببرید. در این شهر هتل‌ها و تفرجگاه‌های لوکس و متنوع بسیاری تاسیس شده‌اند که سالانه توریست‌های بسیاری را جذب خود می‌کنند. از جمله جاذبه‌های گردشگری پنانگ مسجد کاپیتان کلینگ، پارک پرندگان، معبد که کلاک سی، ساحل باتو فرینیگی، قلعه تاریخی کورن والیس، موزه اسباب بازی و بسیاری موارد دیگر هستند.

 

۶ ایده‌ی عالی برای سفر به مالزی در کریسمس

لنکاوی (Langkawi)

نکته قابل توجه در مورد لنکاوی که هر گردشگری قبل از سفر خود باید بداند این است که این شهر مجمع‌الجزایر است. به این معنا که ده‌ها جزیره دیگر را در خود جای داده است. به همین دلیل کسانی که عاشق تفریحات آبی هستند مسیر این شهر مالزیایی را در پیش می‌گیرند. شما در این شهر فرصت مزه کردن خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را خواهید داشت. در این میان نیز توصیه می‌شود از مکان‌هایی از قبیل آبشارهای تلاگاتوجو، جزیره وایانگ بانتینگ و غیره در آن دیدن کنید.

کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)

شهر کوتا کینابالو با داشتن فرهنگ و رسومات منحصر به فرد خود در شهر مالزی شناخته می‌شود. به طوری که در سفر به این شهر می‌توانید با جنبه‌های جدید کشور مالزی آشنا شوید. نکته جالب اینکه این شهر مالزی خود از بیش از ۳۰ قبیله با ۸۰ گویش مختلف تشکیل شده است. کوتا کینابالو نیز حالت جزیره‌ای داشته و با سفر به آن شما فرصت لذت بردن از تفریحات آبی را خواهید داشت.

جورج تاون (George Town)

نمی‌توان صحبت از شهرهای توریستی مالزی کرد ولی نامی از شهر جورج تاون نبرد. این شهر زیبا که با عنوان جواهر شرق شناخته می‌شود جزیره‌ای دیدنی و توریستی است که از پیشینه تاریخی غنی برخوردار می‌باشد. گردشگران در این منطقه شاهد مغازه‌های تاریخی خواهند بود که از لحاظ تاریخی بسیار ارزشمند بوده و توانسته‌اند نام خود را درمیراث جهانی یونسکو به ثبت برسانند. اگر به تاریخ و بازدید از اماکن تاریخی علاقه دارید بازدید از جورج تاون در مالزی را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر سری به مقاله جاذبه‌های گردشگری جرج تاون نیز بزنید.

 

شرایط آب و هوایی کشور مالزی

همان طور که گفته شد کشور مالزی در کنار خط استوا قرار گرفته است. به همین دلیل شرایط آب و هوایی استوایی است. در اغلب روزهای سال این کشور دمای بالایی داشته و درصد رطوبت هوا در آن بالا است. در حالت کلی می‌توان گفت که مالزی دو فصل تابستان و بارش‌های موسمی دارد. به طوری که در فصل‌های پاییز و زمستان و در برخی مواقع فصل بهار شاهد باران‌های شدید موسمی در آن خواهیم بود. شما در مالزی فصلی سرد و زمستانی را هرگز تجربه نخواهید کرد.

به طوری که دمای هوا به صورت میانگین در مالزی تقریبا ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. خشک‌ترین ماه‌های سال در مالزی بین مه تا جولای است. این ماه‌ها بهترین زمان برای گردش و پیاده‌روی در هوای آزاد بدون درگیر شدن با بارش‌های سنگین می‌باشد. در بین شهرهای این کشور نیز مناطق شرقی بیشترین میزان بارندگی را در طول سال تجربه می‌کنند. اگر مشکلی با بارش‌های باران در مالزی را ندارید در هر روز از سال می‌توانید تور مالزی را رزرو کرده و لحظاتی به یادماندنی و استثنایی را در این سرزمین زیبا برای خود رقم بزنید.

 

بازدید از میدان مردکا کوالالامپور در سفر به مالزی

نحوه سفر به کشور مالزی

مالزی از جمله کشورهای خارجی می‌باشد که سفر کردن به آن برای ایرانیان آسان است. برای این منظور شما باید مثل هر سفر خارجی دیگری تور مناسب را متناسب با بودجه و شرایط خود رزرو کرده و با در دست داشتن پاسپورت مسیر مالزی را در پیش بگیرید. دریافت ویزای توریستی مالزی نیازی به مراجعه حضوری به سفارت نداشته و گردشگران می‌توانند در فرودگاه مالزی ویزای خود را دریافت کنند. انواع ویزاهای مالزی عبارتند از:

  • ویزای توریستی، ۲ هفته
  • ویزای تحصیلی، ۱ ساله با قابلیت تمدید سالانه
  • ویزای کاری، ۲ ساله
  • ویزای اقامتی، ۲ الی ۶ ماه
  • ویزای ترانزیت، بدون اجازه خروج از فرودگاه

سفر به مالزی از ایران به صورت هوایی بوده و اگر پرواز مستقیم را برای این مقصد گردشگری انتخاب کنید باید تقریبا ۸ ساعت پرواز را تحمل کنید.

 

اقامت در سفر به مالزی

مالزی یکی از کشورهای توریستی دنیا است. به طوری که همواره گردشگران بسیاری از نقاط مختلف مسیر این کشور استوایی را در پیش می‌گیرند. همین موضوع سبب شده تا هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در تمامی شهرهای توریستی این کشور بنا شوند. از جمله بهترین این هتل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل Oakwood Hotel & Residence در کوالالامپور
  • هتل Metropol در کوالالامپور
  • هتل Sunway Velocity در کوالالامپور
  • هتل Century Helang در لنکاوی
  • هتل Century Beach Resort در لنکاوی
  • هتل Bayview در لنکاوی

علاوه بر هتل‌های مذکور شما می‌توانید هتل مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آژانس‌های مسافرتی بخواهید که شما را در رزرو و حتی انتخاب یک مکان مناسب راهنمایی و کمک کنند.

 

هزینه رستوران‌گردی در کشور مالزی

یکی از مهم‌ترین نکات در سفر برآورد کردن هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک و رستوران‌گردی است. در کشور مالزی و به خصوص شهرهای توریستی رستوران‌های متنوع بسیاری وجود دارند که هزینه خوردن یک وعده غذایی در هر کدام از آن‌ها متفاوت است. هزینه خوردن یک وعده غذای ارزان در یک رستوران اقتصادی در مالزی به ازای هر یک نفر تقریبا ۱۰ رینگت خواهد بود. این هزینه در رستوران‌های لوکس و بالاشهر بسیار بیشتر می‌باشد و توریست‌ها باید بهترین گزینه را از لحاظ کیفیت و هزینه بسته به شرایط و سلیقه خود انتخا بکنند. در زیر چند مورد از بهترین رستوران‌های مالزی را معرفی کرده‌ایم:

  • رستوران مارینیز (Marini’s On 57) در کوالالامپور
  • رستوران ترویکا اسکای داینینگ (Troika Sky Dining) در کوالالامپور
  • رستوران ترتی ایت کی ال (Thirty8 KL) در کوالالامپور
  • رستوران اناک کی ال (Enak Restaurant KL) در کوالالامپور
  • کافه و رستوران اسپایس مارکت (Spice Market) در پنانگ
  • رستوران سافولک هاوس (Suffolk House) در پنانگ
  • رستوران بیچ بلانکت بابیلون (Beach Blanket Babylon Bar & Bistro) در جرج تاون
  • کافه و رستوران ساحلی میوز (Mews Beach Cafe) در جرج تاون
  • رستوران کبابای (Kebaya Dining Room) در جرج تاون
  • رستوران گولای هاوس لنکاوی (Gulay house restaurant) در لنکاوی
  • رستوران پاویلیون (Pavilion restaurant) در لنکاوی
  • رستوران لا سال در کاسا دل مار (la sal restaurant) در لنکاوی

همچنین رستوران‌های ایرانی باکیفیتی نیز برای علاقه‌مندان به غذاهای ایرانی در این کشور وجود دارند. رستوران نائب و رستوران بیژن دو مورد از بهتری رستوران‌های ایرانی در شهر کوالالامپور هستند.

 

حمل و نقل عمومی در کشور مالزی

موضوع حمل و نقل عمومی در سفر فوق‌العاده حائز اهمیت است. چرا که بدون آشنایی با آن‌ها گردش در سطح شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دشوار می‌شود. در کشور مالزی حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته بوده و شما می‌توانید به کمک وسیله‌هایی از قبیل مونوریل، ام آر تی، ال آر تی و از همه آسان‌تر تاکسی به هر نقطه‌ای از شهر که دوست دارید بروید. البته استفاده از تاکسی در مقایسه با دیگر روش‌ها کمی گران‌تر است. به همین دلیل برای کسانی که به دنبال یک سفر اقتصادی و ارزان هستند جابجایی با تاکسی توصیه نمی‌شود.

در صورت تمایل به استفاده از وسیله‌های حمل و نقل عمومی می‌توانید نقشه راه‌ها را تهیه کرده و بدون سردرگمی خود را به محل مورد نظر برسانید. تاکسی‌ها در مالزی با در رنگ‌های مختلف زرد، قرمز و سفید، زرد و آبی و سبز در سطح شهر موجود هستند. اغلب تاکسی‌ها تاکسی‌متر دارند که پیشنهاد می‌کنیم قبل از سوار شدن به ماشین سالم بودن تاکسی‌متر را مورد بررسی قرار دهید.

 

تجربه ۵ اسپای لاکچری در سفر به کوالالامپور

 

فستیوال‌های معروف کشور مالزی

شرکت در مراسم‌ها و جشنواره‌های هر کشوری می‌تواند برای توریست‌ها جذابیت بسیار زیادی  داشته باشد. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لذت بردن از فستیوال‌های متنوع مالزی است. چرا که در این کشور و می‌توانید فرصا شرکت در جشنواره‌های سنتی و جذاب بسیاری را داشته باشید. چند مورد از معروف‌ترین این فستیوال‌ها را در زیر جمع‌آوری و معرفی کرده‌ایم:

  • فستیوال فانوس (۲۵ مرداد)
  • فستیوال وساک (۲۰ اردیبهشت)
  • فستیوال گاوای دایاک (خرداد ماه)
  • فستیوال خرید (۱۱ آبان الی ۱۱ دی)

هر کدام از این مراسم‌ها به نوبه خود جذاب بوده و شما تنها کاری که باید انجام دهید تنظیم کردن تاریخ سفر با یکی از این مناسب‌ها است. تمامی این جشنواره‌ها در شهر کوالالامپور به عنوان پایتخت با شور و هیجان بیشتری برگزار می‌شوند.

۳۰ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران