معرفی جزیره تیومان، زیبایی بی‌پایان در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی جزیره تیومان، زیبایی بی‌پایان در مالزی

اگر با تور مالزی سفر می‌کنید بهتر است به غیر از پایتختش سری به جزایر زیبای این کشور نیز بزنید. ردانگ، تیومان، پانگکور، لنکاوی، پنانگ و... زیبایی غیرقابل وصفی دارند که می‌توان با سفر به آنها آرامش را به خود هدیه دهید. تفاوت جزیره‌های شرقی و غربی در این است که جزایر شرقی بکرتر، با آب‌های زلالند همانند جزایر مالدیو که گردشگری محدودی نیز از اوایل مارچ تا اواخر اکتبر دارند و در بقیه سال طوفانی و نا آرام هستند. در اینجا با جزیره تیومان که در جنوب شرقی مالزی قرار دارد بیشتر آشنا می‌شویم.

 


معرفی جزیره تیومان


جزیره تیومان یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌‌های جنوب شرقی مالزی است و به ‌عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا شناخته‌ شده و در ادامه ساحل جنوبی ایالت پاهانگ در دریای چین جنوبی (در ۵۶ کیلومتری ساحل پاهانگ)، در جنوب ‌شرقی شبه ‌جزیره‌ مالزی و بین دو ایالت پاهانگ و جوهور واقع شده ‌است. طول این جزیره ۳۹ کیلومتر و عرض آن ۱۹ کیلومتر است. این جزیره بزرگترین جزیره آتشفشانی مرسینگ و بخشی از ایالت جوهور محسوب می‌شود که از ساحل ۳۲ کیلومتر فاصله دارد.

 

  معرفی جزیره ردانگ، جزیره‌ای آرام در مالزی 

 

 

جزیره تیومان 

 


سواحل تیومان


جزیره تیومان دریایی آبی و درخشان و سواحل شنی بسیار زیبا دارد. این جزیره با صخره‌هایی مرجانی احاطه شده و به غیر از جانوران دریایی که در سواحل آن زندگی می‌کنند و با سفر به این جزیره تنوع بسیار آنها را خواهید دید، حدود سیزده هزار هکتار جنگل‌ انبوه نیز محل زندگی پستانداران و جانوران کمیاب و حفاظت‌شده نظیر نوعی میمون، سنجاب بزرگ سیاه، سنجاب قرمز پرنده، نوعی خارپشت و موش آهو است. همچنین برای کسانی که به دنبال آرامش به ساحل پناه آورده‌اند و مایلند مدتی را به دور از هیاهوی زندگی شهری سپری کنند خلیج ماسه‌ای تیومان گزینه مناسبی خواهد بود.

 

 

 جزیره تیومان

 


غواصی در تیومان


جزیره‌ی تیومان به دلیل داشتن آبهای گرم، مناظر زیبا و مکان‌های مناسبی برای غواصی، یکی از معروف‌ترین جزایر ساحل شرقی است. در تیومان غواصان می‌توانند از شنا کردن در کنار زمرد ماهی‌های ناپلئونی، تروالی راه راه طلایی، طوطی ماهی و دسته دیگری از ماهی های تفنگدار لذت ببرند و مناظر زیبا و اعجاب انگیزی از قبیل چترهای دریایی رنگین، مرجان‌های شاخ گوزنی و اسفنج‌های دریایی بامزه‌ای را کشف کنند. در نظر داشته باشید، آب‌های کم‌عمق در ساحل سالانگ (Salang Beach)، مکان خوبی برای غواصی می‌باشد.

 

 تپه‌های زیبای مالزی برای یک تفریح خانوادگی 

 

 

 جزیره تیومان

 


تفریحات تیومان


تیومان یکی از بهترین جزیره‌های دنیا به شمار می رود و در سال ۱۹۵۹ محل برگزاری موسیقی های هالیوود، "اقیانوس آرام جنوبی" بوده است. طبق یک افسانه، این جزیره آخرین استراحتگاه شاهزاده افسانه‌ای اژدها بوده است. همچنین اگر دوستدار طبیعت هستید، این جزیره فرصت تماشای گونه‌های متنوع و زیبای گیاهی و جانوری را برایتان فراهم می آورد. ورزش‌های آبی از قبیل جت اسکی نیز در برخی از نواحی آن امکان پذیر است. این جزیره برای سنگ نوردی نیز عالی است. افرادی که روحیه ماجراجویی دارند می‌توانند صخره‌های عظیم و افسانه‌ای گونونگ ننک سموکوت یا دراگون هورنز (شاخ‌های اژدها) را بپیماید. همچنین می‌توانید در آبهای سبز رنگ شنا کنید، از قدم زدن در ساحل لذت ببرید یا با صدای موج‌ها به خواب بروید. و یا از روستاهای اطراف این جزیره که بزرگترین آنها عبارتند از سالانگ، تکک، جنتینگ، پایا و جوارا بازدید کنید.

 

 ۸ جزیره‌ی زیبای مالزی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید 

 

 

جزیره تیومان

 


در اطراف جزیره‌ تیومان، چند جزیره‌ی کوچک نیز با نام‌های جزیره‌ی تولایی (Tulai) و رنگیس (Renggis) ، جزایر کوچک پمانگیل (Pemanggil)، اور (Aur) و تینگی (Tinggi) وجود دارد که گردش و دیدنشان خالی از لطف نیست.

 


اقامت در تیومان


تفرجگاه برجایا تیومان با داشتن ساحل، زمین گلف و اتاق ماساژ و قرار گرفتن در کنار تپه ها و مناظر زیبا مکان لوکسی برای اقامت به شمار می رود.
همچنین ریزورت جاپامالا، Japamala Resorts نیز یکی از بهترین هتل‌های تیومان است. برای رزرو هتل می‌توانید با تحقیق در سایت‌هایی مانند بوکینگ اقامتگاه موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

 معرفی اقامتگاه‌های بسیار لوکس در دل جنگل‌های بارانی مالزی 

 

 

 جزیره تیومان

 

 

راه دسترسی به تیومان


زمینی


می‌توانید از کوالالامپور وارد بزرگراه کارام شوید و از تمرلوح، کوانتان، پکان، کوالا رومپین، تانجونگ گموک بگذرید تا به مرسینگ برسید و یا از کوالالامپور وارد بزرگراه پلاس شوید، از سرمبان، باهائو، موادزام شاه، کوالارومپین، تانجونگ گموک بگذرید و به مرسینگ برسید.

 

 

 

دریایی


با قایق می توان از تانجونگ گموک در پاهانگ و مرسینگ در جوهور به تیومان رسید.

 

۷ مکان شگفت‌انگیز در مالزی که دنیای شما را تغییر می‌دهد

 

هوایی


هر روز پروازهای مستقیم ۴۵ دقیقه ای از کوالالامپور و سنگاپور به تیومان با ایرلاین برجایا ایر وجود دارد.

 

 

جزیره تیومان

 


همچنین می‌توانید از سنگاپور در ایستگاه اتوبوس Newton Circus Court و جالان سلطان، از اتوبوس‌های سریع السیر استفاده کنید. از کوالالامپور، اتوبوس و تاکسی در ترمینال پودورایا وجود دارند. اتوبوس‌ها دو بار در ظهر و شب از کوالالامپور حرکت می‌کنند، اما تاکسی‌ها هر زمانی بخواهید شما را به این جزیره خواهند برد. این سفر حدود ۵،۶ ساعت به طول می‌انجامد.

 

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران