۸ مکان برای بازدید کوله‌گردها در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۸ مکان برای بازدید کوله‌گردها در مالزی

اگر اهل هیجان و داشتن سفری کاملا متفاوت و به یاد ماندنی هستید، هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه کوله‌گردی در کشورهای آسیایی برای شما جذاب و دوست داشتنی باشد. به خصوص اگر تا به حال تجربه چنین سفری را نداشته‌اید، توصیه می‌کنیم با کوله‌گردی در مالزی سفری خاص را برای خود رقم بزنید. چرا که مالزی با طبیعتی زیبا و مکان‌هایی تاریخی با فرهنگی غنی هر گردشگری را شیفته خود کرده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر آن مالزی به عنوان یکی از کشورهای مدرن و در عین حال ارزان سفری اقتصادی را برای عاشقان کوله‌گردی به ارمغان می‌آورد. پس چنانچه تصمیم خود را برای چنین سفری گرفته‌اید اما نمی‌دانید در مالزی کجا بروید، نگران نباشید. ما در این مقاله فهرستی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌ها را که می‌توانند برای چنین سفری مناسب باشند را گردآوری کرده‌ایم.

 

۱. کشف کامل مالزی در شهر کوالالامپور

کوالالامپور (Kuala Lumpur) به عنوان پایتخت ملی مالزی، مرکز جذب گردشگران و کوله‌گردی در مالزی بوده و از همین رو به عنوان یک نقطه عطف مهم برای کوله‌گردان این کشور نیز شناخته می‌شود. به طوری که اگر زمان کمی برای سفر به مالزی را دارید، شهر کوالالامپور به طور کامل شما را با فرهنگ، تاریخ و جذابیت‌های این کشور آشنا خواهد کرد. از همین رو تور مالزی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی گردشگری توسط آژانس‌های مسافرتی شناخته می‌شود. از جمله چشم نوازترین مکان‌های این کلان شهر مالزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکس: tripadvisor.com

 

برج های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی کوالالامپور هستند. این برج‌ها از ۸۸ طبقه تشکیل شده‌اند که در طبقات ۴۱ و ۴۲ توسط پل Skybridge به طول ۵۸ متر به هم وصل شده‌اند. بدون بازدید از عظمت و جذابیت‌های این آسمان خراش‌های دوقلو سفر شما با کوالالامپور و مالزی ناقص خواهد بود.

 

۷ مورد از برترین بازارهای محلی مالزی

عکس: tripadvisor.com

 

محله چینی‌های کوالالامپور

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کوله‌گردی در مالزی، گشت و گذار در محله چینی‌های کوالالامپور (Chinatown) آن است. این محله پرجنب و جوش که عمیقاً در فرهنگ‌ها، میراث و تاریخ شرقی غوطه‌ور شده بدون شک یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در مالزی است. شما در این محله فرصت مزه کردن غذاهای خیابانی چینی و همچنین معابد چینی را با معماری‌های خاص و دیدنی خواهید داشت.

عکس: tripadvisor.com

 

غارهای باتو

غارهای باتو (Batu Caves) یک تپه آهکی با قدمت ۴۰۰ میلیون سال است که معبدی ۱۰۰ ساله در آن گنجانده شده است. غارهای باتو در گومبک، در حدود ۱۳ کیلومتری شمال کوالالامپور قرار گرفته و برای رفتن به آن می‌توانید از اتوبوس شماره 11D اینتراکوتا از بازار مرکزی یا اتوبوس سیتی لاینر شماره ۶۹ در جالان پودو استفاده کنید.

