معرفی معروف‌ترین مساجد مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی معروف‌ترین مساجد مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که ادیان مختلفی را در دل خود جای داده است. ولی با این حال دین رسمی این کشور اسلام می‌باشد. به همین دلیل در سفر با تور مالزی می‌‌توانید در کنار جاذبه‌های طبیعی از زیباترین مساجد این کشور دیدن کنید. اگر شما نیز به دیدن این مساجد با معماری‌های خاصش علاقه دارید همراه ما باشید. در این مطلب به معرفی معروف‌ترین مساجد مالزی که باید در سفر خود از آن‌ها دیدن کنید پرداخته‌ایم.

 

مسجد ملی مالزی (National Mosque of Malaysia)

مسجد ملی مالزی یکی از بزرگترین مساجد این کشور است که در شهر کوالالامپور قرار دارد. این مسجد اولین بار در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد. از آن تاریخ به بعد درهای آن به روی تمامی گردشگران و عبادت‌کنندگان باز شده است. آنچه باعث معروفیت بیشتر این مسجد شده به کار گیری سبک معماری اسلامی و محوطه بسیار سرسبز و آباد آن است.

 

 فعالیت‌هایی برای سفری دو نفره به کوالالامپور 

 

 

مسجد زاهیر (Zahir Mosque)

یکی دیگر از معروف‌ترین مساجد مالزی مسجد زاهیر نام دارد. این مسجد بزرگ لقب قدیمی‌ترین مسجد را به خود گرفته است. مسجد زاهیر علاوه بر اینکه به دلیل معماری خاص و زیبایی‌اش در مالزی شهرت دارد در جهان نیز آن را به عنوان یکی از زیباترین مساجد می‌شناسند. این مسجد در ایالت کداح مالزی واقع شده است.

 

 Zahir Mosque

 

مسجد تنگه مالاکا (Malacca Straits Mosque)

آنچه باعث شده است تا مسجد تنگه مالاکا بتواند نام خود را در لیست معروف‌ترین مساجد مالزی جای دهد موقعیت مکانی آن است. چرا که این مسجد در کنار آب دریا ساخته شده است. زمانی که پدیده جزر و مد رخ دهد یا به دلیل شرایط آب و هوایی سطح آب بالا بیاید گمان می‌شود که مسجد مالاکا بر روی آب قرار گرفته است.

 

  معرفی مشهورترین معبدهای کوالالامپور 

 Malacca Straits Mosque

 

مسجد سلطان سلیمان ‏(Sultan Sulaiman Mosque)

از جمله معروف‌ترین مساجد مالزی مسجد سلطان سلیمان می‌باشد. این مسجد همان‌طور که از نامش پیداست به دستور سلطان سلیمان ساخته شده است. این مسجد در سلانگور مالزی قرار دارد که محل حکومت این پادشاه نیز بوده است.

 

 Sultan Sulaiman Mosque

 

مسجد آبی (Blue Mosque)

این مسجد زیبا و پر آوازه نام خود را از گنبدهای آبی رنگش گرفته است. البته در میان مردم و گردشگران با نام  سلطان صلاح الدین عبدول عزیز نیز شهرت دارد. این مسجد بزرگترین مسجدی است که در تور مالزی می‌توانید بازدید کنید. محل قرار گیری مسجد آبی استان سلانگور در مالزی می‌باشد.

 

   معرفی سواحل معروف و زیبای مالزی 

 Blue Mosque

 

مسجد پوترا (Putra Mosque)

یکی دیگر از معروف‌ترین مساجد مالزی مسجد پوترا نام دارد. این مسجد که تقریبا ۲۰ سال قدمت دارد در پوتراجایا مالزی واقع شده است. آنچه باعث زیبایی و شهرت این مسجد شده است گنبدهای رنگین آن می‌باشد که از گرانیت صورتی استفاده کرده‌اند.‏‏‏

 

 Putra Mosque

 

مسجد کوتا کینابالو (Kota Kinabalu Mosque)

یکی از باشکوه‌ترین و بی‌نظیرترین مسجدهایی که در تور مالزی می‌توانید ببینید مسجد کوتا کینابالو می‌باشد. گفته می‌شود که طراحان و معماران این مسجد از مسجد النبی مدینه الهام گرفته‌اند. همچنین هزینه زیادی برای ساخت آن پرداخت شده است. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است تا نامش در لیست معروف‌ترین مساجد مالزی جای بگیرد دریاچه‌ای است که در اطراف آن قرار گرفته است. طوری که تصور می‌شود مسجد روی دریاچه شناور است.

 

  کینابالوی مالزی؛ کوهی که حرکت می‌کند 

 Kota Kinabalu Mosque

 

مسجد شناور (Floating Mosque)

تا کنون دو تا از معروف‌ترین مساجد مالزی را نام بردیم که طوری ساخته‌ شده‌اند که گویی بر روی آب شناور هستند. مسجد شناور مالزی یک نمونه واقعی از این مسجدها می‌باشد و واقعا طوری طراحی شده است که روی آب قرار داشته باشد. استفاده از سنگ‌های مرمر سفید در ساخت آن جلوه‌ای بسیار متفاوت و خاصی به این مسجد داده است. طوری که گویا مرواریدی در میان آب دیده می‌شود.

 

 Floating Mosque

 

مسجد سلطان ابوبکر (Sultan Abubakr Mosque)

شاید در نگاه اول فکر نکنید که بنایی که می‌بینید یک مسجد باشد. بله تعجب نکنید ولی در طراحی این مسجد معماری اسلامی به چشم نمی‌خورد بلکه سبک معماری انگلیسی در آن دیده می‌شود. همین امر باعث شده است تا مسجد سلطان ابوبکر با قرار گرفتن بر روی تپه‌ای در مالزی یکی از معروف‌ترین مساجدی باشد که دیدن آن پیشنهاد می‌شود.

 

 ۱۰ مکان عالی برای خوردن صبحانه در کوالالامپور 

 Sultan Abubakr Mosque

 

مسجد ابودیه (abudiye Mosque)

از جمله معروف‌ترین مساجد مالزی مسجد ابودیه می‌باشد. آنچه باعث شده است تا نام این مسجد در این لیست قرار بگیرد سلطنتی بودن آن است. مسجد ابودیه در شهر پراک مالزی در سال ۱۹۱۷ ساخته شده است. همچنین طراحی و ساخت گنبدها و مناره‌های آن به رنگ طلایی باعث شده است تا بیشتر ظاهر سلطنتی به خود بگیرد.

 

 abudiye Mosque

 

مسجد کریستالی (Crystal Mosque)

نام این مسجد کافی است تا آن را در لیست معروف‌ترین مساجد مالزی قرار دهیم. قطعا دیدن مسجدی با نمای شیشه‌ای و کریستالی فوق‌العاده خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که ساعت‌های تاریک شدن آسمان را برای دیدن مسجد کریستالی مالزی اختصاص دهید که در اثر نور پردازی بسیار زیبا می‌شود.

 

 Crystal Mosque

 

مسجد البوخاری (Albukhari Mosque)

شخصی به نام البوخاری اقدام به ساخت این مسجد کرده است و نام خود را بر روی آن گذاشته است. آنچه که باعث شده است این مسجد در مالزی طرفداران زیادی در بین گردشگران پیدا کند معماری خاص آن است. این مسجد از تلفیق سبک معماری ترکیه و ایران ساخته شده است.

 

Albukhari Mosque 

 

مسجد فدرال (Federal Mosque)

مسجد فدرال یکی از مهم‌ترین مساجدی است که می‌توانید در سفر با تور مالزی به کوالالامپور مشاهده کنید. امروزه تقریبا ۲۰ سال است که از ساخت این مسجد می‌گذرد. گنبدهای این مسجد از شیشه و اپوکسی رزین ساخته شده‌اند. همین باعث شده است تا نمایی نورانی و زیبا به وجود آید.

 

 ایپو، مقصدی فوق‌العاده در نزدیکی کوالالامپور 

 Federal Mosque

 

مسجد سلطان احمد شاه (King Sultan Ahmad Mosque)

قدمت ساخت این مسجد به سال ۱۹۹۱ میلادی برمی‌گردد. سبک معماری این مسجد مدرن و امروزی است. در آن رنگ‌های سفید و آبی غالب هستند که زیبایی و جلوه خاصی به آن بخشیده است. ‏ ‏

۲۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران