بهترین پارک ‌های مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین پارک ‌های مالزی

پارک های مالزی به خانواده‌ها، دوستان و مسافران اجازه می‌دهند به فضایی عالی برای استراحت و سرگرمی در طول سال، خصوصا در تابستان دسترسی داشته باشند. سواری‌های هیجان‌انگیز، ورزش‌های آبی، تعاملات آموزشی، نمایش‌های زنده، کافه‌ها و رستوران‌هایی با خوراکی‌های لذیذ، هدیه این فضاهای مفرح به مخاطبان در هر رده سنی هستند.

 

آشنایی با بهترین تم پارک های مالزی

اگر قصد سفر با تور مالزی را دارید و خصوصا اگر با فرزند خردسال سفر می‌کنید، بهتر است با جاذبه‌های تفریحی این خطه از جمله تم پارک‌های آن آشنا شوید تا سفری مفرح را برای تمام اعضای خانواده‌تان رقم بزنید:

لگولند در جوهور مالزی

سفر خود را به بهترین پارک های مالزی از Legoland  شروع می‌کنیم که اولین تم پارک بین المللی مالزی بوده و در قلب در جوهور قرار دارد. اینجا همچنین، بعنوان ششمین تم پارک در سراسر جهان رتبه بندی شده است.

از جاذبه‌های اصلی لگولند مالزی می‌توان به پارک آبی با تم لگو، پارک موضوعی و زندگی دریایی خیره کننده همراه با سواری‌های هیجان انگیز و نمایش‌های زنده اشاره کرد. یک هتل با الهام از لگو نیز در وسط پارک ساخته شده و اولین هتل در نوع خود، در جنوب شرقی آسیا به شمار می‌آید.

  • ساعات کار: تم پارک و پارک آبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸، زندگی دریایی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۹
  • آدرس: 7,Persiaran Medini Utara 3, 79100 Iskandar Puteri, Johor, Malaysia

عکس: legoland.com.my

 

سان وی لاگون مالزی

پارک موضوعی Sunway Lagoon که در پتالینگ جایا قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین پارک های کوالالامپور محسوب می‌شود. اینجا بیشتر به خاطر وجود پارک آبی، پارک حیات وحش، پارک تفریحی و اینکه اولین پارک موضوعی نیکلودئون آسیاست شهرت دارد.

از آنجایی که کلمه لاگون به معنای "تالاب" است، یک دریاچه یا مصنوعی در نزدیکی دریاچه‌ای بزرگ‌تر را نیز در این پارک مفرح خواهید یافت. بعلاوه در این فضا که از جمله بهترین پارک های مالزی است، می‌توانید از فضاهای غذاخوری، هتل و اسپای سان وی ریزورت نیز برخوردار شوید.

  • ساعات کار: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: ۲۰۲ رینگیت برای بزرگسالان و ۱۷۰ رینگیت برای کودکان
  • آدرس: Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Subang Jaya, Selangor, Malaysia

 

تفریح در تم‌پارک اسکیپ پنانگ در سال ۲۰۲۳

عکس: thehappykid.blog

 

کیدزانیا در مالزی

اگر همراه فرزند خردسالتان با تور کوالالامپور سفر می‌کنید، حتما سری به تم پارک KidZania بزنید. این گزینه در فهرست بهترین پارک های مالزی و پرطرفدارترین پارک های کوالالامپور، در واقع یک مینی شهر به وسعت ۸۰۰۰۰ متر مربع است که در منطقه پتالینگ جایا واقع شده است. اینجا یک فضای آموزشی را به کودکان ارائه می‌دهد تا در حین انجام چندین فعالیت شبیه سازی شده شغلی، تجربه‌ای واقعی از یک محیط کاری داشته باشند.

این پارک موضوعی، ماکت‌های مینیاتوری ساختمان‌های اداری را در خود جای داده و کودکان می‌توانند فعالیت‌های مرتبط با شغل‌هایی نظیر نوشتن مقاله‌های خبری، انجام جراحی، شرکت در جلسات، آتش نشانی و موارد مشابه را انجام دهد.

  • ساعات کار: همه روزه به جز جمعه‌ها و دوشنبه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷
  • هزینه ورودی: برای کودک (۲ - ۳ سال) ۴۶ رینگیت، برای کودک ( ۴ - ۱۷ سال) ۹۵ رینگیت، برای بزرگسالان ( ۱۸- ۵۹ سال) ۵۰ رینگیت و برای سالمندان (بالای ۶۰ سال) ۳۸ رینگیت است.
  • آدرس: Curve Nx, 18, Jalan PJU 7/5, Mutiara Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

عکس: holidify.com

 

دنیای گمشده تامبون در مالزی

از دیگر پرطرفدارترین پارک های مالزی، می‌توان به Lost World of Tambun اشاره کرد که در سان‌وی ایپوه واقع شده است. اینجا یک تم پارک است که به خاطر چشمه‌های آب گرم طبیعی، جنگل‌های استوایی، سازه‌های آهکی با قدمت ۴۰۰ میلیون سال و ۷ جاذبه در پارک سرگرم‌کننده‌اش شهرت دارد. این فضا، ادای احترامی است به تاریخ صنعتی و محیط زیست ایپوه.

  • ساعات کاری: روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ و آخر هفته‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: بزرگسالان (۱۳ سال به بالا) ۱۱۷ رینگیت، برای کودکان (زیر ۱۲ سال) ۱۱۰ رینگیت و برای کودکانی با قد زیر ۹۰ سانتی متر رایگان است.
  • آدرس: 1,Persiaran Lagun Sunway 1, Sunway City, 31150 Ipoh, Perak, Malaysia

 

پارک‌های بازی واقعیت مجازی در کوالالامپور

عکس: lostworldoftambuntickets.com

 

پارک آبی آفاموسا در مالزی

دنیای آبی A'Famosa، بزرگ‌ترین پارک آبی کشور و یکی از بهترین پارک های مالزی است. این مکان، جاذبه‌ای محبوب برای گذراندن یک روز مفرح در ملاکاست و تنها پارک آبی در منطقه جنوبی مالزی به شمار می‌آید. این فضا که از وسعتی بالغ بر ۲۰ هکتار برخوردار است، به علاقمندان امکان می‌دهد از  زندگی شهری فرار کرده و از سواری‌های شگفت انگیز، سرسره‌ها، استخر و ماجراجویی نهایت لذت را ببرند.

همچنین می‌توانید همراه دوستان و خانواده، در ساحل شنی استراحت کنید، در مسیر جنگل رانندگی کرده و شاهد حیوانات در سرزمین عجایب سافاری باشید، از صرف غذاهای مختلف در فودکورت پارک لذت ببرید، در خیابان‌های غربی قدیمی قدم بزنید و از تماشای اجراهای مسحورکننده و آتش‌بازی بهره مند شوید.

  • ساعات کار: همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی برای مردم مالزی و سنگاپور: در طی روزهای هفته ۳۵ رینگیت برای بزرگسالان و ۲۸ رینگیت برای کودکان و آخر هفته‌ها ۴۰ رینگیت برای بزرگسالان و ۳۲ رینگیت برای کودکان.
  • هزینه ورودی برای خارجی‌ها: ۴۵ رینگیت برای بزرگسالان و ۳۷ رینگیت برای کودکان.
  • آدرس: alan Kemus / Sempang Ampat, Simpang Ampat, 78000 Alor Gajah, Melaka, Malaysia

عکس: holidify.com

 

پارک آبی وت ورلد شاه عالم مالزی

در ادامه سفرمان به بهترین پارک های مالزی، به پارک آبی Wet World مالزی  می‌رسیم یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای وقت گذرانی‌های آخر هفته در مالزی محسوب می‌شود. این پارک آبی که در سلانگور واقع شده، تم جنگلی استوایی دارد و مقصدی ایده آل برای پیک نیک‌های خانوادگی و گردش‌های مدرسه است.

جذابیت اصلی این مکان، سواری مونسون باستر است که از طریق جت‌های آبی نیرومند خود، فرد را به سمت بالا می‌راند. همچنین می‌توانید در رودخانه ریلکس کنید و از تماشای چشم اندازهای جذاب لذت ببرید. از طرفی یک وعده غذایی بسیار لذیذ در غرفه  Food Kiosk در داخل پارک آبی، می‌تواند جاذبه این تفریحات را کامل کند.

  • ساعات کار: همه روزه به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان (با قد ۱۳۰ سانتی متر و بالاتر) ۳۷ رینگیت، برای کودکان (با قد ۹۰-۱۳۰ سانتی متر) ۳۲ رینگیت و برای کودکان (با قد زیر ۹۰ سانتی متر) رایگان است.
  • آدرس: 3A, Persiaran Dato Menteri, Seksyen 14, 40000 Shah Alam, Selangor, Malaysia

 

پارک دریایی پولائو پایار در لنکاوی

عکس: thestar.com.my

 

پارک آبی بایو لاگون در مالزی

ریزورت Bayou Lagoon که در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از ملاکا قرار دارد، یک پارک آبی را در دل خود جای داده که در شمار محبوب‌ترین پارک های مالزی محسوب می‌شود و مکانی مفرح برای گذراندن یک روز عالی همراه دوستان و خانواده است. این پارک آبی دارای دو سرسره آبی حرفه‌ای، یک استخر وسیع با چندین وسیله بازی و یک منطقه جداگانه برای تفریح کودکان است.

  • ساعات کار: همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۹
  • هزینه ورودی در طی روزهای هفته: برای بزرگسالان (۱۳-۵۴ سال): ۲۲ رینگیت، برای کودکان ( با قد ۹۰ سانتی متر یا ۳ فوت و تا ۱۲ سال) ۱۶ رینگیت و برای کودکان (با قد ۳ فوت) رایگان است.
  • هزینه ورودی برای آخرهفته‌ها: برای بزرگسالان (۱۳-۵۴ سال) ۲۹ رینگیت و برای کودکان ( با قد ۹۰ سانتی متر یا ۳ فوت و تا ۱۲ سال)، ۲۲ رینگیت است.
  • آدرس: Jalan Kampung Tehel, Bukit Katil, 75450 Melaka, Malaysia

عکس: klook.com

 

اسکای تروپولیس فانلند در مالزی

اینجا یک تم پارک موضوعی سرپوشیده است که در ریزورت Worlds Genting واقع شده و عنوان "اولین تم پارک سرپوشیده جهان" را به خود اختصاص داده است. این پارک، مکانی ایده آل برای معتادان ماجراجویی در هر رده سنی است و یکی از بهترین پارک های مالزی به شمار می‌آید.

به غیر از وسایل سواری، این پارک به خاطر وجود مرکز واقعیت مجازی ساخته شده توسط The Void نیز محبوبیت دارد. این فضا همچنین حدود ۸ غرفه غذایی دارد که تنقلات و دسر می‌فروشند. محیط Skytropolis Funland با چراغ‌های نئون رنگارنگ روشن، موسیقی پر جنب و جوش و ازدحام مردمان، شبیه یک کارناوال به یادماندنی است.

  • ساعات کار: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲
  • هزینه ورودی: دوشنبه تا جمعه ۱۰ رینگیت و شنبه و یکشنبه و تعطیلات عمومی و رسمی ۱۵ رینگیت.
  • آدرس: First World Plaza, Resorts World Genting, Genting Highlands 69000 Malaysia

 

پارک Jump Street Asia در نزدیکی کوالالامپور

عکس: vibrant.holiday

 

اسکیپ ادونچر پلی در مالزی

Escape Adventureplay در لیست پارک های مالزی، یک تم پارک در تلوک باهانگ در پنانگ است. اینجا یکی از بهترین پارک‌های ماجراجویی در مالزی، برای علاقمندان به فعالیت های فضای باز بوده و متخصص در ارائه زیپ لاین و سایر فعالیت‌های جنگلی است. در کنار پارک ماجراجویی، یک پارک آبی نیز در مجموعه اسکیپ وجود دارد که به هیجان این تجربه می‌افزاید و آن را به مکانی محبوب برای کودکان بدل می‌کند.

  • ساعات کار: همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • آدرس: 828,Jalan Teluk Bahang, Teluk Bahang, Penang Island 11050, Malaysia

عکس: escape.my

 

پارک آبی ماجراجویی ساحلی دسارو در مالزی

در نهایت سری می‌زنیم به پارک Desaru که در ساحل دسارو واقع شده و بعنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی جهان شهرت دارد. این فضا در فهرست بهترین پارک های مالزی، با مساحت تقریبی ۲۱ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای موج و همچنین اولین ترن هوایی منطقه را در خود جای داده است.

گفتنی است این پارک آبی، به ۵ منطقه منحصر به فرد تقسیم شده که از تم یک روستای سنتی مالزیایی برخوردارند. ساحل دسارو، همچنین دارای چندین کافه و رستوران است که بهترین مکان‌ها برای استراحت و صرف یک وعده غذایی لذیذ و باکیفیت به شمار می‌آیند.

  • ساعات کار: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان (۱۲-۵۹ سال) ۱۵۱ رینگیت، برای کودکان (۳-۱۱ سال) و شهروندان سالمند (بالای ۶۰ سال) ۱۱۳ رینگیت است.
  • آدرس: 82200,Bandar Penawar, Johor, Malaysia

 

راهنمای گردش در پارک ملی پنانگ

عکس: klook.com

 

منبع

 

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 31 شهریور 1402)

نظرات کاربران