عکس: tripadvisor.com

 

۲. گشت و گذار در شهر ملاکا، مالزی

اغلب کوله‌گردهایی که قصد سفر همزمان از سنگاپور و مالزی را دارند، گشت و گذار در مالزی را از شهر زیبای ملاکا (Melaka) آغاز می‌کنند. چرا که ملاکا شهری رنگارنگ و اقتصادی در مالزی بوده که هر دو از مهم‌ترین ملاک‌های کوله‌گردان سفر هستند. از جمله جذاب‌ترین کارهایی که در ملاکا فرصت انجام آن‌ها را خواهید داشت، عبارتند از:

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته به پنانگ

عکس: cktravels.com

 

تماشای هنر خیابانی کنار رودخانه ملاکا

یکی از بزرگترین شگفتی های ملاکا برایکوله‌گردی در مالزی صحنه هنری خیابانی پر جنب و جوش آن است. به هر طرف که نگاه کنید ساختمان‌هایی را با نقاشی‌های دیواری بزرگ و جذاب را خواهید دید که از پرطرفدارترین مناطق برای این منظور می‌توان به محوطه اطراف رودخانه این شهر اشاره کرد.

عکس: tripadvisor.com

 

معبد چینی چنگ هونگ تنگ

معبد چینی چنگ هونگ تنگ قدیمی‌ترین معبد فعال در مالزی است که این روزها توانسته مورد توجه کوله‌گردهای این کشور قرار بگیرد. این بنا به کلی نشانگر سبک معماری چینی بوده و با دروازه‌های پرآذین، ورقه‌های طلا و فانوس‌های چینی قرمز یاقوتی در شهر ملاکا جلب توجه می‌کند.

عکس: tripadvisor.com

 

میدان قرمز ملکا

یکی از نمادین‌ترین مکان‌هایی که کوله‌گردهای ملاکا در گشت و گذار شهری خود شاهد آن خواهند بود، میدان قرمز مرکز شهر است که در بسیاری از کارت پستال‌ها تصاویر آن به چشم می‌خورد. ساختمان‌های قرمز (مایل به صورتی) با استفاده از آجرهایی ساخته شده‌اند که از هلند در دوره حکومت هلندی ارسال شده است.

 

بهترین باغ‌ها و پارک‌ها در مالزی

عکس: tripadvisor.com

 

کوله‌گردی در مالزی از ملاکا به کوالالامپور بسیار آسان بوده و گردشگران می‌توانند تنها در عرض ۲ الی ۳ ساعت از طریق جاده بسیار آسان به آن دسترسی داشته باشند. اتوبوس‌ها از ترمینال کوالالامپور و مرکز شهر در ساعات مختلف در طول روز به سمت ملاکا حرکت می‌کنند.

 

۳. ساحل‌گردی در پورت دیکسون، مالزی

کوله‌گردی در مالزی برای کسانی که اهل سواحل زیبا هستند، با پورت دیکسون (Port Dickson) جذاب‌تر خواهد شد. شما می‌توانید با حرکت از ملاکا به سمت شمال دسترسی آسانی به پورت دیکسون داشته باشید. از جمله محبوب‌ترین سواحل این منطقه، ساحل Blue Lagoon نام دارد که در آن شاهد کوله‌گردهای دیگری نیز خواهید بود. علاوه بر طبیعت زیبای ساحل گردشگران می‌توانند در پورت دیکسون به بازدید از یک تم پارک جذاب حیوانات، فانوس دریایی کیپ راچادو و تانجونگ نیز بروند و لذت سفر خود را دوچندان کنند.

عکس: tripadvisor.com

 

۴. بازدید از پارک ملی تامان نگارا، مالزی

برای کوله‌گردهایی که عشق طبیعت، گیاهان و جانوران هستند بازدید از پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara National Park) تجربه‌ای بسیار خوب و دوست داشتنی خواهد بود. به خصوص اگر اهل سافاری نیز باشید، بازدید از این مکان به یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های سفر شما در مالزی تبدیل خواهد شد. از دیگر نکات مثبت این مکان برای کوله‌گردی در مالزی می‌توان به هزینه پایین بازدید و همچنین دسترسی آسان به آن اشاره کرد.

عکس: tripadvisor.com

 

۵. لذت کمپینگ در جرانتوت، مالزی

برای کسانی که اهل کمپینگ هستند، هیچ مکانی بهتر از جرانتوت (Jerantut) در سفر به مالزی نخواهد بود. این منطقه زیبا در نزدیکی Taman Negara قرار گرفته و کوله‌گردهای مالزی می‌توانند بعد از آن به بازدید و گشت و گذار در این منطقه بپردازند. بیشتر گردشگران برای کمپینگ در جنگل به کم نوسا (Kem Nusa) و پارک اکو (Eco park) میروند. همچنین شما می‌توانید به مجموعه غارهای Kota Gelanggi رفته و یا ساعت‌ها در حوالی دریاچه تکای (Tekai Lake) و اسکله تمبلینگ کوالا (Kuala Tembeling Jetty) دیدن کنید. در نهایت نیز اگر انرژی و زمان کافی داشتید توصیه می‌کنیم از طریق راه آهن جنگلی سفری کوتاه به کوتا بهارو داشته باشید.

 

معرفی ۱۱ ریزورت لوکس پنانگ

عکس: tripadvisor.com

 

۶. بازدید از کوتا بهارو و جزایر پرهنتیان، مالزی

البته که کوله‌گردی در مالزی به گشت و گذار در کلان شهرهای آن خلاصه نشده و این کشور زیبا دارای مقاصد متنوع بسیار زیادی نیز است است. از جمله این مکان‌ها که می‌توان آن را بهشتی مالزی دانست کوتا بهارو (Kota Bharu) و جزایر پرهنتیان (Perhentian Islands) هستند. از موزه‌ دیدنی کوتا بهارو گرفته تا دریاچه زیبای تمنگگور (Temenggor) جاذبه‌هایی هستند که کوله‌گردهای مالزی از دیدن آن‌ها لذت خواهند برد. همچنین در این مکان‌ها می‌توان بهترین غذاهای دریایی را با قیمتی مناسب امتحان کرد که امتیازی بزرگ برای کوله‌گردها است. علاوه بر آن ناگفته نماند که پس از گشت و گذار در کوتا بهارو و جزایر پرهنتیان می‌توانید به سمت جنوب شرقی مالزی حرکت کرده و از شهرهای محلی دوست داشتنی مانند Kuala Terenggannu و Kuantan دیدن کنید.

عکس: tripadvisor.com

 

۷. تفریح در سواحل محلی چراتینگ، مالزی

یکی از جذاب‌ترین نقاط برایکوله‌گردی در مالزی، مناطق ساحلی آن هستند که سبب جذب توریست‌های زیاد می‌شوند. از جمله برترین مقاصد ساحلی مالزی مخصوص کوله‌گردهای این کشور می‌توان به چراتینگ (Cherating) اشاره کرد. در اینجا می‌توانید سواحل محلی مانند ساحل چندور (Chendor) را دیدن کرده و از تفریحات آبی و ساحلی آن نهایت لذت را ببرید. این شهر ساحلی و تفریحی در سواحل شرقی مالزی قرار گرفته و معمولا با بارندگی‌های شدید همراه است. از همین رو توصیه می‌شود قبل از بازدید حتما شرایط آب و هوایی را در آن منطقه بررسی کنید.

عکس: tripadvisor.com

 

۸. سفری کوتاه به جزیره تیومان، مالزی

جزیره تیومان مالزی (Tioman Island) یکی از محبوب‌ترین جزایر کوله‌گردی در مالزی است. این مکان بیشتر با مرجان‌ها، سایت‌های غواصی، کشتی‌های غرق شده زیر آب و سواحل بکر شناخته شده و از طرفی دیگر دارای مکان‌هایی دوست داشتنی برای استراحت و پیاده‌روی گردشگران در اطراف جنگل‌های بارانی است. همچنین در بازدید از این جزیره امکان صخره نوردی نیز برای علاقه‌مندان به هیجان وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید اوج هیجان را با رفتن به سراغ صخره‌های آن تجربه کنید. ناگفته نماند که امروزه هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در این منطقه تاسیس شده‌اند که کوله‌گردها می‌توانند مکان‌های ارزان و البته باکیفیتی را پیدا کرده و در آن‌ها اقامت کنند.

 

۱۰ مورد از بهترین ریزورت‌های لنکاوری

عکس: tripadvisor.com

 

منبع

 

۱۳ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران