راهنمای کامل خرید در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای کامل خرید در مالزی

مالزی کشوری گرمسیری در آسیای شرقی‌ست که میزبان فرهنگ‌های مختلفی است. این چند فرهنگی باعث شده تا این کشور چهره‌های مختلفی به خود بگیرد. شما می‌توانید این ویژگی را در معماری معابد، غذاها و حتی لباس پوشیدن‌ها ببینید. در طول سفر با تور مالزی و با دیدن چیزهای گوناگون همواره وسوسه می‌شوید چیزهای متنوعی بخرید. ما در اینجا شما را برای خرید بهترین چیزها راهنمایی می‌کنیم.

 

کوالالامپور

تجربه خرید در مالزی را می‌توانید در کوالالامپور به دست بیاورید. در این شهر انواعی از مراکز خرید برجسته و منطقه تجاری و شگفت‌انگیز بوکیت بینتانگ را در دسترس دارید. ترمینال ۲۱ و یا مرکز خرید KLCC از بارزترین نمونه‌های این مراکز خرید هستند. مراکز خرید کوالالامپور محدود به این‌ها نیستند، بازارهای شبانه  یا "پاسارمالام" نیز در این شهر برپا شده و تا دو کیلومتر گسترده می‌شوند.

 

 راهنمای خرید و تفریح در مرکز خرید Suria KLCC

 

کوالالامپور

 

 

پنانگ

پنانگ یکی دیگر از مناطق مورد علاقه برای خرید در مالزی است که با سه کلاس مختلف شامل Gurney Paragon، Queensbay و Straits Quay Marina Mall انواعی از محصولات مقرون به صرفه، لباس‌های روزانه تا آخرین تکنولوژی را عرضه می‌کنند. به علاوه همچون کوالالامپور، پنانگ هم میزبان بازارهای شبانه فوق‌العاده‌ای است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. مخصوصا اینکه اگر بعد از کوالالامپور به پنانگ بروید قیمت‌های پایین‌تری را کشف خواهید کرد.

 

 معرفی مراکز خرید جورج‌تاون برای خرید سوغاتی‌های خاص از پنانگ

 

پنانگ

 

 

جزایر لابوئان و لنکاوی

اگر می‌خواهید در منطقه آزاد اقتصادی خرید کنید یکی از این دو جریزه مقصد شما خواهد بود. لنکاوی یک مقصد توریستی محبوب است که گردشگران می‌توانند به خودی خود اقلامی مثل لوازم آرایش، شکلات و لباس را مطابق با استانداردهای مالزی و با قیمتی بسیار پایین تهیه کنند. دومین جزیره لابوئان در خطه ساحلی صباح است. برای خرید لابوئان حتی از لنکاوی هم بهتر است. شما در اینجا می‌توانید اجناس فوق‌العاده‌ای همچون شکلات، عطر و حتی اتومبیل را با قیمت‌هایی واقعا عالی خریداری نمایید.

 

 برای خرید در لنکاوی به کجا مراجعه کنیم؟

 

 لنکاوی

 

 

بهترین چیزهایی که می‌توانید از مالزی بیاورید

باتیک: نوعی پارچه از ابریشم است که اغلب برای ساخت پیراهن و لوازم جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد این پارچه، باکیفیت بالا تهیه می‌شوند و با توجه به رنگ‌های شاد و الگوهای درهم و پیچیده برای هرکسی که به هنر و صنایع دستی علاقه دارد مناسب است. باتیک در هر دو کشور اندونزی و مالزی محبوب است اما هر کدام با طرح و الگوی خودشان. قیمت باکیت‌ها به حسب کیفیت و طرح از ۹ دلار تا ۲۴ دلار هستند.

 

 فروشگاه ها و مراکز خرید مالزی 

 

 

مالزی

 

 

سارونگ: سارونگ پارچه‌ای همه کاره است که هم زنام و هم مردان در مالزی آن را می‌پوشند. البته هر کدام الگوی خودشان را دارند اما قیمت‌شان با کمی بالا و پایین حدود 4 دلار است. این پارچه را می‌توان در همه جا استفاده کرد. چه در مالزی باشید و یا جایی که زندگی می‌کنید، این پارچه کاربرد خودش را دارد.

 

 

هدایای دست‌ساز

در واقع محصولات بامبو را در همه جای جنوب شرقی آسیا می‌توانید پیدا کنید. شما می‌توانید محصولات زیبایی را از فروشگاه‌ها و یا مغازه‌های سوغاتی‌فروشی محلی پیدا کنید. آن‌ها به شکل لوازم آشپزخانه و یا زیورآلات در دسترس هستند.

 

 

مالزی

 

 

شکلات میوه‌ای گرمسیری

اگر طرفدار شکلات هستید و میوه‌های گرمسیری را دوست دارید، شکلات میوه‌ای استوایی را امتحان کنید. طعم‌ها حول محور جک‌فرویت، دوریان و خیلی نام‌های دیگر می‌گردد. شما شما نتوانید برای سوغات با خودتان میوه ببرید اما قطعا در بردن آن‌ها به شکل شکلات مشکلی وجود ندارد.

 

 ۱۰ سوغاتی زیبای مالزی که می‌توانید برای همسرانتان هدیه بگیرد 

 

 

مالزی

 

 

سونگکت

سونگکت نوعی پارچه مالزیایی منحصر به فرد با الگوهای خاص خودش است. این پارچه از نظر طرح و رنگ شبیه به باتیک است. شما از این پارچه می‌توانید در موارد مختلفی همچون تزئین دکوراسیون، لوازم جانبی و حتی لباس استفاده کنید. این پارچه  نشان دهنده تلفیقی از فرهنگ‌های چینی، مالزی و هند بوده و از این لحاظ به شدت قابل توجه است.

 

 

سونگکت

 

 

هنر گرمسیری

بعضی از فروشگاه‌های دستی و هنری محلی، مجموعه‌ای از تصاویر و نقاشی از محیط‌های گرمسیری را به فروش می‌رسانند. این تصاویر که اغلب شاد و با مناظری زیبا و دل‌انگیز هستند برای آویزان کردن روی در و دیوارها مناسب هستند. آن‌ها می‌توانند به راحتی گوشه کنار منزل‌تان را به رنگ بیاورند.

 

 معرفی مراکز خرید جورج‌تاون برای خرید سوغاتی‌های خاص از پنانگ 

 

مالزی

 

 

کفش و لباس

فرقی نمی‌کند در کجای این کره زندگی می‌کنید، در بیشتر جاها خرید لباس گران است. در آسیا کمی اوضاع بهتر است اما مالزی تقریبا یکی از بهترین نقاط برای خرید کفش و لباس محسوب می‌شود. تی‌شرت‌های مناسب و باکیفیت تا ۴ دلار هزینه برمی‌دارند و کفش‌ها بیش از ۲۴ دلار نمی‌شوند.

 

 

مالزی

 

 

ادویه‌جات

وقتی در خیابان‌های مالزی حرکت می‌کنید شما زبان‌ها، نژادها و فرهنگ‌های مختلف را شاهد خواهید بود. هر کدام از این گروه‌ها دارای فرهنگ غذایی خودشان هستند و این یعنی دسته‌های مختلفی از ادویه در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید ادویه به شما فرصت آشپزی در خانه را می‌دهد و غذاها مزه‌ای مشابه آنچه که در مالزی چشیده‌اید را خواهند داشت.

 

 

مالزی

۱۲ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 08 مرداد 1401)

نظرات کاربران